از کجا استعلام قیمت روز هواپیما را بگیریم؟

این روزها اگر قصد سفر به جایی را داشته باشید، اولین گزینه برای گرفتن بلیط برای شما رزرو آنلاین خواهد بود؛ شما با رزرو آنلاین از این سایت می‌توانید کم‌ترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کرده و بودجه‌ی سفر خودتان را برای تفریح برنامه‌ریزی کنید. در این بین حتما باید از اعتبار بلیطی که رزرو می‌کنید مطمئن باشید و با اطمینان خاطر ساک و چمدان جمع کنید؛ در ادامه مفصل‌تر در این باره صحبت خواهیم کرد.

جستجوی آنلاین بلیط هواپیما

رزرو کردن بلیط هواپیما، روال خاصی را طی می‌کند و شما زمانی که قصد سفر می‌کنید، با مراجعه به سایت معتبر خودتان اقدام به خرید و رزرو بلیط هواپیما می‌کنید. روندی که طی می‌شود بسیار ساده است، مبدا و مقصد را وارد کنید، تاریخ و تعداد مسافرین را نیز وارد کنید، حالا با انبوهی از بلیط‌ها در ساعات مختلف و ایرلاین‌های مختلف روبرو خواهید شد که می‌توانید هر کدام که برایتان بهتر بود را انتخاب کرده و برای سفر آماده شوید.

آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید دقیقا به کجا سفر می‌کنید و تاریخ رفت و برگشت را فیکس کرده باشید. این موضوع نیز مهم است که بدانید اگر فرزندی همراه شما است، تا چه سنی از فرزندان را می‌توانید روی پای خود نشانده و فقط صندلی بزرگسال تهیه کنید. برای اطمینان از این موضوع حتما با ایرلاین تماس گرفته و مطمئن شوید.

جستجوی آنلاین بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما و عوامل تاثیرگذار بر آن

فاکتورهای مختلفی می‌تواند قیمت بلیط هواپیمای مورد نظر شما را تحت تاثیر قرار دهد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که قطعا فاکتوری که برای شما اهمیت دارد ممکن است برای دیگری مهم نبوده و حتی به آن فکر نکند. در ادامه فاکتورهایی را بررسی کرده‌ایم که می‌توانند قیمت بلیط را افزایش دهند:

نوع ایرلاین و کلاس پروازی انتخابی

شما با انتخاب نوع ایرلاین خود و کلاس پروازی مد نظرتان، هزینه‌ی بلیط را مشخص خواهید کرد. هرچه میزان خدماتی که هنگام پرواز دریافت می‌کنید را بیشتر در نظر بگیرید، طبیعتا‌ مبلغ بیشتری را نیز باید پرداخت کنید. کلاس‌های پروازی به طور کلی از نظر قیمتی به ترتیب به سه نوع اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم‌بندی می‌شوند. شما با اطلاع از این تقسیم‌بندی می‌توانید خریدی آگاهانه‌تر انجام دهید.

پروازهای اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تفاوت‌های مهمی در ارائه خدمات، امکانات و تجربه سفر دارند. در ادامه، تفاوت‌های اصلی بین این سه نوع پرواز را شرح می‌دهم:

پرواز اکونومی

  • این نوع پروازها به عنوان گزینه ارزان‌تر و عمومی‌تر معروف هستند.
  • صندلی‌های اکونومی بیشترین تعداد صندلی‌ها را در هر هواپیما دارند و فضای مسافرتی آن‌ها نسبت به دیگر نوع صندلی‌ها کمتر است.
  • خدمات مواد غذایی، نوشیدنی، سرگرمی و امکانات دیگر در پروازهای اکونومی معمولاً محدودتر است.
  • اکونومی برای مسافرانی مناسب است که از ارزان‌ترین گزینه برای سفر استفاده می‌کنند و برای آن‌ها اولویت، ارزانی قیمت و کم کردن هزینه است.

پرواز بیزینس

  • پروازهای بیزینس عموماً برای مسافرانی طراحی شده‌اند که به دنبال تجربه بیشتری از سفر هستند و از امکانات راحتی و لوکس‌تری استفاده می‌کنند.
  • در پروازهای بیزینس، صندلی‌ها بزرگتر و راحت‌تر هستند و معمولاً از فضای بیشتری برخوردار هستند که به مسافر اجازه می‌دهد تا بهتر استراحت کند.
  • خدمات غذایی، نوشیدنی و سرگرمی در پروازهای بیزینس معمولاً بهتر و گسترده‌تر است و برخی از ایرلاین‌ها امکاناتی مانند سالون ویژه در فرودگاه را هم ارائه می‌دهند.
  • پرواز بیزینس عموماً برای مسافرانی است که قیمت بالاتر و امکانات بهتر را می‌پسندند و ممکن است برای کسانی که سفرهای طولانی مدت دارند، جذاب باشد.

