تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی + کدام بهتر است؟

صاف کردن دائمی مو یکی از جدیدترین ترندها است که علاقمندان زیادی پیدا کرده است. کراتین، پروتئین، بوتاکس و دیگر موارد از این دست، همه متعلق به یک دسته از درمان‌های مو هستند که روی موهای خشک اعمال می‌شوند.

کل فرایند بسته به طول مو حدود 4 ساعت طول می‌کشد و به مشتریان قول داده می‌شود تا 12 هفته موهای صاف و براقی داشته باشند.

این میان فرق پروتئین تراپی و بوتاکس مو با کراتینه کردن، برای همه افراد واضح نیست. برخی از ما تنها نام این روش‌ها را شنیده‌ایم. با ما همراه باشید تا تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی را به طور کلی در این مقاله از ایده آل مگ بررسی کنیم.

بوتاکس مو چیست؟

بدیهی است که برای پاسخ داده به سوال بوتاکس مو بهتر است یا پروتئین تراپی، باید هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه بررسی کنیم. تنها در این وضعیت است که دیدگاه روشنی نسبت به این روش‌ها داشته و می‌توانیم گزینه مورد نظر خود را انتخاب نماییم.

بوتاکس مو چیست ؟

یک واقعیت رایج این است که 95 درصد موهای ما از کراتین تشکیل شده است. با افزایش سن، عوامل خارجی مانند آسیب نور خورشید، آسیب گرما، آلاینده‌ها، شستشوی بیش از حد و غیره باعث می‌شوند تا سلامت مو به خطر بیفتد.

این عوامل منجر به از بین رفتن کراتین و در نتیجه ترک در فیبر مو می‌شود. یعنی اینکه کوتیکول‌های مو به دلیل آسیب بالا می‌آیند و باعث ایجاد ترک و شکاف در مو می‌شود.

همچنین اجازه می‌دهند رطوبت و روغن‌های طبیعی از بین بروند. در نتیجه، موها در اثر خشکی، شکننده و مانند کاه می‌شوند.

برای بسته شدن شکاف بین این کوتیکول‌ها، یک درمان بوتاکس روی مو اعمال می‌شود. مواد مورد استفاده در درمان بوتاکس، شکاف‌ها را پر می‌کنند، از آسیب بیشتر مو جلوگیری کرده و موها را به حالت طبیعی و سالم خود باز می‌گردانند.

نحوه انجام بوتاکس مو

برای درک بهتر این موضوع به یاد داشته باشید که بوتاکس مو هیچ ربطی به بوتاکس صورت ندارد. همچنین بخشی از تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی در مواد مورد استفاده این روش‌ها است. پس از انتخاب مواد مناسب می‌تواند مراحل زیر را طی کنید.

نحوه انجام بوتاکس مو

برای شروع این فرایند، مطمئن شوید که موهای شما تمیز است و هیچ گونه چربی و کثیفی در آن وجود ندارد. موهای خود را با شامپو بشویید و بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند. آبکشی کنید و شستشو را دوباره تکرار کنید. این کار کوتیکول‌های مو را باز کرده و تمام تجمعات و سبوم را پاک می‌کند.

سپس موهای خود را به دست‌های نازک و باریک (که از پشت گردن شروع می‌شود) تقسیم کنید. بهترین درمان را در فاصله 1 سانتی از ریشه‌ها اعمال کنید.

پس از اتمام کار، موها را شانه کنید تا مواد به طور یکنواخت روی تارهای مو پخش شود. در این مرحله با موهایتان ملایم رفتار کنید و به آرامی آنها را شانه کنید تا موهایتان جدا نشوند.

پس از اتمام شانه کردن، اجازه دهید فرایند جذب مواد شروع شود. احتمالا بین 40 تا 60 دقیقه زمان نیاز دارید. اگر موهای شما نازک یا موج‌دار است، مواد را به مدت 40 دقیقه روی مو نگه دارید.

اگر موهای شما مجعد، با فر درشت و پرپشت است، بگذارید مواد به مدت 60 دقیقه بمانند. همچنین می‌توانید موهای خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید. در این مرحله متوجه می‌شوید که بخش دوم تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی در نحوه اجرای آنها است.

در انتها باید تمام محصول را با آب گرم بشویید. برای اطمینان از اینکه هیچ محصولی در موهایتان باقی نمی‌ماند، آن‌قدر موها را بشویید تا آب شفاف شود.

