نحوه نگهداری و مراقبت از کفش های چرم طبیعی و اصل

محصولات چرمی همانند سایر محصولات چرمی مانند کیف و کفش چرم اصل نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. البته که کفش چرم اصل عمر بالایی دارد و این روش ها صرفا برای افزایش بیشتر عمر محصولات چرمی به شمار می رود. نحوه نگهداری از کفش چرم طبیعی بسیار آسان است. شما می بایست تنها چندین نکته مهم اما ساده را رعایت کنید. بله درست شنیدید! بسیاری از افراد پس از خرید کفش چرم طبیعی پشیمان می شوند.

چراکه به دلیل عدم رعایت اصول مراقبت از کفش چرم طبیعی، شاهد تغییر شکل آن می باشند. درست است؛ شما می بایست برای افزایش طول عمر کفش چرم طبیعی خود اصولی را رعایت کنید.

چرا باید از کفش چرم طبیعی خود مراقبت کنیم؟

محصولات چرمی نیز  همانند کیف و کفش چرم طبیعی ظاهری بسیار شیک داشته و استایلتان را کامل می کنند. علاوه بر آن ها کفش چرمی همانند کفش طبی از پاهایتان نیز مراقبت میکند. قبلا نیز در این باره صحبت کرده بودیم که با خرید کفش چرمی از شر میخچه در امان خواهید بود. چرا که به دلیل نفس کشیدن چرم طبیعی، پای شما عرق نمی کند یا به قول معروف کفش پایتان را نمی زند.

اما برخی از افراد هستند که پس از خرید کفش چرم اصل تصور میکنند که این کفش ها حالت اولیه خود را از دست می دهند. علت این اتفاق، عدم آگاهی از نحوه نگهداری از کفش چرم طبیعی است. به همین دلیل در این مقاله راهکارهایی برای افزایش عمر کفش چرم طبیعی و روش های نگهداری از آن را برایتان آورده ایم. پس با ما همراه باشید.

اصول نگهداری از کفش چرم

همانطور که قبلا نیز گفتیم، نحوه نگهداری از کفش چرم آسان است تنها باید اصول نگهداری را بدانید. ابزار نگهداری از کفش چرم طبیعی و شیوه های نگهداری از کفش چرم طبیعی را در این مقاله به صورت کامل مورد بحث قرار داده ایم. برای نگهداری اصولی، بهتر است تا ابتدا کفش هایتان را همیشه تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن کفش چرم میتوانید از یک برس نرم و کوچک استفاده کنید. با این کار گرد و غبار را به راحتی میتوانید از روی کفش چرم خود پاک کنید.

مراقبت از کفش چرم اصل

البته میتوانید به جای استفاده از برس نرم کوچک، از یک پارچه نرم و پرزگیر برای پاک کردن کفش چرم خود استفاده نمایید. در صورتی که پس از پاک کردن کفش چرم خود شاهد وجود لکه بودید، میتوانید با کمک پارچه نرم و کمی مرطوب به آرامی کفش خود را تمیز کنید.

لوازم مورد نیاز برای نگهداری از کفش چرم طبیعی

برای داشتن کفش مناسب کت و شلوار با عمر طولانی، باید مجهز باشید. یعنی پس از خرید کفش چرم تبریز میتوانید با خرید لوازم نگهداری از کفش چرم و یا واکس مخصوص چرم طبیعی، پک خود را کامل کنید. بسیاری از طرفداران کفش چرم طبیعی لوازم مراقبت و نگهداری از کفش چرم طبیعی خود را در داخل یک کیف کوچک چرمی نگهداری میکنند. کیف چرمی یا کیف معمولی از گم شدن لوازم شما نیز جلوگیری میکند.

لوازم نگهداری از کفش چرم طبیعی به ترتیب شامل: فرچه ی پولیش، فرچه ی واکس، براق کننده کفش، نرم کننده کفش و … می باشند. احتمالا برایتان سوال پیش آید که نوع فرچه برای نگهداری از کفش چرم طبیعی چگونه باشد بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که فرچه باید بسیار نرم باشد. البته نه به حدی که نتوانید واکس را به خوبی روی کفش پخش کنید. فرچه واکس برای پخش کردن اصولی واکس بر روی کفش مناسب است. در حالی که پولیش کفش چرم طبیعی برای براق کردن و یکدست کردن ظاهر کفش چرم بسیار اهمیت دارد.

