فرق فیبروز و میکروبلیدینگ ابرو در چیست ؟

فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ هر دو روش‌‌هایی برای زیباسازی و اصلاح ابرو هستند. ابروها علاوه بر اینکه از چشم در برابر عرق و ذرات خارجی محافظت می‌کنند، در زیبایی صورت نیز نقش اساسی دارند. ابروهای پرپشت و زیبا می‌توانند یک قاب عالی از صورت و چشم‌های شما در معرض دید دیگران قرار دهند.

خوشبختانه روش‌های زیادی برای پر کردن و زیباسازی ابرو وجود دارند. یکی از همین روش‌ها که اخیرا رواج بسیاری یافته، میکروبلیدینگ است. فیبروز نیز یکی از روش‌های بسیار مشابه میکروبلیدینگ و حتی به نوعی، یکی از زیر مجموعه‌های آن است.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ ابتدا به صورت کامل به معرفی این دو روش درمان ابرو می‌پردازیم و پس از آن، فرق فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ  را نیز بررسی خواهیم کرد. لطفا تا پایان، با ما همراه باشید.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ ابرو یک روش درمانی نیمه ابدی است که در آن، با استفاده از سوزن‌های ریز و خراشیدن پوست، رنگدانه‌ها را در زیر پوست ابرو قرار می‌دهند.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

یک خاطره نارحت‌کننده
دختر بچه 13 ساله‌ای را در نظر بگیرید که در یک جمع دوستانه نشسته است. ناگهان یک نفر با صدای بلند به او می‌گوید : چرا ابرو نداری؟ بعد از این سوال، صدای خنده بلند می‌شود و همه، آن دختر را مسخره می‌کنند! اگرچه با گذشت زمان، این اتفاق فراموش می‌شود؛ اما صدای خنده و مسخره کردن دیگران، تا مدت‌ها به عنوان یک ضربه بزرگ روحی، دخترک را اذیت می‌کند!

هدف از یادآوری این اتفاق، ناراحت کردن شما نبود؛ بلکه می‌خواستیم اهمیت ابروها در صورت را به درستی درک کنید. اگر ابروهای کم‌پشتی دارید، همین امروز به فکر درمان آن‌ها باشید!

میکروبلیدینگ ابرو چیست
روش میکروبلیدینگ برای احیای ابرو

حال به موضوع اصلی بحث خود یعنی میکروبیلیدینگ برمی‌گردیم. اعتقاد بر  این است که این روش، برای اولین بار در چین اجرا شده است. در آن زمان، از سوزن‌های ریزی استفاده می‌کردند تا پوست را خراش داده و رنگدانه‌ها را در زیر آن، جاسازی کنند.

خوشبختانه میکروبلیدینگ با دست انجام می‌شود (نه توسط دستگاه و مانند خالکوبی!). همین عامل، به تکنسین اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی کار داشته باشد. علاوه بر این، تغییراتی که در این روش روی ابروها انجام می‌شوند؛ نیمه دائمی بوده و برای مدتی طولانی، باقی می‌مانند.

سوزن میکروبلیدینگ چگونه است؟

همانطور که گفته شد، میکروبلیدینگ با استفاده از سوزن‌های مخصوصی انجام می‌شود. افرادی که برای اولین بار قصد دارند این روش درمانی را انجام دهند و حتی متخصصین باتجربه نیز، ممکن است در انتخاب سوزن‌ها دچار تردید و مشکل شوند. ما در ادامه، نکاتی را بررسی کرده‌ایم که می‌توانند دید بهتری را در ارتباط با سوزن میکروبلیدینگ به شما بدهند.

سوزن میکروبیلدینگ

میکروبلیدینگ توسط یک تیغ انجام می‌شوند که دارای 15 سوزن است. تکنسین، ظرف مدت 20 الی 30 دقیقه و با استفاده از این سوزن‌ها، یک هاشور روی ابروی شما ایجاد می‌کند.

سوز‌های میکروبیلیدینگ از جنس تیتانیوم بوده و معمولا جراحت‌های عمیق را روی پوست ایجاد نمی‌کنند. توجه داشته باشید که از هر سوزن، برای یک نفر استفاده کنید؛ زیرا در غیر این صورت، احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها به شدت بالا می‌رود.

