گلاب برای پوست چرب: 10 خاصیت معجزه آسای گلاب

اگر گمان می‌کنید که گلاب فقط نوعی طعم‌دهنده غذا یا خوشبوکننده هوا است، در اشتباه هستید! سالیان سال است که مردم از گلاب برای زیبایی پوست و مو استفاده می‌کنند. از آنجایی که گلاب یک اکسیر جادویی مملو از خواص شگفت‌انگیز است، می‌تواند تمام نیازهای پوست و موی شما را برطرف کند.

به همین دلیل استفاده از گلاب برای انواع پوست به خصوص پوست چرب، تأثیر قابل‌توجهی روی زیبایی و شادابی چهره شما خواهد داشت. اگر دوست دارید با خواص معجزه‌آسای گلاب برای پوست چرب آشنا شوید، کافی است در ادامه این مقاله از ایده آل مگ همراه ما باشید.

خواص گلاب برای پوست چرب چیست؟

افرادی که از چربی بیش از حد پوست و بروز جوش و آکنه رنج می‌برند، می‌توانند روی گلاب به عنوان یک درمان خانگی و موثر حساب کنند. گلاب به علت دارا بودن خواص زیر، یک گزینه مناسب برای مراقبت و نگهداری از پوست چرب صورت به شمار می‌رود:

  • حاوی آنتی اکسیدان
  • دارای اثرات ضدالتهابی
  • دارای خاصیت ضدمیکروبی
  • متعادل‌کننده pH انواع پوست
  • قابلیت آبرسانی
  • خنک‌کننده پوست

اما موارد بالا چه تأثیری بر ظاهر پوست خواهد گذاشت؟ در بخش بعدی خواص گلاب برای پوست چرب را بررسی خواهیم کرد.

گلاب کدام مشکلات پوست را رفع می کند؟

1- درمان جوش و آکنه

استفاده از گلاب یک روش محبوب و عالی برای درمان جوش و آکنه است. فنیل اتانول موجود در گلاب باکتری‌های ایجادکننده آکنه را از بین می‌برد. اگر با لیمو و گلیسیرین ترکیب شود نیز می‌تواند رشد باکتری‌های مضر را متوقف کرده و چهره‌ای صاف و شاداب به شما بدهد.

برای درمان جوش و آکنه به کمک گلاب کافی است 2 قاشق غذاخوری گلاب خالص و طبیعی را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید. سپس ماسک به دست آمده را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید ماسک گلاب 30 دقیقه روی صورتتان بماند. پس از خشک شدن ماسک، پوست را با آب بشویید.

2- بستن منافذ باز پوست

گلاب منافذ پوست را سفت کرده و شما را از شر منافذ باز خلاص می‌کند. از آنجایی که گلاب سفت‌کننده پوست است، می‌تواند پوست را به طور طبیعی لیفت کند و چین و چروک‌های سطحی را نیز از بین ببرد. چه چیزی از این بهتر؟!

برای مراقبت و نگهداری از پوست چرب صورت، کافی است روزانه مقداری گلاب را با پنبه یا اسپری روی پوست تمیز بمالید. یادتان باشد که از گلاب قبل از آرایش استفاده کنید.

خواص گلاب برای پوست چرب

3- پاکسازی پوست به عنوان تونر طبیعی

پوست شما فقط در صورتی زیبا، صاف و درخشان به نظر می‌رسد که یک روتین مراقبت از پوست چرب صورت داشته باشید. بسیاری از ما روزانه از انواع کرم‌ها و لوازم آرایشی استفاده می‌کنیم که مواد شیمیایی موجود در آن‌ها می‌تواند در منافذ پوست ما به دام بیافتد. اگر این آلودگی‌ها به خوبی پاک نشوند، هرگز به پوستی صاف و شفاف دست نخواهید یافت. یکی از خواص گلاب برای پوست چرب این است که می‌تواند نقش تونر و پاک‌کننده عمقی منافذ را ایفا کند.

به این منظور می‌توانید مقداری گلاب را هر روز بعد از شستشوی صورت روی پوست خود بمالید یا اسپری کنید. سپس پوست را به آرامی و به کمک یک تکه پنبه پاک کنید. خواهید دید که پنبه کمی کدر شده و آلودگی‌ها از پوستتان پاک شده‌اند. می‌توانید قبل از خواب نیز از گلاب استفاده کنید تا آلودگی‌هایی که در طول روز روی صورت نشسته‌اند پاکسازی شوند. برا این کار ابتدا صورت خود را شسته و سپس چند قطره گلیسیرین را به 1 قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. در آخر، ترکیب حاصل را روی پوست خود بمالید تا به پاکسازی پوست چرب بپردازد.

4- پاک کننده آرایش خانگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه از انواع و اقسام لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، گلاب را از دست ندهید! گلاب آرایش را به خوبی پاک می‌کند؛ بدون اینکه موجب حساسیت و تحریک پوست شده یا عوارض جانبی داشته باشد. با این حال، ممکن است این روش برای پاک کردن آرایش‌های سنگین یا ضدآب کافی نباشد.

