7 دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در دفاتر و مراکز تجاری مهم

تا همین چند سال پیش برای تقسیم کردن یک فضای مشخص به چند بخش، باید زحمت و هزینه زیادی برای بنایی متحمل می‌شدید؛ در حالی که نتیجه نهایی اغلب مورد انتظار نبود و نهایتا به کشیدن چند دیوار ساده در فضایی مشخص ختم می‌شد. امروزه اما تقسیم‌بندی فضا با روش‌های جدیدتری انجام می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده از پارتیشن شیشه‌ای است. این پارتیشن‌ها با انواع مختلف و ظاهر جذاب، همان کارایی دیوارهای گچی و آجری را با ظاهر شکیل‌تر و کاربرد بیشتر ارائه می‌دهند. این محصول امروزه به دلایل مختلف برای تقسیم‌بندی هر فضای تجاری یا اداری توصیه می‌شود. در ادامه به بررسی چند دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در فضاهای تجاری و اداری می‌پردازیم.

پارتیشن شیشه‌ای چیست؟

دلایل دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌ یا دیوارهای شیشه‌ای داخلی، نوعی دیوار موقت هستند که برای جداسازی یا تقسیم‌بندی فضا به چند بخش مختلف استفاده می‌شوند. این محصول در دفاتر اداری و تجاری کاربرد زیادی دارد و ضمن ایجاد چند بخش مجزا و اختصاصی، محیط را یکپارچه نشان می‌دهد. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای، تفکیک فضا به راحت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و به راحتی می‌توانید از یک طراحی شیک و مدرن برخوردار شوید.

طراحی و اجرای پارتیشن شیشه‌ای نسبت به بسیاری از روش‌های تفکیک فضا ساده‌تر است و این موضوع موجب شده که به عنوان یک محصول کاربردی برای تفکیک فضا، طرفداران زیادی پیدا کنند. از این پارتیشن‌ها برای تقسیم فضا به چند بخش مختلف در دفاتر و اداره‌ها، مراکز تجاری، شرکت‌ها و کارخانجات استفاده می‌شود.

7 دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

دلایل دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

سال‌هاست که از دیوارهای شیشه‌ای برای مغازه‌ها، سالن‌های آرایشی یا تفکیک فضا در مجتمع‌های تجاری استفاده می‌شود اما در چند سال اخیر استفاده از این محصول برای تفکیک فضا بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. این موضوع یعنی محبوبیت استفاده از این روش جداسازی، دلایل زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سرعت بالا و سادگی فرآیند نصب و اجرا

امروزه تلاش می‌شود که همه کارها با سرعت بالا و به ساده‌ترین شکل انجام شوند و پارتیشن‌های شیشه‌ای نیز به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند. پارتیشن‌ها به سرعت نصب می‌شوند و در صورت داشتن ابزار مناسب و مهارت کافی، فرآیند اجرای آن‌ها پیچیدگی خاصی ندارد.

2. امکان جابجایی

یکی از معضلات روش‌های قدیمی تفکیک فضا مانند تفکیک با دیوارهای آجری، ثابت بودن آن‌ها بود و یک دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای هم دقیقا همین موضوع است که به راحتی جابجا می‌شوند. این مسئله کمک می‌کند که تغییر دکوراسیون در فضاهایی که از پارتیشن شیشه‌ای استفاده شده، به راحتی قابل انجام باشد.

3. استفاده از نور طبیعی

در صورت استفاده از دیوارهای گچی یا آجری برای تفکیک فضا باید نورپردازی هر بخش را به طور جداگانه انجام داد اما پارتیشن‌های شیشه‌ای این مزیت را دارند که تمام بخش‌ها از یک منبع نوری یا منابع به هم پیوسته استفاده کنند. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای به خصوص در طول روز، استفاده از نور طبیعی به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

4. زیبایی و داشتن ظاهری مدرن

زیبایی در دکوراسیون داخلی به خصوص برای فضاهای اداری و تجاری که روزانه افراد زیادی در آن‌ها رفت و آمد دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. پارتیشن‌های شیشه‌ای یک انتخاب مناسب برای داشتن فضایی شیک و زیبا هستند. این محصول به خصوص برای طراحی داخلی به سبک مدرن بسیار کاربردی است و با توجه به تنوع بالایی که دارد، فضاسازی شیک و خاص با آن به راحتی انجام می‌شود.

