طرز تهیه سالاد انار مجلسی و خاص

آیا تا به حال به تهیه کردن یک سالاد انار خوشمزه و ترش در فصل زمستان فکر کرده‌اید؟ این قول را از ما داشته باشید که این سالاد، می‌تواند یکی از متفاوت‌ترین مزه‌هایی باشد که تا اکنون امتحان کرده‌اید.

انار را با نام «الهه میوه‌ها» می‌شناسند و این لقب نه تنها به خاطر منشا افسانه‌ای‌، بلکه به خاطر فواید سلامتی آن در نظر گرفته شده است. تنها یکی از مزایای آن، این است که با هزاران آنتی اکسیدان به پیشگیری از برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

انار را به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید و از فواید سلامتی و طعم شیرین و ترش هر دانه خوش طعم لذت ببرید. برای اینکه با ایده‌های جدید این روند را پیش بگیرید، چند نمونه طرز تهیه سالاد انار را در این مقاله از ایده آل مگ به شما معرفی می‌کنیم.

طرز تهیه سالاد انار و گل کلم

روش تهیه سالاد انار با گلم کلم سختی زیادی ندارد. تنها نکته مهم این است که به نکات گفته شده در این بخش توجه کنید و روند را مو به مو در نظر بگیرید.

طرز تهیه سالاد انار و گل کلم

اجازه دهید قبل از ورود به این بحث، یک نکته جالب را با شما در میان بگذاریم:

نام میوه انار (Punica) از نام رومی کارتاژ، شهری باستانی در شمال آفریقا، گرفته شده است. به همین خاطر رومی‌ها به اشتباه انار را میوه‌ای از آفریقا می‌پنداشتند. در واقع، انار دارای محدوده بومی از شمال شرق ترکیه تا افغانستان است و یک نام لاتین کلاسیک Malum granatum به معنای سیب دانه‌دار هم دارد.

دانه‌های انار رنگ قرمز خوش ترکیب خود را از پلی‌فنول‌ها که آنتی اکسیدان‌های قوی هستند، می‌گیرند. این میوه همچنین دارای سطوح بالاتر آنتی اکسیدان نسبت به سایر میوه‌ها است.

همچنین انار سه برابر بیشتر از چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است. به گفته NIH، آنتی اکسیدان‌های موجود در آب انار ممکن است به حذف رادیکال‌های آزاد، محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک کند.

در نتیجه اضافه کردن این میوه به سبد غذایی ما کار بسیار پسندیده‌ای خواهد بود. اگر هم نگران کالری آن هستید، می‌توانید کالری انار را در صفحه ویژه آن ببینید.

روش تهیه و مواد لازم

برای آماده کردن یک سالاد انار و گل کلم خوشمزه، روش‌های زیادی وجود دارد؛ اما استفاده از این طرز تهیه سالاد انار بین مردمان سراسر دنیا محبوبیت بیشتری دارد.

روش تهیه سالاد کلم و انار

برای تهیه این سالاد متفاوت به مواد زیر نیاز داریم:

  • 375 گرم سیب زمینی تازه، به قطعات 2 سانتی‌متری خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 گل کلم که به گلچه‌های متوسط برش داده شده
  • 2 قاشق غذاخوری تمرهندی
  • 1 قاشق چایخوری عسل تازه
  • 1 لیمو بزرگ
  • ½ پیاز قرمز خرد شده
  • 125 گرم دانه انار
  • گشنیز بسته 25 گرمی
  • 100 گرم ماست طبیعی کم چرب

پس از آماده کردن مواد، فر را با دمای 220 درجه سانتی‌گراد، گرم کنید. سیب‌زمینی‌ها را با 1 قاشق غذاخوری روغن مزه‌دار کرده و در یک قالب بزرگ برشته کنید. به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

گل‌های گل کلم، گشنیز را با 1 قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده اضافه کرده و مزه‌دار کنید. مواد را 30 دقیقه تفت داده و سپس 10 دقیقه بگذارید خنک شود.

در همین حین، با مخلوط کردن تمر هندی، عسل و 2 قاشق چایخوری آب، سس درست کنید. سس را کنار گذاشته و در یک کاسه خیلی بزرگ، آب لیمو، پیاز قرمز و 100 گرم دانه انار را هم بزنید.