پس از شستن محصول، موهای خود را به درستی با سشوار خشک کنید. قبل از رفتن به مرحله بعدی مطمئن شوید که موها 100٪ خشک شده‌اند. در نهایت موها را با اتو را در دمای 400 درجه فارنهایت حالت دهید تا کوتیکول‌ها بسته شوند.

چگونگی تاثیر آن روی مو

بوتاکس مو حاوی پرکننده‌ای مانند کراتین است که الیاف موهای شما را می‌پوشاند و در نتیجه موهای آسیب‌دیده را با «پر کردن شکاف‌ها» ترمیم می‌کند.

چگونگی تاثیر بوتاکس بر مو

این مواد همچنین حاوی کلاژن و معمولا نوعی پپتید، ویتامین‌ها و روغن خاویار است. بوتاکس مو مانند یک درمان نرم کننده عمیق اعمال می‌شود و مدتی در موهای شما باقی می‌ماند.

این روش بسته به مراقبت‌های بعدی، 5 تا 6 ماه دوام دارد. برای طولانی‌تر شدن نتایج درمان، شامپو مرطوب ‌کننده بدون سولفات و نرم‌ کننده‌های لازم را در برنامه مراقبت از موهای خود قرار دهید. این محصولات نتایج یک درمان بوتاکس را تکمیل کرده و سلامت موهای ما را حفظ می‌کنند.

مزایا و معایب بوتاکس مو

برای اینکه بدانید هزینه بوتاکس مو چقدر است، باید به میزان تبحر و تجربه فرد انجام دهنده نیز توجه کنید. برای نمونه، می‌توانید از کارشناسان تبریز بیوتی که خدمات بوتاکس در تبریز را ارائه می‌دهند، مشاوره بگیرید. 

در کنار هزینه، ضروری است که مزایا و معایب این روش ترمیم مو را نیز در نظر بگیرید و در نهایت، بر اساس نیاز خود تصمیم درست را بگیرید.

مزایای بوتاکس مو

از آنجایی که بوتاکس برای مو به عنوان یک نرم کننده عمیق عمل می‌کند، می‌تواند برای کسانی که نیاز به رطوبت یا ترمیم اضافی دارند مفید باشد. اگرچه مواد تشکیل دهنده بوتاکس برای مو در محصولات مختلف، متفاوت است، بسیاری از ترکیبات رایج به ایجاد ترمیم پایه‌ای مو کمک شایانی می‌کنند.

مزایای بوتاکس مو

اشاره کردیم که یکی از این مواد پایه در محصولات مذکور، روغن خاویار است. این روغن عصاره‌ای از خاویار بوده که تخم‌های بارور نشده ماهی هستند. در نتیجه یک ماده محبوب برای بوتاکس مو به حساب می‌آید.

این روغن سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌های امگا 3 است. همچنین برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خواص روغن خاویار به غنی سازی مو کمک می‌کنند.

بسیاری از بوتاکس‌های درمان مو، مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی طبیعی را نیز به عنوان مواد تشکیل دهنده در خود دارند. به طور معمول، ویتامین‌های B، ویتامین‌های A، C و D و مواد معدنی همگی به حفظ سلامتی مو کمک می‌کنند.

این ویتامین‌ها عموما در درمان‌های بوتاکس مو یافت می‌شوند. زمان بررسی تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی به وجود این مواد در محصولات مورد استفاده، دقت زیادی داشته باشید.

اگرچه استفاده از ویتامین‌ها به صورت موضعی یا از طریق مکمل‌ها هنوز به طور کامل مورد تحقیق قرار نگرفته است، بسیاری از استایلیست‌ها و افراد مشهور دریافته‌اند که این موارد برای رشد و سلامت مو مفید است.

با توجه به این ترکیب از مواد و ویژگی‌های حالت دهنده عمیق آن، بوتاکس مو می‌تواند برای کمک به مشکلاتی مانند:

  • وز شدن
  • موی آسیب دید
  • موهای ظریف

بسیار موثر باشد. با این حال، برخلاف برخی دیگر از درمان‌های مو، درمان‌های بوتاکس گاهی اوقات برای همه موها مناسب نیست.

