آیا امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و مهاجرت تحصیلی یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت است. البته برخی افراد تنها قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا و بازگشت به کشور خود را دارند. در هر صورت داشتن مدرک زبان نمره آیلتس بالا (بالاتر از 6.5) برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه‌های کانادا ضروری است. اما سوال بسیاری افراد که قصد اپلای کانادا را دارند این است: آیا امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

آیا بدون مدرک زبان مهاجرت تحصیلی به کانادا ممکن است؟

در مقاله تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان از کن اپلای می‌خوانیم: بله امکان پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد. برای تحصیل در کانادا در دوره دبستان و دبیرستان نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. اما برای سایر دوره‌ها مثل کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بعضی دانشگاه‌ها پذیرش بدون مدرک زبان نیز انجام می‌شود. اما در دوره دکتری داشتن مدرک زبان الزامی است. بااین‌حال داشتن مدرک زبان تاثیر مثبتی در اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی دارد و به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود که مدرک زبان خود را دریافت کنید.

با اینکه داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره بالا برای اپلای دانشگاه‌های کانادا لازم است با این حال در برخی شرایط که نمره مدرک زبان شما پایین است یا مدرک زبان ندارید می‌توانید بدون مدرک زبان نیز اقدام به اپلای و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا کنید.

اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در کانادا در مقاطع مختلف

  • برای تحصیل در مقطع دبستان و دبیرستان در کانادا نیازی به مدرک زبان نیست ولی دانش آموز باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشد تا بتواند دروس خود را با موفقیت بگذراند.
  • در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان اخذ پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان در صورتی که دانشجو رزومه و شرایط خوبی داشته باشد و به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشد وجود دارد.
  • متاسفانه در دوره دکتری امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان وجود ندارد و متقاضی باید آیلتس با حداقل نمره 7 داشته باشد.

شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان چیست؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان و بدون هیچ مشکل خاصی بهتر است شرایط زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • سایر مدارکتان کامل باشد.
  • رزومه تحصیلی و کاری خوبی داشته باشید.
  • از دانشگاه‌ها مورد نظر پذیرش بگیرید( بهتر است با استادان دانشگاه موردنظر به صورت تصویری مصاحبه داشته باشید تا متوجه تسلط شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی شوند)
  • سپس اقدام به اخذ پذیرش کنید.

برخی از دانشگاه‌ها یا کالج‌ها دوره‌های زبان برای دانشجویان برگزار می‌کنند یا با موسسات زبان معتبر همکاری دارند. این دانشگاه‌ها و موسسات با بررسی شرایط دانشجو، در صورتی که همه مدارک کامل و دانشجو شرایط و رزومه خوبی داشته باشند. پذیرش مشروط ارائه می‌دهند. به این معنی که دانشجو به شرط گذراندن یک دوره زبان قبل از شروع کلاس‌های دانشگاه و موفقیت در آن می‌تواند اجازه تحصیل بگیرد. این دوره‌ها هزینه داشته و در صورت عدم موفقیت نمی‌توانید ویزای تحصیلی بگیرید.

چگونه بدون مدرک در کانادا تحصیل کنیم؟

بدون مدرک زبان شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

مدرک زبان یکی از مهمترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی است. شاید شما موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوید ولی ممکن است در مراحل اخذ ویزای تحصیلی به دلیل نبود مدرک زبان به مشکل بخورید و ویزای تحصیلی شما رد شود. به همین دلیل نداشتن مدرک زبان شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را کم می‌کند. پس باید تمام سعی خود را کنید تا مدرک زبان را اخذ کنید و مجبور به اخذ ویزای کاندیشنال نشوید.

کلام آخر

در مقاله‌ای با موضوع صفر تا صد تحصیل در کانادا از سایت کن اپلای می‌خوانیم” کانادا جزو هشت کشور برتر جهان از نظر اقتصادی و صنعتی است.همچنین اختصاص بودجه بالا برای سیستم آموزشی باعث شده تا سطح کیفی تحصیلات در این کشور بالا باشد. به همین دلیل کانادا بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x