راهنمای خرید خمیر دندان مناسب برای همه

انتخاب یک خمیر دندان مناسب با قدرت پاک کنندگی بالا و کمک به سلامت دندان ها، بسیار مهم است. اما آیا همه خمیر دندان های موجود در بازار از چنین قابلیتی برخوردار هستند؟ اصلاً ویژگی اصلی یک خمیر دندان خوب چیست؟ در هنگام خرید خمیر دندان، باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

سلامت دندان ها علاوه بر جنبه بهداشتی آن، به دلیل زیبایی خاصی که به صورت می دهد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن دندان های سالم و زیبا، لبخندی زیباتر به چهره شما بخشیده و به اعتماد به نفس شما برای صحبت کردن در جمع های مهم، کمک می کند.

به همین دلیل علاوه بر انتخاب یک مسواک خوب، خرید بهترین خمیر دندان می تواند یک چالش واقعی باشد. خصوصاً در حال حاضر که قفسه های فروشگاه ها با انواع مختلفی از خمیر دندان های گوناگون پر شده و پیدا کردن بهترین محصول، کمی گیج کننده است.

پاسخ به این سوال که چه نوع خمیر دندانی برای شما مناسب است و این که نیاز دندان های خود را بشناسید، می تواند به شما در خرید بهترین محصول کمک کند. در ادامه این مطلب سعی کردیم تا با بررسی این که در هنگام خرید یک خمیر دندان خوب باید به چه نکاتی توجه کنیم، یک راهنمای کامل را برای انتخاب و خرید در اختیار شما قرار دهیم. همچنین  5 مشخصه اصلی یک خمیر دندان موثر را با هم می بینیم. اگر شما نیز درباره سلامت دهان و دندان خود نگران هستید و به دنبال یک خمیر دندان عالی می گردید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اهمیت استفاده از خمیر دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان برای سلامت آن ها کاملاً ضروری است و این کار صرف نظر از سن شما باید در روتین روزانه گنجانده شود. حداقل دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان بعد از غذا، پلاک، ذرات غذا و تارتار را از دهان، بین دندان ها و در امتداد پوشش لثه از بین می برد.

با این حال، نوع خمیردندانی که استفاده می کنید هم بسیار مهم است و باید بتواند دندان های شما را در برابر پوسیدگی و ایجاد حفره، محافظت کند. همچنین یک خمیر دندان خوب، باید بتواند مینای دندان شما را ترمیم و تقویت کند. خمیر دندان در واقع به از بین رفتن هرچه بیشتر پلاک، جرم و ذرات غذا از دیواره لثه و روی دندان ها کمک کرده و باعث سفیدی بیشتر دندان ها می شود. همچنین با حذف ذرات غذا، به جلوگیری از بوی بد دهان کمک می کند.

همچنین مسواک زدن در کودکان برای بهداشت دهان و دندان آن ها و محافظت در برابر پوسیدگی و بیماری های لثه، به دلیل مصرف بیشتر مواد قندی، بسیار مهم است. استفاده از خمیر دندان کودکان که معمولاً با طعم های مختلف تولید می شود، کودکان را به مسواک زدن تشویق می کند.

برخی از خمیردندان ها به شکل اختصاصی برای سفید کردن دندان ها استفاده می شوند؛ در حالی که برخی دیگر به منظور کاهش حساسیت دندان ها فرموله و تولید شده اند.

5 نکته برای خرید خمیر دندان

امروزه، همه برندهای مختلف در تمام زمینه ها، تکنولوژی و تکنیک های بازاریابی را با یکدیگر ادغام کرده و با تولید محصولات متنوع تر و باکیفیت تر، انتخاب را برای مشتریان کمی سخت کرده اند. تولید خمیر دندان نیز، تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته و حالا شاهد تولید انواع مختلف خمیر دندان ها با قابلیت های متنوعی هستیم که انتخاب یکی از آن ها، به نظر دشوار می رسد. بیایید یک برای همیشه، ببینیم چه نکاتی در زمان خرید یک خمیر دندان خوب، باید در نظر گرفته شود.

