آیا امکان درمان ضعیفی چشم با عینک وجود دارد؟

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین راه‌های بهبود بینایی برای افرادی که دارای چشمان ضعیف هستند، استفاده از عینک آفتابی یا طبی می‌باشد. در  این نوشته قصد داریم به درمان ضعیفی چشم با عینک بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا درمان ضعیفی چشم با عینک وجود دارد یا خیر. پس با صاپتیک استور همراه باشید.

آیا عینک باعث تقویت بینایی می‌شود؟

استفاده از عینک مزایای زیادی دارد. یک عینک طبی استاندارد نه تنها دید شما را تقویت می‌کند بلکه با داشتن پوشش ضد UV از چشم شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند.همچنین  استفاده از عینک ایمنی برای برخی مشاغل  باعث محافظت چشم در برابر آسیب خواهد شد. بیشتر عینک‌ها با مراقبت درست بین 1 الی 3 دوام می‌آورند؛ به این معنی که لازم نیست مدام فریم آن را عوض کنید. اما آیا عینک باعث تقویت بینایی می‌شود؟

بله، استفاده از عینک بینایی شما را تقویت می‌کند اما تنها زمانی که آن‌ها را به چشمتان زدید! برای درمان ضعیفی چشم با عینک فقط استفاده از عینک کافی نیست. اما شما می‌توانید با استفاده از عینک به طور کامل و شفاف همه چیز را دیده و از روند ضعیفی جلوگیری کنید. اما برای افراد زیر ده سال امکان بهبودی کامل وجود دارد و اگر  عینک از همان سنین کودکی به صورت مداوم استفاده شود می‌تواند تا حد زیادی بینایی چشم را تقویت کند.

اگر چشم ضعیف باشد عینک نزنیم چه میشود؟

استفاده نکردن از عینک، بینایی شما را بدتر نمی‌کند بلکه ممکن است علائم ضعف دید را دوباره ایجاد کند. مثلا برای افرادی که دور بین هستند این علائم شامل خستگی چشم پس از نگاه کردن به اشیاء در فاصله نزدیک است. سردرد نیز ممکن است یکی از این علائم باشد. همچنین چشمان ضعیف ممکن است در امور روزانه فرد مشکل ایجاد کند و شخص نتواند به درستی‌ کار خودش را انجام دهد. پس بهتر است در صورت داشتن چشم‌های ضعیف از عینک استفاده کنید.

اگر چشم ضعیف باشد عینک نزنیم چه می شود ؟

چگونه چشم ضعیف را قوی کنیم؟

درمان ضعیفی چشم با عینک یکی از رایج‌ترین راه‌حل ‌ها برای تقویت چشم می‌باشد. عینک‌ها در فریم‌های مختلفی ساخته می‌شوند و نوع لنز آن باید پس از معاینه چشم و تجویز پزشک متخصص انتخاب شود. جراحی نیز یکی از گزینه‌های روی میز برای تقویت و همچنین درمان چشم محسوب می‌شود که این عمل نیز باید با تجویز و توصیه پزشک انجام می‌شود. پس بنابراین انتخاب بهترین راه درمانی با توجه به میزان ضعیفی چشم انتخاب می‌شود.

درمان ضعیفی چشم بدون جراحی

راه‌های زیادی برای تقویت بینایی وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها استفاده از عینک و لنز می‌باشد. اما لازم است بدانید درمان ضعیفی چشم با عینک یا لنز اتفاق نمی‌افتد بلکه بینایی شما را بهبود می‌بخشد. ولی جراحی یکی از راه‌های درمان ضعیفی چشم است. در این میان، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند راه‌های طبیعی‌تری را امتحان کنند .همیشه بحث بین افرادی که عقیده دارند تنها از روش پزشکی و جراحی باید به درمان قطعی رسید و افرادی که به راه‌های طبیعی اعتقاد دارند چالش برانگیز بوده است.

اما اگر دنبال جواب حقیقی از سمت علم باشید و بدانید علم کدام یک را تایید می‌کند باید گفت که حقیقت علمی همیشه بر مبنای تعادل بوده و چیزی در بین این دو دسته قرار دارد. در کنار اینکه جراحی یکی از راه‌های رایج برای درمان همیشگی ضعف بینایی بوده، افراد زیاد دیگری با امتحان کردن روش‌های طبیعی توانسته اند به روش دلخواه برسند. اما توصیه می‌شود قبل از هر اقدام و امتحان کردن هر روش ابتدا با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

درمان ضعیفی چشم بدون جراحی

درمان ضعیفی چشم با قطره

یکی از راه‌های تقویت بینایی و ضعف چشم استفاده از قطره‌های تقویتی است. قطره چشم می‌تواند عارضه‌های دیگر همچون قرمزی و خستگی چشم را نیز رفع کند. اما هنوز مدرکی مبنی بر اینکه قطره بتواند به تنهایی باعث درمان ضعیفی چشم شود، وجود ندارد.