توجه: هرچه پوست و موهای شما نازک‌تر باشد، برای از سوزن‌هایی با نوک ریزتر برای میکروبلیدینگ استفاده شود. عکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنی هرچه پوست و موهای ضخیم‌تری دارید؛ باید از سوزن‌های کلفت‌تری استفاده کنید.

قبل از شروع به میکروبلیدینگ از انعطاف و متحر نبودن سوزن‌ها مطمئن شوید؛ زیرا سوزن نباید در طول انجام درمان، حرکت کند. علاوه بر این، حتما از سوزن‌های ضد زنگ و باکیفیت استفاده کنید.

میکروبلیدینگ چقدر ماندگاری دارد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در ارتباط با میکروبلیدینگ بدانید، این است که یک روش درمانی تقریبا دائمی محسوب شده و رویش مجدد ابروها را به صورت کاملا طبیعی انجام می‌دهد. البته این ماندگاری مربوط به هاشورهای زده شده است و مدت زمان باقی‌ماندن ابروهای کاشته شده در این روش، همچنان برای بسیاری از افراد، جای سوال دارد.

میکروبلیدینگ چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که میکروبلیدینگ یک روش کاملا طبیعی است و خراش‌های آن نیز سطحی و کوتاه هستند؛ در قیاس با سایر روش‌های مشابه، ماندگاری کمتری دارد ( به ویژه در پوست‌های چرب). به طور کلی می‌توان گفت که ماندگاری میکروبلیدینگ به طور متوسط، بین 6 ماه تا 2 سال است.

هزینه میکروبلیدینگ چقدر است؟

از آنجایی که این روش، در سالیان اخیر با محبوبیت بسیار زیادی (به ویژه در میان بانوان) مواجه شده است؛ هزینه میکروبلیدینگ نیز به یکی از سوالات پرتکرار تبدیل شده است.

هزینه‌ای که برای ترمیم ابرو در روش میکروبلیدینگ باید بپردازید، به رنگ و موادی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. طبیعتا هرچقدر از مواد بهتر و باکیفیت‌تر استفاده شود، قیمت میکروبلیدینگ ابرو نیز افزایش می‌یابد. قطعا، متخصصی که برای این‌کار انتخاب می‌کنید نیز در برآورد هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه میکروبلیدینگ چقدر است؟

در مجموع و با توجه به در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده، به نظر می‌رسد این روزها انجام میکروبلیدینگ ابرو برای شما، هزینه‌ای بین 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان در بر خواهد داشت.

البته ناگفته نماند که این قیمت‌ها برای شهر تهران برآورد شده‌اند؛ طبیعی است که در شهرستان‌های مختلف، هزینه میکروبلیدینگ نیز متفاوت خواهد بود.

هرچند وقت یکبار باید میکروبلیدینگ را ترمیم کرد؟

به مانند هر روش درمانی دیگری، بعد از انجام میکروبلیدینگ نیز باید نکات احتیاطی زیادی را رعایت کنید. به عنوان مثال، بهتر است تا ده روز، ابروهای خود را با آب تماس ندهید.

هرچند وقت یکبار باید میکروبلیدینگ را ترمیم کرد؟

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که معمولا یک هفته زمان می‌برد تا میکروبلیدینگ، تاثیر خود را روی ابروهای شما نشان دهد. در طول این مدت ممکن است ناحیه ابروهای شما با درد و تورم نیز همراه باشد.