معایب بوتاکس مو

از آنجایی که این یک درمان نسبتا جدید است، موارد استفاده گسترده‌تر و نتایج واقعا شناخته شده‌ای ندارد. همچنین، هر برند از محصولات مربوطه ممکن است ترکیبات کمی متفاوت داشته باشند؛ بنابراین نتایج ممکن است بر اساس برندی که استفاده می‌کنید، متفاوت باشد.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر به دنبال راه حل‌های طولانی مدت برای جلوگیری از شکنندگی مو هستید، بوتاکس را در نظر نگیرید.

زیرا این روش درمانی کوتاه مدت است. به طور کلی، اگر به دنبال پرپشت کردن مو هستید، ممکن است گزینه‌های بهتری نیز وجود داشته باشد.

همچنین مهم است که زمان بررسی تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی به عوارض جانبی آنها نیز دقت کنید. از آنجایی که بوتاکس برای مو یک درمان جدید است، هیچ مطالعه خاصی یا تحقیقات شناخته شده‌ای در مورد عوارض جانبی و اثربخشی آن وجود ندارد.

معایب بوتاکس مو

با این حال برخی از مواردی که معمولا توسط وبلاگ‌ها یا در نظر سنجی‌های سایت‌های فروش محصول گزارش شده‌اند، عبارتند از:

  • می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و موی شما را کم حجم و وز کند.
  • خطر واکنش آلرژیک یا تحریک پوست دارد.
  • اگر موهای شما رنگ شده باشد به طور بالقوه می‌تواند رنگ را تغییر می‌دهد.
  • برخی از آرایشگران به شما اجازه نمی‌دهند موهای خود را بعد از درمان رنگ کنید.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید، بهتر است نظر و تجربه آرایشگر خودتان را در مورد بوتاکس مو و عوارض آن جویا شوید.

بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا جستجوی در مورد اینکه هزینه بوتاکس مو چقدر است، توسط کسانی انجام می‌شود که قصد انجام این روش ترمیمی را دارند. پس مهم است بدانید که شما در این دسته قرار می‌گیرید یا خیر.

بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است؟

توجه داشته باشید یکی از دلایل بالقوه بوتاکس برای مو این است که به عنوان یک پرکننده در تارهای مو عمل می‌کند. همان‌طور که تزریق بوتاکس پوست را پر می‌کند.

بوتاکس مو یک درمان حالت دهنده عمیق است. درمان‌های حالت دهنده عمیق معمولا با افزودن رطوبت به تارهای مو برای ترمیم شکستگی و آسیب همراه هستند. بعد از اینکه این درمان روی موهای قرار گرفت، حتما موهای سالم‌تری خواهید داشت.

با بررسی بیشتر تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی، متوجه می‌شوید که بیشتر افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند، مگر اینکه به مواد مربوطه آلرژی داشته باشند. توصیه می‌شود کسانی که در موقعیت‌های زیر هستند، بوتاکس مو را جدی بگیرند.

  • داشتن موخوره در انواع مختلف
  • موهای بسیار ظریف، فاقد حجم یا درخشندگی
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز شده
  • موهایی که می‌خواهید صاف شوند

به طور کلی، بوتاکس مو برای انواع مو ایمن در نظر گرفته می‌شود.

پروتئین تراپی چیست؟

گفتیم که برای درک مسئله بوتاکس مو بهتر است یا پروتئین تراپی، باید دید واضحی نسبت به هر دو روش داشته باشیم. در بخش قبلی بوتاکس مو را به طور کلی تشریح کردیم.

پروتئین تراپی چیست ؟

این بخش نیز به تبیین پروتئین تراپی می‌پردازد. برای درک بهتر تفاوت پروتئین تراپی و بوتاکس مو باید بدانید که درمان‌های پروتئینی برای مو بدون نسخه (OTC) است.

همچنین درمان‌های شیمیایی به صورت حرفه‌ای در سالن‌ها انجام می‌شوند تا مطمئن باشید که افزودن پروتئین به مو درست انجام شده است.

در درمان‌های پروتئینی، پروتئین هیدرولیز شده به ساقه مو اضافه می‌شود و شکاف‌های کوتیکول مو را پر می‌کند. به این طریق سلامت کلی و قابلیت ارتجاعی مو بهبود پیدا خواهد کرد. همچنین بافت و استحکام مو به نسبت مناسبی افزایش پیدا می‌کند.

