معرفی 5 کتاب داستان برای کودکان زیر 2 سال

کتاب خواندن یکی از مفیدترین کارها برای پرورش شخصیت کودکان است و نقش کلیدی در رشد دارد. کتاب علاوه‌بر آنکه یادگیری کودکان را ارتقا می‌دهد به افزایش قدرت شنوایی، دایره لغات و تقویت روابط بین فردی کمک می‌کند.  از بهترین کتاب‌هایی که می‌توان که می‌توان برای کودکان زیر 2 سال تهیه کرد، کتاب داستان‌های تصویری است.

همچنین از آن‌جایی که کودکان در این سن، توانایی درک ساختار جمله را ندارند، اکثر کتاب‌های این گروه سنی به صورت شعرهای کودکانه است. در این مطلب به معرفی 5 کتاب داستان تصویری و شعر کودکانه برای کودکان زیر 2 سال با محتوای مفید و آموزنده پرداخته‌ایم.

مجموعه کتاب‌ بازی در حمام، کمک به انس کودک با کتاب و تقویت ادراک دیداری

مجموعه کتاب‌های حمام از بهترین‌ کتاب‌ها، برای  سنین 6 ماه تا دو سال است. کتاب‌های حمام علی‌رغم جنس نرمشان، مقاومت بالایی دارند و پاره نمی شوند. رنگ‌بندی جذاب و شاد کتاب بازی در حمام توجه کودکان را جلب می‌کند. با توجه به انعطاف بالای محصول، بچه‌ها می‌توانند آن را به راحتی مچاله کنند یا به دهان ببرند و به این شکل مهارت دست‌ورزیشان هم تقویت می‌شود.

کتاب بازی در حمام از لحاظ محتوایی هم قابل توجه است و شعرهای کوتاه از شکوه قاسم نیا به آن اضافه شده است. این شعرهای کودکانه با ریتمی ساده، هوش موسیقایی کودکان را تحریک می‌کند. مجموعه کتاب بازی درحمام تنها کتاب حمام منتشر شده توسط ناشرین مختلف است که در آن از رنگ گیاهی استفاده شده است و هیچ ضرری برای کودکان ندارد.

مجموعه کتاب‌های فومی مناسب برای تقویت مهارت شنیداری کودکان زیر 2 سال

کتاب‌های فومی به خاطر شکل متفاوت‌شان، همواره مورد توجه کودکان و خردسالان قرار می‌گیرند. تصاویر رنگارنگ و جنس نرم کتاب از عوامل جذابیت کتاب‌های فومی برای کودکان است. تقویت حس لامسه و آشنایی با جنس های مختلف از کارکرد این مجموعه شعر کودکانه است.

مجموعه کتاب فومی در 10 جلد، 10 عنوان آموزشی را در قالب شعر به خردسالان یاد می‌دهد. آموزش حیوانات وحشی، حشرات، معرفی اعضای بدن یا مشاغل به کودکان با مجموعه کتاب فومی از نشر آریا نوین ساده‌تر می شود.

مجموعه کتاب‌های فومی یکی از بهترین انواع کتاب قصه خردسال است که به علت جنس آن به سادگی پاره نمی‌شود و انتخاب مناسبی برای کودکان زیر 2 سال است.

کتاب های فومی برای کودکان زیر 2 سال

مجموعه کتاب‌های تاتی کوچولوها، کتاب قصه تصویری برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان زیر 2 سال

مجموعه کتاب تاتی کوچولوها از نشر قدیانی برای گروه سنی 1 تا 3 سال مناسب است. محتوای کتاب به شکلی است که کودکان به راحتی با آن ارتباط می‌گیرند و شعرهای آن را به خاطر می‌سپارند. کتاب حاوی شعرهایی کوتاه، زیبا و دلنشین از ناصر کشاورز است که در کنار مفاهیم آموزشی، بر حافظه شنیداری کودکان هم تاثیر دارد.

اکثر تصاویر استفاده شده در این کتاب از کودکان زیر 2 سال است که برای بچه‌ها بسیار جذاب است. هر جلد این مجموعه در قالب شعر به دنبال آموزش مفهومی خاص به کودکان است و تصاویر زیبای کتاب بر جذابیت آن افزوده است. به طور مثال کتاب  تاتی کوچولو باهوشه، خودش لباس می‌پوشه برای آموزش لباس پوشیدن مستقل به کودکان تالیف شده است.

