چرا کانادا یک کشور ایده آل برای تحصیل است؟

کانادا همیشه در بین بهترین کشورهای جهان قرار می گیرد و در حال حاضر نیز رتبه اول بالاترین کیفیت زندگی را در اختیار دارد. تحصیل در کانادا می تواند برخورداری از کیفیت آموزشی در سطح جهانی از سوی مراکز آموزشی شناخته شده و باکیفیت را برای فرد تضمین کند.

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی چیست؟

زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ و پرجنب و جوش، و یا جوامع کوچکتر و آرام کانادا می تواند به زندگی و آینده شما شکل دهد. در واقع با این انتخاب هم می توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید و سریعتر به شغل دلخواهتان دست پیدا کنید و یا خانه مد نظرتان را خریداری کنید.

از طرفی هم می توانید از چهار فصل زیبای کانادا، فضاهای طبیعی و بکر، تنوع فرهنگی، محیط زیست تمیز و کیفیت چشمگیر زندگی لذت ببرید. از تحصیل دانشجویان بین‌المللی در کانادا استقبال می‌شود و می توانند از این امتیازات برخوردار شوند.

سطح جهانی آموزش

موقعیت های موجود برای تحصیل در کانادا در مقایسه با همتایانش در سطح جهان، بی نظیر است. اعتبار مدارک دانشگاه‌های کانادا در میان جوامع مختلف و سراسر جهان شناخته شده و معتبر است.

رویکرد آموزشی جامع دانشگاه‌ها و جامعه آموزشی کانادا از برنامه های آموزشی باکیفیت و فعالیت های مختلفی تشکیل شده است.

برنامه های آموزشی دانشگاههای کانادا نه تنها به دنبال افزایش دانش دانشجویان، بلکه مهارت‌هایی مانند کار تیمی، ارتباط موثر، تفکر نقادانه و قدرت رهبری است. دانشجویانی که به دنبال موقعیت های ادامه تحصیل هستند، می توانند در بین دانشگاه‌های کانادا به دنبال آن باشند.

رتبه بندی برترین دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه QS WUR 2022 رتبه بندی THE سال 2022
دانشگاه تورنتو 26 18
دانشگاه مک گیل 84 44
دانشگاه بریتیش کلمبیا 46 37
دانشگاه مونترال 111 88
دانشگاه آلبرتا 126 125

منبع: رده بندی QS از دانشگاه های جهان، 2022، رده بندی THE سال 2022

شهریه و هزینه زندگی مناسب

دانشجویان باید قبل از تصمیم گیری به حضور در یک دوره، از شهریه و هزینه های مختلف آگاهی پیدا کنند. شهریه دانشگاه برای دوره لیسانس ممکن است از 1800 تا 20000 دلار کانادا در سال باشد. بعلاوه دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مد نظرشان برای ادامه تحصیل در دوره لیسانس، به وبسایت دانشگاه‌های مختلف مراجعه کنند.

هزینه تحصیل در دوره دکترا ممکن است از 2500 تا 17000 دلار کانادا در سال متغیر باشد. لازم است که به منظور ارزیابی اقتصادی، دوره های ارائه شده در استان های مختلف را با هم مقایسه کنید. هزینه ها ممکن است با توجه به سبک زندگی و استانی که دانشجو انتخاب می کند، متفاوت باشد، اما میانگین هزینه سالانه زندگی در کانادا در حدود 12000 دلار کانادا است.

اسکالرشیپ برای کمک به ادامه تحصیل

کانادا یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. ارائه موقعیت برخورداری از اسکالرشیپ های مختلف برای کسانی که به حمایت مالی نیاز دارند، باعث می شود که افراد بیشتری به دنبال حضور در دانشگاههای کانادا باشند. دانشجویان می توانند بر اساس برتری های تحصیلی یا نیازهایشان از بورسیه های تحصیلی مختلفی در کانادا استفاده کنند.

  • بورسیه تحصیلات تکمیلی کانادا: دانشجویانی که در دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا حضور پیدا می کنند، می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.
  • جوایز پژوهشی IDRC: این بورسیه از سوی دولت برای تشویق دانشجویان کشورهای در حال توسعه به ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می‌شود.
  • بورسیه پسا دکتری بنتینگ: دانشجویان بین المللی که به دنبال ادامه تحصیل در حوزه علوم اجتماعی و طبیعی یا تحقیقات درمانی هستند، می توانند از این بورسیه برخوردار شوند.
  • اسکالرشیپ تحصیلات تکمیلی NSERC: تعدادی از بورسیه های دولتی کانادا که به دانشجویان دارای عملکرد خیره کننده در حوزه های علوم طبیعی یا مهندسی در دانشگاههای معتبر کانادا تعلق می گیرد. این بورسیه از سوی شورای پژوهش های مهندسی و علوم طبیعی (NSERC) کانادا در نظر گرفته می‌شود.

