ایمپلنت کدام کشور بهتر است؟

کشورهای مختلف ایمپلنت تولید می کنند. هر کشور و شرکتی محصولش را با نام خاص عرضه می نماید. بعضی شرکتها برای برند بهتر خود ضمانت قرار می دهند. این ضمانت از 2 الی 15 سال تا مادام العمر است.

از معروفترین کشورهای تولید کننده ایمپلنت ایتالیایی ، آلمان، آمریکا، سوئیس و ایمپلنت فرانسوی است. ایمپلنت این کشورها با قیمت و کیفیت متفاوت در بازار عرضه می شود. برند بهتر توسط کشوری تولید می گردد که مشتری هم از جنس و کیفیت و هم از قیمت آن رضایت داشته باشد.

برند بهتر در زمینه ایمپلنت نمونه ای است که تجهیزات آن در دسترس باشد و مطابق یکسری استانداردها تحت عنوان FDA باشد. اگر طول عمر ایمپلنتی بیش از 10 سال باشد یک برند بهتر محسوب می شود.

شرکت هایی می تواند ایمپلنت با برند بهتر تولید کنند که با صرف هزینه ها تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه محصول یک ضمانت نامه خوب برای محصولش صادر کند. تعویض و حمایت های موجود در این ضمانت نامه در رضایت مشتری بسیار موثر است.

قیمت عرضه ایمپلنت در هر کشوری بر چه اساس است؟

قیمت محصول ایمپلنت بستگی به مواد اولیه، روش ساخت و تکنولوژی تولید آن دارد. بعضی مواد یا روشها پر هزینه هستند. طراحی یک ریشه ایمپلنت نیز مهم است این ریشه باید بتواند بارهای مختلف از کششی تا فشاری و چرخشی را تحمل کند. پس هزینه طراحی ایمپلنت بر قیمت تاثیر می گذارد. محل ایمپلنت نیز بر قیمت عرضه آن تاثیر می گذارد.

شرکت تولید کننده ایمپلنت بر اساس واحد پول آن کشور و ارزهای خارجی محصول را قیمت گذاری می کنند. بعضی مکانهای دنیا کشورهایی گرانی محسوب می شوند. خرید ایمپلنت از این کشورها خیلی گران است. مثلا یک ریشه یک ایمپلنت تنها 12 میلیون تومان اصلا اقتصادی نیست.

برند بهتر ایمپلنت نمونه ای است که با وجود کیفیت بالایی که دارد قیمت آن مناسب باشد. تعرفه های گمرکی به روی قیمت ایمپلنت های وارداتی افزوده می شود. ضمانت نامه ای که شرکتها به همراه محصول ارائه می دهند بر قیمت آن می افزاید.

قیمت عرضه ایمپلنت بر چه اساسی است

دوام یک کاشت دندان خوب به چه چیز بستگی دارد؟

ایمپلنت با برند بهتر قرار است سالها در فک فرد مانند یک دندان دائمی عمل کند. افتادن ایمپلنت اصلا خوشایند نیست. افتادن ایمپلنت روی زیبایی و توانایی جویدن غذا تاثیر می گذارد.

جنس ایمپلنت باید با کیفیت باشد و از مواد اولیه خوب و با روش مناسبی ساخته شده باشد.  اگر جنس مواد اولیه مناسب نباشد، تحت فشار و  دیگر نیروهایی که حین جویدن اعمال می شود دچار ترک می شود. ایجاد ریز ترکها در ایمپلنت، زمینه شکسته شدن و عفونت آن را فراهم می آورد.

تبحر پزشک در کاشت دندان نیز بر دوام و طول عمر ایمپلنت می تواند تاثیر داشته باشد. انتخاب روش مناسب برای سوراخ کردن فک یا قالبگیری یا در صورت نیاز پیوند استخوان فک توسط پزشک انجام می شود. انجام درست هر یک از مراحل دوام ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهد.

شرکتهای تولید کننده ایمپلنت در بعضی کشورها با توجه به هزینه های بالای ایمپلنت دوام محصول خود را تحت شرایط خاص ضمانت می کنند. این شرایط مربوط به کیفیت محصول است و ربطی به تبحر پزشک ندارد.

رعایت بهداشت دهان و دندان در دوام ایمپلنت تاثیر دارد. نوع غذا و عادات غذایی فرد بر طول عمر ایمپلنت تاثیر دارد. خوردن غذاهای سفت و چسبنده یا نوشیدنی الکلی تاثیر منفی بر پروتز مصنوعی کاشته شده دارد. مصرف سیگار و دخانیات به علت ایجاد عفونت دوام را کاهش می دهند.

