10 نکته مهم برای مراقبت از پوست در فصل زمستان

مراقبت از پوست در طول زمستان کمی دشوار است و پوست ما که مسئول محافظت از بدن را دارد ممکن است در این فصل خشک و خشن شود. پوست ما در این فصل به جز هوای سرد به وسیله خورشید هم آسیب می­بیند و با انعکاس نور خورشید در برف خورشید می­تواند پوست ما را دچار مشکل کند. رطوبت پوست در آب و هوای سرد کاهش می­یابد و در داخل خانه به دلیل وجود حرارت خشک­تر خواهد شد. انجام روش­های مراقبت از پوست در فصل زمستان به سلامت آن کمک می­کند. در اینجا ما قصد داریم تا روش­های مراقبت از پوست در زمستان را با شما در میان بگذاریم.

پوستتان را مرطوب نگه دارید

در ماه­های سردتر زمستان، هوای بیرون معمولاً آب کمتری را در خود نگه می­دارد و میزان خشکی آن افزایش می­یابد. استفاده مداوم از مرطوب کننده از پوستتان در مقابل آسیب­ و خشکی محافظت می­کند. رطوبت هوای منزل خود را در زمستان باید روی 30 تا 50 قرار دهید. داشتن یک دستگاه بخور به شما در متعادل کردن هوای منزل کمک می­کند.

لایه برداری انجام دهید

لایه برداری

پوستی که پر از سلول­های مرده و چربی جمع شده است توانایی تنفس ندارد و در زمستان دچار خشکی شدید خواهد شد. به صورت هفتگی از یک اسکراب یا کرم لایه بردار پوست نسبتا قوی استفاده کنید. این­کار باعث می­شود پوستتان در زمستان سالم­تر بماند و درخشندگی پوستتان را بیشتر خواهد کرد.

کرم دور چشم

استفاده مداوم از کرم دور چشم برای فصل زمستان ضروری است. کرم دور چشم می­تواند از بروز خطوط عمیق در اطراف چشم جلوگیری کند و تا حدی این خطوط را درمان کند. در هوای خشک و سرد باعث آسیب به پوست می­شود و شما نمی­توانید از مرطوب کننده پوستی خود برای زیر چشم استفاده کنید. اینکار باعث بروز زودرس علائم پیری پوست خواهد شد. لدورا، کلینیک، لورال، پریم، نیتروژنا از بهترین تولید کنندگان کرم دور چشم هستند. برای درمان مشکلاتی مانند سیاهی، التهاب، پف، گودی و چروک به فکر خرید یک کرم دور چشم باشید.

پاک کننده های ملایم و بدون عطر را انتخاب کنید

برای کسانی که پوست خشکی دارند، استفاده از شامپوی بدن را توصیه می­کنم. به دنبال شوینده‌هایی باشید که برچسب «برای پوست‌های حساس» یا «بدون رنگ» و «بدون عطر» دارند. اغلب آنها حاوی مواد خشک‌کننده کمتر و مرطوب‌کننده‌های بیشتری مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها، روغن‌ها، کره شیا و جو هستند.

AAD توصیه می­کند، همچنین به دنبال محصولاتی باشید که دارای برچسب “بدون عطر” هستند. محصولات حاوی مواد معطر ممکن است در واقع حاوی مواد شیمیایی باشند که بو را خنثی می­کنند و می­توانند باعث تحریک شوند.

روش مراقبت از پوست خود را برای فصل زمستان تغییر دهید

اگر پوست شما خشک و خارش­دار است، پزشکان توصیه می­کنند که استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) و رتینوئید را کاهش دهید، زیرا اینها می­توانند باعث بدتر شدن خشکی پوست شوند و حتی ممکن است نشانه ای از درماتیت تحریک کننده (یک واکنش پوستی که پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض یک ماده تحریک کننده رخ می دهد) را روی پوست­تان ایجاد کنند.

