کانسیلر چیست؟ چطور مثل حرفه‌ای‌ها از کانسیلر استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین اصول آرایش، پوشاندن نقاط ضعف احتمالی تا حد امکان و برجسته کردن نقاط قوت است. در گذشته نه‌چندان دور محو کردن و پنهان کردن لکه‌های تیره پوستی یا جای آکنه و جوش یک دغدغه بزرگ بود.

امروزه استفاده از کانسیلر این معضل را تاحد زیادی برطرف کرده است. تنها کافیست که اصول استفاده از کانسیلر را بدانید.

قصد داریم ضمن آموزش دقیق اینکه کانسیلر چیست، به شما از نحوه استفاده آن بگوییم و اینکه چطور کانسیلر مناسب خود را انتخاب کنید. با تیم مد و زیبایی ایده‌ آل مگ همراه باشید.

کانسیلر چیست؟

استفاده از کانسیلر برای کبودی دور چشم

کانسیلر یک محصول آرایشی است که برای پوشاندن نواقص پوست مانند کبودی زیر چشم، جوش یا لکه جوش و تیرگی‌های ناحیه‌ای استفاده می‌شود.

این پوشش‌دهنده قوی به‌ دلیل غلظت بالا قدرت کاور بیشتری نسبت به کرم پودر دارد. به‌همین دلیل بعضی آن را کرم پودر فشرده می‌نامند. اما نکته مهم این است که کانسیلر با وجود کاور بالا و ضخامت بیشتر، جلوه طبیعی پوست را نیز حفظ می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت کانسیلر با قدرتی بیشتر از کرم پودر می‌تواند نواقصی که انواع کرم‌های آرایشی قادر به پوشش آن‌ها نیستند را کاور کرده و پوست را برای مراحل بعدی آرایش آماده و یکدست ‌کند.

انواع کانسیلر از نظر فرم

انواع مختلف کانسیلر برای پوست‌های متفاوت

کانسیلرها از نظر رنگ و فرم متفاوتند. رنگ کانسیلر معمولا با رنگ پوست هماهنگ می‌شود، ضمن اینکه کانسیلرها طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شوند تا هر فردی متناسب با نیاز خود بتواند کانسیلر مناسبش را تهیه کند.

اما تفاوت در فرم کانسیلر معمولا در کاربرد و کارایی آن‌ها موثر است. انواع کانسیلر براساس فرم و حالت عبارتند از:

کانسیلر مایع

بهترین گزینه برای پوشاندن نواقص کوچک و متوسط است. این نوع کانسیلر به راحتی روی پوست پخش می‌شود و ماندگاری بالایی دارد.

کبودی‌های نامحسوس و کم‌رنگ زیر چشم، جوش‌های کوچک، لکه‌های سطحی و تیرگی کم‌رنگ دور لب را به‌راحتی می‌توان با این نوع کانسیلر کاور کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک برای چروک دور چشم + 10 ماسک جادویی

همچنین این نوع کانسیلر برای روشن کردن نقاط تیره صورت مانند زیر گونه‌ها و پیشانی مناسب است. بافت سبک و پخش پذیری آسان از ویژگی‌های این نوع کانسیلر است.

کانسیلر استیکی

برای پوشاندن نواقص بزرگ و عمیق مناسب است. این نوع کانسیلر پوشش‌دهی بالایی دارد و برای پوست‌های چرب و مختلط گزینه خوبی محسوب می‌شود.

کبودی‌های جدی و پررنگ زیر چشم، جوش‌های بزرگ، لک‌های عمیق و تیرگی‌های چشمگیر دور لب را می‌توان با این نوع کانسیلر به خوبی پوشش داد.

بیشتر بخوانید: بهترین آبرسان طبیعی پوست + روش ساخت در خانه

کاور بالا از ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود. در واقع کانسیلر استیکی کاور بیشتری از انواع دیگر دارد.

کانسیلر کرمی

برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است. این نوع کانسیلر بافت نرم و لطیفی دارد و به راحتی روی پوست پخش می‌شود.

