مقایسه قیمت ها در استانبول و آنتالیا

قیمت‌ها و هزینه‌های سفر چقدر برای شما مهم است؟ آیا هنگامی که می‌خواهید مقصدی را برای سفر انتخاب کنید، به قیمت‌ها و هزینه‌ها در آن فکر می‌کنید؟

برای بسیاری از مسافران یکی از فاکتور‌های مهمی که محدودیت‌ها مختلفی را برای سفر به وجود می‌آورد، هزینه‌ها هستند. بدون‌شک باید برای هزینه‌های سفر برنامه‌ریزی داشته باشید. هنگام سفرهای خارجی این‌موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شاید یکی از دلایلی که تورها در سفر‌های خارجی محبوبیت زیادی دارند، مشخص‌بودن هزینه‌های آن‌ها است. استانبول و آنتالیا هر دو از شهرهای معروف گردشگری دنیا هستند و سالانه مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان به آن‌‎ها سفر می‌کنند. گردشگری ترکیه در سال‌های اخیر رونق فراوانی داشته و توانسته جایگاه خوبی را میان شهرهای توریستی جهان به شهرهای مختلف این‌کشور اختصاص دهد. ایرانی‌ها نیز شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا را دوست دارند و بسیاری از آن‌ها برای سفر‌های خارجی خود تور‌های آنتالیا یا استانبول را رزرو کرده یا از بلیط استانبول به تهران برای سفر‌های فردی و شخصی بهره‌مند می‌شوند.

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره مقایسه قیمت‌ها در استانبول و آنتالیا توضیح دهیم. اگر دوست دارید درباره هزینه‌های سفر به شهرهای مختلف ترکیه و قیمت‌ها در آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید یا قرار است در آینده‌ای نزدیک به آن‌ها سفر کنید، حتما این‌مقاله را کامل خوانده و آن را با دوستان و هم‌سفران خود به اشتراک بگذارید.

درباره استانبول

شهر استانبول یکی از معروف‌ترین شهرهای گردشگری دنیا است که قسمتی از آن در قاره آسیا و قسمتی دیگر در قاره اروپا قرار دارد. این دو قسمت از طریق پل بسفر به هم متصل شده­اند که می‌تواند موقعیت خوبی برای مسافران باشد تا از زیبایی‌های شهر لذت ببرند. این شهر با وجود همه مکان­های دیدنی مذهبی و سنتی خود، ظاهری به­روز و مدرن دارد. امکانات رفاهی فوق‌العاده خوب و مناسبی نیز مانند رستوران­ها، هتل­ها و فروشگاه­های مختلف در آن وجود دارد که نظر مسافران را به خود جلب می‌کند و تجربه­ یک سفر خوب را برای آن‌ها به ارمغان می­آورد. یکی از مناطق بسیار معروف استانبول، میدان تکسیم یا همان میدان تقسیم است. این‌میدان در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد و به‌دلیل قرار‌گرفتن رستوران­ها و فروشگاه­های فراوان اطراف آن، بسیاری از قرار­ها و جلسات روزانه مردم نیز همان حوالی صورت می‌گیرند.

مقایسه قیمت ها در استانبول و آنتالیا

درباره آنتالیا

اگر قصد خرید بلیط استانبول به تهران یا مسیر عکس آن دارید، بهتر است درباره دیگر شهرهای ترکیه مانند آنتالیا نیز بدانید. آنتالیا از شهر‌های زیبای ترکیه است که بیشتر ماه‌های سال، آب‌و‌هوایی خوش دارد. این‌شهر ساحلی سالانه میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. ایرانیان زیادی برای تفریح و گشت‌و‌‌گذار، آنتالیا را مقصد مناسبی می‌دانند و تورهای آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. تفریحات و امکانات فراوانی، هتل‌های بی‌نظیر، مراکز خرید لوکس و مدرن و آب‌و‌هوای فوق‌العاده آنتالیا را به یکی از بهترین مقصد‌ها برای انواع سفرها تبدیل کرده است. یکی از راه‌های مناسب برای سفر به آنتالیا، تور ترکیه آنتالیا است. شما با انتخاب یک تور مناسب می‌توانید با قیمتی بی‌نظیر، سفری لاکچری را در دفتر خاطرات سفرهای خود ثبت کنید. حال که درباره هردو شهر اطلاعات اولیه لازم را دارید بهتر است درباره قیمت‌ها در آن‌ها توضیحات بیشتری ارائه دهیم.

مقایسه قیمت‌ها در استانبول و آنتالیا

در این‌قسمت می‌خواهیم هزینه‌های مختلف در شهرهای استانبول و آنتالیا را مقایسه کنیم. اگر درباره خرید بلیط استانبول به تهران تحقیق می‌کنید و دوست دارید به ترکیه سفر کنید، حتما هزینه‌هایی مکه برای شما مهم هستند را نوشته و آن‌ها را با هم مقایسه کنید. به همین ترتیب شما می‌توانید هزینه‌های قیمت‌ها را برای دیگر شهرها نیز در یک جدول لیست کرده و مقایسه بهتری داشته باشید.

  • قیمت بلیط هواپیما: یکی از اولین موارد برای سفر به شهرهای ترکیه، خرید بلیط هواپیما است. تهران تا استانبول حدود 200 متر فاصله بیشتری نسبت به فاصله هوایی تهران آنتالیا دارد. قیمت خرید بلیط‌های استانبول تنوع بیشتری دارند و شما راحت‌تر می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری پیدا کنید. دلیل این‌موضوع تعداد پرواز‌های بیشتر از تهران به استانبول است.
  • قیمت هتل و اقامتگاه‌های مختلف: اگر نگاهی به قیمت رزرو هتل‌ها در سایت‌های مختلف داشته باشید، متوجه می‌شوید که معمولا قیمت رزرو هتل‌ها نیز در استانبول معمولا تنوع بیشتری نسبت به آنتالیا دارند و اگر می‌خواهید سفر ارزان‌تری داشته باشید، احتمالا استانبول برای شما مقصد بهتری است. البته هتل‌های لوکس و گران‌قیمت بسیاری در استانبول وجود دارند.

این مطلب را هم بخوانید: دیدنی های کیش نزدیک هتل بین المللی

مقایسه قیمت ها در استانبول و آنتالیا

  • هزینه‌های روزانه: در این‌مورد هم شما با سفر به استانبول هزینه‌های کم‌‎تری پرداخت می‌کنید. البته این‌مقایسه در شرایط مشابه است. اگر روز‌هایی را برای سفر به استانبول انتخاب کنید که این‌شهر شلوغ است و گردشگران زیادی در آن حضور دارند، احتمالا باید آماده پرداخت هزینه‌های بیشتری هم باشید.
  • هزینه غذا و رستوران: قیمت غذا در رستوران‌های ارزان استانبول از حدود 30 لیر آغاز می‌شود و این‌عدد برای آنتالیا نیز تقریبا همین مقدار است.

با همه این‌توصیف‌ها به‌طورکلی می‌توان استانبول را شهری دانست که برای مدیریت قیمت‌ها انعطاف بیشتری دارد. البته بهتر است هزینه‌ها را در بازه‌ای که سفر می‌کنید به‌روز و دقیق‌تر بررسی کنید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x