لیست ابزارهای هوش مصنوعی برای ترید ویژه معامله گران!

در دو سال اخیر توسعه شدید ابزارهای هوش مصنوعی بر هر کسب‌وکاری اثرهای فراوانی گذشته و عملاً هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کمکی و لازم برای شغل‌های مختلف تبدیل شده است. در ترید و معامله‌گری نیز ابزارهای فراوانی ایجاد شده‌اند که تریدرهای در موارد مختلف می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ما در این مقاله فهرستی از ابزارهای مهم هوش مصنوعی مناسب برای تریدینگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به معامله‌گران

شرکت‌های زیادی در جهان امروزه تمرکز خود را بر بالا بردن سطح تکنولوژی هوش مصنوعی قرار داده‌اند و به‌نوعی می‌خواهند بسیاری از فرایندها را برای افراد ساده کنند. یکی از این حوزه‌های سخت که به شدت به کمک نیاز دارد معامله‌گری در فارکس است. بازار فارکس به طور کلی بازار پیچیده‌ای است به همین دلیل استفاده از ابزارهای کمکی و هوشمند می‌تواند مانند یک دستیار حرفه‌ای به کمک معامله‌گران بیاید و برخی از نیازهای آن‌ها را برطرف کند. ما در ادامه چند ابزار کاربردی هوش مصنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد، شما پس از یادگیری کار کردن با این ابزارها فارکس می‌توانید در بروکری مانند لایت فایننس یک حساب معاملاتی دمو ایجاد کنید و به تست آن‌ها بپردازید تا ببیند آیا از طریق هوش مصنوعی به نتیجه دلخواه رسیده‌اید یا خیر.

تفاوت اصلی استفاده از اکسپرت های هوش مصنوعی با اکسپرت های معمولی این است که اکسپرت های معمولی به صورتی که برنامه نویسی شده‌اند انجام می‌دهند اما اکسپرتهای هوش مصنوعی خودشان شرایط را می‌سنجند و همچنین وضعیت را در نظر می‌گیرند و بازار را آنالیز می‌کنند. مانند یک معامله‌گر زنده که جلوی سایت نشسته است.

استفاده از هوش مصنوعی در معاملات چه سودی دارد؟

هوش مصنوعی ابزاری دقیق و سریع است که بسیاری از فرایندهای تحلیل، آنالیز و جمع‌آوری دیتا و حتی معامله کردن را برای تریدرها بسیار ساده می‌کند. فرض کنید می‌خواهید شرایط بازار را بر اساس نیاز خود در چند تایم فریم مختلف به سرعت مورد بررسی قرار دهید. اگر ابزاری برای این کار به صورت هوش مصنوعی داشته باشید این سیستم تحلیل با سرعت بالایی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد، دقت آن نیز بسیار بالاتر از دقت انسانی خواهد بود. بنابراین این ویژگی‌ها را برای هوشم مصنوعی می‌توان نام برد:

  • دقت تحلیل داده‌ها
  • کیفیت تحلیل‌ها
  • سرعت اجرای کار
  • قابلیت تبدیل خواسته‌ها از متن به کدها
  • قابلیت تصمیم‌گیری هوشمندانه با توجه به شرایط بازار

سایت Coinrule

سایت کوین رول یک سایت فوق‌العاده برای معاملات ارز دیجیتال است که شما در آن می‌توانید استراتژی معاملاتی که لازم دارید با کمک به ابزار هوش مصنوعی آن به صورت خودکار ایجاد کنید. سایت کمک می‌کند که شما خواسته‌های خود را اعلام کنید و در مقابل سایت با توجه به هوش مصنوعی که دارد برای شما ابزارها را تنظیم می‌کند و در نهایت یک استراتژی به شما تحویل خواهد داد و از طریق خود این سایت می‌توانید مستقیماً به معاملات ارز دیجیتال متصل شوید. همچنین در این سایت استراتژی‌های کاربردی که دیگران قبلاً با هوش مصنوعی ساخته‌اند را نیز می‌توانید استفاده کنید.

سایت Gun bot shop

یک وب سایت پیشرفته در حوزه تحلیل چارت‌های معاملاتی است. این وب سایت با 14 سیستم پیش‌فرض خود که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند وضعیت بازار را آنالیز می‌کند و تحلیل کاملی از بازار به معامله‌گران نشان می‌دهد. همچنین شما در این سایت می‌توانید المان‌های خاصی که برای تحلیل نیاز دارید را به صورت متن از آن درخواست کنید و به صورت خودکار و کد نویسی شده دریافت نمایید. اتصال سایت گان بوت شاپ به کارگزاری‌های اصلی جهان باعث شده که بتوانید مستقیماً روی تحلیل‌های هوش مصنوعیان نیز در همین سایت ترید کنید.

سایت HaasOnline

این سایت نیز یک وب سایت کمک تحلیلی و معاملاتی است که کمک می‌کند از طریق هوش مصنوعی با توجه به خواسته‌هایی که دارید یک اکسپرت معاملاتی ایجاد کنید. اما اکسپرتی که این سایت به شما می‌دهد هوشمند است و صرفا بر اساس قوانین تعیین شده عمل نمی‌کند بلکه هر لحظه بازار را آنالیز کرده تا از خطاهای اکسپرتی جلوگیری کند. بنابراین بعد از اینکه شما یک اکسپرت با کمک هوش مصنوعیان ایجاد کردید می‌توانید آن را رها کرده تا خودش کنترل را برعهده بگیرد، اکسپرت های این سایت از اشتباهاتی که انجام می‌دهند درس می‌گیرند و سعی می‌کنند سیستم معاملاتی را دائماً ارزیابی و اشتباهات آن را رفع کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در معاملات

ChatGPT

تریدرها از چت جی پی تی برای کد نویسی سریع و استفاده از ان عموماً در تریدینگ ویو استفاده می‌کنند. یعنی فرض کنید که شما نیازمند یک اندیکاتور معاملاتی هستید که در تریدینگ ویو استفاده کنید اما خودتان نمی‌توانید کد نویسی آن را انجام دهید، برای انجام این کار می‌توانید از چت جی پی تی کمک بگیرید. البته سعی کنید درخواست خود را دقیق و به صورت انگلیسی از chatgpt بخواهید تا کد دقیق‌تری به شما بدهد و در نهایت بتوانید آن را در تریدینگ ویو تست کرده و استفاده کنید.

کلام آخر

همه ابزارها و وب سایت‌هایی که در بالا معرفی کردیم در واقع در چند سال اخیر ایجاد شده‌اند، هرچند خیلی آز آن‌ها کاربردهای خوبی دارند اما هنوز به آن پختگی عملکردی نرسیده‌اند و دلیل آن تازه بودن سیستم هوش مصنوعی است. اما به طور کلی استفاده از این سایت‌های هوش مصنوعی بخصوص در زمینه معاملات ارز دیجیتال به صورت حرفه‌ای‌تری عمل می‌کند. به طور کلی خوب است که از سیستم‌های هوش مصنوعی برای معامله‌گری استفاده کنید اما خودتان هم باید آموزش فارکس را دنبال کرده و تحلیل را جداگانه انجام دهید چون هنوز هوش مصنوعی نمی‌تواند مانند یک تریدر حرفه‌ای کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x