آموزش بهترین طرز تهیه سالاد با تن ماهی

اجازه دهید بحث را با یک مرور تاریخی شروع کنیم. اولین باری که در کتاب‌ها نامی از ماهی تن و استفاده آن در سالاد آمده مربوط به آمریکای 1907 است. سالادها به طور کلی در آن زمان مرسوم بودند و کمی فانتزی در نظر گرفته می‌شدند.

پیش از آن هم ماهی تن و دیگر ماهی‌های کنسرو شده مورد توجه بودند. ترکیب این دو غذای خوشمزه در دهه 1930 رسمیت پیدا کرد و تا کنون ما با چندین دستور تهیه سالاد با تن ماهی مواجه هستیم.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ با ما همراه باشید تا چند نمونه از خوشمزه و محبوب‌ترین سالاد با تن ماهی را بررسی کنیم.

سالاد با تن ماهی و سیب زمینی

مصرف تن ماهی (به خصوص آن‌هایی که با روغن زیتون تهیه شده‌اند) فشار خون شما را کاهش می‌دهد. مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که ماهی تن سرشار از پتاسیم است و این ماده معدنی فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سالاد با تن ماهی و سیب زمینی

بنابراین آموزش تهیه سالاد با تن ماهی و سیب زمینی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که با این عارضه درگیر هستند.

ترکیب پتاسیم با چربی‌های امگا 3 اثر ضد التهابی برای سیستم قلبی عروقی به ارمغان می‌آورد. این بدان معناست که فشار کمتر و خطر سکته مغزی، حملات قلبی و مشکلات پیچیده؛ مانند گرفتگی عروق هم کاهش می‌یابد.

در نتیجه بد نیست که این نوع از سالاد با تن ماهی را به سبد غذایی خود اضافه کنید. گرچه دستور پخت‌های زیادی برای آن معرفی شده است؛ اما میان انواع ایتالیایی و فرانسوی ما این روش را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا در کشورهای مختلف مورد توجه بوده است.

سالاد با تن ماهی به همراه سیب زمینی به مواد زیر نیاز دارد. فقط فراموش نکنید که کنسرو ماهی تن نمک زده می‌شود و مقدار زیادی سدیم به آن اضافه خواهد شد. این ماده با پتاسیم موجود در بدن مقابله می‌کند. در نتیجه میزان مصرف خود را کنترل کنید.

موارد لازم و طرز تهیه این سالاد

مقادیر معرفی شده سالاد با تن ماهی و سیب زمینی برای سرو 4 نفر مناسب هستند.

  • 800 گرم سیب زمینی (پخته و تکه شده)
  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • 1 حبه سیر (له شده)
  • 2 قاشق غذاخوری جعفری
  • 1 پیاز قرمز کوچک (خرد شده)
  • 200 گرم کنسرو ماهی تن (آب یا روغن آن گرفته شود)
  • 2 مشت گوجه گیلاسی (نصف شده)
  • خیار شور (خرد شده)
  • 1 قاشق فلفل سیاه (آسیاب شده)
  • برگ ریحان برای تزئین (اختیاری)

بعد از آماده کردن مواد، سیب زمینی‌ها را به مدت 20 دقیقه در آب جوش به آرامی بپزید تا نرم شوند. در همین حال، در یک کاسه مخصوص سالاد انتخاب کنید، آب لیمو، سیر و جعفری را در همین ظرف با هم مخلوط کنید. پیاز قرمز را اضافه کرده و کنار بگذارید.

سیب زمینی‌های پخته شده را آبکش کنید و در حالی که داغ هستند به ظرف سالاد اضافه کنید. آنها با سرد شدن طعم سس را جذب می‌کنند.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و تن ماهی

وقتی سیب زمینی‌ها خنک شدند، تن ماهی، گوجه فرنگی و خیار شور را سالاد با تن ماهی اضافه کنید. همه چیز را به آرامی هم بزنید و با فلفل سیاه مزه‌دار کنید. بلافاصله سرو کنید، یا روی آن را بپوشانید و خنک کنید تا بعدا سرو کنید.

اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید تن ماهی را با 100 گرم پنیر فتا کم‌چرب جایگزین کنید و با تکه‌های برش خورده استفاده کنید.