کاشت دندان با رعایت تمام شرایط زمانی برند بهتر باقی می ماند که فرد از آن خوب مراقبت کند ایمپلنت مانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد. البته برند بهتر ایمپلنت که یک پروتز مصنوعی است به معنی ضمانت و خدمات پس از فروش می باشد.

استاندارد های پروتز کاشت دندان

برای تولید یک محصول پزشکی بعد از تولید، یک سری آزمایشات روی آن صورت می گیرد. این آزمایشات می تواند شامل آزمایش کشش، فشار، سفتی، لنگر، تست رنگ، تست واکنش شیمیایی، تست میکروبی، تست آلرژی و غیره باشد. برای این آزمایشات جدولهایی است که با اعدام و ارقام کیفیت را نشان داده است.  کیفیت و ضمانت محصول را بر اساس این اعداد و ارقام مشخص می کنند. الزامات FDA نشان دهنده این اعداد و ارقام است. اعداد و ارقام برند بهتر ایمپلنت نشان دهنده کیفیت خوب است.

البته اکثر ایمپلنتهای موجود در بازار از کیفیت متوسط به بالا تا خوب و خیلی خوب است. ولی برند بهتر نمونه ای است که علاوه بر کیفیت قیمت مناسب داشته و از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشد.

شرکتهای ایرانی تولید کننده ایمپلنت

شرکتهای ایمپلنت ایرانی نیز در تولید لوازم پزشکی و دندانپزشکی و ایمپلنت فعالیت دارند. دو نمونه از این شرکتها کیمیا کاشت اطبا و کوشا فن پارس است. برای اینکه این شرکتها برند بهتر ایمپلنت را مانند کشورهای سوئیس و آلمان تولید کنند نیاز به کوشش بیشتری است. نمونه های از ایمپلنت سوئیسی ضمانت مادام العمر دارد که نشان دهنده کیفیت بالای محصولات آن است.

ایمپلنت ایرانی نیز با کیفیت است. با افزایش سطح تکنولوژی ساخت و کیفیت مواد و همچنین افزایش بازاریابی می تواند به سمت برند بهتر شدن در جهان گام بردارد.

قدم گذاشتن در بازارهای جهانی با افزایش سطح خدمات رسانی بعد از فروش به مشتری و افزایش رضایتمندی وی راحت تر و مطلوب تر می شود.

بهترین کاشت دندان کدام است؟

ایمپلنت یک جایگزین مناسب برای دندانهای از دست رفته می باشد. ریشه ایمپلنت در فک قرار می گیرد. برای این امر نیاز است با روش جراحی با برش لثه فک را سوراخ نمایند. در روش بدون جراحی با لیزر یا دستگاه پانچ فک را به اندازه مشخص با قطر و عمق معینی سوراخ می نمایند.

بهترین روش کاشت دندان کدام است ؟

هر دندان در دهان اندازه تاج و ریشه مشخصی دارد. هر ایمپلنت بسته به محل آن در دهان سایز معینی دارد. اندازه دندانها در افراد مختلف با توجه به سن، جثه و جنسیت و نژاد متفاوت است.

پزشک برای تعیین اندازه ایمپلنت فرد از قالب گیری استفاده می نماید. کاشت دندان در دو مرحله صورت می گیرد. ریشه با تاج موقت در فک قرار می گیرد. زمان ترمیم حدود 4 ماه طول می کشد.

در این مدت استخوان فک در اطراف ایمپلنت رشد می کند و سبب تثبیت آن در استخوان می گردد. عدم حضور دندان در فک باعث تحلیل استخوان می گردد. در صورت تشخیص پزشک قبل از سوراخ کردن فک برای قرار دادن ایمپلنت پیوند استخوان صورت می گیرد. هر گونه عفونت یا مشکل لثه و فک قبل از ایمپلنت باید برطرف گردد. بعد از تثبیت ریشه در فک، نوبت قالب گیری جهت ساخت روکش دائمی است. این کار حدود دو هفته طول می کشد.

کشورهای مختلف ایمپلنت تولید می کنند و دندانپزشکان مختلف آن را در دهان فرد نصب می کنند. بهترین ایمپلنت در این حالت نمونه ای است که فرد بعد از نصب ایمپلنت احساس خوبی داشته باشد. عفونت نکند، پس زده نشود، نشکند و عفونت را به خود جذب نکند. برند بهتر ایمپلنت از طول عمر و دوام خوبی برخوردار است و در ضمن ضمانت دارد.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x