7 کاربرد جادویی کانسیلر که باید بدانید!!!

همان‌طور که می‌دانید کانسیلرها یار همیشگی میکاپ‌های بی‌نقص و پوستی صاف و یکدست هستند. اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کاربرد این محصول صرفاً محدود به پوشاندن سیاهی دور چشم و لک‌ها می‌شود، اما این تصوری کاملاً نادرست است. لذا کانسیلرها دنیایی از رازها و کاربردهای شگفت‌انگیز را در خود جای داده‌اند که می‌توانند آرایش شما را به سطحی فراتر ارتقا دهند.

بدین خاطر در این مقاله سفری به دنیای شگفت‌انگیز کانسیلرها خواهیم داشت و با کاربردهای خارق‌العاده و کمتر شناخته شده‌ آن‌ها آشنا خواهیم شد. رازهایی را فاش خواهیم کرد که به شما در داشتن میکاپ‌های حرفه‌ای و بی‌نقص یاری می‌رسانند. پس اگر به‌دنبال ارتقای سطح آرایش خود و دستیابی به ظاهری بی‌نقص و جذاب هستید، با ما همراه باشید تا پرده از رازهای پنهان کانسیلرها برداریم.

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر ابزار آرایشی محبوب و پرکاربردی است که به شما کمک می‌کند تا با پوشاندن نواقص و تیرگی‌های پوست، ظاهری یکدست، صاف و طبیعی داشته باشید. در حقیقت داستان اختراع کانسیلر به سال 1928 برمی‌گردد. در آن زمان شیمیدانی به نام لیدیا الری پس از تلاش‌های فراوان، موفق به تولید محصولی شد که به‌طور موثری نواقص پوست را پنهان می‌کرد. از آن زمان تاکنون کانسیلر در فرمولاسیون‌ها، انواع و با کاربردهای مختلفی تولید می‌شود تا نیازهای افراد را برآورده کند.

در کل کانسیلر به‌عنوان پوشاننده شناخته شده و یکی از لوازم آرایشی‌های محبوب است که در کیف لوازم آرایش اکثر خانم‌ها یافت می‌شود. اگرچه کاربرد اصلی آن پوشاندن سیاهی دور چشم است، اما این تنها کاری نیست که کانسیلر می‌تواند انجام دهد! بدین منظور قصد داریم در ادامه به بررسی کاربردهای جالب و متنوع کانسیلر بپردازیم که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید.

با سیاهی و تیرگی دور چشم خداحافظی کنید

سیاهی و تیرگی دور چشم یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند کمبود خواب، خستگی، ژنتیک، افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شود. این تیرگی‌ها می‌توانند ظاهری خسته و بی‌حال به شما بدهند و از زیبایی و شادابی چشمانتان بکاهند. اما خوشبختانه کانسیلر به‌عنوان یک ابزار آرایشی محبوب، می‌تواند به‌طور موثری این سیاهی‌ها را پوشانده و به چشمانتان طراوت و شادابی ببخشد.

حال اولین قدم در انتخاب کانسیلر، انتخاب رنگ مناسب است. به‌طور کلی، باید کانسیلری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد. رنگ‌های تیره‌تر ممکن است باعث غیرطبیعی به نظر رسیدن آرایش شما شوند، در حالی که رنگ‌های روشن‌تر به‌طور موثرتری تیرگی‌ها را پوشش می‌دهند و به چشمانتان درخشش می‌بخشند.

از بین بردن تیرگی و سیاهی دور چشم

سایه چشم یکدست داشته باشید

سایه چشم یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی است که می‌تواند به زیبایی چشمان شما بیافزاید و جذابیت آن‌ها را دوچندان کند. اما برای داشتن سایه‌ای بی‌نقص و ماندگار علاوه‌بر انتخاب سایه‌ مناسب، باید از پرایمر سایه نیز استفاده کنید. پرایمر سایه درواقع لایه‌ای نازک است که قبل از سایه بر روی پلک زده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کانسیلر می‌تواند به‌عنوان پرایمر سایه نیز استفاده شود. کانسیلر به دلیل داشتن مزایای مختلف گزینه‌ای ایده‌آل برای پرایمر سایه به خصوص برای پلک‌های چرب و مستعد به چین و چروک است. درواقع کانسیلر می‌تواند با پر کردن خطوط و چین و چروک‌های ظریف پلک، سطحی صاف و یکدست را برای سایه فراهم می‌کند. این کار باعث می‌شود تا سایه به‌طور یکنواخت روی پلک پخش شود و از ایجاد خطوط و چین و چروک در طول روز جلوگیری می‌کند.

سایه چشم یکدست با استفاده از کانسیلر

جوش‌ها و آکنه را پنهان کنید

جوش و آکنه یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی هستند که می‌توانند در هر سنی نمایان شده و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهند. این ضایعات پوستی می‌توانند به دلیل عوامل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و عدم مراقبت صحیح از پوست ایجاد شوند. اما استفاده از کانسیلر، می‌تواند در پنهان کردن جوش و آکنه و داشتن پوستی صاف و یکدست به شما کمک کند.