بعلاوه خود دانشگاه‌ها هم بورسیه هایی را برای دانشجویانش در نظر میگیرد، که برخی از آنها در ادامه آورده شده است:

  • بورسیه دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه دوره لیسانس دانشگاه کنکوردیا برای دانشجویان بین المللی
  • اسکالرشیپ HEC دانشگاه مونترال
  • بورسیه Fairleigh Dickinson برای دانشجویان بین المللی
  • کمک های مالی و اسکالرشیپ دانشگاه مک گیل
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه Dalhousie

دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بورسیه ها به وبسایت رسمی دانشگاهها مراجعه کنند.

موقعیت های شغلی در حین و بعد از تحصیل

موقعیت های شغلی در حین و بعد از تحصیل

دانشجو بعد از انتخاب بهترین برنامه برای ادامه تحصیل در کانادا می تواند به دنبال مزایای دیگری باشد که این کشور ارائه می‌کند. دانشجویان بین المللی می توانند تا در طول دوره تحصیل، تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلی های تابستان و زمستان، به صورت تمام وقت کار کنند.

در واقع قبل از آنکه شغل مناسبی پیدا کنید، حضور در این مشاغل ضروری است. این درآمد به مدیریت هزینه های دانشجو کمک می‌کند و راه بسیار خوبی برای زندگی در کانادا و در عین حال، حضور در حرفه های مختلف محسوب می‌شود.

در هر صورت دانشجویان باید برای حضور در این مشاغل، اجازه تحصیل در رشته های مرتبط با آن را داشته باشند. دانشجویان راههای زیادی برای کار در طول دوره تحصیلشان دارند:

  • کار در دانشگاه
  • کار در بیرون از دانشگاه
  • کارهای پژوهشی
  • کارآموزی

درآمد فرد با توجه مهارت و موقعیت شغلی دانشجو متفاوت خواهد بود؛ بعلاوه دانشجویان فارغ التحصیل شده باید امکان اخذ اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی، اکسپرس اینتری کانادا برنامه مهاجرت استانی را نیز بررسی کنند.

موقعیت های پژوهشی گسترده

موقعیت های پزوهشی گسترده

یکی از دلایل انتخاب کانادا از سوی دانشجویان برای ادامه تحصیل، تاکید آن بر تحقیق و توسعه است. تقریبا می توان گفت که کشوری بهتر از کانادا برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی وجود ندارد. دولت کانادا، توجه ویژه ای به تحقیق و پژوهش دارد و همین موضوع هم دلیل اصلی محبوبیت تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی است.

امتیازات مهاجرتی

دانشجویان می توانند با استفاده از امتیاز اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا مانده و تا سه سال بعد از تحصیل نیز به کار بپردازند. این افراد می توانند در عین کسب تجربه کار بین المللی، زمینه اقامت دائم خود را نیز فراهم کنند.

بعلاوه دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا باشند، می توانند ویزای همسرشان را نیز دریافت کنند. دانشجویان بین المللی می توانند همسرشان را نیز به همراه خود به این کشور بیاورند و همسرشان نیز قادر به اخذ اجازه کار خواهد بود.

الزامات تحصیل در کانادا چیست؟

برای تحصیل در کانادا باید واجد شرایط بخصوصی باشید؛ باید چند آزمون را پشت سر بگذارید و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا را آماده کنید.

آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

اگر کسی قصد تحصیل در کانادا را داشته باشد، باید در چند آزمون استاندارد شرکت کند و این آزمون ها به مقطع تحصیلی مد نظرتان بستگی دارد. مراکز آموزشی و مقاطع مختلف، به آزمون های ورودی مختلفی هم نیاز دارند؛ SAT, TOEFL, GRE, GMAT, MCAT و LSAT از رایج ترین آزمون های پذیرشی است که دانشجویان در آن شرکت می کنند. مهارت زبان انگلیسی برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا ضروری است و نمره آزمون مهارت زبان و همچنین مدارک مرتبط با مهارت علمی از جمله مدارک مورد نیاز موسسات آموزشی و دانشگاهی مختلف است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

دانشجویان تنها در صورت در اختیار داشتن موارد زیر می تواند در کانادا تحصیل کنند:

  1. دانشجو باید یک حساب GIC حاوی 10 هزار دلار کانادا داشته باشد. این حساب، حکم مدرک اثبات تمکن مالی دانشجو برای پرداخت شهریه، هزینه زندگی، حمل و نقل و هزینه های دیگر را دارد.
  2. دانشجویان باید نامه پذیرش از سوی یک موسسه آموزشی مشخص را داشته باشد.
  3. ویزای تحصیلی کانادا که توسط افسر اداره مهاجرت صادر شده باشد (برای دوره های کوتاه شش ماه یا کمتر ضروری نیست)
  4. پیروی از قوانین دولتی و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  5. در اختیار داشتن گواهی سلامت
  6. اثبات ترک خاک کانادا بعد از اتمام تحصیل

دانشگاههای کانادا در میان برترین دانشگاههای جهان قرار دارند و برای ارائه دوره های آموزشی بسیار باکیفیت، اساتید مجرب، برنامه های ویژه و زیرساختهای بینظیر شناخته می شوند. بعلاوه رویکرد جامع آموزشی ارائه شده توسط دانشگاههای کانادا، نیازهای آموزشی مدرن را برآورده می کند. اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید، با یک مشاور درباره شرایط ادامه تحصیل و موارد دیگر صحبت کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x