هنگام کار با چوب، از ماسک مخصوص نجاری استفاده کنید!

ماسک مخصوص نجاری برای کار در صنعت چوب، جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت های تنفسی استفاده می شود. ماسک انواع نجاری تایید شده توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) دارای ظرفیت بالا برای فیلتر کردن ذرات بسیار کوچک است.

به عنوان مثال، یک نام N99 نشان می دهد که ماسک می تواند تا 99٪  از ذرات ریز چوب را فیلتر کند. ماسک نجاری نانوپاک علاوه بر داشتن لایه های محافظتی استفاده شده در سایر ماسک ها، یک لایه نانو الیاف هم دارد که این لایه نقشی حیاتی در فیلتراسیون ماسک ایفا می کند.

لایه نانو امکان قابلیت فیلتراسیون را تا 100 برابر ماسک های N95 افزایش داده، و تا 0/3 میکرون یا 300  نانومتر بهبود می‌ دهد. علاوه بر این سوپاپ استفاده شده در ماسک های نانو پاک، از جنس سیلیکون است و انعطاف پذیری بالایی دارد؛ به صورتی که هنگام دم بسته، و هنگام بازدم، باز می‌شود.

تفاوت های ماسک مخصوص نجاری به ماسک های معمولی

ماسک نجاری دارای فیلتراسیون بالای ذرات آلاینده هوا و کاهش چشمگیر تنفس جرم ‌ها و ویروس ها دارد. این ماسک ها امکان محافظتشان در برابر ذرات 2/5 میکرون می باشد.

در صورتیکه ماسک های معمولی برای مراقبت از ریه ها در برابر آلاینده های خطرناک 2/5 میکرون طراحی نشده است و معمولا به خوبی روی صورت جای نمی‌گیرد. روی ماسک های معمولی شکاف هایی برای ورود آلاینده‌ها در لبه‌ ها باقی می‌ماند.

ماسک های نجاری با استفاده از دو کش مخصوص و گیره بینی، روی صورت محکم جای می‌ گیرد و دارای نشان تایید NIOSH، N95، N99، FFP2  روی محصول می باشد.

ماسک n95

ماسک n95، یک ماسک محافظ با فیلتر پلیمری مصنوعی مشبک است که تا 95 درصد ذرات ریز آلودگی (تا 0.3 میکرون و بیشتر) جاری در هوا را فیلتر می‌کند.

ماسک n95 که به ماسک تنفسی فیش تایپ معروف است، سطح مقطع فیلترینگ بسیار بالاتری نسبت به سایر ماسک های معمول دارد و سطح مقطع بالاتر این ماسک منجر به کمتر بودن افت فشار داخلی و راحتی استفاده و تنفس می گردد.

این ماسک توانایی فیلتر کردن ذرات گرد و خاک جاری در هوا، آلودگی هوا، باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و ذرات آلرژی‌ زا یا حساسیت‌ زا را دارد.

در این ماسک علاوه بر دو لایه منسوج نبافته میکروالیاف ( ملت بلون)، از دو لایه کامپوزیت SSMMS به جای اسپان باند استفاده شده است.

این امر به دلیل داشتن دو لایه ملت بلون اضافه، عملا کیفیت فیلترینگ را بهبود داده است. افراد عادی در محیط‌ های غیر درمانی و آلوده، می توانند نهایتا پنج بار از ماسک سه بعدی بدون سوپاپ N95 استفاده نمایند.

ماسک n95

ماسک ffp2

ماسکffp2  در رده ماسک های N95قرار می گیرد و دارای فیلتراسیون نسبتا بالا، مقاومت موثر در برابر سموم و بخار های اسیدی می باشد.

این ماسک دارای راندمان فیلتراسیون ذرات بزرگتر از 2.5 میکرون است و قابل استفاده در معادن، ساختمان ها، صنایع شیشه و باغداری می باشد. این ماسک ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان پس از مصرف ماسک ffp2 تاشو، آن را تا کرد و داخل جیب خود قرار داد.

ماسک ffp2

استاندارد های جهانی ماسک های تنفسی

بر اساس استاندارد اروپایی (British Standards)، ماسک تنفسی ffp2 در رده ماسک های گرد و غبار طبقه بندی و به دسته های زیر تقسیم می­ شوند:

طبقه FFP1: حفاظت در برابر آئروسل های جامد و مایع غیر سمی با تراکم 5/4 برابر حد مجاز تماس شغلی (OEL).

طبقه FFP2:‌حفاظت در برابر آئروسل های جامد و مایع غیر سمی و یا با سمیت کم تا متوسط با تراکم 12 برابر حد مجاز تماس شغلی (OEL).

طبقه FFP3: حفاظت در برابر آئروسل های جامد و مایع غیر سمی و یا با سمیت کم تا متوسط یا با سمیت بالا با تراکم 50 برابر حد مجاز تماس شغلی (OEL).

نانو تار پاک را بشناسیم

مجموعه نانو تار پاک یک مجموعه دانش بنیان است که با هدف ارتقا سطح زندگی با به کارگيري تکنولوژی روز در تولید و ارائه انواع ماسک های تنفسی فعالیت می کند. این مجموعه با برخورداری از امتیازهای ویژه ای نظیر پرسنل متخصص و مجرب در زمینه های نساجی، نانو تکنولوژی ، فیزیک، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، مهندسی برق و مکانیک در زمینه تولید نانوالیاف برای مصارف گوناگون فعالیت می کند.

این مجموعه موفق به ساخت ماسک صنعتی ارتقاء یافته با نانوالیاف شده است. به کارگیری تکنولوژی نانوالیاف در ساخت ماسک، طبق استاندارد EN149 ماسک صنعتی را در کلاس ماسک های FFP3 قرار می دهد که پیش از این در کشور تولید نمی گردید.

انواع ماسک تنفسی نانو پاک

تمامی مراحل طراحی و تولید انواع ماسک نانو پاک توسط متخصصان مجموعه دانش بنیان نانو تار پاک انجام شده و مورد تایید ستاد نانو ریاست جمهوری و همینطور وزارت بهداشت قرار گرفته است.

کلیه ماسک های این مجموعه موفق به اخذ تائیدیه های داخلی و خارجی معتبر، مثل سازمان انرژی اتمی ایران، و همچنین آزمایشگاه نلسون امریکا شده است. نانو تار پاک با بومی سازی تکنولوژی نانو الیاف، این ماسک های صنعتی را طراحی نموده که از نظر کیفیت و قیمت، با برند های جهانی رقابت می‌ کند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x