لیست ارزانترین مدارس کانادا برای تحصیل فرزندان شما

اگر به آینده فرزندان خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید تا قبل از 18 سالگی پرونده مهاجرت آن‌ها را ببندید، کانادا یک مقصد رویایی به‌شمار می‌آید. تحصیل در مدارس کانادا قطعا می‌تواند آینده فرزندان شما را تضمین کند. چرا که این کشور سیستم آموزشی پیشرفته و شرایط رفاهی و اقتصادی فوق‌العاده‌ای دارد. در این مطلب لیست ارزانترین مدارس کانادا را معرفی و مزایای تحصیل در این کشور را بررسی می‌کنیم.

مدرسه ترافالگار کستل (Trafalgar Castle School)

  • استان: انتاریو
  • شهریه سالانه: بین 26 تا 30 هزار دلار

مدرسه ترافالگار کستل در سال 1874 در استان انتاریو به‌عنوان یک مدرسه دخترانه شبانه‌روزی تاسیس شد. این مدرسه جنسیتی انواع دانش‌آموزان بین‌المللی را پذیرش می‌کند و به‌عنوان یک مدرسه شبانه‌روزی همراه با خوابگاه شناخته می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند در مقاطع چهارم تا هشتم و بالاتر (تا دوازدهم) در این مدرسه تحصیل کنند. به‌طور کلی نزدیک به 230 دانش‌آموزان در حال تحصیل در این مدرسه هستند. از جمله امکانات آموزشی مدرسه ترافالگار کستل به‌عنوان یکی از ارزانترین مدارس کانادا می‌توان به کیفیت آموزشی بالا، سالن مطالعه، برگزاری کلاس‌های تخصصی و … اشاره کرد.

مدرسه بروکز شاونیگان لیک (Brookes Shawnigan Lake)

  • استان: بریتیش کلمبیا، ونکوور
  • شهریه سالانه: حدود 33 هزار دلار

یکی دیگر از ارزانترین مدارس کانادا، مدرسه بروکز شاونیگان لیک است. این مدرسه شبانه‌روزی در ساحل غربی کشور کانادا قرار دارد و دانش‌آموزان 13 تا 18 سال می‌توانند در آن تحصیل کنند. بیشتر دانش‌آموزان مدرسه بروکز شاونیگان لیک در خوابگاه آن زندگی می‌کنند و این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای زندگی در خوابگاه این مدرسه است. باید اشاره کرد که مدرسه بروکز شاونیگان لیک در سال 1916 تاسیس شد و یکی دیگر از مدارس قدیمی کانادا به‌شمار می‌آید. با توجه به این که 515 دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند، می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین مدارس کانادا نیز دانست.

مدرسه برنت وود (Brentwood College School)

  • استان: بریتیش کلمبیا، ونکوور
  • شهریه سالانه: حدود 87 هزار دلار

یکی دیگر از ارزانترین مدارس کانادا، مدرسه برنت وود است. این مدرسه در سال 1923 تاسیس شد و در حال حاضر دانش‌آموزان می‌توانند در مقاطع نهم تا دوازدهم در این مدرسه به‌صورت شبانه‌روزی تحصیل کنند. با توجه به این که دانش‌آموزان محصل در مدرسه برنت وود تبعه بیش از 40 کشور دنیا هستند، فرزندان شما در صورت تحصیل در این مدرسه احساس ناراحتی نخواهند داشت. بسیاری از دانش‌آموزان این مدرسه به دلیل کیفیت بالای سطح آموزشی آن، می‌توانند به دانشگاه‌های معتبر کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و کانادا راه پیدا کنند.

دبیرستان بادول (Bodwell High School)؛ از ارزانترین مدارس کانادا

  • استان: بریتیش کلمبیا، ونکوور
  • شهریه سالانه: حدود 24 هزار دلار کانادا

دبیرستان بادول به‌عنوان یک مدرسه شبانه‌روزی مختلط در سال 1991 تاسیس شد و یکی از مدرن‌ترین مدارس این کشور به‌شمار می‌آید. این دبیرستان از نظر امکانات تحصیلی و رفاهی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. از جمله امکانات دبیرستان بادول می‌توان به سالن بدن‌سازی، استخر، سالن چندرسانه‌ای، اینترنت بی‌سیم در تمام نقاط مدرسه، اتاق موسیقی، سالن تئاتر و … اشاره کرد. خوابگاه‌های این دبیرستان نیز در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند و فرزندان شما می‌توانند در آن‌ها اقامتی آرامش‌بخش و امن داشته باشند.