1. توجه به سطح فلوراید

فلوراید به محافظت و ترمیم مینای دندان در برابر پوسیدگی و ایجاد حفره کمک کرده و دندان های شما را محکم می کند. با این حال، مصرف بیش از حد فلوراید منجر به فلوروز دندان می شود و به همین سبب باید در مورد مصرف آن به خصوص در کودکان، دقت کنید. خمیر دندان بدون فلوراید و یا با میزان فلوراید کمتر، برای دندان های فرزندان شما ایده آل است.

برای کودکان زیر دو سال، باید حتماً از خمیر دندان های بدون فلوراید استفاده کرد؛ اما برای کودکانی که می توانند خمیر دندان را تف کنند، باید حاوی مقدار کمی فلوراید باشد.

توجه به سطح فلوراید

2.حساسیت دندان ها

اگر دندان های شما حساس هستند، از استفاده کردن خمیردندان هایی که حاوی ترکیبات حساسیت زا مانند مواد سفید کننده (هیدروژن پراکسید) هستند، خودداری کنید. در عوض، می توانید یک خمیردندان ضد حساسیت انتخاب کنید، زیرا به کاهش علائم حساسیت دندان کمک می کند.

3. توجه به قابلیت های خمیر دندان

برای خرید یک خمیر دندان خوب، باید بدانید چه قابلیت های اساسی دارد. انواع خمیر دندان با ترکیبات و مشخصه های متنوع، برای افراد مختلف در دسترس هستند. به عنوان مثال، یک خمیردندان حاوی فلوراید از دندان های شما در برابر پوسیدگی محافظت کرده و به بازسازی دوباره دندان ها کمک می کند. فلوراید موجود در خمیر دندان همچنین برای ترمیم و تقویت دندان های شما در برابر حملات اسیدی به مینای آن مفید است.

4. سفید شدن دندان

اگر دندان های شما تغییر رنگ داده اند و می خواهید آن ها را به رنگ سفید طبیعی خود بازگردانید یا سفیدتر شوند، یک خمیردندان حاوی مواد ساینده باکیفیت انتخاب کنید. البته باید توجه داشت که حضور ساینده های غیر ملایم در ترکیبات خمیر دندان، می تواند منجر به ایجاد خراش روی دندان ها و در نتیجه ایجاد لک شود.

5. از بین بردن تارتار تشکیل شده روی دندان

اگر دندان ها به طور مرتب تمیز نشوند، پلاک های روی آن می تواند سفت شده و تشکیل تارتار می دهد که حاوی باکتری است. جرم دندان می تواند باعث ایجاد لکه روی دندان ها شده و حتی منجر به بیماری های لثه شود.

بهترین خمیر دندان برای خرید

خمیر دندان های آلفادنت برای همه دندان ها

یک خمیر دندان خوب باید بتواند علاوه بر خاصیت تمیز کنندگی دندان های شما، نیاز خاص آن را نیز برطرف کند. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که برخی خمیر دندان ها، به دلیل استفاده از مواد تشکیل دهنده قوی تر برای سفید کردن بیشتر دندان، در طولانی مدت، به بافت طبیعی آن آسیب می رساند. با توجه به این مسئله و تمام نکات گفته شده در بالا، ما خمیر دندان آلفادنت را به شما معرفی می کنیم.

خمیر دندان های آلفادنت،اسانس  صمغ طبیعی درخت بنه یا همان ماده آلفاپاینین را جایگزین نگهدارنده ها و آنتی باکتریال های شیمیایی کرده و از این رو، محصول سالم تری را برای دندان های شما ارائه می دهد. ویژگی اصلی این محصول، طعم و مزه فوق العاده سقز است که می توان آن را در اکثر خمیر دندان های آن به وضوح مشاهده کرد.

خمیردندان مورد نظر شما باید تاییدیه های لازم را داشته باشد تا بتوان از آسیب به دندان و لثه و همچنین خرید محصولات غیر استاندارد، جلوگیری کردخمیر دندان های آلفادنت با تکیه بر دانش و تکنولوژی متخصصان و همچنین با فرمولاسیون بهینه طراحی و تولید شده تا بتواند محصولی موثر در راستای ارتقا سلامت دهان و دندان جامعه را روانه بازار کند. انواع مختلف خمیر دندان های آلفادنت را می توانید در وب سایت آلفادنت به آدرس https://alphadentcare.com/مشاهده کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x