هتل داخل حرم امام رضا صحن امام حسن (هتل قصرالضیافه مشهد)

سفر به مشهد، شهر مقدس ایران، می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد و بی‌نظیر باشد. مشهد میزبان حرم مطهر امام رضا (ع)، یکی از مقدس‌ترین مکان‌های جهان، است. برخورداری از فضای معنوی و آرامش در محیط حرم، انرژی و امیدبخشی خاصی را برای زوار و توریست‌ها فراهم می‌کند. مشهد با داشتن امکانات گردشگری مذهبی و زیارتی، توانسته بسیاری از زائران و طلاب از سراسر جهان را جذب کند. در ادامه می‌خواهیم هتل قصرالضیافه را که هتل داخل حرم امام رضا است به شما معرفی کنیم.

هتل قصرالضیافه مشهد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هتل قصر الضیافه مشهد در بین هتل‌ های مشهد موقعیت منحصر به فرد آن است. این هتل، تنها هتل مشهد بوده که به عنوان هتل داخل حرم امام رضا شناخته می‌شود. از آنجایی که هتل قصر الضیافه مشهد در بخش شرقی حرم رضوی و بخش ورودی صحن هدایت می‌باشد، تنها 1 دقیقه تا حرم فاصله دارد. به جز این موضوع، هتل قصر الضیافه مشهد از جمله شکیل‌ترین و خاص‌ترین هتل‌های شهر بوده که توانسته توقعات از یک هتل ۵ ستاره را برآورده کند.

 

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل

این هتل داخل حرم امام رضا تنوع اتاقی بالایی داشته و شما باتوجه به نیازتان می‌توانید از بین آن‌ها گزینه موردنظر را انتخاب کنید. داشتن سوئیت‌های مختلف با به‌روزترین امکانات، به راحتی مهمانان قصر الضیافه کمک کرده است. ازجمله اتاق‌های ۲ نفر این هتل سوئیت‌‌های یک‌خوابه فدک، قدس و رویال نور مشهد هستند. سوئیت‌‌های ویژه هتل قصر الضیافه مشهد که به خانواده‌هایی با جمعیت زیاد پیشنهاد می‌شود عبارتند از: سوئیت‌های بقیع و رویال شمس.

تمامی اتاق‌های هتل قصر الضیافه مشهد به‌عنوان هتل داخل حرم امام رضا ، به ویژه سوئیت بقیع از طراحی اسلامی برخوردار هستند. از امکاناتی که داخل سوئیت‌ها وجود دارد می‌توان به: کمد لباس، ملزومات بهداشتی، میزتحریر، آینه درآور، حمام، آباژور اشاره داشت. شایان ذکر است چشم‌انداز اتاق‌های هتل قصر الضیافه مشهد بی‌نظیر بوده و شما نمایی ایده‌آل از گنبد طلایی امام رضا (ع) دارید. فضای هتل نیز آرام است و با فضای معنوی شهر متناسب می‌باشد. اکثر اتاق‌های آن از منظره‌ای رو به حرم رضوی برخوردارند.

زیارت مشهد

امکانات هتل

از امکاناتی که این هتل داخل حرم امام رضا دارد و خوب است بدانید وجود فضای سبز، لابی بزرگ و دنج، فروشگاه، کافی‌شاپ و دو رستوران می‌باشد. یکی از رستوران‌ها در خود هتل و رستوران تابستانی در فضای باز آن قرار داشته که دارای منوی متنوعی نیز است. شایان ذکر است رستوران هتل قصر الضیافه مشهد در طبقه همکف تعبیه شده است. در این رستوران که متنوع‌ ترین غذاهای ایرانی، فرنگی، سنتی، گیاهی، عربی و دریایی سرو می‌شود، سرآشپزان مجرب و کارآزموده کار می‌کنند. در رستوران، خوش‌طعم‌ترین غذاهای ذکرشده به شما عزیزان ارائه می‌شود.

شایان ذکر است هتل قصر الضیافه مشهد به عنوان هتل داخل حرم امام رضا پرسنل کارآزموده‌ای دارد که با تسلط به زبان‌های انگلیسی و عربی، آمادگی کامل برای پذیرایی از مهمانان خارجی را دارند. شایان ذکر است، هتل قصر الضیافه باتوجه به موقعیت مکانی ویژه‌اش از هویت ایرانی آن‌ها پیش از ورود مسافران ایرانی باید با خبر شود. این دسته از مسافران هنگام رزرو، لازم است تا فتوکپی شناسنامه خودشان را برای کارشناس فروش ارسال نمایند.

هتل مشهد

موقعیت مکانی هتل

هتل قصر الضیافه مشهد با داشتن موقعیت مکانی عالی در کمتر از 2 دقیقه به حرم مطهر قابل دسترسی می‌باشد. از نزدیک‌ترین اماکن تجاری به این هتل داخل حرم امام رضا بازارهایی همچون بازار رضا، مجتمع‌های ۱۷ شهریور و پاساژ آرمان هستند. پاساژ آرمان از لوکس‌ترین بازارهای مشهد بوده که انواع البسه، لوازم‌آرایشی، کیف و کفش را ارائه می‌دهد.