مدرسه فول فورد (Fulford Academy)

  • استان: انتاریو، بروکویل
  • شهریه سالانه: بین 14 تا 22 هزار دلار

وقتی صحبت از ارزانترین مدارس کانادا می‌شود، نمی‌توان از مدرسه فول فورد چشم‌پوشی کرد. یک مدرسه کاملا بین‌المللی که تمام دانش‌آموزان آن خارجی هستند. به همین خاطر فرزند شما در صورت تحصیل در این مدرسه هیچ‌گونه احساس ناراحتی نخواهد کرد. دانش‌آموزان پایه ششم تا هشتم و نهم تا دوازدهم امکان تحصیل در این مدرسه را دارند. تعداد دانش‌آموزان مدرسه فول فورد در بیشترین حالت به 110 نفر می‌رسد و باید اشاره کرد که این مدرسه مختلط است.

مدرسه اشبری کالج (Ashubury College)

  • استان: اتاوا
  • شهریه سالانه: حدود 65 هزار دلار

تحصیل در کشور کانادا برای فرزندان شما یک فرصت ایده‌‌آل است. حال اگر شما برای تحصیل فرزند خود یک مدرسه برتر مانند مدرسه اشبری کالج را انتخاب کنید، قطعا آینده او را تضمین کرده‌اید. مدرسه اشبری کالج یکی از ارزانترین مدارس کانادا به‌شمار می‌آید که در سال 1891 تاسیس شده است. حدود 680 نفر در این مدرسه مختلط با محدوده سنی 9 تا 17 سال در حال تحصیل هستند. مدرسه اشبری کالج از نظر رتبه‌بندی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و یکی از بهترین مدارس استان اتاوا و کشور کانادا به‌شمار می‌آید.

مدرسه TFS (Toronto French School)؛ یکی دیگر از ارزانترین مدارس کانادا

  • استان: انتاریو، تورنتو
  • شهریه سالانه: حدود 56 هزار دلار

یکی دیگر از مدارس پیشرفته و مقرون‌به‌صرفه کشور کانادا، مدرسه TFS است که با نام مدرسه فرانسوی تورنتو نیز شناخته می‌شود. این مدرسه در سال 1962 تاسیس شده و دانش‌آموزان می‌توانند تا مقطع دهم با زبان فرانسوی و بالاتر از آن با زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی در آن تحصیل کنند. مدرسه TFS با بیش از 1300 دانش‌آموز دختر و پسر را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مدارس کشور کانادا دانست. باید اشاره کرد که این مدرسه از نوع روزانه بوده و هیچ خوابگاهی به دانش‌آموزان خود ارائه نمی‌دهد.

مدرسه لیک‌فیلد (Lakefield College School)

  • استان: انتاریو
  • شهریه سالانه: بین 33 تا 75 هزار دلار

اگر به دنبال تحصیل فرزندان خود در یکی از بهترین و ارزانترین مدارس کانادا هستید، تحصیل در مدرسه لیک‌فیلد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدرسه از نظر رتبه‌بندی یکی از بهترین‌های کانادا است و دانش‌آموزان بیش از 30 کشور دنیا در آن تحصیل می‌کنند. مدرسه لیک‌فیلد در سال 1879 میلادی تاسیس شده است و دانش‌آموزان 14 تا 17 ساله می‌توانند در آن تحصیل کنند. نزدیک به 380 دانش‌آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند و به همین خاطر می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین مدارس خصوصی در کشور کانادا دانست.

مدرسه MPS (Merrick Preparatory School)

  • استان: انتاریو
  • شهریه سالانه: بین 16 تا 60 هزار دلار

یکی دیگر از مدارس باکیفیت و ارزان کانادا برای تحصیل فرزندان شما، مدرسه MPS است. این مدرسه شبانه‌روزی کوچک در نزدیکی اتاوا قرار دارد و در هر سال پذیرای حدود 60 دانش‌آموز است. دانش‌آموزان می‌توانند از پایه نهم تا دوازدهم در این مدرسه تحصیل کنند. باید اشاره کرد که این مدرسه خوابگاه بسیار باکیفیتی نیز دارد که از امکانات بسیار خوبی مانند زمین بازی، استخر و … برخوردار است.

