بلندترین آبشار جهان {معرفی 25 آبشار حیرت‌انگیز دنیا}

کمتر منظره‌ای می‌تواند هیجان‌انگیزتر از تماشای یک آبشار بلند که از صخره‌ها به سمت پایین سرازیر شده است باشد! اما آیا می‌دانید بلندترین آبشار جهان در کجا قرار دارد و چند متر ارتفاع دارد؟ اگر نمی‌دانید، مقاله درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید.

البته درباره بلندی آبشارها همیشه اختلاف نظرهایی وجود دارد و تقریبا نمی‌توان به صورت قطعی در این رابطه اظهار نظر کرد. با این‌حال، چند آبشار هستند که در سراسر جهان، شناخته شده و همه آن‌ها را پذیرفته‌اند.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به معرفی 25 مورد از بلندترین آبشارهای جهان بپردازیم. اگر شما هم از دیدن مناظر طبیعی به وجد می‌آیید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

لیست بلندترین آبشار جهان

در جدول زیر می‌توانید 25 آبشار بلند جهان را مشاهده کنید. البته در ادامه مقاله سعی می‌کنیم هر کدام از این آبشارها را به صورت مفصل‌تر معرفی کنیم:

نام آبشار ارتفاع کشور
Tugela Falls 983 متر آفریقای جنوبی
Angel Falls 973 متر ونزوئلا
Tres Hermanas Falls 914 متر پرو
Olo’upena Falls 900 متر آمریکا
Yumbilla Falls 896 متر پرو
Skorga 875 متر نروژ
Vinnufossen 860 متر نروژ
Balåifossen 850 متر نروژ
Mattenbachfall 840 متر سوئیس
Pu’uka’oku Falls 840 متر آمریکا
James Bruce Falls 840 متر کانادا
Browne Falls 836 متر نیوزیلند
Strupenfossen 820 متر نروژ
Ramnefjellsfossen 818 متر نروژ
Waihilau Falls 792 متر آمریکا
Colonial Creek Falls 788 متر آمریکا
Mongefossen 773 متر نروژ
Gocta Cataracts 771 متر پرو
Mutarazi Falls 762 متر زیمباوه
Kjelfossen 755 متر نروژ
Johannesburg Falls 751 متر آمریکا
Yosemite Falls 739 متر آمریکا
Cloudcap Falls 732 متر آمریکا
Cascades de Trou de Fer 725 متر فرانسه
Ølmåafossen 720 متر نروژ

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بلندترین آبشار جهان در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد. با این‌حال از نظر داشتن تعداد آبشارهای بلند، کشورهای نروژ، آمریکا و پرو در رده‌های نخست دنیا قرار دارند.

تصاویر بلندترین آبشارهای جهان

در جدول بالا به معرفی 25 آبشار بلند دنیا پرداختیم. در این قسمت می‌خواهیم شما را با عکس‌های شگفت‌انگیز از این مناظر بی‌نظیر، از لذت دیدن یک جذابیت طبیعی، سیراب کنیم. با ما همراه باشید:

آبشار Tugela Falls (آفریقای جنوبی)

آبشار Tugela مجموعه‌ای از آبشارهای فصلی است که در کوه‌های اژدها در پارک ملی رویال ناتال واقع در آفریقای جنوبی قرار دارد. این آبشار در آخرین اعتبارسنجی صورت گرفته، جای آبشار Angel را در صدر بلندترین آبشارهای جهان گرفت!

عکس اول از آبشار Tugela Falls

عکس دوم از Tugela Falls

عکس سوم از آبشار Tugela Falls

آبشار Angel Falls

این آبشار تا مدت‌ها به عنوان بلندترین آبشار جهان شناخته می‌شد. Angel آبشاری در ارتفاعات گویان در ایالت بولیوار، جنوب شرقی ونزوئلا و روی رودخانه چورون است. جنگل‌های متراکم اطراف این آبشار، بر زیبایی آن افزوده‌اند.

