آلگومد چیست

ما در تهیه مواد غذایی خود ممکن است مواردی را برای تغذیه بهتر در نظر نگیریم. به همین دلیل  برای همه ما پیش آمده که به دلیل کمبود بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدنمان مکمل های دارویی استفاده کرده باشیم. این مکمل های انواع مختلف طبیعی و دارویی دارند.

قرص آلگومد یکی از انواع مکمل ها می باشد که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشد. مکمل گیاهی- غذایی آلگومد بسیار غنی بوده و منبعی مهم برای تامین پروتئین ها و ویتامین های مورد نیاز در رژیم غذایی می باشد. این قرص به دلیل فواید بسیار آن برای سلامتی بسیار مورد توجه واقع گردیده و مصرف آن افزایش یافته است.

این قرص تاثیر بسیار بالایی بر رفع کم خونی و همچنین بهبود دستگاه گوارش دارد. این دارو دارای نام دارویی و تجاری آلگومد (Algomed) بوده که از جلبکی تک سلولی با نام Chlorella Vulgaris یا کلرلا ولگاریس ساخته شده است. آلگومد منبعی سرشار از فیبرها و مواد معدنی چون آهن، روی، کلسیم، منیزیم، مس و… می باشد. همچنین انواع ویتامین های گروه B و ویتامین های A, C, E  و K را نیز دارا می باشد. با ایده آل مگ همراه باشید تا با این جلبک غذایی آشنا شوید.

دلیل سبزرنگ بودن آلگومد


از آنجا که این جلبک حاوی کلروفیل می باشد به همین دلیل دارای رنگ سبز می باشد. علاوه بر این به عنوان یک مولتی ویتامین بسیار کاربرد دارد. ماده کلروفیل کبد را تصفیه کرده و سم هایی را که در آن انباشته شده اند را نیز می زداید. در جواب این سوال که آلگومد چیست باید گفت نقش یک کاتالیزور طبیعی را داربوده که در جذب کردن آهن برای بدن بسیار تاثیر دارد.

دلیل سبزرنگ بودن آلگومد

آلگومد دارای فواید بسیار زیادی است که که در زیر به صورت خلاصه به آن ها اشاره ای خواهیم داشت:

  • بهبود یافتن سیستم ایمنی بدن
  • تنظیم کننده وزن، کلسترول و قند خون
  • رفع کم خونی
  • شاداب کردن پوست و مو
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان
  • سم زدایی بدن

بهبود یافتن سیستم ایمنی بدن


شاید پاسخ دیگری که بتوان به سوال آلگومد چیست داد این باشد که جلبک و مکمل غذایی آلگومد به صورتی طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بدن مصرف کنندگان این دارو دارای سلول های مسئولی برای حفظ ایمنی بوده که در اثر مصرف این مکمل به صورت شگفت انگیزی این سلول ها را تقویت می نماید. قرص طبیعی و گیاهی آلگومد از بروز مشکل در سیستم ایمنی بدن جلوگیری به عمل می آورد.

بهبود یافتن سیستم ایمنی بدن

تنظیم کننده وزن، فشار خون و قند خون

اگر جزء کسانی هستید که در گروه افرادی قرار می گیرید که دارای ریسکی بالا در بیماری های مرتبط با سبک زندگی می باشید، آلگومد می تواند به سلامتی شما کمک نماید. آلگومد دارای نقش مهمی در تنظیم وزن، کاهش کلسترول و قند خون ایفا می کند. علاوه بر این اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در این قرص به تقویت سیستم گردش خون، بهبود خون رسانی به بافت های بدن، تنظیم فشار خون و جلوگیری از سکته های قلبی می گردد.

رفع کم خونی


از راه های آسان و راحت در درمان کم خونی استفاده از مکمل های دارویی و خوراکی می باشد. آلگومد بر خلاف دیگر گیاهان سرشار از ویتامین B12 می باشد که در از بین بردن کم خونی بسیار موثر است. یکی دیگر از پاسخ هایی که می توان برای آلگومد چیست داد این است که این جلبک سرشار از کلروفیل تاثیر شگفت انگیزی در رفع کم خونی به ویژه در خانم ها و کسانی که دچار اختلال کم خونی یا آنمی هستند دارد. از آنجا که استفاده بلند مدت قرص های آهن عوارضی چون التهاب معده و مشکلات دستگاه دارند، لذا آلگومد این مشکلات را برطرف می کند.

