اهمیت استفاده از واکر برای کودک؛ واکر کودک چیست؟

آدمی در هر برهه از زندگی خود از نوزادی تا بزرگ‌سالی به حمایت‌ نیاز دارد. این حمایت در مقاطع مختلف و متناسب با شرایط، شکل‌های مختلفی دارد.‌ گاهی با یک اسباب بازی، گاهی با یک تشویق و حتی گاهی با یک لبخند می‌توان از یک انسان حمایت کرد.

آنچه در این بین اهمیت دارد توجه به اعتماد به نفس و عزت نفس آدمی است‌. همه شما در جایگاه پدر یا مادر همیشه در تلاش هستید که بهترین‌ها را برای نوزاد یا کودک دلبند خود تهیه کرده و با لذت شاهد رشد و تعالی او باشید اما گاهی ممکن است از روی عدم آگاهی با دلسوزی بی جا به کودک خود آسیب بزنید.

اگر یک کودک نوپا دارید حتما بارها تلاش کرده‌اید که هر چه سریع‌تر راه رفتن او را نظاره گر باشید. واکر دقیقا وسیله‌ای است که با هدف کمک به راه رفتن و قدم برداشتن کودک شما طراحی شده و استانداردهای تعبیه شده در آن با شرایط جسمی کودک تناسب دارد.

شما عزیزان میتوانید برای خرید و قیمت واکر به نیونینی مراجعه کنید. در ادامه به معرفی بهتر و واضح‌تر واکر و مزایای آن می‌پردازیم.

واکر کودک چیست؟

این وسیله در حقیقت نوعی اسباب بازی ایمن و بسیار هیجان انگیز است که در کنار جنبه‌های سرگرمی از جنبه کاربردی، آموزشی و کمک حرکتی برخوردار است. طراحی ویژه این تجهیز از آن چیزی شبیه به یک عصای چرخ دار ساخته است که کودکان نوپا می‌توانند با تکیه بر آن حرکت کرده و قدم های خود را استوارتر سازند‌.

از آنجا که کودکان نوپا هنگام ایستادن و قدم برداشتن قادر به حفظ تعادل خود نیستند و یا عضلات پای آن‌ها در روزهای ابتدایی راه رفتن قدرت کافی را ندارد، ممکن است بارها به زمین بخورند. هر چند این مسئله کاملا طبیعی است اما باعث نگرانی برخی از والدین می‌شود.

پدر و مادرها می‌توانند به جای نگرانی بی جا از واکر به عنوان یک پشتیبان و تکیه گاه برای راه رفتن کودک استفاده کنند. این وسیله ضمن ارائه کارایی ویژه‌ای که برای آن طراحی شده به تجهیزاتی با جنبه بازی و سرگرمی مجهز است و به خوبی می‌تواند توجه کودک را به خود جلب کند.

از طرفی کودکان از سنین نوزادی تا خردسالی یعنی حدودا از شش ماهگی تا سه سالگی دوست دارند که هر چیز جدیدی را لمس و تجربه کنند. بهتر است بگوییم سنین خردسالی دوره اوج یادگیری کودک است و کودکان به سرعت مهارت‌های مختلف را فرا می‌گیرند.

چه بسا در این دوره هیچ کودکی ترتیب پذیر نیست و به توجهات و سختگیری‌های والدین واکنش مثبتی ندارد.‌ بنابراین بهتر است به عنوان والدین وسیله‌ای را برای دلبند خود تدارک ببینید که بتواند با استفاده از آن به صورت آزادانه مهارت‌های حرکتی خود را تقویت کرده ‌و با کشف پارامترهای خاصی مانند: عمل هل دادن به سرعت رشد حرکتی خود بیافزاید.

واکر وسیله ای است که صرفا برای این منظور طراحی شده است.  نکته مهم آن است که کودک در استفاده از این وسیله عملکرد آزادانه‌ای دارد و هر زمان که احساس خستگی کرد می‌تواند آن را رها کرده و به سراغ بازی‌های دیگر برود. البته بیشتر واکرها خود دارای اسباب بازی های سرخودی هستند که می‌تواند ساعت‌ها کودک را سرگرم کند.

