تولد فرزند در کانادا: شرایط و مزایای آن

آیا دوست دارید فرزند شما شهروندی کشور کانادا را داشته باشد؟ آیا میخواهید به نوزاد خود چیزی استثنایی مانند شهروندی کانادا را هدیه دهید؟ رفتن به کانادا برای زایمان کاری قانونی است و هیچ چیز مانع آن نمی‌شود. زنان باردار میتوانند برای زایمان در کانادا ویزای این کشور را دریافت کنند.

در این مقاله به بررسی ویزای تولد فرزند در کانادا و اطلاعات مربوط به آن میپردازیم.

ویزای تولد فرزند کانادا چیست؟

ویزای تولد فرزند در کانادا یک نوع ویزای کوتاه مدت یا توریستی کانادا است. هیچ تفاوتی در روش درخواست یا شرایط لازم وجود ندارد به جز این واقعیت که این خانم ممکن است در کانادا زایمان کند.

این ویزا موقت است و معمولا برای شش ماه اعتبار دارد. این ویزا به زنان اجازه میدهد تا برای دیدار با خانواده، دوستان و بازدید از کانادا به این کشور مراجعه کنند و در عین حال این امکان وجود دارد که برای زایمان به یکی از بیمارستان های این کشور مراجعه کنند. دارنده این ویزا اجازه اقامت دائم کانادا، درخواست شهروندی یا تلاش برای درخواست مدارک کانادا را نخواهد داشت.

فقط به زنان اجازه میدهد به بیمارستان مراجعه کنند و هزینه زایمان را بپردازند. پس از زایمان، کودک شهروند کانادا محسوب میشود و ممکن است پاسپورت کانادایی دریافت کند حتی اگر والدین او ساکن یا شهروند این کشور نباشند.

مزایای زایمان در کانادا

مزایای زایمان در کانادا

«نوزادی که در کانادا به دنیا می‌آید مانند هر شهروند کانادایی از تمام حقوق و امتیازات این کشور برخوردار می‌شود از جمله: حق زندگی یا اقامت در کانادا یا سفر به کانادا در هر زمان بدون ویزا و مزایایی مانند امکانات مراقبت های بهداشتی رایگان، آموزش رایگان و امکانات اجتماعی رایگان.»

معیارهای لازم برای گرفتن ویزای تولد فرزند در کانادا برای افراد غیر مقیم چیست؟

برای گرفتن ویزای تولد فرزند کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید که با شرایط لازم برای ویزای توریستی تفاوتی ندارند چون سفارت کانادا زنان باردار را به عنوان موارد ویژه برای درخواست ویزا در نظر نمیگیرد. باردار بودن بدون اینکه مشکل خاصی وجود داشته باشد نمیتواند کسی را واجد شرایط دریافت ویزا کند. در نتیجه شرایط لازم برای دریافت ویزا به شرح زیر می‌باشد:

  • شرایط لازم برای همه ویزاهای اقامت موقت
  • بودجه کافی برای پرداخت هزینه بیمارستان برای زایمان
  • در صورتی که سفارت کانادا از شما بخواهد باید معاینه پزشکی انجام دهید. البته برای این ویزا معمولا ضروری نیست مگر اینکه بارداری پرخطری داشته باشید.

اگر این شرایط را ندارید سفارت کانادا مدارک بیشتری از شما میخواد و به شما فرصتی میدهد تا مدارک لازم را برای دریافت ویزا ارسال کنید.

مدارک لازم برای ویزای تولد فرزند در کانادا چیست؟

در صفحه درخواست باید مدارک پشتیبان زیر را هم ارسال کنید:

  • مدارک اجباری ویزای کانادا
  • صورت حساب بانکی یا سایر صورت حساب های مالی برای اثبات اینکه بودجه کافی برای سفر به کانادا و بستری شدن در بیمارستان برای زایمان را دارید.
  • برنامه سفر. اگر قبلا بلیط خود را رزرو کرده اید یا فقط شرح کاری که قصد دارید در کانادا انجام دهید به منظور اینکه اعلام کنید قصد دارید در این کشور زایمان کنید.
  • دعوت نامه از طرف خانواده یا دوستانی که در کانادا زندگی میکنند.
  • نامه ای از طرف شما به دولت کانادا که در آن توضیح میدهید چرا باید برای زایمان به شما ویزا بدهند.
  • دو عدد عکس که با شرایط عکس کانادا مطابقت دارد.

علاوه بر این اگر مدارکی به زبان دیگری به جز انگلیسی یا فرانسوی دارید را ترجمه کنید. ترجمه باید توسط یک مترجم معتبر تایید شود.

