کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان کمک به والدین با راهکارهای فرزند پروری

از آن جایی که بیشتر والدین می خواهند که فرزند آن ها روند رشد سالمی را طی کند، بروز بعضی تغییرات بر روی خلق و خوی و رفتار آن ها موجب ایجاد نگرانی والدین می شود. به دلیل این که آن ها نمی توانند تشخیص بدهند که این  تغییرات  به خاطر علائم طبیعی رشد است و یا نشانه ای از ناهنجاری، بهتر است در اولین فرصت به کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان مراجعه کنند.

مشاوران موجود در کلینیک روانشناسی کودک می توانند، دلیل این تغییرات را در سریع ترین زمان ممکن شناسایی کرده و تشخیص می دهند. آن ها در همین راستا به والدین راهکارهای فرزند پروری را آموزش می دهند.

والدین با شناخت و درک الگوهای روانشناختی طبیعی و غیرطبیعی کودکان خود می توانند به بهترین شکل ممکن با فرزند خود ارتباط برقرار کننند.

آن ها با آموزش روش ها و راهکارهای مدیریت احساساتی که روانشناسان به آن ها یاد می دهند،  به فرزندان خود می توانند در پیشرفت و رشد هر مرحله کمک های زیادی کنند. مشاوران موجود در کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان با شناسایی و تشخیص زودهنگام رفتارهای غیر عادی در کودکان، اقدام به ریشه یابی مسائل و مشکلات می کنند.

نکات مهم  و اساسی در ارتباط با کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان

روانشناسان کودک و نوجوان موجب آموزش مهارت های روانشناختی و افزایش سطح سلامت روانی و هیجانی کودکان می شوند. کودکان و نوجوانان به دلیل این که با چالش های زیادی در مسیر رشد خود مواجه می شوند، ممکن است این چالش ها و بحران ها موجب به خطر افتادن سلامت روان آن ها شوند.

از آن جایی که سلامت روان تاثیر بسیار زیادی را در نحوه ی شکوفایی استعدادها و پتانسیل های کودکان و نوجوانان دارد و می تواند تاثیر عمیقی را بر روی سلامت جسمی آن ها ایجاد کند، والدین باید نهایت توجه را در صدمه نخوردن  آن داشته باشند. از جمله مشکلاتی که متاسفانه والدین کودکان و نوجوانان با آن دسته و پنجه نرم می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اختلالات بیش فعالی و نقص توجه
  2. بیماری های جسمانی
  3. مشکلات یادگیری و رفتاری
  4. آسیب های عاطفی ناشی از کودک آزاری و یا سوء استفاده های جسمی و جنسی
  5. تاثیرات عاطفی طلاق
  6. افسردگی
  7. آسیب به خود
  8. اضطراب و استرس
  9. مشکلات تغذیه و خواب

در این جور مواقع، بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید، مرکز مشاوره خانواده آوان با خدمات گسترده ای که در زمینه ی انواع مشاوره ها دارد، می تواند موجب رفع هر گونه مشکلات شود.

کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان

خدمات کلینیک روانشناسی

مراکز مشاوره و کلینیک روانشناسی دارای خدمات گسترده ای می باشند. روانشناسان موجود در کلینیک می توانند رفتارهای غیرعادی کودکان و یا نوجوانان را زود تشخیص دهند. از جمله خدمات کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان به شرح زیر است:

  • رشد جسمی: رشد جسمی در کودکان سلسله مراتب مشخص خود را دارد. کودک از بدو تولد مطابق با آن توالی قابل پیش بینی، رشد می کند. در صورت بروز هرگونه ناهنجاری و بی نظمی در رشد، روانشناس می تواند به پزشک متخصص کمک کند. تاخیرهای عمده در رشد جسمی در صورت شناسایی می توانند در اوایل کودکی حل شوند.
  • توسعه شناختی: رشد و توسعه شناختی، ارتباط مستقیمی با رشد فکری کودک  و مسائل مرتبط با قدرت یادگیری او دارد. فرایند های فکری کودک شامل شناسایی محیط پیرامون خود، حافظه، توانایی یاد گرفتن زبان، قدرت تصمیم گیری، توانایی حل مسائل، نحوه ی استفاده کودک از تخیلات خود و … دارد.  ژنتیک و محیط پیرامون کودک، نقش به سزایی را در رشد و توسعه شناختی او دارد.
  • رشد عاطفی و یا اجتماعی: رشد عاطفی کودک تاثیر مستقیمی در رشد اجتماعی او دارد. منظور از رشد عاطفی کودک، درک و توانایی بیان احساسات او است. رشد عاطفی در کودکان به وسیله ی ابراز احساسات مثل: ترس و غم، شادی و عصبانی بیان می شود.