سالاد با تن ماهی و کاهو

در ادامه بررسی مزیت‌های تن ماهی باید بگوییم که محصولات سالم از برندهای معتبر می‌توانند سیستم ایمنی بدن ما را بهبود بخشند. چگونه؟

سالاد با تن ماهی و کاهو

شواهد حاصل از مطالعات مشاهده‌ای و مداخله‌ای انسانی نشان می‌دهد که مصرف منظم ماهی با کاهش بروز بیماری‌های التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید مرتبط است.

گوشت این ماهی‌های تن (که در بیشتر وقت‌ها برای تهیه کنسرو استفاده می‌شوند) سرشار از منگنز، روی، ویتامین C و سلنیوم است. آنتی اکسیدان‌هایی که به عنوان تقویت کننده اصلی سیستم ایمنی شناخته می‌شوند.

این خواص را در کنار مزیت‌های مصرف کاهو قرار دهید تا تاکید ما برای استفاده از سالاد با تن ماهی و کاهو را درک نمایید. سالاد با تن ماهی به همراه کاهو غذای بسیار سالمی است که با مواد تازه تهیه می‌شود.

موارد لازم و طرز تهیه این سالاد

این مواد نیز برای تهیه سالاد مدیترانه‌ای 4 نفره مناسب هستند.

  • 2 قاشق چایخوری خردل
  • 1 عدد لیمو با پوست رنده شده و آب آن
  • 1/3 فنجان روغن زیتون بکر
  • 1/4 فنجان شوید (تازه خرد شده)
  • نمک و فلفل تازه آسیاب شده
  • یک تن ماهی که از آب یا روغن جدا شده
  • 1 قوطی کنسرو نخود
  • 1 عدد خیار
  • 1 دسته پیازچه (خلال شده)
  • 1 پیمانه گوجه گیلاسی (نصف شده)
  • 2 عدد نان پیتا یا نان ساده
  • 1 سر کاهو رومی (خرد شده)

در ابتدای امر مهم است که سس سالاد با تن ماهی و کاهو را درست کنید. برای این کار خردل، پوست لیمو و آب لیمو را در یک کاسه کوچک هم بزنید.

روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید تا خوب مخلوط شوند. شوید، 1/2 قاشق چایخوری نمک و فلفل را با ترکیب همراه کنید تا مزه‌دار شود.

پس از آن تن ماهی، نخود، خیار، پیازچه و گوجه فرنگی را با 1/4 فنجان سس در یک کاسه متوسط بریزید. تابه مناسب را روی حرارت متوسط گرم کنید.

طرز تهیه سالاد با کاهو و تن ماهی

دو طرف نان پیتا را به آرامی با روغن زیتون، نمک و فلفل بپزید تا طلایی شود. در هر طرف حدود 1 دقیقه زمان نیاز دارید. کمی خنک کنید و به قطعات مناسب برش دهید.

کاهو خرد شده را روی باقی مانده سس بریزید و بین کاسه‌ها تقسیم کنید. سالاد با تن ماهی را روی آن بریزید و با پیتای کبابی شده سرو کنید.

سالاد با پیازچه و تن ماهی

اگر از طعم تند پیازچه خوشتان نمی‌آید، این دستور تهیه را نادیده بگیرید. در غیر این صورت با آماده کردن آن می‌توانید مطمئن شوید که ماهی تن مورد استفاده شما گردش خون را تقویت می‌کند.

سالاد با پیازچه و تن ماهی

آهن و ویتامین B دلیل این فایده هستند. سیستم قلبی عروقی شما با چربی ناشی از عادات غذایی ناسالم گیر کرده و کند می‌شود و سلول‌های شما شروع به تحلیل رفتن می‌کنند.

مصرف آهن و ویتامین B باعث تقویت سلول‌های خونی بدن می‌شود. آهن گردش خون را تقویت کرده، اکسیداسیون اندام‌های بدن را بهبود بخشیده و عملکرد مطلوب را تضمین می‌کند.

پس استفاده از سالاد با تن ماهی و پیازچه با این مزایا حتما ارزش امتحان کردن را دارد (حداقل ماهی یک بار).

همچنین اگر بتوانید این غذای خوشمزه را به برنامه رژیمی خود اضافه کنید، مطمئن خواهید شد که افسردگی را کاهش می‌دهد.  طبق تحقیقات، ثابت شده است که خوردن غذاهای دریایی حداقل دو بار در هفته به کاهش 25 درصدی افسردگی در زنان کمک می‌کند.

با کمال تعجب، گروه تن ماهی بیشترین کاهش را در سطح استرس داشته‌اند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x