اماکن نزدیک به هتل قصر الضیافه مشهد

بازار رضا

فاصله این هتل داخل حرم امام رضا تا بازار رضا۱ کیلومتر و ۱۲۵ متر است.

بازار رضا مشهد از بازارهای معروف در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) است. واضح است که زائران همیشه علاقه‌مندند بهترین هتل‌ های مشهد را که در نزدیکی حرم واقع شده‌اند به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنند. بازارهای اطراف حرم نیز بسیار جذاب هستند. در طی سالیان اخیر برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران امام رضا (ع) مراکز خرید و هتل‌های مجهز و شکیلی مانند هتل قصر طلایی، در نزدیکی حرم ساخته شده است. امکانات رفاهی این هتل بسیار کامل بوده و توانسته به خوبی رضایت کامل مسافران را کسب کند.

 

بیشتر بخوانید: زیباترین شهرهای ایران + معرفی 36 شهر زیبای کشورمان

بیشتر بخوانید: مثلث برمودا: تاریخچه، افسانه‌ها و حقایق پشت پرده

 

بازار امام رضا امروزه علاوه بر جنبه خرید، از جاهای تفریحی مشهد نیز به شمار می‌آید. تجربه حضور در بازارهای قدیمی با معماری خاص و سقف‌های بلندشان توانسته لذت خرید سوغاتی را چند برابر نماید. بسیاری از زائران و مسافران، در لیست برنامه‌های سفر خود بازدید و گردش در این بازار زیبا را قرار می‌دهند. ساعاتی که به گشت و گذار در بازار رضا اختصاص می دهید، تجربه شیرین و خوشایندی است. توصیه می‌کنیم علاوه بر اطلاعاتی نظیر تعداد غرفه‌ها، مساحت بازار و آدرس دقیق آن، از ساعت کاری بازار رضا مشهد نیز اطلاعات دقیق به دست آورید.

پارک وحدت

فاصله این هتل داخل حرم امام رضا تا پارک وحدت ۲ کیلومتر و ۷۸ متر است.

پارک وحدت از جمله پارک‌هایی است که در مشهد دارای هواداران زیادی بوده و اکثر افراد برای یک بار هم که شده به آن جا رفته‌اند. این شهر بازی وسایل متعددی دارد که برای هر سنی قابل استفاده می‌باشد. در وسط پارک وحدت حوضچه تقریبا بزرگی مشاهده می‌کنید که در آن قایق‌های مرغابی شکل قرار داشته و شما می‌توانید با دوستان یا خانواده در قایق‌ها سوار شوید. از این رو افراد بسیاری باوجود همین حوضچه کوچک بیشتر علاقه‌مندند تا به این شهر بازی بروند. این پارک در تابستان هوا بسیار مطلوبی دارد به طوری که توجه همه را به خود جلب می‌کند. یک کافه وسط پارک قرار داشته که با محبوبیت زیادش، فروش بالایی نیز دارد.

هتل مشهد

دره ارغوان

فاصله این هتل داخل حرم امام رضا تا دره ارغوان ۳۴ کیلومتر و ۳۶۷ متر است.

دره‌ای در چهار کیلومتری شهر طرقبه، در مسیر طرقدر به روستای کلاته آهن، مشاهده خواهید کرد که تنها یک ماه از سال دره ارغوان می‌باشد. از آنجایی که دره ارغوان در دامنه کوهستانی واقع شده، آب و هوای خنک‌‌‌تری در مقایسه با شهر مشهد دارد. از این رو در این بخش از استان خراسان بهار دیرتر از مشهد شروع خواهد شد. در نتیجه در اردیبهشت ماه ارغوان‌های خوش‌رنگ و چشم‌نواز، مهمان این دشت بکر و دست نخورده می‌شوند. به این ترتیب دره ارغوان را می‌توان  از بهترین مقاصد سفر در روزهای سرسبز و بهاری اردیبهشت ماه دانست. این دشت پر از رنگ درخشان سبز و ارغوانی منحصر به فرد است.

 

جمع‌بندی

سفر به مشهد باعث ارتباط با مکان‌های مقدس، آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر، استفاده از خدمات توریستی حرفه‌ای و تجربه‌ی یک سفر سیاحتی و مذهبی خاص می‌شود. بنابراین، درنظر داشتن سفر به مشهد در برنامه خود، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و پربار خواهد بود. مشهد علاوه بر بعد مذهبی، با داشتن مناظر طبیعی و پارک‌های زیبا، به عنوان یک مقصد گردشگری نیز جذابیت دارد. آثار تاریخی و فرهنگی از گذشته باستانی و اسلامی ایران در این شهر به نمایش گذاشته شده است.

مشهد، با تمام این ویژگی‌ها، به جاذبه‌ای برای افرادی که به دنبال تجربه سفری مذهبی، فرهنگی و طبیعت‌گردی هستند تبدیل می‌شود. سفر به مشهد، فرصتی منحصر به فرد برای پیوستن به روحانیت و اعتقادات، استراحت در طبیعت بکر، آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایران و تجربه لحظاتی از صلح و آرامش است. ما در این مقاله به معرفی قصر الظیافه به عنوان هتل داخل حرم امام رضا پرداختیم.

3.1 | (27)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x