لباسهای دست دوم را کجا بفروشیم؟ معرفی مزون دریمیس

 

اگر کمد لباست پر شده از انواع لباس های مجلسی که دیگه نمی پوشی و یا اگر به فکر فروش لباس عروسی خودت هستی؛ همین حالا برو به سایت مزون دریمیس به آدرس (dreamiss.ir) و به راحتی در کمتر از یک روز لباس دست دوم خودت رو به فروش برسون:)

در حال حاضر خرید و فروش لباس دست دوم برای بسیاری از افراد کار قبیحی است. از این رو این کار شرم آور دانسته و شاید برای آن ها تعجب آور باشد که لباس های در حد نو که فقط یکی دو بار استفاده شده است، خریداری کنند. خیلی از افراد تا حدی از خرید لباس های دست دوم ابا دارند که اصلا آن را به زبان نمی آورند. این دسته این گونه فکر می کنند که با پوشیدن لباس های دیگران جایگاه اجتماعی و شان آن ها زیر سوال می رود. اما با این نوع طرز فکرها باز روز به روز به فروشنده ها و خریداران لباس دست دوم افزوده می شود. علت این امر چیست؟. دراین مطلب شما را خرید و فروش لباس مجلسی و لباس عروس دست دوم آشنا می کنیم و در مورد مزایا و نکات قبل از خرید آن به طور مفصل توضیح می دهیم.

مزایای خرید لباس دست دوم

امروزه با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی و تورم ها، خیلی از افراد به ترجیح می دهند تا بخشی از لباس های خود را از سایت و پیج فروش لباس دست دوم انجام دهند. بدون شک این نوع خریدها برای جامعه و افراد مزیت های زیادی دارد که روز به روز بر تعداد فروشگاه های فروش لباس دست دوم افزوده می شود. در ادامه  مزایای آن را بیان کرده ایم.

کمک به حفظ محیط زیست

همه افراد برای حفظ محیط زیست خود در تلاش هستند و این امر برای آن ها مهم است. از نمونه های دوست داشتن طبیعت می توان به استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی، تفکیک زباله ها، استفاده از وسیله نقلیه عمومی و … اشاره کرد. یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مسائلی که موجب آلوده کردن محیط زیست می شود، دفع لباس های دست دوم در محیط است.

در این میان می توان به سالانه حدود یک میلیون تن پارچه و پوشاک که در مراکز دفن زباله انگستان رها می شود، اشاره کرد. این مسئله تا حدی مهم شده است که در آمریکا دولت سالانه با پرداخت هزینه ای، قسمت بزرگی از زباله های پارچه ای را برای دفن به کشورهای جهان سوم مانند کشورهای آفریقایی می فرستد. اما خرید پوشاک دست دوم موجب کاهش حجم تولید سالانه پوشاک و درضمن به حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک می کند.

خرید اخلاقی

قسمت بزرگی از پوشاکی که می خریم و می پوشیم، مانند لباس های که از کمپانی های تولید سریع و انبوه، توسط کارگرانی تولید می شود که در شرایط غیرانسانی و غیراخلاقی کار می کنند. ما با خرید از این کمپانی ها به صورت ناخواسته از این سیاست ها حمایت می کنیم و موجب فقر بیشتر کارگران آن می شویم.

ما باید سعی کنیم که خرید عاقلانه و آگاهانه ای داشته باشیم و به دنبال خرید اخلاقی تر باشیم. ما با خرید لباس های دست دوم موجب بازگشت پول برای کسی می شویم که لباس را خریداری کرده است و از این طریق از جامعه حمایت می کنیم.

داشتن تنوع استایل و تیپ

ممکن است شما در زمان خرید به فروشگاه های گوناگونی سر زده اید که با مدل های مشابه برخورد کرده و هیچ کدام مورد پسندتان نبوده است. دلیل این امر این است که تمامی فروشگاه ها مد فصل را می فروشند. پس اگر کسی به دنبال خرید لباسی باشد مه در آن فصل مد نباشد، باید چه کار کند. اما در فروشگاه های لباس دست دوم شما با دامنه بسیار زیادی از لباس ها روبرو هستید و دست شما برای انتخاب باز است.

هزینه و قیمت پایین تر

بدون شک برای تهیه لباس دست دوم هزینه کمتری می کنیم. در بیشتر مواقع ما می توانیم از برندهای خرید کنیم که در توانایی مالی ما نیستند مانند خرید لباس دست دوم خارجی. در این میان بعضی از لباس ها مانند لباس شب، که فقط یک بار پوشیده می شوند و معمولا گران قیمت هستند، برای خیلی از افراد امکان تهیه نو آن وجود نداشته باشد. به همین دلیل اقدام به خرید لباس مجلسی و عروس دست دوم می کنند.

تنوع بخشیدن به کمد لباس مان

بعضی از افراد هستند که خرید لباس نو گران قیمت را بیشتر می پسندند. اما در برابر خیلی از افراد هستند که عاشق تنوع هستند و از این رو دوست دارند که بیشتر مدل لباس ها را داشته باشند. پایین بودن قیمت لباس های دست دوم موجب می شود تا افراد را راغب کند تا کمد لباس شان را رنگی تر کنند. با این کار دیگر نیازی نیست از لباس های که به دلیل قیمت بالا از آن ها دوری می کردیم، فرصت پوشیدن شان را نداشته باشیم.

معیارهای خرید لباس دست دوم

برای تهیه این نوع لباس ها باید طبق شرایط خاصی پیش بروید. در ادامه نکات آن را گفته ایم که شما بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید.

تهیه لیست خرید منعطف

در ابتدا به کمد خود نگاهی بیاندازید و بعد لیست خود را آماده کنید. لازم به ذکر است که شما مجبور هستید در بین لباسهای دست دوم موجود، دست به انتخاب بزنید؛ پس باید در خرید خود منعطف تر باشید. مثلا اگر لباس اندازه شما بود به رنگ آن زیادی گیر ندهید.

دانستن اندازه دقیق اندام

اگر شما اقدام به خرید لباس دست دوم خارجی می کنید، اعتماد کردن به سایز آن ها زیاد عاقلانه نیست. شما باید اندازه دور گردن، شانه، سینه، باسن، بازو، ران و ساق پا و طول سینه پا را بدانید.

مطالعه کردن لیبل داخلی

معمولا روی لیبل داخلی اطلاعاتی از قبیل مواد تشکیل دهنده پارچه، نحوه شست و شو و اتوکشی آورده شده است. حتی نیاز داشتن و نداشتن به اتو و حساسیت داشتن به آن نوشته شده است.

پیروی کردن از قانون طلایی 30

این قانون این را می گوید که اگر مطمئن نیستید لباسی را سی بار می پوشید، آن را نخرید. زیرا شما هزینه مالی و طبیعی زیادی برای خرید آن می کنید. در ضمن می توانید در زمان حراج لباس های دست دوم اقدام به خرید کنید تا هزینه کمتری بپردازید.

لباس های شسته شده

قبل از خرید لباس عروس و مجلسی دست دوم، به خصوص لباس های پشمی، پنبه ای و رنگی همیشه از فروشنده لباس سوال بپرسید که لباس شسته شده است یا خیر. زیرا این لباس های قابل اعتمادتر هستند و از مواردی چون آبرفت و از بین رفتن تار و پود لباس مطمئن تر شوید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
3.2 | (28)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

57 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
57
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x