مراحل تمیز کردن و نگهداری از کفش چرم طبیعی

اولین مرحله در تمیز کردن و نگهداری از کفش چرم طبیعی، پاک کردن و تمیز کردن گرد و خاک است. این کار را میتوانید توسط براش نرم و یا پارچه نرم انجام دهید. سپس در صورتی که شاهد وجود لکه هایی روی کفشتان بودید بهتر است که با دستمال نرم و نمدار به آرامی لکه ها را پاک کنید.

در مرحله ی سوم میتوانید با کمک براش واکس، کمی واکس روی کفش بزنید و سپس با کشیدن براش روی کفشتان آن را به صورت یکنواخت پخش کنید. پس از پخش کردن واکس بر روی کفش، میتوانید با پولیش کفش چرم، واکس را به صورت یکنواخت و یک دست پخش کنید. در آخرین مرحله بهتر است پاشنه ها را با کمک دستمالی دیگر تمیز کنید. به همین سادگی!

همچنین بخوایند: 20 بهترین برند کفش‌ دنیا: راه رفتن روی ابر!

روغن مخصوص کفش چرم

برای نگهداری بهتر از کفش چرم طبیعی بهتر است روش های مراقبت از کفش را نیز بیاموزید. یکی از مواردی که بسیار مهم است؛ استفاده از روغن کفش چرم طبیعی است که در سه رنگ قهوه ای، مشکی و بی رنگ در بازار وجود دارد. این روغن را میتوانید بر روی کفش خود زده و با کمک فرچه و یا براش به آرامی روی کفشتان پخش کنید. کفش چرم شما بسیار شیک و براق شده و به حالت قبل خود بر میگردد.

البته برای جلوگیری از براق شدن بیش از حد کفشتان بهتر است که مقادیر اضافی روغن را از روی کفش پاک کنید. البته میزان براق شدن کفش چرم اصل، بسته به سلیقه افراد متفاوت است. چرا که برخی از افراد دوست ندارند کفش چرم خود را به میزان زیادی برق بیاندازند. اما برخی از افراد نیز عاشق براق بودن کفش هستند و آن را یکی از اصول استایل خود می دانند.

نکات مهم نگهداری از کفش چرم طبیعی

یکی از نکاتی که در رابطه با نگهداری از کفش چرم طبیعی می بایست به آن توجه کنید، ممانعت از خیس شدن کفش چرم است. برای حل این مشکل، زمانی که کفش چرم شما خیس شد بهتر است آن را داخل روزنامه بپیچید و به حال خود رها کنید تا در فضای آزاد خشک شود. بهتر است دقت کنید که کفش چرمی را نباید نزدیک بخاری قرار داد. چرا که گرمای بخاری، سرعت خشک شدن را افزایش می دهد. افزایش سرعت خشک شدن کفش چرمی باعث ایجاد ترک های ریز روی کفش می شود.

نکات مهم نگهداری از کفش طبیعی

علاوه بر تمامی موارد مذکور، میتوانید با خرید قالب کفش چرم، بیش از پیش از کفش هایتان مراقبت نمایید. قالب کفش چرم طبیعی با حفظ حالت کفش، آن هم زمانی که از آن استفاده نمیکنید؛ مانع از تغییر شکل کفش و یا ترک خوردن آن می شود.

جالب است بدانید که یکی از توصیه هایی که به اکثر افراد می شود این است که نباید کفش چرم طبیعی را هر روز بپوشید. یعنی بهتر است بعد از هر بار پوشیدن طولانی مدت کفش چرم طبیعی خود، به مدت ۲۴ ساعت از کفش ها استفاده نکنید تا استراحت کند. علت این وقفه ۲۴ ساعته این است که کفش چرم در طول پوشیدن شما، مایعات بدنتان را تا حدودی جذب میکند. با استراحت دادن کفش چرم طبیعی، آب جذب شده دفع می شود. با این کار از کفش چرم خود به خوبی میتوانید نگهداری نمایید.

مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که بهتر است بعد از هر ۶ بار پوشیدن کفش چرم طبیعی، آن ها را واکس بزنید و تمیز کنید. البته برای تمیز ماندن کفش میتوانید پس از هر بار پوشیدن با دستمال نمدار آن را پاک کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x