چطور انواع سینک را تمیز کنیم؟

سینک یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه است. سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات آشپزخانه جهت پخت و پز غذا و مهمتر از همه تمیزی و بهداشت محیط آشپزخانه و خانه است. ابزاری که خودش در جهت تمیزی محیط استفاده می‌شود باید همیشه تمیز باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به آموزش تمیز و ضدعفونی کردن انواع سینک بپردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت شستشوی روزانه سینک

در مقاله‌ای از چارسو درباره تمیز کردن سینک ظرفشویی می‌خوانیم: ” هرچقدرهم در شست‌وشو دقت داشته باشید، بالاخره هر از گاهی سینک شما نیاز به تمیز کردن دارد. کثیفی سینک محل مناسبی برای رشد و انتشار باکتری‌ها فراهم می‌کند و سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمیز کردن روزانه‌ی سینک باید در انتهای شستن ظروف انجام شود. هر بار که ظروف خود را شستید، بلافاصله سینک ظرف‌شویی را نیز تمیز کنید. بهترین محلول برای تمیز کردن سینک، آب و صابون است. اگر می‌خواهید سینک جرم نگیرد، آب و صابون را فراموش نکنید. این ترکیب باعث می شود چربی‌ها روی سینک باقی نمانند و به مرور به جرم و رسوب تبدیل نشوند.”

تمیز کردن سینک استیل

سینک‌های استیل بادوام هستند. زنگ نمی‌زنند و تغییر رنگ ندارند. با این حال در برابر برخی کثیفی‌ها مثل لک آب ، روغن و … مقاوم نیستند و باید مرتب تمیز شوند. برای شستشوی سینک استیل بهتر است از مواد ضدعفونی کننده طبیعی مثل سرکه و لیمو یا مواد شوینده ملایم مثل مایع ظرفشویی استفاده کنید. موادی مثل جوهر نمک و جرم گیرها به شدت قوی بوده و ممکن است به سینک استیل آسیب بزنند.

بهتر است با مواد شوینده بعد از هر شستشو سینک را بشویید، آب بکشید و سپس با دستمال تمیز خشک کنید. در انتهای از یک قطره روغن برای براق کردن سینک استفاده کنید.

تمیز کردن سینک گرانیتی

تمیز کردن سینک‌های گرانیتی اصلا سخت نیست. این سینک‌ها به راحتی با مواد شوینده تمیز شوند. از آب و صابون و سرکه می‌توانید برای تمیز کردن سینک گرانیتی استفاده کنید. خشک کردن سینک بعد از شستشو با دستمال مناسب نیز بسیار مهم است.

تمیز کردن سینک سنگی

سینک‌های سنگی بسیار گران قیمت و در عین حال زیبا و مستحکم هستند. بیشتر سینک‌های سنگی از مرمر ساخته شده‌اند. سینک‌های سنگی نیز مانند نوع گرانیتی به راحتی تمیز می‌شوند. بهتر است این سینک‌ها را بعد از هر شستشو با آب تمیز و خشک کنید. با این حال استفاده از لیمو، سرکه و مواد شوینده ملایم به صورت هفتگی برای ضدعفونی بهتر توصیه می‌شود.

بهترین روش تمیز کردن سینک

تمیز کردن سینک شیشه‌ای

سینک شیشه‌ای بسیار زیبا و پرطرفدار است. البته ممکن است تمیز کردن این سینک اندکی سخت باشد زیرا شیشه به راحتی لک می‌شود. بهتر است برای تمیز کردن سینک شیشه‌ای از آب و صابون استفاده کنید. از شیشه پاک کن و سرکه نیز می‌توانید به صورت مداوم استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن سینک آشپزخانه سفید

در مقاله‌ای از سایت bhg درباره بهترین روش تمیز کردن سینک سفید می‌خوانیم: سینک آشپزخانه سفید بیشتر در معرض زنگ زدگی و کثیفی بر اثر مواد غذایی قرار دارد.ابتدا بهتر است به کمک جوش شیرین و لیمو سینک را تمیز کرده و لکه‌ها را از بین ببرید تا سینک به حالت اول بازگردد. برای این کار سینک ظرفشویی را تا حدی که کمی مرطوب شود خیس کنید، سپس جوش شیرین را روی سینک بپاشید تا کاملاً پوشانده شود. بعد ، چند قطره کوچک پراکسید هیدروژن ، سرکه یا لیمو را روی جوش شیرین بپاشید و با استفاده از اسفنج یا برس ، اسکراب را شروع کنید. هنگامی که کاملاً اسکراب شد ، مخلوط را در آبکش بشویید.

چطور بوی بد سینک را از بین ببریم؟

بوی بد سینک دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. ساده‌ترین راه که می‌توانید در صورت استشمام بوی بد از سینک سریعا انجام دهید، جوش شیرین و آبلیمو یا جوش شیرین و سرکه را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و در لوله سینک بزریزید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید سپس آب سرد را به مدت یک دقیقه باز کنید.

اگر با این روش مشکل حل نشد بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x