اگر می‌خواهید میکروبلیدینگ، بیشترین ماندگاری را روی ابروهای شما داشته باشد، حتما باید 6 هفته بعد از انجام آن، در جلسه ترمیم شرکت کنید. در این جلسه، دوباره پوست شما خراش داده شده و کاشت رنگدانه‌ها انجام می‌شود. اما بعد از آن، می‌توانید انتظار ماندگاری حداکثر 2 ساله را داشته باشید. البته در مورد پوست‌های خیلی چرب، گاهی به 2 جلسه ترمیم اولیه نیاز خواهد بود.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ چیست؟

طبیعتا در کنار مزایایی که میکروبلیدینگ دارد، از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه و در جدول زیر، به این موارد اشاره شده است:

مزایای روش میکروبلیدینگ ابرو معایب روش میکروبلیدینگ ابرو
این روش نیمه دائمی است باعث التهاب و زخم روی پوست می‌شود
کاملا طبیعی است احتمال ابتلا به عفونت در آن وجود دارد
ابروهای شما را همیشه آراسته نگه می‌دارد پاک کردن آن کمی سخت است
هزینه کمی دارد ممکن است منجر به واکنش‌های آلرژیک شود.
زمان زیادی از شما نخواهد گرفت  

در نهایت این خود شما هستید که باید با انجام مشاوره‌های لازم و تخصصی، در نهایت تصمیم بگیرید که آیا از روش میکروبلیدینگ برای ترمیم ابروهایتان استفاده خواهید کرد یا خیر.

فیبروز چیست؟

فیبروز که یکی از زیرمجموعه‌های میکروبلیدینگ به شمار می‌رود، یک تکنیک جدید برای هاشور ابرو به حساب می‌آید.  این روش توسط آکادمی معتبر فیبروز ایجاد شده است.

فیبروز چیست؟

از لحاظ ظاهری فیبروز فرم خیلی طبیعی‌تری نسبت به تاتو ابرو دارد. بهتر است بدانید که بیس اصلی همه این متدها تزریق جوهرهای سازگار با پوست به زیر پوست ابرو است تا حالتی شبیه تار مو ایجاد کنند.

فیبروز یک روش دستی و نیمه دائمی است که در آن، شکل ابروها با توجه به مورفولوژی صورت اصلاح می‌شود. این روش، برای همه افراد بالای 18 سال انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این روش بگیرید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در زمان انجام فیبروز ابرو، پوست نباید در وضعیت بازسازی باشد.
  • در صورت وجود اگزمای پوستی، آکنه و جوش، باید هفت روز قبل از انجام فیبروز ابرو و برای رفع این مشکلات، از کرم‌های مخصوص استفاده کنید.
  • درد در طول مراحل انجام فیبروز نسبی است (افرادی که ترسیده‌اند، ممکن است درد بیشتری احساس کنند)
  • حداقل یک ماه قبل از انجام فیبروز ابرو، نباید از بوتاکس استفاده کنید.

معنی لغوی فیبروز

فیبروز (PhiBrows) از دو کله Phi به معنی نسبت طلایی و Brows (ابروها) تشکیل شده است. به عبارتی دیگر، فیبروز در لغت به معنی نسبت طلایی ابروها است.

معنی لغوی فیبروز

در عمل نیز آکادمی زیبایی Phi این روش را بر مبانی تعیین اجزای دقیق صورت و بهترین فرم ابروها برای زیباتر دیده شدن، ترسیم کرده است.

تیغ‌های متفاوت در فیبروز

تیغ‌هایی که برای فیبروز در نظر گرفته می‌شوند، از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند و باعث می‌شوند خیال شما از کیفیت کار، تا حد بسیار زیادی راحت باشد.

تیغ های فیبروز

فراموش نکنید که تیغ‌ها و سوزن‌های میکروبلیدینگ را می‌توانید در فیمت‌های بسیار ارزانی خریداری کنید؛ این در حالیست که برای انجام فیبروز، تیع‌های مخصوصی طراحی شده‌‎اند که از هر نظر، کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند.

رنگدانه‌های باکیفیت

در این روش، رنگدانه‌های به کار رفته، از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بوده و درمان، با استفاده از ابزارهای استریل و یک‌بار مصرف انجام می‌شود. اصلاح نهایی ابرو، یک ماه پس از اولین جلسه صورت می‌گیرد؛ زیرا 10 تا 15 درصد از زخم‌های ناشی از فیبروز و خراش‌ها، در این مدت از بین می‌روند.

