نکات کلیدی برای انتخاب انگشتر مناسب استایل شما

انگشترها علاوه بر زینت دادن بدن، به عنوان نمادی از اقتدار، وفاداری یا موقعیت اجتماعی نیز به شمار می‌آیند. اکسسوری‌ها همیشه به عنوان امضای آخر استایل شما هستند. در بین اکسسوری‌ها، زیورآلات تکمیل کننده تیپ شما محسوب می‌شوند. ولی قطعا انگشترها در این میان، جایگاه خاص و ویژه­ای دارند.. برخی افراد بدون دلیل خاصی، فقط جهت زیبایی از انگشترها استفاده می‌کنند اما برای برخی دیگر، نشان دهنده نوع فکر و عقیده آن‌هاست. معمولا انگشترها معانی خاصی دارند و می­توانند از حرفه و شغل شما گرفته تا وضعیت تأهل، اعتقادات و مذهب، گرایشات فکری، شخصیتی و سنت‌های بومی شما را معرفی نمایند. در این مقاله قصد داریم شما را یاری دهیم تا بتوانید انگشترهای مناسب فرم دست، استایل و سن خود را انتخاب کرده و بدانید در مجالس و ضیافت­های مختلف چه سبک انگشتری باید زینت بخش دستان شما باشد.

انگشتر مناسب سن و استایل شما

خانم‌های جوان، به شما  پیشنهاد می­کنیم، از انگشترهای طلا زنانه ظریف و حلقه‌ای برای زینت دستان­تان استفاده کنید. زیرا زیبایی دستان شما را دو چندان می‌کند. خانم‌هایی با سن بالاتر، از انگشتر طلا درشت‌تر و جواهر تزیین شده با سنگ‌های سفید یا رنگی استفاده کنید. زیرا انگشتر نگین­دار طلا، با درخشش خود، توجه مخاطب را جلب کرده و در نتیجه، چین و چروک دست کم‌تر به چشم می­آید.

تاثیر ظاهر و فرم دست در انتخاب انگشتر

 

چگونه انگشتر انتخاب کنیم

انگشترهای ظریف با نگین‌های پرنسسی و گرد، برای هر نوع دست و انگشتانی مناسب هستند. اما اگر انگشتان کوتاه دارید، از انگشتر نگین دار زنانه طلا با سنگ‌های بیضی، فرم قطره اشکی یا دایره‌ای شکل استفاده کنید. زیرا انگشتان­تان کشیده‌تر به نظر می‌رسند. برای افرادی که  انگشتان باریک و بلندی دارند، انگشتر بدون نگین طلا و پهن، مانند انگشتر کارتیه طلا، گزینه‌ی مناسب و خوبی می­باشد. حلقه­هایی با فرم بیضی یا مستطیلی مناسب انگشتان پهن شماست. انگشترهای پر کار، دست شما را پهن‌تر و کوتاه‌تر نشان می‌دهد. بیشتر سبک‌ها، قابلیت استفاده در انگشتان بلند را دارند اما بهترین فرم برای این مدل دست­ها، انگشترهای با نگین گرد است، پیشنهاد ما به افراد ریز نقش استفاده از جواهرات ظریف، و به عزیزان درشت هیکل، جواهرات ضخیم تر می باشد.

انگشتر مناسب آقایان

ممکن است تصور کنید خرید انگشتر طلا مردانه ساده تر از خرید انگشتر طلا زنانه است، اما در واقع اینگونه نیست، انگشترهای مردانه بسیار متنوع هستند، در طراحی برخی از این انگشترها از سنگ های زینتی استفاده شده که انتخاب انگشتر را سخت تر می­کند.

اگر می‌خواهید انگشتان خود را کشیده‌تر نشان دهید حلقه ازدواج مردانه، ساده و نازک دست کنید، اما اگر انگشتان کشیده دارید می‌توانید مدل‌های ضخیم‌تر را انتخاب نمائید.

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید، برای افرادی که پوست سرد دارند، جواهراتی مثل نقره، پلاتین و طلای سفید مناسب است و برای کسانی که پوست گرم دارند طلا و رزگلد پیشنهاد می­شود. اما رزگلد روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد پس در انتخاب آن شک نکنید.

ست کردن انگشتر با لباسهای رسمی و کژوال

نکات کلیدی برای انتخاب انگشتر

هنگام استفاده از انگشتری، باید آن را بر اساس نوع لباس رسمی یا غیررسمی خود تعیین کنید. انگشترهایی نگین دار، مانند انگشترکوکتل (تمام جواهر) با سنگ‌های قیمتی و الماس، همچنین انگشترهای ظریف و تک نگین به عنوان انگشترهای رسمی شناخته می‌شوند و بیشتر مناسب مهمانی‌های مجلل می‌باشند پس می‌توانید با استایل رسمی خود از آن بهره ببرید. این سبک انگشتر طلا مانند حلقه­ی ازدواج مردانه و زنانه که، اغلب ظاهری رسمی دارند باید بدون حلقه‌های دیگر، در انگشتان شما خودنمایی کنند، پس بهترین حالت ست کردن آنها با لباس‌های رسمی شماست.

از انگشترهای پهن و درشت یا انگشترهایی با فرم هندسی می­توانید برای استایل کژوال و یا دورهمی‌های دوستانه و فضای عمومی استفاده کنید. در این بین انگشترهای مرواریدی یا فیروزه‌ای هم به صورت کژوال و هم به صورت رسمی قابل استفاده هستند.

چه مدل انگشتری مناسب مهمانی دورهمی و یا ضیافت رسمی است

ظاهر و زیبایی انسان، بدون اکسسوری و یا لوازم جانبی ناقص است. جواهرات از اکسسوری های محبوب دل­ها هستند که تکمیل کننده ظاهر و استایل هر شخصی می باشد. شما باید در مناسبت های مختلف جواهراتتان نیز متفاوت باشد. از جواهرات ریز، سنگ مصنوعی بیرنگ و براق یا تکه‌هایی با طرح‌های پیچیده برای ضیافت­های رسمی، بهره برده و برای دور همی‌های غیررسمی، از جواهرات فشن یا جواهراتی با سنگ‌های نیمه قیمتی استفاده نمایید. انگشترهای کوچکتر با طرح‌های ساده مثل الماس های تک نگین برای موقعیت های حرفه ای مناسب هستند.

کلام آخر

حال با آگاهی از معنای نمادین، روش استایل کردن و بایدها و نباید‌های استفاده‌ی از انگشتر،  بهتر می‌توان در انتخاب و خرید آن، همچنین ست کردن با سایر المان‌های لباس، هماهنگی ایجاد کنید. انگشتر‌ها، همانند بیانیه‌ای برای بازگو کردن طرز فکر، نوع شخصیت و عقیده‌ی شماست. با استفاده‌ی صحیح و اصولی از آن­ها، می‌توانید، هماهنگی و زیبایی چشم‌نوازی را در فرم کلی استایل خود پدید آورید.

 

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x