کانسیلرهای کرمی غلظت‌های متفاوتی دارند و معمولا این غلظت با میزان پوشانندگی آن‌ها نسبت مستقیم دارد.

این نوع کانسیلر را می‌توان برای پوشاندن کبودی دور چشم بسیار مناسب دانست. همچنین کانسیلر کرمی ممکن است برای پوست‌های چرب مناسب نباشد. میزان پوشش این نوع کانسیلر نسبت به نوع مایع و استیکی کمتر است.

کانسیلر پودری

برای پوشاندن لک‌های سطحی استفاده می‌شود. این نوع کانسیلر پوشش‌دهی و ماندگاری متوسطی دارد و برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب است. این نوع کانسیلر به‌صورت پودر فشرده و شبیه به پنکیک است. کانسیلر پودری برای پوست‌های خشک گزینه مناسبی نیست.

انواع کانسیلر از نظر رنگ

انواع مختلف کانسیلر چیست؟

تا این بخش بحث درباره «کانسیلر چیست» متوجه شدیم که انواع کانسیلر از نظر رنگ نیز متفاوتند. البته که رنگ کانسیلر معمولا متناسب با پوست انتخاب می‌شود اما کانسیلر براساس رنگ کاربردهای متفاوتی دارد:

  • کانسیلر روشن که بیشتر برای پوشاندن کبودی زیر چشم استفاده می‌شود.
  • کانسیلر تیره که معمولا برای پوشاندن جوش و لک استفاده می‌شود.
  • کانسیلر رنگی که برای خنثی کردن تغییر رنگ‌های ناخوشایند پوست مانند قرمزی و زردی استفاده می‌شود.

ضمن اینکه انواع کانسیلر می‌توانند مات یا براق باشند و میزان پوشش دهی متفاوتی داشته باشند.

کانسیلرهای مات معمولا چروک‌های ریز و منافذ پوستی را پوشش می‌دهند اما کانسیلرهای براق به پوست ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر می‌دهند. همچنین کانسیلرهای براق احتمالا برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار چندان مناسب نیستند.

کدام کانسیلر برای من مناسب است؟

هنگام انتخاب کانسیلر به موارد زیر دقت کنید:

  • برای پوست های چرب و مختلط، کانسیلر مایع یا استیکی مناسب است.
  • برای پوست‌های خشک و حساس، کانسیلر کرمی یا پودری مناسب است.
  • برای پوشاندن کبودی زیر چشم، کانسیلر روشن‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.
  • برای پوشاندن جوش و لک، کانسیلر یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.
  • برای خنثی کردن تفاوت رنگ‌های ناخوشایند پوست، از کانسیلر رنگی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که کانسیلرها ماندگاری متفاوتی نیز دارند. بعضی از آن‌ها ضدآبند و برخی در برابر تعریق و شستشو مقاومت ندارند. بنابراین باید دقت کنید که اصولا چه مدت زمانی باید کانسیلر روی پوست شما باشد و آیا در فصل یا محیطی هستید که ممکن است تعریق بالایی داشته باشید. توجه به این موارد نیز هنگام انتخاب کانسیلر خالی از لطف نیست.

نحوه استفاده از کانسیلر

قسمت‌هایی از صورت که باید کانسیلر بزنیم

باید دقت کرد که کانسیلر در مراحل آرایش، بعد از پرایمر و قبل از کرم‌پودر استفاده می‌شود. بنابراین پس از آنکه پرایمر روی پوست شما جذب شد، اقدام به استفاده از کانسیلر کنید. همچنین انواع کانسیلر در مورد نحوه استفاده، کمی متفاوتند اما به‌طور کلی می‌توان روش استفاده از انواع کانسیلر را به شکل زیر خلاصه کرد:

۱. مقدار کمی کانسیلر را با انگشت یا براش روی نواحی مورد نظر بزنید. اگر ناحیه‌ای که نیاز به پوشش دارد بزرگ است، یک خط ممتد بکشید و اگر نه، چند نقطه از کانسیلر را در قسمت مدنظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

۲. کانسیلر را به آرامی با ضربه‌ پخش کنید تا یکدست شود. اینکار را می‌توانید با پد، براش یا حتی انگشت انجام دهید. اما دقت کنید دست، پد یا براش شما کاملا تمیز باشد.

