گردو برای بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر بیماری‌های قلبی

بدون شک تاکنون در رابطه با خواص و فواید بی نظیر گردو برای قلب و بیماری‌های عروقی نشنیده‌اید؛ چرا که در اکثر موارد تنها در رابطه با خواص گردو برای بهبود عملکرد قلب خوانده و شنیده‌ایم که از خواص گردو برای قلب و سیستم عروقی بدن چیزی نمی‌دانیم.

با توجه به ارزش غذایی و منابع غنی که در این مغز خوشمزه و چرب یافت می‌شود، به جرات می‌توان گفت که گردو در شمار مفیدترین مغزهای در دسترس جای می‌گیرد به شرطی که این محصول از یک نهال گردو سالم و شناسنامه دار به دست آمده باشد و البته ناگفته نماند که هر گردی گردو نیست و برای تشخیص گردوی سالم و با کیفیت از گردوی نامرغوب و کهنه بایستی معیار سنجی نمود.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با خواص بی نظیر گردو برای قلب و سایر اندام‌های بدن و همچنین نحوه تشخیص گردوی خوب و باکیفیت از گردوی نامرغوب در هنگام خرید نهال گردو یا مغز گردو بپردازیم، با ما همراه باشید.

ارزش غذایی گردو در چیست؟

زمانی که قصد داریم از گردو به عنوان یک ماده غذایی مغذی و خوش مزه به عنوان سوخت برای بدن و حفظ سلامتی خود استفاده کنیم باید بدانیم که طبق جدول ارزش غذایی گردو، این مغز مفید چه مواد مغذی برایمان خواهد داشت و از چه طریق به سلامت بدن ما کمک می‌کند؛ چرا که حفظ سلامت بدن تنها از طریق داشتن یک رژیم غذایی سالم، کافی و آگاهانه محقق خواهد شد.

همانگونه که می‌دانید که گردو در شمار خوراکی‌های چرب به شمار می‌آید اما چربی گردو نه تنها مضر نخواهد بود بلکه چربی‌ سالم و غیر اشباع آن سبب حفظ سلامت بدن، لاغری، تنظیم متابولیسم و سلامت قلب و کاهش کلسترول خون خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید گردو را به عنوان یک میانوعده کامل و مفید در رژیم غذایی خود جای دهید؛ چرا که به سبب داشتن ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A, D, C و همچنین ویتامین K و البته دارا بودن مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر و آهن در شمار غنی‌ترین خوراکی‌ها قرار می‌گیرد.

۳ تا از شگفت انگیزترین خواص گردو برای قلب که نمی‌دانستید

گردو به دلیل داشتن سطح امگا ۳ نسبتا بالا و اسیدهای چرب ترانس غیر اشباع می‌تواند کمک زیادی به سلامت قلب و عروق نماید که در این قسمت به ۳ تا از شگفت انگیزترین خواص گردو برای قلب اشاره می‌کنیم:

۱. پیشگیری از تپش قلب و یا نامنظم شدن ضربان قلب

۲. پیشگیری از فشار خون

۳. پیشگیری از افزایش چربی خون و رسوب اضافی چربز در دیواره رگ‌ها و عروق قلب

با توجه به غنی بودن گردو از یک اسید آمینه مفید در راستای کنترل فشار خون موجود در رگ‌ها (ال کارنتین) و هچنین اسیدهای چرب کنترل کننده LDL می‌توانید روی آن به عنوان یک منبع غنی برای سلامت قلب خود حساب کنید.

آیا گردو برای لاغری خوبه؟

در قسمت‌های قبلی که مقاله که در رابطه با ارزش غذایی گردو سخن گفته شد در رابطه با خواص گردو برای لاغری حرفی به میان نیامد، زیرا قصد داشتیم تا در این قسمت به تفصیل در رابطه با خواص گردو برای لاغری و میزان کالری آن سخن بگوییم. با توجه به این که گردو یک مغز چرب با میزان فیبر بالاست، متخصصان تغذیه همواره توصیه می‌کنند که روزانه مطابق با رژیم غذایی خود و آناتومی بدن خود، حداقل یک الی دو عدد گردو را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.

حال فکر می‌کنید دلیل تاکید و توصیه فراوان متخصصان در این باره چیست؟ از آن جایی که گردو فیبر بسیار بالایی دارد شما می‌توانید با خوردن روزانه گردو برای مدت طولانی خود را سیر نگهدارید و با خوردن یک خوراکی مفید و نسبتا کم کالری، مغز خود را در برابر خوردم هله هوله و ریزه خواری‌های مضر روزانه کنترل نمایید.