عکس اول از آبشار Angel Falls

عکس دوم از آبشار Angel Falls

عکس سوم از آبشار Angel Falls

آبشار Tres Hermanas Falls

آبشار Las Tres Hermanas (آبشار سه خواهر) در پارک ملی اوتیشی در کشور پرو قرار دارد. این آبشار در طول مسیر خود به 3 بخش تقسیم می‌شود و دلیل نام‌گذاری آن هم همین موضوع است.

عکس اول از آبشار Tres Hermanas Falls

عکس دوم از Tres Hermanas Falls

عکس سوم از آبشار Tres Hermanas Falls

آبشار Olo’upena Falls

این آبشار در قسمت شمال شرقی جزیره مولوکای هاوایی واقع شده است و به طور غیر رسمی به عنوان چهارمین آبشار مرتفع جهان و مرتفع‌ترین آبشار در ایالات متحده نامیده می‌شود.

عکس اول از آبشار Oloʻupena Falls

دومین عکس از آبشار Oloupena Falls

سومین عکس از آبشار Oloupena Falls

آبشار Yumbilla Falls

آبشار یومبیلا آبشاری است که در نزدیکی شهر کویسپس در منطقه آمازوناس در شمال پرو واقع شده است. این آبشار پنجمین آبشار بلند جهان محسوب شده و از اواخر سال 2007 به دلیل بررسی جغرافیایی انجام شده توسط موسسه جغرافیایی پرو (IGN) در سطح بین المللی شناخته شده است.

اولین عکس از آبشار Yumbilla Falls

عکس دوم از آبشار Yumbilla Falls

سومین عکس از آبشار Yumbilla Falls

آبشار Skorga

آبشار skorga مرتفع‌ترین آبشار قاره اروپا است که در کشور نروژ قرار دارد. بر اساس آخرین اعتبارسنجی، این آبشار با 875 متر ارتفاع، در رده ششم از بلندترین آبشار جهان قرار گرفته است.

عکس اول از آبشار skorga

عکس دوم از آبشار skorga

عکس سوم از آبشار skorga

آبشار Vinnufossen

این آبشار یکی از مرتفع‌ترین آبشار‌های جهان است که بیش از 863 متر ارتفاع دارد. مردم محلی نروژ، اسم آن را Vinnu می‌نامند؛ اما در جهان، این آبشار را با نام Vinnufossen می‌شناسند.

عگس اول از آبشار Vinnufossen

عکس دوم از آبشار Vinnufossen

عکس سوم از آبشار Vinnufossen

آبشار Balåifossen

Balåifossen یکی دیگر از آبشارهای پرتعداد کشور نروژ است. این آبشار در شش کیلومتری جنوب اوسا، در سمت شرقی Osafjorden، در شهر Ulvik قرار دارد. این آبشار آب رودخانه Balåi را بیش از 800 متر پایین می‌آورد و آن را به Osafjorden ختم می‌کند.

تصویر اول از آبشار Balåifossen

عکس دوم از آبشار Balåifossen

عکس سوم از آبشار Balåifossen

آبشار Mattenbachfall

Mattenbachfall مرتفع‌ترین آبشار کشور  سوئیس است و از رودخانه Mattenbach سرچشمه می‌گیرد. از آن‌جایی که این آبشار در چند مرحله پایین می‌آید، تعیین ارتفاع دقیق آن واقعا دشوار است.

عکس اول از آبشار Mattenbach

عکس دوم از آبشار Mattenbach

سومین عکس از دریاچه Mattenbach

آبشار Pu’uka’oku Falls

آبشار Puukaoku در یکی از مرتفع‌ترین صخره‌های ساحلی جهان در امتداد ساحل شمالی جزیره مولوکای در کشور آمریکا واقع شده است. این آبشار بیش از 840 متر ارتفاع دارد و به صورت عمودی، روی صخره‌ها می‌لغزد.