اجازه دهید تا کانسیلر کاملا روی پوست نشسته و خشک شود. سپس کرم پودر را اضافه کنید. دقت کنید به‌هیچ‌وجه روی پودر فیکساتور یا پنکیک از کانسیلر استفاده نکنید. البته کانسیلر پودری را می‌توان روی کرم‌پودر نیز استفاده کرد، اما دقت کار کمتر خواهد بود. بعضی نکات مهم دیگر در مورد  استفاده از کانسیلر عبارتند از:

نحوه استفاده درست از پرایمر برای پوشاندن کبودی دور چشم

  • برای پوشاندن کبودی زیر چشم، کانسیلر را در زیر چشم و تا نزدیکی استخوان گونه بزنید.
  • برای پوشاندن جوش، کانسیلر را روی جوش و اطراف آن بزنید.
  • برای پوشاندن لک، کانسیلر را روی لک بزنید و سپس آن را با ضربه‌ پخش کنید.
  • برای پوشاندن تیرگی دور لب، کانسیلر را روی تیرگی و حاشیه کوچکی از اطراف آن بزنید و سپس آن را با ضربه‌ پخش و کاملا محو کنید.

توجه داشته باشید که پخش کردن کانسیلر اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید درنهایت همه قسمت‌های پوست یکدست و صاف شود و کانسیلر روی پوست به‌شکل پنیری و کیکی باقی نمانده باشد.

تفاوت پرایمر، کرم پودر و کانسیلر چیست؟

سوالی که معمولا در بررسی کانسیلر برای همه ایجاد می‌شود، تفاوت آن با کرم پودر و پرایمر است. باید گفت، کانسیلر، کرم پودر و پرایمر هر سه از جمله محصولات آرایشی هستند که برای صاف و یکدست کردن پوست و ایجاد ظاهری زیبا و جذاب استفاده می‌شوند. با این حال، تفاوت‌هایی بین این سه محصول وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نکات صفر تا 100 برای کرم پودر زدن به روش صحیح

باتوجه به اینکه کانسیلر معمولا برای پوشاندن نواقص پوست استفاده می‌شود، کرم پودر برای یکدست کردن رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و پرایمر ماده‌ای آرایشی برای آماده‌سازی پوست است، می‌توان گفت:

تفاوت کانسیلر و کرم پودر در پوشانندگی و کاربرد

کانسیلر پوشش‌دهی بالاتری نسبت به کرم پودر دارد. این بدان معناست که کانسیلر می‌تواند نواقص بزرگ و عمیق را به خوبی بپوشاند. کرم پودر معمولا برای پوشاندن نواقص کوچک پوست استفاده می‌شود.

کانسیلر برای پوشاندن نواقص خاص پوست مانند کبودی زیر چشم، جوش و لک استفاده می‌شود. کرم پودر اما برای یکدست کردن رنگ پوست و لکه‌های کم‌رنگی مانند کک و مک کاربرد دارد.

تفاوت کانسیلر و پرایمر در پوشانندگی و کاربرد

کانسیلر معمولا نواقص مربوط به اختلاف رنگ را پوشش می‌دهد، اما پرایمر چین و چروک‌های ریز و منافذ پوست را کاور می‌کند. البته پرایمر قدرت پوشانندگی تیرگی‌ها و نواقص رنگی پوست را دارد اما نمی‌تواند مانند کانسیلر رنگ سطح پوست را یکدست کند.

پرایمر برای آماده سازی پوست برای آرایش استفاده می‌شود و زیر ساز آرایش است. اما کانسیلر رنگ پوست را یکدست کرده و آن را برای استفاده از کرم پودر آماده می‌سازد.

بنابراین کانسیلر، کرم پودر و پرایمر از جمله محصولات آرایشی ضروری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا نواقص پوست خود را به خوبی بپوشانید و ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید. با این حال، تفاوت‌هایی بین این سه محصول وجود دارد که باید در هنگام انتخاب و استفاده از آنها در نظر گرفته شود.

امتیاز شما به این پست
منبع
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x