اهمیت استفاده از واکر برای کودک

اهمیت استفاده از واکر برای کودک

احتمالا از خود می‌پرسید وسیله‌ای همچون واکر چه ارتباطی با اعتماد به نفس کودک دارد. قبل از هر چیزی این وسیله تأثیر شفت انگیزی در روند حرکت کودک دارد. کودکان به صورت طبیعی یا یک سن مشخصی راه رفتن را به صورت غریزی می‌آموزند.

روند رشد حرکتی کودکان نیز با یک دیگر متفاوت است اما اگر احساس می‌کنید کودک شما هنگام راه رفتن به کمک نیاز دارد و یا اگر تلاش می‌کنید که کودک خود را از هر آسیبی مصون نگه دارید، واکرها انتخاب ایده آلی هستند.

وقتی کودک از این وسیله استفاده می‌کند، پاهای خود را کاملا بر روی زمین بر روی زمین قرار داده و ستون فقرات، لگن و زانوها در وضعیت نرمال هستند. از طرفی کودک با هل دادن ماهیچه‌های دست و بازوها را نیز تقویت می‌کند.

حال می‌توان از بعد روانشناسی مزایای استفاده از واکرها را بررسی کرد. قطعا کودکی که احساس کند هنگام حرکت نیازی به والدین ندارد، اعتماد به نفسش تقویت می‌شود. اگر پدر و مادر مدام حرکت فرزند خود را چک کنند و یا مدام به تذکر دهند، نتیجه عکسی دریافت خواهند کرد.

فاکتورهای مهم در تهیه واکر استاندارد

واکرها در انواع مختلف چوبی، فلزی و پلاستیکی تولید و عرضه می‌شوند. آنچه در تهیه این تجهیزات اهمیت دارد توجه به استانداردهای تعبیه شده در آن‌ها متناسب با اناتومی بدن کودکان است.

ارتفاع واکرها باید متناسب با قد کودکان باشد. اگر این تناسب برقرار نباشد ستون فقرات کودک در وضعیت نامناسب قرار گرفته و آسیب پذیر می‌شود. واکرهایی که از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار اند، انتخاب ایده آلی هستند. وزن واکر ، استحکام چرخ‌ها، فاصله چرخ‌ها و در واقع عرض این وسیله همگی در استحکام و استاندارد بودن آن نقش دارند.

واکری خیلی سبک باشد با هر تلنگری کج شده و سبب زمین خوردن کودک می‌شود، واکرهای سنگین نیز برای کودکان نوپایی که قدرت کمی دارند، مناسب نیستند‌. از طرفی جنس این وسیله و متریال به  کار رفته در ساخت آن باید درجه یک و کاملا بهداشتی باشد چون ممکن است کودک زبان و دهان خود را به آن بزند.

تفاوت واکر با روروئک

تفاوت واکر با روروئک

در گذشته روروئک اولین تجهیزی بود که والدین همگام خرید سیسمونی آن را تهیه می‌کردند. هر چند هنوز هم استفاده از روروئک به اندازه قبل متداول است اما پزشکان توصیه می‌کنند به هیچ وجه کودک خود را درون روروئک قرار ندهید. واکرها جایگزین بسیار مناسبی برای روروئک‌ها هستند‌.

در اکثر مواقع وقتی بچه درون روروئک قرار می‌گیرد، در حالت نیمه نشسته قرار گرفته و تسلطی بر روی حالت جسمی خود ندارد. ضمن این که کودکان نوپا قادر به بیان وضعیت خود نیستند و ممکن است خستگی ناشی از نشستن روی روروئک آرامش آن‌ها را تا ساعاتی بعد هم از بین ببرد.

در ضمن احتمال واژگونی روروئک بسیار بیشتر از واکرها است و با استفاده از آن خطر بیشتری کودک را تحریک می‌کند. حتی اگر خطر واژگونی روروئک هم نباشد، عدم رعایت فاکتورهای استاندارد در طراحی اس وسیله به لگن کودک آسیب می‌رساند. در حالی که تمامی این موارد در طراحی واکر به صورت بهینه لحاظ شده است.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x