طرز تهیه سالاد اندونزی به سبک رستورانی و خوشمزه

سالادها مخلوطی از مواد مختلف همراه با سس‌های ساده یا مخصوص هستند. آنها دسته متنوعی از غذاهای آماده به شمار می‌آیند که به عنوان پیش غذا، همراه غذا، موادی برای پر کردن ساندویچ یا حتی دسر سرو می‌شوند.

سالاد را می‌توان با کاهو، سبزیجات مختلف، غلات، پاستا، میوه‌ها یا پروتئین تهیه کرد. در این میان طرز تهیه سالاد اندونزی با مواد مختلف آن را به یک غذای کامل و مقوی تبدیل می‌کند.

در نتیجه مهم است که این دستور پخت‌ها را آموزش دیده و حداقل دو مورد از آنها را در برنامه غذایی خود استفاده کنید. این نوع سالاد، دستور پخت‌های متنوعی دارد تا افراد با هر نوع ذائقه غذایی بتوانند از آن استفاده کنند.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به آموزش طرز تهیه سالاد اندونزی با روش‌ها و مواد اولیه مختلف بپردازیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ

سینه‌ مرغ آب پز که در مرکز این سالاد قرار دارد، یک غذای اصلی کم چرب با پروتئین بالا را به ما ارائه می‌کند. در این دستور غذا، الهام از کشور آسیای جنوب شرقی، اندونزی می‌توانید مجموعه‌ای از مواد تازه را کنار هم قرار داده و به عنوان یک غذای کامل از آن استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی با مرغ

برگ‌های نعنا و گشنیز یک طعم تازه به این سالاد اضافه می‌کنند و جوانه‌های ماش یا جوانه‌های آفتاب‌گردان به پر شدن ظرف با مواد مغذی کمک خواهند کرد. این سالاد تند و با طراوت، یک وعده غذایی تابستانی عالی است.

برای تهیه سالاد اندونزی با مرغ اگر مقدار مواد زیر را در نظر داشته باشید غذایی برای 4 تا 6 نفر آماده کرده‌اید.

  • یک سینه مرغ کامل (یا دو سینه بدون پوست بدون استخوان، آب پز و ریز خرد شده. در نهایت باید حدود 4 فنجان مرغ خرد شده داشته باشید)
  • نمک
  • مقدار فلفلی که تازه آسیاب شده (اختیاری)
  • یک دسته پیازچه (قسمت سفید و سبز، نازک برش داده شده باشد)
  • ¼ فنجان برگ نعناع تازه خرد شده
  • ¼ فنجان گشنیز خرد شده
  • یک فلفل دلمه‌ای قرمز کوچک (به صورت نوارهای نازک بریده شده باشد)
  • یک فلفل سرانو (در صورت تمایل به قطعات ریز خرد شده باشد)
  • دو فنجان جوانه ماش یا جوانه آفتاب‌گردان
  • یک تکه از قلب کاهوی رومی (برگ‌ها جدا شده، شسته و خشک شده باشد)
  • ¼ فنجان بادام زمینی بوداده و خرد شده

برای تکمیل روند طرز تهیه سالاد اندونزی سس آن را هم می‌توانید با ¼  یک فنجان آب لیموترش تازه فشرده شده به همراه 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه ریز خرد شده، 1 حبه سیر، خرد شده، 1 قاشق غذاخوری سس ماهی جنوب شرقی آسیا، مقدار کمی کاین، 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تازه و ⅓ فنجان دوغ آماده کنید.

مراحل آماده کردن سالاد اندونزی به همراه مرغ

در مرحله اول مرغ را در یک کاسه بزرگ می‌ریزیم و با نمک و فلفل مزه‌دار می‌کنیم. قسمت سفید پیازچه، نعناع، گشنیز، فلفل قرمز، فلفل چیلی خرد شده و جوانه‌ها را اضافه می‌کنیم. با هم مخلوط می‌کنیم؛ اما نه آن‌قدر که مواد شکل خود را از دست بدهند.

مراحل آماده کردن سالاد اندونزی با مرغ

در گام بعدی آب لیموترش، زنجبیل، سیر، سس ماهی و کاین را با هم ترکیب می‌کنیم. پس از آن کره بادام زمینی را اضافه کرده و همه مواد درون ظرف را به خوبی مخلوط می‌کنیم. در نهایت دوغ را با همزن زده و به عنوان چاشنی برتر اضافه می‌کنیم.

