برای هر اندامی چه لباسی زیباتر است؟ | لباس مناسب هر اندام

آیا همیشه در حین خرید لباس دچار شک و تردید می‌شوید؟ با شناخت فرم اندام خود می‌توانید لباس‌های مناسب‌تری انتخاب نموده و خوش ‌پوش‌تر از همیشه به نظر برسید و زیبایی خود را حفظ کنید. برای آشنایی با فرم اندام خود و لباس‌ مناسب هر اندام در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

لباس مناسب اندام مثلث معکوس

اندام مثلث معکوس

اگر دارای شانه‌های عریض‌تری نسبت به باسن و شکم خود هستید، به این معنا است که اندامی با فرم مثلث معکوس دارید. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید به کمک متر سرشانه‌‌ها و باسن خود را اندازه بگیرید. اگر سرشانه‌هایتان حداقل ۵ درصد عریض‌تر از ناحیه باسن بود، به طور حتم دارای اندام مثلث معکوس هستید.

به طور کلی، باید تلاش کنید که بالاتنه و پایین‌‌تنه خود را هم‌اندازه نشان داده و توجه افراد را به شانه‌ها جلب نکنید. این امر برای افراد کوتاه ‌قد و دارای اضافه وزن اهمیت بیشتری دارد.

بهترین انتخاب برای این افراد لباس‌های دارای یقه هفتی، یقه U شکل، یقه دلبری و یقه هالتر است. این نوع یقه‌ها توجه افراد را به سمت مرکز بدن برده و شانه‌ها را باریک‌تر نشان می‌دهند. همچنین لباس‌های دارای یقه قایقی نیز برای افرادی که اندام مثلث معکوس دارند مناسب نمی‌باشند. اگر لباس‌های آستین دار می‌پوشید، بهتر است لباس‌هایی با آستین سه ربع انتخاب کنید.

بهترین مدل شلوار برای اندام‌ مثلث معکوس شلوار فاق کوتاه است. این مدل شلوار عرض باسن را بیشتر نشان می‌دهد. یکی از دیگر روش‌های عریض‌تر نشان دادن باسن، استفاده از جیب است. وجود جیب در پشت باسن و کناره‌های آن حجم بیشتری به باسن می‌دهد؛ به خصوص اگر پفی باشد. همچنین دامن‌های دایره‌ای و کلوش نیز عرض پایین‌ تنه را افزایش داده و شانه و باسن را متعادل‌تر نشان می‌دهند.

لباس مناسب اندام گلابی

اندام گلابی

اگر باسن و ران عریض‌تری نسبت به سرشانه‌های خود دارید، دارای اندام گلابی شکل هستید. هدف شما باید کشیده‌تر کردن اندام باشد؛ زیرا این عمل توجه افراد را از روی پایین تنه بر می‌دارد. همچنین پرتر نشان دادن سرشانه‌ها و بالا تنه نیز نقش موثری در زیبا کردن استایلتان دارد.

برای کم حجم نشان دادن پایین تنه، از لباس‌های تیره استفاده کنید. پوشیدن شلوار جین مشکی، دامن مدادی مشکی و… جلوه بسیار زیبایی به اندام شما خواهد بخشید. اما نگران نباشید؛ لازم نیست همیشه سیاه بپوشید. استفاده از لباس‌هایی با هر نوع رنگ تیره کارساز خواهد بود.

برای افرادی که اندام گلابی شکل دارند، کت‌ها و لباس‌های یقه قایقی گزینه‌ فوق العاده‌ای خواهند بود. همچنین برای برداشتن توجه افراد از پایین تنه، از نقش و نگارهای زیبا و رنگی در لباس‌هایی که در بالا تنه می‌پوشید کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید یک روسری زیبا دور گردن خود ببندید؛ این کار حواس افراد را از ناحیه عریض باسن و ران پرت می‌کند.

در نهایت، ممکن است لباس مجلسی برای افراد لاغر سایز شما نشود اما اگر راهنمایی‌های بالا را درست پیاده کنید، می‌توانید یک لباس شیک برای مجالس مهم به تن کنید.