خواص گردو برای لاغری و قلب

افرادی که قصد استفاده از گردو را در رژیم غذایی خود با هدف لاغری و کاهش وزن را دارند، علاوه بر این که می‌توانند از گردو در کنار صبحانه خود استفاده کنند، می‌توانند یک عدد گردو را خرد کرده و روی ماست، میوه و یا گرانولا ریخته و میل نمایند و یا ۲ عدد گردو به همراه ۷ عدد مویز می‌تواند میانوعده کامل و مغذی برایشان باشد.

آیا مصرف روزانه گردو سبب چاقی و اضافه وزن خواهد شد؟

با همه خواص و فوایدی که برای مغز گردو گفته شد باید بدانید که زیاده روی و افراط در خوردن گردو نیز ممکن است سبب افزایش تدریجی وزن شما عزیزان و همچنین افزایش چربی خون به یکباره شود و تنها چاره خوردن گردو و چاقی نیز آن است که بدانید چگونه می‌توانید از گردو استفاده درست و مفیدی داشته باشید که نه تنها سبب افزایش وزن نشود بلکه سلامتی بخش نیز باشد. مطالعات جدید نشان داده که امروزه افراد با افزودن آگاهانه گردو به رژیم غذایی خود می‌توانند استفاده صحیحی از آجیل‌ها و مغزهایی همچون گردو را داشته باشند تا با کالری آنها چاق نشوند.

روش‌های صحیح و اصولی افزودن گردو به رژیم غذایی روزانه:

  • خوردن گردو تحت عنوان میان‌وعده: امروزه بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان گردو خرد شده را به ماست کنار غذا یا میوه خود می‌افزایند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن خود را تامین نموده و تعادل الکترولیت‌های بدن شان را نیز حفظ نمایند.
  • خوردن گردو تحت عنوان شیرینی‌ها: افزودن گردو به شیرینی‌ها در کنار کشمش می‌تواند علاوه بر دادن طعم خوب به شیرینی بسیار مفید نیز باشد.
  • خوردن گردو به عنوان پروتئین در رژیم غذایی: پروتئین موجود ور گردو به حدی است که می‌تواند جایگزین گوشت، تخم مرغ و حتی مرغ شود.

 گردوی خوب از کجا بخریم؟

از جمله روش‌های تشخیص گردوی خوب از گردوی کهنه رنگ و بو و حتی طعم گردو است که هر چا گردو تیره‌تر باشد و بوی کهنگی و خاک داشته باشد، گردوی نامرغوب‌تری است ارزش غذایی آن به مرور زمان کاسته شده است. در برخی موارد نیز میزان روغن موجود در گردو به عنوان عامل مهم در تشخیص گردوی خوب از گردوی کهنه و نامرغوب شناخته می‌شود.

کاسته داشته با بیان این همه خواص و فواید بی‌نظیر و شگفت آوری که برای گردو گفته شد ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که نهال گردوی خوب را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ خرید نهال گردو و احداث باغ گردو با وجود این همه مشتری برای این محصول بازار پسند، پرطرفدار و محبوب می‌تواند به عنوان یک شغل پرسود و زودبازده، بهترین گزینه برای افرادی باشد که با سرمایه‌ای اندک به دنبال کارآفرینی هستند.

دومین دغدغه‌ای که این باغداران در هنگام اتخاذ این تصمیم خواهند داشت این است که تجربه یک خرید نهال گردو سالم و شناسنامه دار را چگونه می‌توانیم تجربه کنیم ‌که در قسمت انتهایی مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 گردوی خوب از کجا بخریم

کلام آخر

در سال‌های اخیر باغداران بسیاری متوجه ارزشمندی و تجاری بودن این محصول بازار‌پسند شده‌اند و همزمان تولید و فروش نهال گردو شناسنامه دار و باکیفیت و اصالت در نهالستان‌های معتبر تحت نظارت مستقیم جهاد کشاورزی افزایش چشمگیری داشته است؛ چرا که قیمت نهال گردو در این چنین مجموعه‌هایی در عین کیفیت بالا، بسیار مقرون به صرفه و منطقی است. نهالستان بزرگ پالیز نهال با آدرس اینترنتی paliznahal.ir به مدیریت مهندس سعید قاسمی نیز یکی از بزرگترین نهالستان‌های مطرح در شمال غرب کشور است که مفتخر به فروش نهال گردو به باغداران عزیز است‌.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09144501009

منبع: پالیز نهال

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x