عکس اول از آبشار Pu'uka'oku Falls

عکس دوم از آبشار Pu'uka'oku Falls

عکس سوم از آبشار Pu'uka'oku Falls

آبشار James Bruce Falls

James Bruce بزرگترین آبشار آمریکای شمالی است که در پارک استانی دریایی پرنسس لوئیزا در کشور کانادا قرار دارد. جالب است بدانید که آبشار جریان ثابتی ندارد و معمولا در فصل تابستان خشک می‌شود.

عکس اول از آبشار James Bruce Falls

عکس دوم از آبشار James Bruce Falls

عکس سوم از آبشار James Bruce Falls

دریاچه Browne Falls

آبشار براون (Browne Falls) یک آبشار بر فراز Doubtful Sound است که در پارک ملی فیوردلند در کشور نیوزلند واقع شده است. سرچشمه این آبشار، دریاچه براون است که وقتی پر می‌شود، شروع به سراریز شدن از کوه می‌کند.

عکس اول از آبشار Browne Falls

عکس دوم از آبشار Browne Falls

عکس سوم از آبشار Browne Falls

دریاچه Strupenfossen

در ادامه معرفی بلندترین آبشار جهان دوباره به کشور نروژ برمی‌گردیم. Strupenfossen یک آبشار در نزدیکی Byrkjelo در منطقه Sog og Fjordane است که امروزه یکی از جاذبه‌‌های طبیعی نروژ به شمار می‌رود.

عکس اول از آبشار Strupenfossen

عکس دوم از آبشار Strupenfossen

عکس سوم از آبشار

آبشار Ramnefjellsfossen

Ramnefjellsfossen در برخی از نشریه‌ها، به عنوان سومین آبشار مرتفع جهان معرفی شده است. با این‌حال، در آخرین اعتبار سنجی صورت گرفته، این آبشار در رده یازدهم از لیست بلندترین آبشار دنیا قرار دارد.

عکس اول از آبشار Ramnefjellsfossen

عکس دوم از آبشار Ramnefjellsfossen

عکس سوم از آبشار Ramnefjellsfossen

آبشار Waihilau Falls

Waimanu از سه رشته باریک و باور نکردنی از آب سفید تشکیل شده است که از صخره‌های سرسبز و پوشیده از گیاهان، سرازیر شده است. این آبشار در کشور آمریکا قرار دارد و از نظر زیبایی، واقعا بی‌نظیر است.

عکس اول از آبشار Waihilau Falls

دومین عکس از Waihilau Falls

عکس سوم از آبشار Waihilau Falls

آبشار Colonial Creek Falls

این آبشار در نگاه اول به یک رودخانه گسسته شبیه است که به آب‌های آرام دریاچه تاندر دیابلو می‌ریزد، اما با تغیی زاویه دید، متوجه خواهید شد که Colonial Creek یکی از زیباترین و بلندترین دریاچه‌های کشور ایالات متحده است.

عکس اول از دریاچه Colonial Creek

عکس دوم از آبشار Colonial Creek

عکس سوم از آبشار Colonial Creek

آبشار Mongefossen

باز هم نروژ و این‌بار آبشار زیبای Mongefossen که بدون تردید، یکی از زیباترین مناظر طبیعی در سراسر اروپا به شمار می‌رود. این آبشار فوق‌العاده در شهر راوما (Rauma) در منطقه Møre og Romsdal واقع شده است.

عکس اول از آبشار mongefossen

عکس دوم از آبشار mongefossen

عکس سوم از آبشار mongefossen

آبشار Gocta Cataracts

Gocta یک آبشار بسیار زیبا در شمال شرقی لیما (پایتخت پرو) است که در منطقه آمازوناس قرار دارد و به رودخانه کوکاهوایکو می‌ریزد. جالب است بدانید که این آبشار برای اولین بار در سال 2002 توسط یک گردشگر آلمانی کشف شد.