چرا تحصیل در مدارس کانادا؟

ارزان ترین مدارس در کانادا

بعد از آشنایی با ارزانترین مدارس کانادا، بهتر است کمی با دلیل محبوبیت تحصیل در مدارس این کشور نیز آشنا شویم. چرا بسیاری از خانواده‌ها در تلاش هستند تا فرزندان خود را برای تحصیل در این کشور بفرستند و هزینه‌های نسبتا بالای آن را پرداخت می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که کانادا یک کشور امن، با اقتصاد آزاد و بدون قوانین سخت‌گیرانه اجتماعی است. در نتیجه فرزندان شما در این کشور زندگی بسیار مرفه و ایده‌آلی خواهند داشت. در ادامه با دیگر مزایای تحصیل در مدارس کانادا آشنا می‌شویم.

تحصیل تحت یک سیستم آموزشی پیشرفته و برتر

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در مدارس کانادا، سیستم آموزشی پیشرفته این کشور است. چرا که سیستم آموزشی این کشور بر اساس علاقه دانش‌آموز شکل می‌گیرد و افراد با علاقه بسیار زیادی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. همچنین مدارس کانادا از نظر امکانات در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و از امکاناتی مانند استخر، زمین بازی، سالن تئاتر، سالن مطالعه و … برخوردار هستند.

امکان مهاجرت والدین همراه با دانش‌آموز

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای تحصیل در مدارس کانادا، امکان مهاجرت والدین هماره با فرزندان است. والدین می‌توانند به‌عنوان قیم قانونی همراه فرزند خود به کشور کانادا مهاجرت کرده و در صورت واجد شرایط بودن، اقامت این کشور را نیز در طولانی‌مدت دریافت کنند.

امکان پذیرش در دانشگاه‌های کانادا بدون نیاز به مدرک زبان

اگر دانش‌آموزان سه سال آخر تحصیلی خود را در مدارس کانادا تحصیل کرده باشند، برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور به مدرک زبان آیلتس و تافل نیاز ندارند. درواقع شما با تامین شرایط تحصیل فرزندتان در ارزانترین مدارس کانادا، آینده او را به‌صورت کامل تضمین می‌کنید. باید اشاره کرد که کسب مدرک زبان برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند یک چالش بسیار بزرگ به‌شمار می‌آید و با تحصیل در مدارس کانادا، فرزند شما با این چالش روبه‌رو نخواهد شد.

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس کانادا

ارزان ترین مدارس کانادا

برای اطلاع از مدارک لازم برای تحصیل در مدارس کانادا، بهتر است در ابتدا به سایت رسمی مهاجرت به کانادا مراجعه کنید. چرا که مدارک لازم به‌صورت مداوم آپدیت می‌شوند. اما در هر صورت، مدارک کلی و ضروری برای تحصیل در مدارس کانادا به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • ریزنمرات دو سال آخر تحصیلی دانش‌آموز
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مشخصات دقیق والدین
  • نامه پذیرش مدرسه
  • بیمه‌نامه
  • انگیزه‌نامه تحصیلی

تحصیل در ارزانترین مدارس کانادا می‌تواند آینده فرزندان شما را تضمین کند

بسیاری از افرادی که بعد از پایان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به دنبال مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا هستند، اعتقاد دارند که باید از زمان دانش‌آموزی برای تحصیل در این کشور اقدام می‌کردند. فرزند شما نیز با تحصیل در ارزانترین مدارس کانادا به‌خوبی می‌تواند از سنین کودکی با شرایط زندگی در این کشور آشنا شده و به‌مرور زمان تبدیل به یک شهروند کانادایی شود. باید اشاره کرد که به‌طور کلی تحصیل در مدارس این کشور ارزان نیست، اما شما می‌توانید بسته به شرایط خود و فرزندتان، به سراغ مدارسی بروید که شهریه سالانه کم‌تری دریافت می‌کنند.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x