چگونه برای ویزای تولد فرزند در کانادا اقدام کنیم؟

چگونه برای ویزای تولد فرزند در کانادا اقدام کنیم

اگر می‌خواهید فرزندتان در کانادا متولد شود باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. روند درخواست تفاوت چندانی با ویزای توریستی ندارد اما مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید.

  • شما باید شرایط لازم برای دریافت ویزا را فراهم کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای تولد فرزند را ارسال کنید.
  • درخواست خود را ارسال کنید.
  • منتظر پردازش درخواست خود باشید و به موارد اضافی پاسخ دهید.
  • پاسپورت خود را برای مهر ویزا ارسال کنید.

توصیه میشود در جایی از درخواست خود اعلام کنید که باردار هستید. اگر بخواهید بارداری خود را پنهان کنید سفارت کانادا میتواند به دلیل عدم صداقت ویزای شما را رد کند.

بنابراین در Declaration Letter یا هر جایی از فرم های درخواست که از شما از دلیل رفتن به کانادا را میپرسند میتوانید اعلام کنید که میخواهید به کانادا سفر کنید اما باردار هستید. همچنین در فرم هایی که از شما میپرسد آیا بیماری خاصی دارید میتوانید جواب نه بدهید چون دولت کانادا بارداری را به عنوان بیماری در نظر نمیگیرد. با پرداخت هزینه های درخواست ویزا مراحل درخواست شما تکمیل میشود.

هزینه و مراحل زایمان در کانادا

به عنوان یک گردشگر در کانادا که میخواهد فرزندش را در این کشور به دنیا آورد باید برخی هزینه های مرتبط را پرداخت کنید که از 5000 دلار کانادا تا 20000 دلار کانادا متغیر است.

هزینه بر اساس عوامل مختلف محاسبه میشود از جمله:

  • هزینه های مراقبت های بهداشتی در استانی که تصمیم دارید فرزند خود را به دنیا بیاورید (برخی استان ها هزینه های بهداشتی بالاتری نسبت به سایرین دارند)
  • مرکز پزشکی که به آن مراجعه میکنید (بیمارستان یا ماما)
  • نوع زایمان (زایمان طبیعی یا سزارین)

والدین باید هزینه های تولد کودک را شخصا پرداخت کنند. آنها ملزم به پرداخت کل هزینه های درمانی مربوط به تولد کودک هستند چون آنها مقیم کانادا نیستند.

اگر به طور موقت مقیم کانادا هستید (به عنوان مثال دانشجو، کارگر و غیره) بسته به مدت زمانی که در یک استان خاص زندگی کرده اید معمولا از طریق موسسه آموزشی خود یا دولت استانی پوشش بیمه خواهید داشت.

نحوه درخواست پاسپورت کانادایی برای کودک

پس از تکمیل ثبت تولد کودک و دریافت گواهی تولد برای اثبات تابعیت کانادا میتواند برای دریافت پاسپورت کانادایی کودک اقدام کنید. برای انجام این کار شما باید:

  • فرم دولت کانادا را تکمیل کنید.
  • شناسنامه نوزاد خود را ارائه دهید.
  • دو قطعه عکس برای پاسپورت ارائه دهید.
  • یک شاهد داشته باشید (شاهد میتواند پزشکی باشد که فرزند شما را در روزهای اول پس از تولد دیده است).
  • پرداخت هزینه های لازم.
  • مدارک لازم را از طریق پست یا پیک برای دریافت پاسپورت کانادا ارسال کنید.

آیا هنگام درخواست ویزای توریستی کانادا باید اطلاع دهم که باردار هستم یا قصد زایمان در کانادا را دارم؟

بله شما باید در درخواست ویزای خود مشخص کنید که باردار هستید یا قصد زایمان در کانادا را دارید. چون برای صدور ویزای شما این مسئله در نظر گرفته میشود.

شرایط فرزندی که در کانادا از والدین خارجی متولد می‌شود چگونه خواهد بود؟

کودکی که در کانادا از والدین خارجی متولد میشود حق شهروندی کانادا را دارد. از سوی دیگر اگر والدین کودک از قبل اقامت دائم کانادا یا شهروندی کانادا را نداشته باشند علیرغم اینکه کودک در کانادا به دنیا آمده است والدین باید با فرزند خود به کشورشان بازگردند. اگر والدین بخواهند شهروند کانادا شوند راه های قانونی برای گرفتن اقامت از طریق فرزند متولد کانادا وجود دارد. معمولا برای این کار باید کودک به سن 18 سالگی رسیده باشد.

منبع: مقالات سایت آژانس مسافرتی آبرنگ سفر

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x