پرواز فرست کلاس

  • پروازهای فرست کلاس به عنوان نوعی از لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین گزینه برای سفر شناخته می‌شوند.
  • در پروازهای فرست کلاس، امکانات بیشتری نسبت به پروازهای بیزینس و اکونومی ارائه می‌شود، از جمله صندلی‌های بزرگ و راحت، خدمات غذایی و نوشیدنی با کیفیت بالا، خدمات شخصی‌سازی بیشتر و فضای شخصی بیشتر.
  • پروازهای فرست کلاس معمولاً برای مسافرانی مناسب هستند که به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر هستند و آماده‌اند برای آن قیمت بالاتری را پرداخت کنند.

زمان پرواز

یکی از کارهایی که می‌توانید برای سفرهای از قبل برنامه‌ریزی شده انجام دهید، گرفتن بلیط از خیلی قبل‌تر است؛ هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید بسته به بیشتر شدن نیاز مسافران، قیمت نیز افزایش می‌یابد. معمولا پروازهایی که در روزهای وسط هفته بلند می‌شوند و در ساعات اولیه روز هستند، قیمت پایین‌تری نسبت به باقی پروازها داشته و می‌توانند گزینه‌ی قابل قبولی برای کم کردن بودجه‌ باشند.

مناسبت‌ها را فراموش نکنید

اگر از قضا، زمان سفر شما با تعطیلات و یا مناسبت خاصی یکی شده است یا خودتان قصد سفر در این مناسبت‌ها را دارید، باید انتظار قیمت‌های بیشتری از روزهای عادی داشته باشید. تعطیلات مختلف قیمت بلیط‌های پرواز به سمت مقصد را افزایش داده و در اواخر تعطیلات نیز قیمت بلیط برگشت شما افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد؛ پس این نکته را نیز در ذهن داشته باشید.

فاصله‌ی مبدا تا مقصد

یکی از بدیهیات درباره‌ی قیمت بلیط هواپیما، فاصله‌ی مبدا تا مقصد است. هرچه این فاصله بیشتر باشد طبیعتا به دلیل بیشتر شدن هزینه‌های هواپیما، قیمت بلیط نیز افزایش خواهد یافت. البته پیش می‌آید که گاهی برای مسیرهای یکسان قیمت بلیط متفاوت باشد که به فاکتورها دیگری بستگی دارد.

چارتری یا سیستمی؟

نوع بلیط شما شاید در میزان خدماتی که دریافت می‌کنید تاثیرگذار نباشد، اما حتما روی قیمت آن موثر خواهد بود. شما با خرید بلیط سیستمی از قابلیت استرداد و قیمت مصوب سالانه برخوردار می‌شوید، اما با بلیط چارتری ممکن است بتوانید در لحظه‌ی آخر به نصف قیمت بلیط را خریداری کنید. با دانستن این نکته قطعا آگاهانه‌تر برای خرید بلیط اقدام خواهید کرد.

از دیگر عوامل موثر روی قیمت بلیط هواپیما، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت سوخت
  • حقوق کارکنان و مهمانداران شرکت هواپیمایی مورد نظر
  • تعداد مسافرین در هر پرواز
  • تعداد توقف در طول مسیر
  • تعداد پرواز به سمت مقصد و رقابت ایرلاین‌ها
  • مستقیم و یا غیر مستقیم بودن پرواز

استعلام قیمت روز بلیط هواپیما

منابع مختلف برای استعلام قیمت روز بلیط هواپیما

برای گرفتن استعلام قیمت روز بلیط هواپیما، می‌توانید به سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کرده و با اطلاعاتی مثل شماره‌ی رزرو، شماره‌ی بلیط و کد ملی، اقدام به استعلام قیمت بلیط هواپیمای خود کنید. در این بین ممکن است چشمتان به سایت‌هایی نیز بخورد که این کار را برای شما انجام می‌دهند. در ادامه لیستی از انواع سایت‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها استعلام قیمت روز بلیط را بگیرید، آورده‌ایم.

  • سایت فلایتیو
  • سایت‌های شرکت هواپیمایی مورد نظر
  • سایت تیکبان‌
  • سایت علی‌بابا
  • اسنپ‌تریپ

استعلام پرواز سیستمی

همان‌طور که گفتیم استعلام قیمت بلیط هواپیما تنها برای پروازهای سیستمی امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید بعد از خرید بلیط از شرکت هواپیمایی اقدام به اعتبارسنجی آن کنید. اگر بلیطی که قصد اعتبارسنجی آن را دارید داخلی بود به سایت سازمان هواپیمایی کشور و اگر خارجی بود به سیستم شرکت هواپیمایی مد نظر مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ‌بلیط، استعلام قیمت مصوب را بگیرید.

استعلام پرواز چارتری

در پروازهای چارتری شما امکان گرفتن استعلام قیمت پرواز را نخواهید داشت و فقط می‌توانید از طریق خود چارترکننده اقدام به پیگیری و استعلام کنید، پس بهتر است اگر قصد سفر با پرواز چارتری را دارید، حتما از چارترکننده‌ی معتبری استفاده کنید و خاطره‌ی خوشی در سفر برای خود بسازید.