روغن‌ها و کرم‌ها را برای روتین مراقبت از پوست خود انتخاب کنید و اگر تونر باعث خشکی می‌شود، پس از آن از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. به دنبال محصولی حاوی اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید. اینها مواد بسیار خوبی برای صورت هستند، زیرا به پوست اجازه تنفس می­دهند.

کاهش دمای آب برای دوش گرفتن و شستن دست ها

دوش‌های طولانی و بخاردار زمانی که هوا سرد است حس خوبی به شما خواهد داد، اما آب بسیار داغ می‌تواند پوست را خشک کند. زمان دوش گرفتن خود را کوتاه­تر کنید و از آب خیلی داغ بپرهیزد. اگر آب باعث قرمز شدن پوست شما شود، خیلی داغ است. دمای پایین­تری را امتحان کنید.

همچنین هنگام شستن دست ها باید از استفاده بیش از حد آب داغ خودداری کنید. خشکی پوست در اثر قرار گرفتن در معرض آب گرم یا هوای خنک زمستانی می­تواند باعث تشدید اگزما شود. همچنین در این مقاله میتوانید تاثیر دما در مراقبت از پوست را مطالعه کنید.

از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای خاکستری زمستان استفاده کنید

مراقبت از پوست در زمستان

به گفته بنیاد سرطان پوست، در روزهای آفتابی زمستان، برف اشعه های خورشید را منعکس می­کند، که به نوبه خود قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را چند برابر می­کند. طبق انجمن سرطان آمریکا، اشعه ماوراء بنفش با سرطان پوست، آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست (مانند چین و چروک، پوست چرمی و لکه‌های کبدی) مرتبط است.

فریب روزهای تاریک و ابری در زمستان را نیز نخورید. به گفته بنیاد سرطان پوست، تا 80 درصد از اشعه های مضر UV خورشید می­تواند در ابرها نفوذ کند و همچنان باعث آسیب شود.

به جنس لباس خود دقت کنید

بسیاری از پارچه های زمستانی می­توانند پوست خشک زمستانی را تشدید کنند. لباس‌های پشمی و خشن را بدون پوشش زیرین امتحان نکنید. انجام این کار می­تواند باعث تحریک و خارش پوست خشک شود. در عوض، لایه­های سبک ساخته شده از مواد نرم و قابل تنفس (مانند پنبه یا ابریشم) را مستقیماً روی پوست خود بپوشید. روی این پوشش می­توانید ژاکت و کت پشمی خود را بپوشید.

حتما دستان خود در برابر هوای سرد زمستانی با دستکش محافظت کنید. اگر دستکش‌های پشمی خیلی  پوستتان را تحریک می­کنند و موجب خارش می­شوند، دستکش‌های چرمی را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که درست غذا بخورید و هیدراته بمانید

انتظار نتایج شدید را نداشته باشید، اما ممکن است پوست خود را کمی از داخل به بیرون مرطوب کنید. پزشکان می­گویند: هیدراته ماندن با نوشیدن مایعات فراوان، مانند آب، یکی از بهترین کارهایی است که می­توانید از طریق رژیم غذایی برای جلوگیری از خشکی پوست انجام دهید.

رژیم غذایی شما نیز ممکن است نقش داشته باشد. پرهیز از غذاهای فرآوری شده و قندها و خوردن غذاهای کامل که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری هستند، بدن و پوست را در فصل زمستان سالم نگه می­دارند.

دمای منزل را متعادل کنید

زمانی که به منزل باز می­گردید و سرمای بیرون شما را آزرده است شعله رادیاتو یا شومینه را زیاد نکنید. دمای بالا در منزل به خشک شدن هوا منجر می­شود.  دمای رادیاتورها را متعادل نگه دارید و از دستگاه بخور یا یک ظرف آبجوش برای مرطوب شدن هوای منزل استفاده کنید.

با رعایت این نکات به سلامت پوست صورت و بدن خود در فصول سرد کمک کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه، مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x