پنهان کردن جوش ها با استفاده از کانسیلر

از ابروهای مرتب و مژه‌های پرپشت لذت ببرید

داشتن مژه‌هایی بلند، پرپشت و حجیم، یکی از آرزوهای بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. ازاین‌رو کانسیلر می‌تواند به‌عنوان یک ابزار ساده و کاربردی، به شما در رسیدن به این آرزو کمک کند. استفاده از کانسیلر قبل از ریمل، به‌عنوان یک پایه‌ اولیه عمل می‌کند و باعث می‌شود ریمل به‌طور بهتری به مژه‌ها بچسبد، حجم آن‌ها را افزایش دهد و مژه‌هایی حجیم‌تر و پرپشت‌تر را به شما هدیه دهد.

رژ لب خود را ماندگارتر کنید

کانسیلر می‌تواند به عنوان پرایمر لب نیز عمل کند و ماندگاری رژ لب را افزایش دهد. درواقع کانسیلر با پر کردن خطوط و چین و چروک‌های ظریف لب، سطحی صاف و یکدست را برای رژ لب فراهم می‌کند. این کار باعث می‌شود تا رژ لب به‌طور یکنواخت روی لب پخش شود و از محو شدن و پخش شدن آن در طول روز جلوگیری می‌کند.

همچنین کانسیلر با خنثی کردن رنگ طبیعی لب، زمینه یکدست‌تری را برای رژ لب ایجاد می‌کند. این کار باعث می‌شود تا رنگ رژ لب به‌طور واضح‌تر و شفاف‌تر دیده شود و پیگمنت آن افزایش یابد. در آخر کانسیلر می‌تواند به پوشاندن نواقص لب مانند جای جوش و لک نیز کمک کند و ظاهری صاف و مات را برای لب‌هایتان به ارمغان بیاورد.

یک میکاپ حرفه‌ای داشته باشید

با استفاده از کانسیلر می‌توانید به‌طور ماهرانه‌ای به صورتتان زاویه داده و آن را کانتور کنید. برای این کار از سه کانسیلر با رنگ‌های روشن‌تر، تیره‌تر و طبیعی پوستتان استفاده نمایید. رنگ تیره‌تر را برای باریک‌تر نشان دادن نواحی مانند کناره‌های بینی و زیر استخوان گونه استفاده کنید و رنگ روشن‌تر را برای برجسته کردن نقاطی مانند گونه‌ها و پل بینی به کار ببرید. از کانسیلر با رنگ طبیعی پوست نیز برای پوشش نواحی باقی‌مانده صورت استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که برای داشتن ظاهری طبیعی، کانسیلر را به خوبی با براش یا اسفنج مناسب، روی پوست پخش کنید.

نگران اشتباهات آرایشی خود نباشید

آرایش کردن یک هنر ظریف است که نیاز به تمرین و مهارت دارد. با این حال، حتی ماهرترین افراد نیز ممکن است در حین آرایش دچار اشتباه شوند. کشیدن خط چشم نامتقارن، پخش شدن سایه چشم یا ریمل مژه‌های به هم چسبیده، فقط چند نمونه از این اشتباهات رایج هستند. کانسیلر با بافت نرم و پوشانندگی مناسب، می‌تواند به‌طور موثری خطاهای آرایشی را پنهان کرده و به شما در داشتن آرایشی بی‌نقص و بدون خطا کمک کند.

اگر اشتباه آرایشی شما بزرگ است، می‌توانید از چند لایه نازک کانسیلر به جای یک لایه ضخیم استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن اشتباهات آرایشی در ناحیه چشم، می‌توانید از کانسیلری با بافت نازک‌تر و پوشانندگی کمتر استفاده کنید.

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله به‌طور مفصل شرح داده شد، کانسیلر چیزی فراتر از یک محصول ساده برای پوشاندن سیاهی دور چشم است. این ابزار آرایشی کاربردی می‌تواند به‌عنوان پرایمر سایه، کانتورینگ، هایلایت، پاک کردن اشتباهات آرایشی و حتی افزایش ماندگاری رژ لب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

از این‌ رو جهت خرید کانسیلر با کیفیت بالا و قیمت مناسب، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ونوسی شو https://venusisho.com مراجعه کنید. در ونوسی شو طیف وسیعی از کانسیلرهای مختلف از برندهای معتبر با ضمانت اصالت کالا و قیمت‌های رقابتی ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب ونوسی شو نیز برای انتخاب بهترین کانسیلر متناسب با نیاز خود استفاده کنید. با استفاده از کانسیلرهای باکیفیت ونوسی شو، به زیبایی و درخشش ظاهرتان بیافزایید!

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x