رنگدانه های فیبروز

همانند میکروبلیدینگ، در روش فیبروز نیز، هرچقدر که پوست شما چرب‌تر باشد، ماندگاری رنگدانه‌ها کم‌تر خواهد شد. البته تعریق و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز می‌تواند ماندگاری فیبروز را کمتر کند. شستشو و استفاده از کرم‌های مناسب، از مهم‌ترین اقدامات بعد از فیبروز محسوب می‌شوند.

روش انجام فیبروز

میکروبلیدینگ به روش فیبروز، روشی نیمه دائمی است که با ایجاد خطوط به صورت نامنظم و با طول‌های متفاوت ایجاد می‌شود. رنگ‌های مورد استفاده در این متد، از نوع مواد ارگانیک و بدون فلزات سنگین هستند. به همین دلیل، این رنگدانه‌ها به سادگی جذب پوست می‌شوند تا بیشتر به ابروی طبیعی شبیه باشند و طبیعی‌تر جلوه کنند.

روش های انجام فیبروز

در میکروبلیدینگ به روش فیبروز، هاشورها به‌صورت دستی یعنی با فشار دست و توسط سوزن‌هایی یکبار مصرف انجام می شوند؛ به همین دلیل، برای طبیعی‌تر و زیباتر شدن آن نیاز به مهارت، دقت و اجرای صحیح و با کیفیت متخصص میکروکار دارد.

در روش فیبروز به دلیل دستی بودن انجام کار، ابروهایی طبیعی خواهیم داشت و مشکلاتی که در تاج و ارک ابروها وجود دارد را می‌توان به سادگی حل نمود.
فیبرووز ابرو چیست؟
چگونگی انجام فیبروز ابرو

پاک کردن و یا تغییر حالت ابروها در روش فیبروز، راحت‌تر بوده و درد و سوزش آن نیز نسبت به روش‌های قدیمی، به دلیل کار در عمق کم پوست، ناچیزتر است.

فرق فیبروز و میکروبلیدینگ در چیست؟

phibrows or microblading
فرق فیبروز و میکروبلیدینگ

اکنون که با این دو روش درمان و اصلا ابرو بیشتر آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا به صورت دقیق، به بررسی فرق فیبروز و میکروبلیدینگ نیز بپردازیم.

  • مهم‌ترین تفاوت این دو روش را می‌توان بنیان‌گذاران آن‌ها دانست. فیبروز توسط یک آکادمی معتبر و سرشناس زیبایی و بر اساس استانداردهای کاملی عملی طراحی شده است؛ در حالی که میکروبلیدینگ جنبه عمومی بیشتری دارد و در مناطق مختلف، به صورت‌های متفاوت انجام می‌شود.
  • هر دو روش به صورت دستی انجام می‌شوند؛ اما فیبروز از استانداردهای مشخصی برخوردار است. البته میکروبلیدینگ نیز بر اساس اصول و قواعد صورت می‌گیرد؛ اما بهرحال، دست تکنسین در آن بازتر است.
  • از طرفی دیگر، سوزن‌ها و رنگدانه‌هایی که در فیبروز استفاده می‌شوند؛ می‌توانند بسیار باکیفیت‌تر از نمونه‌های به کار رفته در میکروبیلدینگ باشند.
  • مدت ماندگاری میکروبیلدینگ به طور متوسط بین 6 ماه تا 2 سال است، اما ماندگاری فیبروز ابرو به میزان چربی پوست بستگی دارد. به طور متوسط ماندگاری فیبروز می‌تواند بین 10 تا 12 ماه باشد، اما در پوست‌های چرب ممکن است این مدت به 6 ماه تقلیل یابد.
  •  

شباهت های فیبروز و میکروبلیدینگ

با وجود تمام تفاوت‌ها، این روش‌های زیبایی شباهت‌هایی هم با هم دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در هر دو روش از قلم و سوزن‌های مخصوص استفاده می‌شود.
  • بی‌حس کردن ناحیه ابرو در هر دو روش یکسان است.
  • هر دو روش برای رفع عیب‌های ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. این عیوب می‌تواند شامل عدم قرینگی ابروها، کم پشتی یا باریک بودن بیش از اندازه آن‌ها باشد.

