اصلاح و درمان دندان های خرگوشی

بیشتر افراد بنا به دلایلی مانند مدل خرگوشی دندان، رنگ و شکل نامناسب دندان از لبخند خود رضایت ندارند. امروزه برای اصلاح زیبایی لبخند از تکنیک های دندانپزشکی مختلفی مانند بلیچینگ یا سفید کردن ها، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، ارتودنسی و روشهای دیگر استفاده می شود. معمولا در بحث اصلاح لبخند، دندان های جلو به دلیل اینکه در معرض دید هستند، بیشتر مطرح می شوند. در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید اصلاح و درمان دندان های خرگوشی از جمله مواردی است که مراجعه کننده فراوانی دارد.هر چند مناسب بودن قیمت لمینت دندان بیشتر افراد را ترغیب به استفاده از این روش برای رفع مشکلات دندانی می کند. باید در نظر گرفت که روشهای مناسب دیگری نیز برای رفع مشکل دندان های خرگوشی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ادامه ی مطلب را مطالعه کنید.

اصلاح دندان های خرگوشی

دندان های خرگوشی ، شرایطی است که مجموعه های فوقانی و تحتانی دندان ها با یکدیگر همسو نیستند. دندانهای فوقانی معمولاً بیرون زده و راه خود را به سمت خارج پیدا می کنند. در موارد خفیف ، دندان ها ممکن است چند میلی متر از لبه های پایین لب جلوتر باشد. در موارد شدید ممکن است دندانها روی لب پایین کشیده شوند. این شرایط روی لبخند شما و در نهایت اعتماد به نفس تأثیر می گذارد. علاوه بر آن باعث ایجاد مشکلات بهداشتی مختلف دهان و دندان می شود.

خوشبختانه ، راه حل های مختلف دندانپزشکی زیبایی برای رفع مشکل موجود است. روکش های دندانی یا ونیرها یکی از راه حل های زیبایی دندانپزشکی هستند. این روکش های سرامیکی سفارشی روی دندان های شما قرار می گیرند و نقایصی را که ظاهر دندانهای شما را خراب می کند ، می پوشاند.

اصلاح و درمان دندان های خرگوشی

آیا دندانپزشکان می توانند دندانهای خرگوشی را برطرف کنند؟

دندان های خرگوشی به دلایل مختلفی از جمله عادت های مکیدن ، سوزش زبان ، مشکلات در اندازه فک و غیره ایجاد می شود. حل مسئله اغلب به علت بستگی دارد. بله ، دندانپزشکان می توانند به طرق مختلف دندان های خرگوشی را اصلاح و درمان کنند. یکی از روش ها استفاده از ونیرهای دندان است. ونیرها می توانند در موارد خاص دندانهای خرگوشی را برطرف کنند. اما برای این کار دندانها باید کمی اصلاح شوند. امروزه ، همه می خواهند راه حل سریع برای همه مشکلات پیدا کنند. ونیرها در مقایسه با سایر درمان های دندانپزشکی ، سریع و ارزان هستند. اما ، توصیه می شود قبل از انتخاب روکش ، با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید.

چگونه ونیر های دندان، دندان های خرگوشی را اصلاح می کنند؟

اگر متخصص دندانپزشک برای رفع مشکل دندان های خرگوشی، لمینت دندان را توصیه کرده است ، آنچه باید در مورد این روش انتظار داشته باشید در اینجا آورده شده است:

  • در مرحله اول ، ساختار فک شما مورد بازرسی قرار می گیرد. این موضوع به دندانپزشک ایده می دهد که چگونه ادامه درمان را پیش ببرد.

همانطور که در بالا بحث کردیم ، ونیر ها پوسته های نازک سفارشی هستند که از شکل ، اندازه و رنگ دندانهای طبیعی شما تقلید می کنند. دندانپزشک شکل دندان های شما را می گیرد تا از روکش های سفارشی ساخته شده برای شما استفاده کند. هنگامی که دندانپزشک فک شما را معاینه کند ، به همین ترتیب دندان های شما را تراش کرده و تغییر شکل می دهد تا فضایی برای قرار دادن روکش ها ایجاد شود.