عکس اول از آبشار Gocta Cataracts

عکس دوم از آبشار Gocta Cataracts

عکس سوم از آبشار Gocta Cataracts

آبشار Mutarazi Falls

Mutarazi بلندترین آبشار زیمباوه و دومین آبشار مرتفع در قاره آفریقا محسوب می‌شود. پیاده‌روی در جنگل سایه‌دار قبل از پیچیدن در میان گرمابه‌های خوشبو برای رسیدن به نقطه‌ی دید با مناظر تماشایی آن بر فراز دره هوند، واقعا تجربه‌ای لذت‌بخش و به یاد ماندنی را ایجاد می‌کند.

عکس اول از آبشار Mutarazi Falls

عکس دوم از آبشار Mutarazi Falls

عکس سوم از آبشار Mutarazi Falls

آبشار Kjelfossen

Kjelfossen یکی از آبشارهایی است که ارتفاع آن، هرگز به صورت دقیق اندازه‌گیری نشده است. در برخی از منابع، ارتفاع آن را تا 850 متر هم تخمین زده‌اند. با این حال، در آخرین اعتبارسنجی، ارتفاع این آبشار زیبا در نروژ، 755 متر برآورد شده است.

عکس اول از آبشار Kjelfossen

عکس دوم از آبشار Kjelfossen

عکس سوم از آبشار Kjelfossen

آبشار Johannesburg Falls

Johannesburg یک آبشار زیبا در ایالات متحده آمریکا است که از کوهی به همین نام (ژوهانسبورگ) سرچشمه می‌گیرد. در نگاه اول، ممکن است یک رودخانه به نظر برسد، اما آنقدر شیب‎ دارد که بتوان لقب آبشار را به آن داد.

عکس اول از آبشار Johannesburg

عکس دوم از آبشار Johannesburg

عکس سوم از آبشار Johannesburg

آبشار Yosemite Falls

Yosemite آبشاری است که در پارک ملی یوسمیتی در سیرا نوادا کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است. در اواخر بهار که جریان آب این آبشار به اوج خود می‌رسد، یک منظره فوق‌العاده را پیش روی گزدشگران قرار می‌دهد.

آبشار Yosemite Falls

آبشار Yosemite Falls

عکس سوم از آبشار Yosemite Falls

دریاچه Cloudcap Falls

آبشار Cloudcap مجموعه‌ای طولانی از آبشارها است که از یخچالی کوچک درست زیر قله کلودکپ در شانه شرقی کوه شوکسان جاری می‌شود. این آبشار زیبا در کشور آمریکا واقع شده و بیش از 730 متر ارتفاع دارد.

عکس اول از آبشار Cloudcap

عکس دوم از آبشار Cloudcap

عکس سوم از آبشار Cloudcap

آبشار Cascades de Trou de Fer

این آبشار زیبا که در کشور فرانسه واقع شده است، در رده 24 از بلندترین آبشار جهان قرار دارد. جالب است که گردشگران و علاقمندان به مناظر طبیعی، هرگز نمی‌توانند قید تماشای این آبشار 724 متری را بزنند.

عکس اول از آبشار Cascades de Trou de Fer

عکس دوم از آبشار Cascades de Trou de Fer

عکس سوم از آبشار Cascades de Trou de Fer

آبشار Ølmåafossen

بالاخره به آخرین آبشار رسیدیم. Ølmåafossen یکی دیگر از آبشارهای پرشمار کشور نروژ است که با 720 متر ارتفاع، در رده آخر از لیست ما قرار گرفته است. فضای سبز اطراف این آبشار، یک منظره به یاد ماندنی را ایجاد کرده است.

عکس اول از آبشار Ølmåafossen

عکس دوم از آبشار Ølmåafossen

عکس سوم از آبشار Ølmåafossen

کلام آخر

آبشارها یکی از زیبایی‌های طبیعت هستند و تماشای آن‌ها می‌تواند ما را در اوج لذت بردن قرار دهد. خوشبختانه در دنیا آبشارهای زیادی وجود دارند که با ارتفاع بلند و زیبایی خیره‌ کننده خود، تا سال‌های سال در ذهن بیننده باقی خواهند ماند.

در این مقاله به معرفی 25 مورد از بلندترین آبشارهای جهان پرداختیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، حتما در بخظ نظرات با ما در ارتباط باشید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x