وجود ویتامین های خانواده B و ویتامین C در این مکمل غذایی باعث می شود که آهن را بسیار خوب جذب نماید.

شاداب کردن پوست و مو

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد آلگومد به دلیل رفع کم خونی و داشتن انواع ویتامین ها در جوان سازی و شادابی پوست و مو تاثیر بسیار بالایی دارد. ویتامین های E و A به ویژه در داشتن پوستی شفاف و جوان نقش دارند که قرص آلگومد آن ها را دارا می باشد.

علاوه بر موارد فوق آلگومد تاثیر بسزایی بر وضعیت آنتی اکسیدانی بدن دارد و در نتیجه به جوان سازی و کاهش روند پیری انجامیده است. از طرف دیگر با آزمایش این دارو روی موش ها محققان به این نتیجه رسیده اند که آلگومد از آتروپی عضلانی به هنگام پیری پیشگیری می کند.

شاداب کردن پوست و مو

جلوگیری از ابتلا به سرطان


پاسخی دیگر به آلگومد چیست این است که این مکمل طبیعی با توده سلولی غیر طبیعی که در اثر سرطان به وجود آمده مبارزه می کند. علاوه بر این بر بهبود و افزایش کیفیت زندگی زنانی مبتلا به سرطان سینه اثر فوق العاده ای دارد.

سم‌زدایی بدن

یکی دیگر از تاثیرات حیرت‌آور آلگومد این است که همچون یک کاتلیزور به صورت طبیعی بدن را سم زدایی می کند. آلگومد می تواند فلزهای سنگین و سم های موجود در گیاهان، ماهی ها و سبزیجات را در رژیم غذایی افراد پاکسازی کند. مطالعات نشان می دهند که قسمت های فیبری آلگومد با سم های بدن ارتباط برقرار کرده و در نتیجه آن ها را به طور کلی از بدن پاک می کنند.

طریقه مصرف آلگومد


 این مکمل غذایی و طبیعی را در هر زمانی می توانید استفاده کنید. اگر بتوانید در میان وعده ها به همراه یک لیوان آب مصرف کنید بسیار تاثیرگذار خواهد بود. مقدار مصرف این قرص به صورت روزانه بسته به شرایط جسمی ، وزن، نوع و شدت بیماری ها در هر فرد حدود 4 تا 6 قرص می باشد. به صورت کلی و تحت نظر پزشک برای بزرگسالان حداقل 3 و حداکثر 6 قرص در طول روز می باشد. همچنین برای کودکان نیز حداقل یک و حداکثر 3 قرص در طول روز می تواند باشد.

طریقه مصرف آلگومد

هشدار استفاده از آلگومد

آلگومد، مکملی ایمن و بدون عوارض می باشد. در روزهای اول مصرف امکان بروز مشکلاتی جزئی چون اسهال، حالت تهوع، رنگ سبز مدفوع و نفخ وجود دارد به ویژه در هفته اول مصرف.

قبل از مصرف این قرص حتما با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید. علاوه بر این اگر داروهایی که حاوی وافارین هستند را مصرف می کنید از مصرف آلگومد که دارای ویتامین K بوده خودداری نمایید.

کلام آخر

بدن انسان نیاز به انواع ویتامین ها و مواد معدنی دارد. به همین دلیل گاهی برای رفع این کمبودها به مکمل های دارویی و غذایی روی می آوریم. در نظر داشته باشیم که هیچ دارو یا مکملی را سرخود و بدون تجویز پزشک مصرف نکنیم که ممکن است به بروز مشکلات عمده ای بیانجامد. آلگومد نیز با اینکه منبعی بسیار غنی و مفید برای بدن می باشد ولی استفاده خودسرانه را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم.

چند نکته برای اینکه فرد بهتری باشیم

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x