سبزی‌های خنک شده را به این مخلوط اضافه کنید و همه چیز را با هم مخلوط کنید. سپس بیشتر برگ‌های گشنیز را به مواد درون کاسه اضافه کنید. همه چیز را به بشقاب منتقل کنید. ماست و تمر هندی را روی مواد بریزید. با برگ‌های گشنیز و 25 گرم دانه‌های انار باقی مانده سالاد را تزیین کنید.

یک ترفند جالب

برای تکمیل این طرز تهیه سالاد انار می‌توانید از چای ماسالا (یک ترکیب ادویه هندی معطر با تند زیاد) استفاده است. اگر چنین ادویه‌ای را در دسترس ندارید، می‌توانید کمی فلفل قرمز را جایگزین کنید.

دستور سالاد انار و گردو

سالاد انار و گردو پیشنهاد ویژه ما به شما است. برای تهیه این سالاد متفاوت به مواد زیر نیاز دارید.

  • 2 عدد کاهو بزرگ که شسته و تکه تکه شده است
  • 1 ½ فنجان گردو خرد شده
  • 1 فنجان دانه انار
  • 1 سیب عسلی یا فوجی
  • ¼ فنجان برگ ترخون بسته بندی شده آزاد
  • 2 تکه پنیر خامه‌ای
  • در صورت تمایل نمک دریایی و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • سس وینگرت

برای تهیه سالاد ابتدا سس وینگرت را آماده کنید. برای این چاشنی خوشمزه به 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری موسیر ریز خرد شده، 1 قاشق چایخوری خردل، ⅓ فنجان روغن زیتون، نمک دریا و فلفل سیاه تازه آسیاب شده نیاز داریم. مواد را به همین ترتیب با هم مخلوط کنید تا سس آماده شود.

طرز تهیه سالاد انار و گردو

در این روش تهیه سالاد انار، برگ‌های خرد شده کاهو را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. سیب‌ها را هسته بگیرید و به تکه‌های لقمه‌ای برش دهید. این تکه‌ها را به کاهو، گردو، دانه‌های انار را اضافه کنید.

با اضافه کردن نیمی از سس شروع کنید و روی مواد را بپوشانید. در صورت نیاز سس بیشتری اضافه کنید تا سالاد کاملا پوشانده شود. برگ ترخون و پنیر را اضافه کنید، هم بزنید تا مواد خوب پخش شوند. در نهایت نمک و فلفل را برای طعم دهی بیشتر به مواد اضافه کنید.

یک ترفند جالب

برای تکمیل طرز تهیه سالاد انار با گردو سیب‌ها را درست قبل از سرو به صورت ورقه‌ای برش دهید و در کنار سالاد بگذارید تا جلوه بهتری داشته باشند. همچنین این ترتیب می‌تواند تا 3 روز هم در یخچال نگهداری شود.

طرز تهیه سالاد انار و کلم قرمز

قبلا در مورد طرز آماده سازی سالاد انار و گل کلم صحبت کردیم، جالب است بدانید که سالاد انار و کلم قرمز هم گزینه محبوب دیگری است که می‌تواند رژیم غذایی فصل زمستان شما را تغییر دهد.

طرز تهیه سالاد انار و گل کلم قرمز

جالب است بدانید که کلم قرمز هم خاصیت ضد سرطانی بالایی دارد و در ترکیب با انار می‌تواند مزیت مضاعفی را ارائه کند. برای آشنایی بیشتر شما با این نوع کلم باید بگوییم کارشناسان بر این باورند که این خاصیت قابل توجه به دلیل سولفورافان و آنتوسیانین موجود در کلم قرمز است.

این دو ترکیب برای مبارزه با سرطان بسیار مورد توجه بوده‌اند و از همین رو است که کلم قرمز به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می‌کند.

اگرچه تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است؛ اما تحقیقاتی که تاکنون انجام شده‌اند، مصرف زیاد سبزی‌های چلیپایی از جمله کلم را با 18 درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط می‌دانند. رژیم غذایی سرشار از سبزی‌های چلیپایی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است.

روش تهیه و مواد لازم

با توجه به این نوع مزیت‌های خاص، مهم است که طرز تهیه سالاد ک

امتیاز شما به این پست
منبع waitrose greateightfriends medicalnewstoday
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x