لباس مناسب اندام مستطیلی

اندام مستطیلی

اگر باسن و شکم شما هم عرض با سرشانه‌هایتان است، به این معنا است که فرم بدن مستطیلی شکل دارید. هدف شما باید جلب توجه بر روی منحنی شکم باشد. در حقیقت، این نوع اندام محدودیت خاصی برای لباس پوشیدن ندارد؛ زیرا پایین تنه و بالاتنه هم عرض هستند. اما افرادی که اندام مستطیلی دارند در برخی لباس‌ها بسیار خوش استایل‌تر به نظر می‌رسند.

پوشیدن کت‌، دامن و شلوارهای کوتاه به شما کمک می‌کند تا قوس کمر و شکم را بیشتر به نمایش بگذارید. بستن کمربند نیز در معطوف کردن تمرکز به کمر و شکم بسیار عالی عمل می‌کند. اگر قصد پوشیدن دامن دارید، دامن مدادی بهترین گزینه برای باریک نشان دادن کمر است.

اگر اندام مستطیلی دارید و می‌خواهید لباس مجلسی تهیه کنید، احتمالا می‌توانید چند نمونه خوب را در صفحه مدل لباس مجلسی دخترانه پیدا کنید.

هم‌چنین در حین خرید لباس سعی کنید لباس‌هایی با یقه دلبری، یقه گرد و یقه هفتی انتخاب نمایید. همچنین تا حد امکان لباس‌هایی بخرید که کمربند داشته باشند. اگر قصد خرید شلوار دارید، ما به شما شلوار فاق بلند، شلوار دمپا گشاد و شلوار راسته را توصیه می‌کنیم. این قبیل لباس‌ها بهترین گزینه‌ها برای افراد دارای اندام مستطیلی محسوب می‌شوند.

لباس مناسب اندام سیبی

لباس مناسب اندام سیبی

اگر فرم بدن شما به شکل سیب است، ممکن است کمی اضافه وزن داشته باشید. به همین دلیل بهتر است که لباس مناسب فرم بدن سیبی شکل بپوشید. اندام سیبی شکل شامل میان تنه پهن و پر و همچنین باسن بزرگ است. در این نوع اندام، هدف فرد باید کوچک‌تر نشان دادن باسن، شکم و کمر باشد. همچنین می‌توان با جلب توجه افراد به سمت پاها، حواس‌ها را از پهن و پر بودن میان تنه پرت کرد.

در وهله اول باید از پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق و رنگی در قسمت بالا تنه خودداری نمایید. این تزئینات توجه افراد را به بالا تنه معطوف می‌کنند. در حین خرید لباس بهتر است لباس‌های آستین بلندی را انتخاب کنید که یقه هفتی و یقه خشت دارند. همچنین خرید لباس‌هایی که رنگ تیره داشته و در قسمت بالا تنه کمی گشاد هستند نیز توصیه می‌شود. به یاد داشته باشید که خرید لباس‌‌های کوتاه (مانند کت کوتاه، بلوز کوتاه و…) منجر به پهن‌تر نشان دادن میان تنه می‌شوند؛ پس تا حد امکان از خرید آن‌ها پرهیز نمایید.

در حین خرید شلوار و دامن، از انتخاب لباس‌های چسبان و کوتاه صرف نظر کنید. شلوار دمپا گشاد، شلوار دامنی و شلوار راسته بهترین گزینه‌ها برای افراد دارای اندام سیبی شکل به شمار می‌روند. علاوه بر این‌ها، یک ترفند جالب برای خرید دامن این است که دامنی را انتخاب کنید که در باریک‌ترین قسمت پا به پایان می‌رسد. این ترفند پاها را بسیار لاغر نشان می‌دهد.

سخن آخر

علاوه بر اندام‌هایی که پیش‌تر ذکر شد، اندامی به نام ساعت شنی نیز وجود دارد. افرادی که دارای چنین اندامی هستند بسیار خوش شانس‌اند؛ زیرا اندام ساعت شنی هیچگونه عیبی برای رفع کردن نداشته و می‌توانند انواع مدل‌های لباس را امتحان نمایند.

در نهایت باید یادآوری کنیم که شما همان‌گونه که هستید، زیبایید. اولویت خرید لباس با راحتی و آرامش شما است، نه لباس مناسب هر اندام . لذا توصیه‌های ذکر شده در این مقاله صرفاً پیشنهاداتی برای افراد علاقه‌مند می‌باشد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x