این مجموعه جذاب را می‌توانید از سایت تخصصی کتاب کودک بادبادک با قیمت مناسب تهیه کنید. علاوه‌بر این اگر به دنبال کتاب مناسب برای کودکان بالای 6 سال خود نیز هستید، به شما کتاب کارآگاه سیتو را پیشنهاد می‌کنیم که یک کتاب داستان تصویری جذاب است. این مجموعه جز پرفروش‌ترین کتاب‌های داستان برای گروه سنی 6 تا 11 سال است.

کتاب های تاتی کوچولوها

کتاب‌های دالی بازی، کمک به تقویت هوش و افزایش دایره لغات کودکان زیر 2 سال

کتاب دالی‌بازی مجموعه‌ای جذاب از شعرهای کودکانه برای گروه سنی 0 تا 3 سال است. جلد سخت و صفحات مقوایی باعث می‌شود تا کتاب علاوه بر کیفیت بالا در برابر ضربه هم مقاوم باشد و به سادگی پاره نشود.

اشعار کودکانه و نقاشی‌های رنگارنگ از عوامل جذابیت مجموعه کتاب دالی بازی برای بچه‌ها است. اگرچه مجموعه دالی بازی با اهداف آموزشی تالیف شده اما برای کودکان جنبه سرگرمی دارد. علاوه‌بر این محتوای کتاب هم مفاهیم اساسی مثل فصل‌ها یا طعم‌ها را به سادگی آموزش می‌دهد. طراحی شکل نیز کتاب به گونه‌ای است که در هر صفحه معمایی بامزه وجود دارد و پاسخ هم همان‌جا پنهان شده است. صفحات کتاب متحرک است، به شکلی که بعد از حدس زدن پاسخ می‌توان از قسمت متحرک، درستی پاسخ را فهمید.

کتاب های دالی

کتاب می می نی، کتابی مصور برای کمک به حل مشکلات رفتاری کودکان

مجموعه کتاب‌های می‌می‌نی از بهترین کتاب‌های آموزش مهارت زندگی به خردسالان است که از شعر برای بیان مفاهیم اساسی استفاده می‌کند. قصه‌های می می نی درباره میمون بازیگوشی است که اشتباهات زیادی دارد. در هر جلد می می نی یاد می‌گیرد که چطور رفتار بهتری داشته باشد.

در واقع هدف اصلی این کتاب بررسی مشکلات رفتاری کودکان و آموزش راه‌های صحیح در قالب قصه و شعر است. برای آموزش ارزش راستگویی، نحوه برخورد در مهمانی،  اهمیت دوست‌یابی در زندگی و لزوم رعایت بهداشت به کودکان می‌توان از کتاب شعر می‌می‌نی استفاده کرد.

مجموعه کتاب‌های می‌می‌نی با شعرهایی از ناصر کشاورز  است که توسط نشر افق برای گروه سنی 2 سال و بالاتر منتشر شده است.

تهیه بهترین کتاب های داستان برای کودکان زیر 2 سال از سایت تخصصی کتاب کودک بادبادک

بسیای از والدین از تاثیر کتابخوانی برای نوزادان و کودکان غافل هستند یا کتابی مناسب این گروه سنی نمی‌شناسند.  کودکانی که از ابتدای تولد با کتاب در ارتباط باشند، در آینده علاقه بیشتری به کتاب نشان می‌دهند. علاوه‌بر این خواندن کتاب برای کودکان زیر 2 سال تاثیر بسیاری در تقویت ادراک دیداری و شنیداری، افزایش دایره واژگان و تقویت هوش کودکان دارد.

در این مطلب مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌ها برای کودکان زیر 2 سال معرفی شد که همگی قابل تهیه در سایت کتاب بادبادک به آدرس badbaddak.ir است. علاوه‌بر این شما عزیزان می‌توانید برای انتخاب سایر کتاب‌های مناسب برای فرزند خود با کارشناسان مجرب سایت بادبادک از طریق شماره 09016788666 مشاوره بگیرید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x