نکته : برای نگهداری از پوست چرب و آرایش‌دار کافی است مقداری گلاب را روی یک تکه پنبه بمالید و به آرامی روی صورت مالش دهید تا آرایش پاک شود. برای افزایش تأثیر پاک‌کنندگی گلاب، می‌توانید به آن مقداری روغن نارگیل نیز بیافزایید. البته روغن نارگیل می‌تواند برای برخی افراد ایجاد جوش کند؛ بنابراین قبل از استفاده از آن نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

5- رفع تیرگی و خستگی ناحیه اطراف چشم

اگر دچار تیرگی دور چشم هستید، نیازی نیست برای درمان آن به کلینیک‌های مختلف مراجعه کنید. گلاب به علت دارا بودن خواص تسکین‌دهنده و ضدالتهاب، می‌تواند در رفع خستگی و سیاهی اطراف چشم موثر باشد.

خیساندن یک پد پنبه‌ای در گلاب خنک و قرار دادن آن روی پوست اطراف چشم، می‌تواند شما را از چشم‌های خسته، ملتهب و پف‌کرده رها کند. البته باید مراقب باشید که گلاب وارد چشم نشود.

6- کنترل ترشح چربی پوست

اگر پوستتان خیلی چرب است، می‌توانید از گلاب برای کنترل چربی آن استفاده کنید. گلاب ترشح چربی را در پوست‌های چرب کاهش می‌دهد و منافذ را به طور عمقی تمیز می‌کند.

نکته : به منظور استفاده از خواص کنترل چربی گلاب برای پوست چرب ، می‌توانید آن را به تنهایی چند بار در روز روی پوست صورت اسپری کنید. یا می‌توانید مقداری گلاب را با خاک رس ترکیب کرده و ماسک صورت بسازید. بعد از اینکه ماسک رس و گلاب روی پوست خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. احتمالاً می‌دانید که خاک رس نیز به کاهش‌دهندگی چربی پوست شهرت دارد.

7- درمان التهاب بعد از اصلاح موهای زائد صورت

آیا تا به حال پیش آمده که بعد از اصلاح موهای زائد صورت با پوستی ملتهب مواجه شوید و قرارهای مهم خود را عقب بیاندازید؟ خبر خوب این است که می‌توانید با این اتفاق خداحافظی کنید! گلاب برای تسکین التهاب پوست چرب و دیگر انواع پوست شگفت‌انگیز عمل می‌کند.

مهم نیست که موهای زائد پوستتان را با چه روشی از بین برده‌اید؛ برای درمان التهاب کافی است یک پد پنبه‌ای را با گلاب مرطوب کنید و به آرامی روی ناحیه ملتهب بمالید. گلاب پوست را تسکین می‌بخشد و آن را خنک و لطیف می‌کند. توجه داشته باشید که اگر ناحیه ملتهب را با خشونت مالش دهید، التهاب آن بدتر هم خواهد شد.

گلاب برای مراقبت و نگهداری از پوست صورت چرب

8- کاهش قرمزی پوست

گلاب مویرگ‌های خونی نزدیک به سطح پوست را منقبض می‌کند و از این رو می‌تواند قرمزی ناشی از التهاب و جوش را کاهش دهد. برای مراقبت از پوست چرب صورت با گلاب ، پیش از مالیدن آن به پوست ملتهب یا جوش‌دار مطمئن شوید که خالص و طبیعی است.

9- متعادل کردن pH سطح پوست

pH پوست صورت انسان چیزی بین 4.1 تا 5.8 است، در حالی که pH گلاب نیز معمولاً بین 4.4 تا 5.4 است. گلاب از این رو می‌تواند پس از شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های شیمیایی، pH پوست را دوباره به حالت عادی بازگردانده و متعادل کند.

برای بهره‌مند شدن از خواص تنظیم pH گلاب برای پوست چرب می‌توانید از آن به عنوان تونر استفاده کنید. مقداری گلاب را روی پنبه بریزید و روی صورت مالش دهید. همچنین می‌توانید از آن به صورت اسپری نیز استفاده کنید.

10- التیام زخم و جراحت

از زمان‌های قدیم مردم برای ترمیم سریع‌تر زخم و جراحت از گلاب استفاده می‌کردند. از آنجایی که گلاب دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است، می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک کند.

در مجموع، گلاب برای پوست چرب و دیگر انواع پوست فواید بی‌شماری دارد. این اکسیر جادویی در کنار خواص شگفت‌انگیزی که بالاتر بیان شد، قابلیت مقابله با افسردگی را نیز داشته و بسیاری از افراد از عطر گلاب به عنوان روشی طبیعی برای رفع استرس و افسردگی استفاده می‌کنند.

با این حال، برای نتیجه گرفتن از مصرف موضعی گلاب باید توجه داشته باشید که حتماً طبیعی و خالص باشد. همچنین قبل از مالیدن گلاب روی پوست صورت، بهتر است روی بخشی از بدن خود آن را تست کنید تا در صورت حساسیت داشتن، از آن استفاده نکنید.

3.8 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x