پرورش كدام يك از ماكيان پر سودتر است؟

امروزه پرورش و جوجه کشی از پرندگان مختلف به عنوان یک روش کسب درآمد تبدیل شده و این عامل باعث شده است تا افراد بسیار زیادی با راه اندازی مزرعه و سوله ها اقدام به پرورش انواع ماکیان نماینند اما باید به این مورد توجه داشت که راه اندازی مزرعه برای پرورش پرندگان برای کسب درآمد نیازمند اطلاعات جامع در مورد نگهداری  و بازار فروش  میباشد. در نظر داشته باشید که عدم آگاهی از روش های پرورش میتواند باعث شکست در این کسب و کار شده و باید تمامی اصول به صورت کامل رعایت شود. نگهداری و پرورش هر پرنده ای یک اشتباه بسیار بزرگی بوده  و باید در هنگام راه اندازی این کسب و کار اقدام به پرورش پرندگانی نمود که سودآوری بیشتری دارند تا بتوان سود بهتری را کسب کرده و با قدرت زیاد در این صنعت قدم برداشت به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم داریم پرندگان یا ماکیانی که سودآوری بیشتری دارند را برای شما معرفی نمائیم پس اگر جز افرادی هستید که تصمیم به راه اندازی این روش از کسب و کار را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پرورش شترمرغ

گوشت و گاهی تخم شترمرغ باعث محبوبیت این پرنده بزرگ جثه شود. در نظر داشته باشید که مواد مغذی موجود در گوشت این پرنده جندین برابر بیشتر از گوشت گاو بوده و این مورد باعث میشود تا نیاز بازار به گوشت شترمرغ افزایش داشته باشد. به این نکته مه متوجه  کنید که به دلیل جثه بزرگ این پرنده مسلما روش نگهداری آن دشوار بوده ولی از سوی دیگر میزان سوددهی بالایی دارد. امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارد که تمایل بسیار زیادی برای استفاده از گوشت شترمرغ را دارند و این عامل باعث میشود تا پرورش دهنده گان این پرنده سود بیشتری را کسب کنند.

پرورش و نگهداری و حتی جوجه کشی از شترمرغ حساسیت های بسیار زیادی دارد و این پرنده مسلما نسبت به جثه خود تغذیه متفاوت تری داشته و در بین پرندگان تغذیه بیشتری دارد و باید در هنگام انتخاب این پرنده برای پرورش تمامی این موارد بررسی شود. در نظر داشته باشید که در کنار تغذیه بیشترین سرمایه گذاری باید بر روی زمین و محیط نگهداری این پرنده اختصاص داده شود زیرا  به دلیل جثه بزرگ شترمرغ نمیتوان از محیط های کوچک استفاده کرد زیرا این پرنده برای تامین انرژی خود نیازمند محیط بزرگ و آزاد برای قدم زدن و دویدن دارد. اگر این موارد در پرورش شترمرغ رعایت نشود مسلما باعث تلف شدن و کاهش وزن و … در پرنده میشود.

پرورش شترمرغ

پرورش و سودآوری مرغ

یکی از مهم ترین محبوبیت های پرورش مرغ و خروس نیاز داشتن سرمایه اندک برای راه اندازی میباشد. در نظر داشته باشید که نیاز شدید بازار به گوشت مرغ باعث شده است تا سود حاصل از پرورش شدیدا افزایش چشمیگیری داشته باشد. امروزه به صورت روزانه شاهد کم بودن گوشت مرغ در بازار هستیم و این مورد نشان دهنده بازار گرم این پرنده میباشد. برای راه اندازی پرورش این پرنده ها هزینه های زیادی لازم نبوده و با تجهیز کردن یک محیط ساده میتواند اقدام به کسب درآمد بالا کرد. ام در نظر داشته باشید که راه اندازی یک مرغداری مدرن با تجهیزات استاندارد هزینه های زیادی را لازم داشته ولی از سوی دیگر میزان سوددهی چندین برابر افزایش پیدا میکند.

در نظر داشته باشید که این پرنده نژادهای بسیار زیادی داشته و نژادی که سود دهی بالایی دارد مرغ تخمگذار یا گوشتی میباشد. پرورش نژادهای دیگر به عنوان زینتی بوده و در ایران چندان طرفدار نداشته ولی نژادهای گوشتی و تخمگذار به دلیل بازار فروش بالا میتوانند سوددهی خارق العاده ای داشته باشند. اما به این مورد توجه داشته باشید که رعایت برخی از استانداردها میتواند میزان راندمان را افزایش داده و پرورش دهنده باید به صورت کامل با روش ها و تکنیک های پرورش مرغ و خروس آشنایی کامل را داشته باشد.

پرورش مرغ

پرورش بلدرچین

یکی از راحت ترین جوجه کشی ها مربوط به بلدرچین میباشد. به این مورد توجه کنید که جوجه کشی و بازگشت هزینه در پرورش بلدرچین بدون هیچ استرسی بوده و این پرنده در زمان بسیار کوتاهی بالغ شده وقابلیت تخمگذاری را دارد. در نظر داشته باشید که صرف زمان کمتری برای بالغ شدن بلدرچین باعث میشود تا میزان گله در زمان بسیار کوتاه چندین برابر شده و امروزه به دلیل اهمیت و محبوبیت تخم بلدرچین نسبت به سایر تخم ها و وجود فواید تخم آن در طب سنتی و درمان برخی از بیماری ها مسلما بازار فروش بسیار زیادی داشته و این مورد کاملا به نفع پرورش دهنده میباشد که بتواند سود بسیار زیادی را کسب کند.