  • تا زمانی که روکشهای دائمی ساخته نشوند ، دندانپزشک پوسته موقت قرار می دهد تا بررسی کند که آیا دندان های شما کاملاً مناسب است یا خیر. اگر اینگونه نباشد ، دندانپزشک دندانهای شما را بیشتر تنظیم می کند.
  • در طی فرایند ، سطح دندانها تمیز و صیقل داده می شود تا به محکمی با پوسته یا روکش به هم وصل شود.
  • هنگامی که لمینت دندان دائمی به درستی روی دندان های شما قرار گرفت ، از یک پرتوی لیزر برای تنظیم اتصال استفاده می شود. پس از اتمام ، دندانپزشک الگوی نیش را ارزیابی می کند و در صورت لزوم تعدیل جزئی انجام می دهد.

مشکلات دندانپزشکی در صورت عدم درمان می تواند در آینده مشکلات عظیمی ایجاد کند. اگر روکش لمینت نتواند مشکل دندانهای خرگوشی شما را برطرف کنند ، دندانپزشک گزینه های دیگری را مانند ارتودنسی که در دسترس است ، توصیه می کند.

اهمیت اصلاح دندان های خرگوشی

اکثر بیمارانی که به دنبال درمان دندانهای خرگوشی هستند ، این کار را به دلیل اینکه نگران زیبایی لبخند خود هستند، انجام می دهند. خوشبختانه ، مشکل دندان های خرگوشی از طریق تعدادی از گزینه های درمانی قابل رفع است که در بخش های زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت. مسئله مهمی که باید در نظر گرفت این است که ، دندان های بیرون زده بسیار مستعد آسیب هستند. در صورت عدم درمان ، بیماران می توانند در آینده با رویه های پر هزینه تر و گسترده تری مواجه شوند.

درمان ارتودنسی

واضح ترین گزینه درمانی دندان های خرگوشی ، ارتودنسی است. براکت های سنتی می توانند به تدریج دندانها را به مرور زمان به سمت موقعیتهای مطلوب تر برگردانند. متأسفانه بسیاری از افراد این گزینه را کنار می گذارند زیرا نمی خواهند از بریس های فلزی استفاده کنند. به همین دلیل است که ما معمولا بجای روشهای سنتی ارتودنسی، Invisalign توصیه می شود.در روش Invisalign به جای سیم های فلزی ، نوارها و براکت ها ، از سیم های قابل جابجایی واضح برای حرکت دندان ها استفاده می کند. در بیشتر موارد ، درمان در حدود 18 تا 24 ماه قابل انجام است. این سیستم می تواند بسیاری از مشکلاتی را که معمولاً با ارتودنسی سنتی درمان می شوند ، مرتفع کند.

پیوند کامپوزیت

بیرون زدگی جزئی ممکن است نیازی به درمان ارتودنسی نداشته باشد. بعضی از موارد خفیف با پیوند دندان قابل رفع است. در طی این روش ، دندانپزشک شما مواد رزین کامپوزیت به رنگ دندان را روی دندان ها قرار می دهد. پس از شکل دادن به مواد ، با نور سفت کننده این مواد روی دندان سخت شده و سپس تا سطح درخشش طبیعی به آن صیقل داده می شود. پیوند دندان می تواند نقایص زیبایی را بپوشاند و باعث اصلاح دندان ها شود.

لمینت یا ونیر پرسلن

لمینت دندان با پوشاندن نقایص دندان ، همان کار پیوند کامپوزیت را انجام می دهند. با این وجود برخلاف پیوند کامپوزیت ، ونیرهای پرسلن در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که روی دندانهای طبیعی شما قرار بگیرند. نازک و شفاف هستند و مانند مینای طبیعی به نظر می رسند ، ونیرها برای لبخند یکنواخت تر روی سطوح جلوی دندان ها قرار می گیرند.

تاج دندان

در مواردی محدود برای رفع مشکل دندان های خرگوشی، می توان از تاج برای ایجاد یکنواختی و تقارن لبخند استفاده کرد. این روش درمانی معمولاً فقط در موارد برآمدگی جزئی مؤثر است.

جراحی اصلاح فک

در حالی که هیچ کس دوست ندارد بشنود که ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد ، ممکن است تنها گزینه برای اصلاح دندان های خرگوشی شدید مخصوصاً در بیماران بزرگسال، جراحی فک باشد. اگر مشکل به دلیل ماهیت اسکلتی به وجود آمده باشد، یک جراح دندانپزشک می تواند فک را مجدداً ترمیم و جابجا کند و آن را به تراز صحیح برساند. این روند اغلب با درمان سنتی ارتودنسی دنبال می شود.

پایان رپورتاژ آگهی

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x