شما می توانید در هر نقطه از ایران از خدمات کلینیک روانشناسی کودک آوان  به صورت آنلاین و تلفنی و حضوری استفاده کنید، 09900064001 و 02126373668 

خدمات ارائه شده در آوان کلینیک

اهمیت اعتماد به نفس در کودکان

یکی از مهم ترین نیازهای کودکان علاوه بر غذا و سرپناه، نیازهای عاطفی هستند. حس اعتماد پروسه ای است که نوزاد با اولین بغل مادرش آن را احساس می کند. کودکانی که حس اعتماد به نفس را در سنین پایین پیدا می کنند، در آینده از شجاعت کافی نسبت به محیط پیرامون خود برخوردار می شوند.

تحقیر مداوم، تکرار و گوشزد کردن مکرر اشتباه کودک، می تواند اعتماد کودک را نسبت به خودش کم کند. این کودکان متاسفانه به مرور زمان احساس پوچی می کنند و اعتماد آن ها به کل از بین می رود. برخی روش ها و راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان وجود دارد. از جمله راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان به شرح زیر هستند:

  • ایجاد امنیت و آرامش
  • گوش دادن به حرف های کودک
  • جدی گرفتن و ارزش دادن به حرف های کودک
  • سپردن مسئولیت های خاص و متناسب با سنشان به کودکان
  • احساسات خود را به کودکان ابراز کنید.
  • به فضای خصوصی کودکان خود احترام بگذارید.
  • قدردانی از کودکان بابت انجام کارهایشان
  • حس موفق بودن را در کودک خود ایجاد کنید.
  • صبور بودن در برابر اشتباهات آن ها
  • اجازه بدهید، مسئولیت رفتار بد خود را بپذیرد.
  • مقایسه کردن را متوقف کنید.
  • از تلاش کودک خود قدردانی کنید.

تغییرات خلق و خو در کودکان

بعد از مشاهده ی تغییرات در رفتار و خلق و خوی کودک باید چکار کرد؟

مشاوران موجود در کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان، دارای مهارت های زیادی در فهم و همدلی هستند و به خوبی می توانند ذهن و هیجانات کودکان را درک کنند. در مواقعی که کودکان و یا نوجوانان از برخی مشکلات و مسائل رنج می برند، خانواده ها متحمل فشارهای زیادی می شوند.

از طرف دیگر هم به خاطر این که نمی توانند برای بهبود و یا تغییر وضع کودکشان کاری انجام بدهند، آزرده خاطر می شوند. بهتر کار در این مواقع، مراجعه به کلینیک روانشناسی کودک و نوجوان است. متخصص روانشناسی کودک و نوجوان می تواند در مدت زمان کمی مشکلات و مسائل مرتبط با سلامت کودک را شناسایی کند.  و بعد از بررسی های لازم اقدام به رفع و یا بهبودی آن نماید.

درمان و حل مشکلات نوجوانان به وسیله مشاوره

در صورت حل نشدن مشکلات سلامت روان و دیگر مسائل عاطفی و اجتماعی کودکان و نوجوانان، این موارد می توانند منجر به بروز مشکلات پایداری در دوران بزرگسالی شوند. متخصصین مشاوره نوجوان در کلینیک آوان پیشنهاد می دهند اگر متوجه تغییراتی ناگهانی  در خلق و خوی و رفتار فرزند خود شدید و یا احساس کردید که فرزند شما منزوی و یا گوشه نشین شده است، اولین کاری که باید بکنید، کمک گرفتن از یک مشاور نوجوان و کودک است .

انتخاب یک مشاور روانشناسی کودک و نوجوان کار راحت و ساده ای نمی باشد و مستلزم  پرس و جو و تحقیقات زیادی است. در هر نقطه از ایران می توانید از خدمات روانشناسی مرکز مشاوره خانواده آوان کلینیک به  صورت حضوری، آنلاین و تلفنی استفاده کنید. تمامی فرایند رزرو وقت در سایت آوان به صورت آنلاین و مجازی انجام می شود.

رزرو وقت در کلینیک روانشناسی کودک : https://avanclinic.ir

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x