در مرحله شوم یک بشقاب را با برگ‌های کاهو تزیین می‌کنیم تا سالاد روی آن قرار بگیرد. مخلوط مرغ را با سس ترکیب کرده و روی کاهو می‌چینیم.

بادام زمینی و قسمت‌های سبزی پیازچه را برای تزئین استفاده می‌کنیم. اگر تمامی مواد را در اختیار داشته باشیم نهایت زمانی که لازم است حدود 15 تا 20 دقیقه خواهد بود.

روش آماده کردن سالاد اندونزی با سیب زمینی

در لیست طرز تهیه سالاد اندونزی خود عنوان گادو گادو را هم جای داده‌ایم تا بدانید این غذا از جمله قدیمی‌ترین سالادهای کشور اندونزی محسوب می‌شود.

روش آماده کردن سالاد سیب زمینی به سبک اندونزی

اگر قبلا نام آن را نشنیده‌اید باید بگوییم که این نوع از سالادهای اندونزیایی با سیب زمینی گرم، لوبیا سبز، جوانه لوبیا و سس بادام زمینی آماده می‌شود.

این غذا نماینده واقعی غذاهای خیابانی اندونزی است و از قرن شانزدهم در فرهنگ این کشور حضور داشته است.

البته منشأ آن در میان مردم بومی جاکارتا است، اما امروزه در تمام نقاط اندونزی یافت می‌شود. گادو گادو می‌تواند به تنهایی یک غذای کامل باشد، اما می‌توانیم آن را با افزودن برنج، کراکر برنج یا مرغ هم تقویت کنیم.

این غذای خیابانی کلاسیک اندونزیایی معمولا توسط فروشندگان خیابانی یا در مراکز دستفروش فروخته می‌شود و می‌توان آن را برای صبحانه، ناهار یا شام سرو کرد.

زمان پخت این سالاد اندونزی با سیب زمینی چیزی حدود 1 ساعت طول می‌کشد. اما اگر تمامی مواد لازم را از قبل آماده کرده باشید تنها به 10 دقیقه زمان نیاز دارید.

  • یک کیلوگرم سیب زمینی شارلوت نصف شده
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چایخوری نمک دریا
  • لوبیا سبز حدودا 240 گرم
  • حدود 300 گرم جوانه لوبیا
  • یک دسته گشنیز تازه برای سرو سالاد

طرز تهیه سالاد اندونزی بدون توجه به سس آن ناکامل است. برای آماده کردن این سس به مقدار 50 گرم کره بادام زمینی ترد، 80 میلی لیتر شیر نارگیل، 30 میلی لیتر آبلیمو، 1.5 قاشق غذاخوری سس سویا و 1 عدد فلفل قرمز تازه رنده شده نیاز داریم.

طرز تهیه سالاد اندونزی به همراه سیب زمینی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به همراه فن روشن برای انتقال گرما، روشن می‌کنیم. سیب‌زمینی‌ها را در قالب تفت داده با روغن و نمک مخلوط کرده و سپس به فر منتقل می‌کنیم تا به مدت 40 دقیقه بپزند.

روش آماده کردن سالاد خوشمزه اندونزی با سیب زمینی بنفش

در همین حین تمام مواد سس را با هم مخلوط می‌کنیم. بسته به مارک کره بادام زمینی شما، ممکن است لازم باشد کمی شیر نارگیل بیشتری در نظر بگیرید تا یک سس غلیظ داشته باشید.

چاشنی را در صورت نیاز بچشید تا طعم آن را سبک دلخواه خودتان تنظیم کنید. بعد از گذشت 40 دقیقه سیب‌زمینی‌ها، لوبیا سبز و جوانه لوبیا را با هم مخلوط می‌کنیم.

در صورت نیاز مقداری روغن اضافه کرده و 20 دقیقه دیگر به فر برمی‌گردانیم. در نهایت سیب زمینی و سبزیجات را با گشنیز تزیین می‌کنیم. این غذا را می‌توان هم به صورت گرم و هم به صورت سرد شده میل کرد.

طرز تهیه سالاد اندونزی با کالباس

این سالاد اندونزی با کالباس هم می‌تواند، تازه و خوش طعم بوده و در کمتر از 20 دقیقه روی میز قرار بگیرد. به راحتی می‌توان آن را به عنوان شام شب هفته یا ناهار آخر هفته در نظر گرفت. این سالاد کالباس سالم سبک و کمی ترد است و می‌تواند ذائقه‌های مختل%

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x