5. اجرای مقرون به صرفه

پارتیشن شیشه‌ای به عنوان یک محصول اقتصادی برای فضاسازی نیز شناخته می‌شود و این مسئله هم در پرطرفدار بودن آن بی‌تاثیر نیست. هر چند انواع خوب و با کیفیت پارتیشن‌ها هم قیمت بالایی دارند اما هزینه نهایی استفاده از آن‌ها به دلیل حمل و نقل راحت و کم هزینه، نصب و اجرای ساده و سریع و نیاز به حداقل نیروی کار برای اجرا، ارزان‌تر از دیگر روش‌ها خواهد بود.

6. نگهداری آسان و بازسازی کم هزینه

نگهداری آسان را می‌توان دلیل دیگری برای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای عنوان کرد. تمیز کردن دیوارهای شیشه‌ای به راحتی و با استفاده از یک دستمال و شوینده انجام می‌شود و نگهداری از آن هم اصلا سخت نیست و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

به علاوه در صورت نیاز به بازسازی فضا هم با استفاده از پارتیشن‌ها این کار به سادگی و با کمترین هزینه انجام می‌شود. این دیوایدرها علاوه بر امکان جابجایی، به راحتی برداشته می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از فضا حذف کرد.

7. حفظ حریم خصوصی در عین یکپارچگی

همه کارمندان و افرادی که در یک مجموعه کار می‌کنند، نیاز به حریم خصوصی دارند. در عین حال تفکیک فضا در یک محیط اداری یا تجاری باید به گونه‌ای باشد که فضای داخلی یکدست و یکپارچه دیده شود و مدیران به بخش‌های مختلف سازمان احاطه و تسلط کافی داشته باشند.

برای داشتن چنین فضایی که با حفظ حریم خصوصی، یکپارچگی در آن حفظ شود هم پارتیشن‌های شیشه‌ای بهترین انتخاب هستند. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توان یک فضای اختصاصی و آرام به هر کارمند اختصاص داد، در حالی که ارتباط او با سایر بخش‌ها نیز حفظ می‌شود.

انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای

دلایل دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، پارتیشن‌های شیشه‌ای به دلیل تنوع بالا نیز مورد توجه طراحان و معماران داخلی هستند. این محصول هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر نحوه عملکرد و استفاده به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. در تقسیم‌بندی پارتیشن‌ها از نظر عملکرد، این محصول به چند دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • پارتیشن‌های شیشه‌ای ثابت و متحرک
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره یا دوجداره
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم دار
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای ریلی
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی، طرح‌دار، شفاف و مات

تنوع بالا را نیز می‌توان به عنوان یک دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای عنوان کرد. به دلیل تنوع بالا، به دنبال هر نوع کاربری که باشید، استفاده از پارتیشن برای شما امکان‌پذیر خواهد بود. برای مثال با استفاده از پارتیشن‌های دوجداره می‌توانید یک عایق صوتی خوب برای هر بخش ایجاد کنید یا با پارتیشن‌های هوشمند می‌توانید میزان شفافیت یا مات بودن شیشه‌ها را با یک ریموت کنترل تنظیم کنید تا در صورت لزوم با مات کردن شیشه‌، فضایی کاملا شخصی داشته باشید.

هزینه استفاده از پارتیشن شیشه‌ای چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل و مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، مقرون به صرفه بودن این شیوه است. هزینه استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به بسیاری از روش‌ها مناسب‌تر است اما میزان دقیق آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • نوع شیشه مانند تک جداره یا دوجداره بودن
  • طراحی و شکل ظاهری شیشه‌
  • متراژ و ابعاد آن
  • برند تولیدکننده
  • هزینه محصول در بازار جهانی
  • هزینه‌های نصب و اجرا
  • نیاز یا عدم نیاز به تعمیرات و تغییرات دکوراسیون قبل از اجرا
  • و …

سخن پایانی

امروزه در طراحی داخلی از محصولات متنوع‌تری استفاده می‌شود تا این کار به شکل ساده‌تری انجام شود. یکی از محصولات کاربردی به این منظور پارتیشن یا دیوار شیشه‌ای است که از آن برای تفکیک و جداسازی فضا مانند یک دیوار اما با ظاهر شکیل‌تر و مزایای بیشتر استفاده می‌شود. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توان از نور محیط به بهترین شکل استفاده کرد، برای هر بخش حریم خصوصی مناسبی ایجاد کرد و هرگز درگیر مشکلات بازسازی و تعمیرات نشد.

دلیل استفاده از پارتیشن شیشه‌ای برای شما چیست؟

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x