روش تمیز کردن جاروبرقی ال جی + نحوه تعمیر

جاروبرقی دستگاهی است که همیشه همراه ماست تا خانه‌ای تمیز و مرتب و خوشایند داشته باشیم؛ این دستگاه با هر مدل و نوع و طراحی که باشد، وظیفه‌ی اصلی آن تمیز کردن خانه است و نبود آن هم ممکن است به دلیل به‌هم‌ریختگی خانه و ذرات روی فرش و مبلمان ما را کلافه کند. تمیز کردن و نگهداری از این دستگاه اهمیت زیادی دارد که بهتر است به آن توجه کنیم و از آن غافل نشویم. در ادامه روش تمیز کردن جارو برقی ال جی و رفع مشکلات رایج جارو برقی ال جی را خواهیم گفت.

روش تمیز کردن جارو برقی ال جی

روش تمیز کردن جاروبرقی ال جی

با توجه به اینکه جاروبرقی دارای مخزن بوده و یا برای جمع‌آوری زباله‌ها دارای کیسه است، تمیز کردن جارو برقی می‌تواند کمی متفاوت باشد اما به طور کلی روش تمیز کردن آن را در ادامه خواهیم گفت. قبل از شروع به تمیز کردن، ابتدا جاروبرقی را خاموش کرده و دوشاخه برق آن را از پریز برق جدا کنید.

  • تخلیه مخزن یا کیسه جارو برقی: مخزن و یا کیسه گرد و غبار جارو برقی را خالی کنید. در این مورد به نشانگر پر شدن کیسه جاروبرقی توجه داشته باشید و در صورتی که به رنگ قرمز روشن شده است، می‌بایست آن را تعویض و یا خالی کنید.

اگر کیسه از نوع یکبار مصرف است، کیسه جدید در جاروبرقی قرار دهید. اگر کیسه دستگاه شما پارچه‌ای بوده و یکبار مصرف نیست، پس از خالی کردن، آن را بشویید و یک روز در سایه قرار دهید تا خشک شود.

اگر دستگاه از نوع مخزنی است و دارای مخزن زباله است، برای تمیز کردن آن زبانه مربوط به آن را فشار دهید تا باز شود و سپس آن را خالی کنید و با آب بشویید و در سایه قرار دهید تا خشک شود.

خالی کردن کیسه جاروبرقی ال جی

  • تمیز کردن محفظه جارو برقی: محفظه جاروبرقی را با یک پارچه نرم تمیز کنید. بهتر است دستمال خشک باشد تا آسیبی به قطعات داخلی دستگاه وارد نشود.
  • تعویض فیلتر یا تمیز کردن فیلتر خروجی هوا جارو برقی: این فیلتر در مسیر خروجی هوای جارو برقی است. برای تمیز کردن این فیلتر می‌بایست آن را با یک برس تمیز کنید تا گرد و غبار از لابه‌لای آن پاک شود. دقت داشته باشید که این فیلتر نباید شسته شود.

تمیز کردن فیلتر موتور جارو برقی

  • تمیز کردن فیلتر موتور جارو برقی: با توجه به نیاز لازم است فیلترهای جاروبرقی ال جی را به طور منظم تعویض یا تمیز کنید تا دستگاه عملکرد بهینه‌ای داشته باشد. فیلتر موتور جارو برقی بین موتور و کیسه زباله آن قرار دارد و توصیه می‌کنیم هر بار که فیلتر خروجی هوا را تعویض می‌کنید، این فیلتر را هم خارج کرده و آن را بتکانید و تمیز کنید؛ سپس مجدد آن را در جای خود نصب کنید.
  • تمیز کردن لوله خرطومی و لوله تلسکوپی جارو برقی: لوله جاروبرقی و مکانیسم مکش دستگاه نیز ممکن است گرد غبار گرفته باشد و لازم است آن را با یک برس نرم تمیز کنید.

تمیز کردن لوله خرطومی و لوله تلسکوپی جارو برقی

  • برای اطلاعات بیشتر در مورد روش تمیز کردن جاروبرقی می‌توانید راهنمای کامل تمیز کردن جارو برقی را مطالعه فرمایید.

تعمیر جاروبرقی ال جی

حتی با سرویس مدام و تمیز کردن دوره‌ای جاروبرقی به طور مستمر و منظم نیز ممکن است دستگاه دچار برخی ایرادات رایج و شایع شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد و راهکار رفع آن را نیز خواهیم گفت.

  • روشن نشدن جاروبرقی؛ اگر جاروبرقی شما روشن نمی‌شود ابتدا مطمئن شوید که دوشاخه آن در پریز بوده و مشکلی در ارتباط با منبع برق تغذیه وجود ندارد. پریز برق را هم با دستگاه دیگری چک کنید تا مطمئن شوید سالم است. اگر پریز برق سالم بوده اما مشکل ادامه دارد، ممکن است نیاز به تعویض سیم برق جاروبرقی وجود داشته باشد.
  • کاهش مکش جارو برقی؛ اگر جاروبرقی دچار کاهش مکش شده است، ابتدا فیلترها، مخزن و یا کیسه را چک کنید و در صورت نیاز آن را تمیز یا تعویض کنید. همچنین لوله خرطومی و تلسکوپی را چک کنید که مسدود نشده باشد.
  • صدای غیرطبیعی جاروبرقی: اگر جاروبرقی صدای غیرطبیعی ایجاد می‌کند و هیچ یک از بخش‌های دستگاه نیز دچار گرفتگی و انسداد نشده است، ممکن است نیاز به تعمیر مکانیکی و فنی داشته باشد. در این صورت نیاز است برای تعمیر جارو برقی ال جی با تعمیرکار ماهر جارو برقی ال جی تماس بگیرید.

اگر با مشکلات جاروبرقی ال جی خود سر و کار داشته و نیاز به تعمیر آن دارید، به تعمیرکاران ماهر ما اعتماد کنید. ما با تجربه و تخصص در تعمیر جاروبرقی‌های ال جی آماده کمک به شما هستیم.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x