درمان‌های پروتئینی باعث تغذیه مو شده و به ترمیم تارهای آسیب دیده کمک می‌کنند. این درمان‌ها یک لایه محافظ تشکیل می‌دهند که به ترمیم آسیب‌های مو و کاهش ریزش بیشتر پروتئین از کوتیکول مو کمک می‌کند.

زمان بررسی تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی متوجه خواهید شد که دو پروتئین رایج برای درمان مو در بازار موجود است درمان کراتینه و درمان سیستئین هستند.

نحوه انجام آن

دو روش متداول برای انجام پروتئین درمانی برای مو وجود دارد. می‌توانید آن را به صورت حرفه‌ای در سالن انجام دهید یا در خانه با ماسک‌های مو OTC یا مواد طبیعی امتحان کنید.

نحوه انجام پروتئین تراپی روی مو

اگر در یک سالن درمان پروتئینی دریافت می‌کنید، کارشناسان شما را در کل فرایند راهنمایی خواهند کرد.

اما برای درمان خانگی پروتئین مو، به ماسک پروتئین نیاز دارید. می‌توانید ماسک را در خانه درست کنید یا از بازار خریداری کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

1. موهای خود را به درستی بشویید

لازم است قبل از استفاده از ماسک مو، کثیفی، چربی و رسوب را از روی پوست سر خود پاک کنید.

2. ماسک پروتئین بزنید

مقداری ماسک پروتئین را با انگشتان خود بردارید و از پوست سر تا تمام طول موهای خود بمالید. می‌توانید سعی کنید ماسک را روی موهای مرطوب قرار دهید.

3. از گرما استفاده کنید

پس از استفاده از ماسک، باید موهای خود را در کمترین درجه حرارت با سشوار خشک کنید یا یک حوله آغشته به آب داغ بپیچید تا موهای شما پروتئین را جذب کنند.

4. ماسک را روی مو ماساژ دهید

ماسک را باید به مدت 30 دقیقه روش مو ماساژ داده و موهای خود را به آرامی با آب سرد بشویید.

با تمام کسانی که در حال تجزیه و تحلیل تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی و تصمیم بر استفاده پروتئین درمانی گرفته‌اند توصیه می‌کنیم، چند نکته مهم را هنگام دریافت پروتئین درمانی مو در سالن یا خانه به خاطر بسپارند.

اول اینکه، همیشه باید بپرسید چه موادی برای درمان پروتئین در سالن استفاده می‌شود. آیا این مواد عوارض جانبی ایجاد می‌کنند یا خیر. موادی مانند فرمالدئید، ایزوپروپیل الکل و سولفات‌ها ممکن است مضر باشند.

همچنین اگر موهای تازه رنگ شده دارید، باید از درمان پروتئین مو در سالن خودداری کنید. مواد شیمیایی موجود در درمان پروتئین ممکن است با رنگ مخلوط شده و باعث واکنش‌های آلرژیک شوند.

شما باید از گذاشتن ماسک‌های پروتئینی در طول شب (منظور تمام مدت خواب است) روی موهای خود نیز اجتناب کنید.

چگونگی تاثیر آن بر مو

قبلا هم اشاره کردیم که موی انسان از پروتئینی به نام کراتین (تا 95 درصد) ساخته شده است که ساختار ساقه مو را می‌سازد و به آن شکل و استحکام می‌بخشد.

چگونگی تاثیر پروتین تراپی بر مو

هنگامی که مو در معرض عناصر طبیعی مانند خورشید، باد، گرما و برخی مواد شیمیایی قرار می‌گیرد، این موارد باعث می‌شود پروتئین موجود در مو تجزیه شود.

در مدت طولانی، موها قدرت و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و شروع به شکستن می‌کنند. تنها راه برای ترمیم موهایتان، درمان آن با پروتئین است.

از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از مردم با کمبود پروتئین در سراسر جهان مواجه هستند و به طور مکرر موهای خود را صاف یا رنگ می‌کنند، درمان‌های پروتئینی برای متعادل کردن ریزش مو ضروری شده است.

همچنین با بررسی دقیق تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی متوجه می‌شوید که درمان‌های پروتئینی مقدار مورد نیاز پروتئین را به ساقه‌های مو اضافه می‌کنند و موها را قوی‌تر، ضخیم‌تر و با تغذیه بهتری مواجه می‌کنند. این درمان‌ها همچنین می‌توانند به کنترل ریزش مو کمک کرده و رشد مو را افزایش دهند.