پرورش بلدرچین به دلیل جثه کوچک حساسیت های نسبتا زیادی داشته و این پرنده به دلیل جثه بسیار کوچک مسلما مقاومت کمتری در برابر بیماری ها دارد و باید در پرورش بلدرچین شرایط بهداشتی به صورت کامل رعایت شود. به این نکته مهم توجه کنید که مبتلا شدن بلدرچین به بیماری مساوی با تلف شدن پرنده بوده و این به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی پرنده بلدرچین میباشد. یکی از مهم ترین دلایل مبتلا شدن بلدرچین به بیماری به جز سیستم ایمنی باعث ، نگهداری گله ای با تعداد زیاد میباشد. وجود استرس و تنظیم نبودن دمای محیط باعث میشود تا تخم گذاری بلدرچین به صورت کامل قطع شده و زیان بسیار زیادی به پرورش دهنده وارد شود.

پرورش غاز و اردک

قیمت بالای غاز و اردک در کشورهای همسایه مانند عراق باعث میشود افراد نگهداری این پرنده آبی را به سایر پرندگان ترجیح دهند. در نظر داشته باشید که محیط پرورش این پرنده باید دارای حوضچه های آبی باشد زیرا جفت گیری این گرنده در آب انجام گرفته و این پرنده به دلیل آبی بودن استرس خود را با شنا کردن کاهش داده و همگی در میزان تخم گذاری و رشد پرنده تاثیر گذار میباشد.

نژادهای متفاوتی در پرورش غاز وجود دارد ولی بیشتر افراد به دلیل سود بالا از نژاد آفریقایی استفاده میکنند. رنگ پرهای این پرنده طوسی بوده و قیمت بالایی در ایران و کشورهای خارجی دارد.

دلایل شکست در صنعت پرورش طیور

مهم ترین شکست در هر کسب و کاری عدم آگاهی و تجربه کافی میباشد. مطالعه و کسب تجربه و مشاوره با بزرگان صنعت پرورش طیور باعث میشود تا همیشه شاهد رشد کسب و کارتان شد. در نظر داشته  باشید که تجربه و شناخت کافی از پرندگان میتواند مشکلات بسیار زیادی بیماری ، تلف و … به وجود آورد. تمامی پرندگان به خصوص پرندگان مثل بلدرچین ، مرغ و شترمرغ به صورت گروهی پرورش داده میشوند و این مهم ترین عامل در ایجاد و پدید آمدن بیماری های طیور میباشد.

در نظر داشته باشید که وجود بیماری در یکی از پرندگان میتواند در کمترین زمان ممکن کل گله را درگیر کرده و طیور را به صورت کامل تلف کند پس برای جلوگیری از این مورد باید به صورت کامل با بیماری های طیور آشنایی کامل را داشته باشید تا بتوانید در اینگونه از شرایط اقدامات لازم را انجام دهید. در نظر داشته باشید که درمان برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا کار بسیار دشواری بوده و این به دلیل سیستم ایمنی پایین بعضی از پرندگان مانند بلدرچین میباشد.

یکی از  مهم ترین دلایل ایجاد بیماری در گله ها عدم نظافت و بی توجه بودن به بهداشت میباشد که امروزه کمترین توجه را به خود اختصاص داده و باعث میشود تا تلفات طیور به صورت چشمگیری در کشور افزایش داشته باشد.

روش های افزایش سود حاصل از فروش

رعایت برخی از پارامتر ها برای رسیدن به سود بالا در جوجه کشی مهم ترین عامل میباشد. یکی از مهم ترین پارامترها و فاکتورها در جوجه کشی که میتواند سوددهی بالایی داشته باشد انتخاب نوع دستگاه جوجه کشی میباشد که بتواند راندمان بالایی را به ارمغان بیاورد. رعایت کردین نکات مهم در پرورش و جوجه کشی از طیور باعث میشود تا درصد بالایی از تخم های نطفه دار به جوجه تبدیل شده و این مورد اصلی ترین عامل در افزایش میزان گله میباشد. انتخاب درست مولدها ، تغذیه درست و چندین عامل دیگر همگی میزان گله را افزایش داده و در نتیجه سوددهی بالایی را به ارمغان می آورد.

نتیجه گیری

در بین پرورش دهندگان پرندگانی وجود دارد که سوددهی بالایی دارد و این عامل به دلیل بازار فروش آن پرنده میباشد. پس سعی کنید همیشه در هنگام راه اندازی این صنعت اطلاعات جامعی کسب کرده تا بتوانید سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهید. امروزه صنعت پرورش طیور سود میلیونی داشته و بازگشت هزینه در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد زیرا سود فروش برخی از طیور بسیار بالا بوده و اگر پرورش دهنده ی با تجربه ای در این زمینه باشید مسلما در یکسال اول میتواند پیشرفت بسیار زیادی در این کسب و کار داشته باشید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x