آیا میکروبلیدینگ یا فیبروز عوارض خاصی دارند؟

در حال حاضر، مهم‌ترین عارضه‌هایی که ممکن است این روش‌ها به همراه داشته باشند، مربوط به ایجاد عفونت و یا آلرژی‌های احتمالی است. برای پیشگیری از این موارد، حتما فیبروز یا میکروبلیدینگ را در مراکز معتبر و با استفاده از موارد اورجینال و باکیفیت انجام دهید.

عوارض جانبی فیبروز

ممکن است تا یک هفته بعد از انجام این ترمیم‌ها، در ناحیه ابروها احساس درد داشته باشید که کاملا طبیعی است. همچنین زخم‌هایی نیز در اطراف ابروهای شما ایجاد می‌شوند که با شرکت در جلسه ترمیم، برطرف خواهند شد.

تذکر: افرادی که پوست بسیار حساس و یا چرب دارند، بهتر است که از روش‌های درمانی فیبروز یا میکروبلیدینگ استفاده نکنند.

مزایای روش میکروبلیدینگ و فیبروز نسبت به میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن ابرو یکی دیگر از روش‌های تاتو است که از آن به عنوان آرایش دائم نیز یاد می شود. این روش فقط مختص ابروها نبوده و در قسمت‌های دیگر از جمله سر، لب، چشم و … نیز کاربرد دارد.

Micropigmentation

این روش به وسیله دستگاهی استاندارد و با وسایل یک‌بار مصرف و استریل شده برای تاتو استفاده می‌شود که با سیستم بسته‌ای که دارند، تضمین کننده عدم برگشت خون و آلودگی از فردی به فرد دیگر است.

در روش میکروپیگمنتیشن میزان عمق نفوذ سوزن و سرعت حرکت سوزن، توسط صفحه دیجیتال دستگاه تعیین می‌شود. به این ترتیب، خطوطی که در سطح پوست ایجاد می‌شوند شبیه هم بوده و عمق و پهنای کل طول خطوط یکسان است.

دوام و ماندگاری در روش میکروپیگمنتیشن حدودا بین شش ماه تا یک سال بر اساس نوع پوست است؛ اما باید این را هم دانست که هرچه پوست چرب‌تر باشد ماندگاری کم‌تر است.

از جمله مهم‌ترین مزایای فیبروز یا میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبیعی بودن
  • امکان تقلید از روش‌های میکروبلیدینگ مو
  • مناسب بودن برای افرادی که از موهای ریز برخوردارند

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی فرق فیبروز و میکروبلیدینگ پرداختیم تا شما عزیزان بتوانید با دیدی بهتر، یکی از این دو روش درمانی و ترمیم ابرو را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که وب سایت اینترنتی ایده آل مگ هیچ فعالیتی در زمینه اقدامات زیبایی و درمانی ندارد و این مقاله، صرفا با هدف آگاهی بخشیدن به خوانندگان گرامی منتشر شده است.

سوالات متداول در ارتباط با فیبروز و میکروبلیدینگ

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز یکی از انواع زیرمجموعه‌های میکروبلید است که توسط کمپانی زیبایی PhiBrows طراحی شده و امروزه برای ترمیم ابروهای کم پشت از آن استفاده می‌شود. در این روش و با استفاده از سوزن‌های مخصوص، شکاف‌هایی در زیر پوست ایجاد شده و رنگدانه‌های طبیعی تزریق می‌شوند.

میکرو ابرو چگونه است؟

میکروبلیدینیگ یکی از شیوه‌های درمانی محبوب و کم هزینه برای ترمیم ابروهای کم پشت است. در این روش، پوست زیر ابرو با استفاده از تیغ و سوزن، شکاف داده شده و رنگدانه‌های طبیعی تزریق می‌شوند.

فرق میکروبلیدینگ با میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

در میکروپیگمنتیشن کاشت ابروها با استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد. این درحالیست که در میکروبلیدینگ این کار با دست صورت می‌گیرد.

در دوران بارداری میتوان فیبروز انجام داد؟

بله . اما ممکن است درد بیشتری را احساس کنید.

3.4 | (57)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x