اپلیکیشن‌های کاربردی برای استعلام قیمت روز پروازها

در بین سایت‌هایی که معرفی کردیم، برخی اقدام به ساخت اپلیکیشن کرده‌اند تا بتوانند نیاز‌های کاربرانشان را بهتر برطرف کنند. در این‌جا چند اپلیکیشن‌ را معرفی خواهیم کرد. مزیت اپلیکیشن این است که به راحتی قابل دسترس است و دیگر نیاز نیست شما وارد بروزر خود شوید و به دنبال سایت خاصی بگردید.

اپلیکیشن فلایتیو

شما با نصب اپلیکیشن فلایتیو و رزرو بلیط هواپیما از این طریق، می‌توانید هر لحظه تمامی اطلاعات مورد نظر اعم از تاریخ پرواز، شماره‌ی صندلی و تاریخ رزروهای اخیر خودتان را مشاهده کرده و بدون نیاز به کدهای مختلف، تمامی اطلاعات را یک‌جا داشته باشید. جامع بودن اطلاعات شما در یک اپلیکیشن حتی امکان مقایسه قیمت‌ها را نیز برای شما فراهم می‌کند.

اپلیکیشن اسنپ

اسنپ‌تریپ به عنوان پروژه‌ی سفر اپلیکیشن اسنپ در این‌جا می‌تواند به کمک شما آمده و تمامی اطلاعات رزرو بلیط هواپیمای شما را یک‌جا در خود ذخیره کند. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید در هر لحظه اطلاعات مد نظرتان را در اختیار داشته باشید.

ترفندهای یافتن پروازهای اقتصادی

ترفندهای یافتن پروازهای اقتصادی

همان‌طور که گفتیم، علل زیادی هستند که می‌توانند باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما شده و بودجه‌ی سفر شما را در خطر قرار دهند. شما می‌توانید با استفاده از برخی ترفند‌ها، بهترین و ارزان‌ترین قیمت را در بین بلیط‌های هواپیمایی پیدا کرده و در بودجه‌ی خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. در این‌جا یک‌سری از این ترفند‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

انتخاب سایت مناسب

در وهله‌ی اول این نکته را در ذهن داشته باشید، که از بهترین سایت با بیشترین پوشش ایرلاین استفاده کنید. با این کار شما دسترسی به انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت و می‌توانید از بین آن‌ها ارزان‌ترین را برگزینید.

زود بلیط خود را تهیه کنید

اگر برای سفری در آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است بلیط خود را از قبل تهیه کرده باشید. با این کار بهترین قیمت را خواهید داشت، چون هر چه به تایم پرواز نزدیک‌تر می‌شوید، بلیط‌های قیمت مناسب را خریداری کرده‌اند و شما مجبور به خرید بلیطی خواهید شد که بودجه‌ شما را در خطر قرار می‌دهد.

بلیط لحظه آخری

اگر اهل سفر باشید، قطعا اسم بلیط لحظه آخری به گوشتان خورده است. هواپیماهایی که به صورت چارتری مسافر قبول می‌کنند، دو ساعت قبل از پرواز اسامی مسافرین را دریافت می‌کنند و ممکن است در این فاصله شما بلیط لحظه آخری را با نصف قیمت بلیط اصلی خریداری کنید؛ اما این روش برای سفرهای برنامه‌ریزی پیشنهاد نمی‌شود چون ممکن است شما به هوای قیمت کمتر و بلیط لحظه‌ آخری، مجبور به خرید بلیط به هر قیمتی شوید

تعداد فرودگاه

تعداد فرودگاه‌های مقصدتان را چک کنید و ببینید در کدام فرودگاه پیاده شدن برای شما راحت‌تر و از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر خواهد بود؛ با این روش می‌توانید کلکی سوار کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به این دلیل که دیگر لازم نیست برای رفتن از فرودگاه به هتل، هزینه‌ی زیادی را برای تاکسی یا حمل‌ونقل پرداخت کنید.

از تخفیف‌ها جا نمانید

برخی از آژانس‌های هواپیمایی تخفیف‌های شگفت‌انگیزی را برای مقاصد مشخصی قرار می‌دهند که شما می‌توانید با استفاده از این تخفیف‌ها، کمترین هزینه را برای بلیط کنار بگذارید. معمولا در سایت این آژانس‌ها می‌توانید تخفیف‌ها را مشاهده کنید.

در نهایت، یافتن پرواز مورد نظر کار آسانی است

برای انتخاب بلیط هواپیما، با صبر و حوصله به دنبال بهترین انتخاب باشید. لذت سفر را به هیچ عنوان فدای ارزانی بلیط نکنید و مطمئن باشید با پوشش گسترده‌ای که ایرلاین‌ها در تمامی مقاصد دارند، بهترین انتخاب را خواهید یافت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از پرواز و بلیط هواپیمای خود و همچنین صحت آن مطمئن شوید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x