درمان ضعیفی چشم با قطره

درمان ضعیفی چشم در خانه:

پیشنهاد صاپتیک استور این است که که روشهای خانگی زیر را به عنوان درمان ضعیفی چشم امتحان کنید.بدون شک تاثیری که روشهای خانگی در درمان دارند، کمتر از روشهای درمانی بیمارستانی نیست.

درمان ضعیفی چشم در خانه

 درمان ضعیفی چشم با هویج

ویتامین A، C و E در کنار مواد معدنی همچون زینک، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از تخریب ماکولا جلوگیری می‌کنند. ماکولا بخشی از شبکیه چشم است که در اثر این عارضه فرسوده می‌شود. بهترین منابع غذایی برای چنین ویتامین‌هایی هویج، فلفل قرمز، بروکلی،اسفناج، توت فرنگی، سیب زمینی و مرکبات هستند.

دستانتان را تمیز نگه دارید

داشتن دست‌های تمیز به تنهایی باعث درمان ضعیفی چشم نمی‌شود. اما اگر از لنز استفاده می‌کنید، دست‌های آلوده می‌تواند باعث تحریک چشم و ایجاد عفونت شود و این مساله بر روی بینایی شما تاثیر خواهد گذاشت.

ورزش کنید

یکی از راه‌ حل‌های جلوگیری از ضعف چشم، ورزش کردن است. ورزش تنها برای لاغر کردن دور کمر نیست، بلکه با کاهش چربی اضافی بدن، می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا حد چشمیگری کاهش دهد. دیابت از آن دسته بیماری‌هایی است که می تواند به رگ‌های چشم آسیب وارد کرده و باعث ضعف چشم و در مواقع وخیمی باعث از دست رفتن بینایی شود. بنابراین در کنار ورزش، میزان تغذیه مصرفی خود را نیز کنترل کنید تا علاوه بر سلامت چشم، سلامت کلی بدنتان نیز تضمین شود.

سیگار نکشید

حتما می‌دانید که سیگار کشیدن برای ریه و قلبتان بسیار مضر است. اما باید اشاره کنیم که سیگار برای مو، پوست، دندان و تقریبا هر بخشی دیگری مضر می‌باشد. چشم نیز از این قائده مستثنی نیست. سیگار کشیدن بیش از حد می‌تواند همراه با افزایش سن باعث ضعف شبکیه چشم و در نتیجه ضعف بینایی شود.

درمان ضعیفی چشم با طب سنتی

بسیاری از افراد علاقه دارند برای درمان ضعیفی چشم از طب سنتی استفاده کنند. طب سنتی راهکارهای زیادی را در پیش روی ما گذاشته که می‌توانید با استفاده از آن‌ها میزان بینایی خود را تقویت کنید.

طب سوزنی

یکی از راه‌های بسیار قدیمی و بی‌خطر استفاده از طب سوزنی است. در این روش هیچ ماده شیمیایی و مضری در کار نیست و برای درمان تنبلی چشم و تقویت دید بسیار استفاده می‌شود.

درمان ضعیفی چشم با طب سوزنی

زالو درمانی در اطراف چشم

از زالو درمانی برای رفع کبودی و سیاهی اطراف چشم استفاده می‌شود. گفته می‌شود در زالو درمانی خون اضافی اطراف چشم مکیده می‌شود و این عمل قوه بینایی را تقویت می‌کند.

  • خوراکی‌های توصیه شده در طب سنتی جهت تقویت درمان ضعیفی چشم:

بودن این خوراکی‌ها  در برنامه غذایی تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسم و تقویت بینایی خواهد داشت.

  1. فلفل قرمز
  2. ماهی قزل آلا
  3. دانه آفتاب گردان
  4. گوشت قرمز بدون چربی
  5. شکلات تلخ
  6. گوشت مرغ
  7. تخم مرغ
  8. بادام
  9. سبزیجات دارای برگ سبز
  10. ماست

جمع بندی نهایی

در این مقاله با انواع روش‌های خانگی و غیرخانگی برای درمان و تقویت ضعف بینایی آشنا شدیم. در جواب به این سوال که آیا درمان ضعیفی چشم با عینک امکان پذیر است یا خیر باید بگوییم که عینک می‌تواند باعث بهبود بینایی شود؛ اما هنوز مدرکی مبنی بر اینکه لنز تجویز شده بتواند باعث درمان قطعی فیزیکی چشم شود وجود ندارد. طبیعی‌ترین راه داشتن دید عادی استفاده از عینک است. اگر تصمیم بگیرید از عینک استفاده نکنید، ممکن است علائم ضعف دید شما برگردد. استفاده از روش‌های خانگی و سنتی یکی دیگر از راه‌های تقویت بینایی است، اما تاثیری در درمان قطعی ضعف بینایی ندارد؛ بلکه می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد و همچنین از ضعیف شدن چشم جلوگیری کند.

برای کسب مشاوره و راهنمایی بیشتر می توانید با مشاوران صاپتیک استور، شماره03136306199 تماس حاصل فرمایید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x