زمانی که شکاف‌ها یا سوراخ‌هایی در کوتیکول‌های مو ایجاد می‌شود، درمان پروتئینی برای مو مورد نیاز است. این درمان‌ها شکاف‌های موجود در کوتیکول مو را پر می‌کنند و رطوبت را بیشتر خواهند کرد.

در نتیجه تارهای مو قوی و سالم‌تر شده، همچنین موخوره‌ها کاهش پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که درمان‌های پروتئینی برای موهای با تخلخل بالا بهترین گزینه هستند.

مزایا و معایب پروتئین تراپی

هزینه پروتئین تراپی معمولا بسته به طول مو و میزان آسیبی که دیده است، تعیین می‌شود. اما نکته مهم‌تر، درک درست فرق پروتئین تراپی و بوتاکس مو است تا بتوانید روش مناسب را انتخاب کنید.

بنابراین، کاری که هر درمان پروتئینی برای مو انجام می‌دهد، کمک به بهبود و بازگشت پروتئین از دست رفته در ساقه مو است. همچنین استفاده از این روش، شما را با شرایط زیر روبرو می‌کند.

  • استفاده از درمان‌های پروتئینی مناسب برای موهای کم تخلخل به نرم شدن موها و باز کردن کوتیکول کمک می‌کند تا رطوبت بتواند به ساقه مو نفوذ کند.
  • درمان پروتئینی برای موهای خشک، شکستگی مو را کاهش می‌دهد، به تقویت مو و بازیابی حالت ارتجاعی آن نیز کمک می‌کند. این مسئله جدای از تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی می‌تواند وجه مشترک هر دو روش باشد.
  • استفاده از درمان پروتئینی برای رشد مو تضمین می‌کند که موهای شما ضخیم‌تر، بلندتر شده و حجم بیشتری به دست می‌آورد.
  • درمان‌های پروتئینی برای موهای آسیب‌دیده به قوی‌تر شدن موها و در عین حال حالت‌دهی عمیق آن‌ها کمک می‌کند.
  • درمان‌های پروتئینی برای موهای با تخلخل بالا به حفظ رطوبت در ساقه مو کمک می‌کند و ظاهر مو را زیبا نگه می‌دارد.
  • موها قابل کنترل‌تر و کمتر وز می‌شوند.

مزایای پروتئین تراپی

با توجه به هرآنچه که تا به حال گفته‌ایم، مزایای پروتئین کردن مو به این شرح خواهد بود.

محافظت از مو در برابر آسیب

مواد پروتئینی مستقیما به فولیکول مو متصل شده و لایه کوتیکول را سفت می‌کند. کارشناسان می‌گویند این امر مانعی در اطراف فولیکول ایجاد کرده و از آسیب بیشتر مو جلوگیری می‌کند.

تقویت مو

همچنین توضیح داده شده که پروتئین بخش مهمی از بلوک ساختمانی مو است؛ بنابراین جایگزینی پروتئینی که در ردیف‌های فولیکول‌های دور از ریشه از بین رفته یا آسیب دیده است به تقویت کل طول مو کمک می‌کند.

بهبود حالت ارتجاعی

موهایی که فاقد پروتئین هستند اغلب قبل از شکستن بیشتر از حد معمول کشیده می‌شوند. یک درمان پروتئینی به بازیابی حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند تا به طور طبیعی کشیده شده و سپس به عقب برگردند.

کمک به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو

این مورد را در بخش قبلی و زمان بررسی تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی برای توضیح مزیت بوتاکس نیز تشریح کردیم. در نتیجه هر دو روش می‌توانند در بهبود استحکام و قابلیت ارتجاعی مو، موثر باشند.

مزایای پروتئین تراپی مو

درمان‌های پروتئینی به از بین بردن شکستگی و شکافتگی انتهای مو کمک شایانی می‌کند. این روش می‌تواند ظاهر مطلوبی را به رشد مو بدهد؛ زیرا درمان‌های پروتئینی از ضعف و شکنندگی تارهای مو جلوگیری می‌کنند. می‌دانیم که موهای قوی‌تر، کمتر می‌شکنند.

کمک به تقویت ظاهر کلی مو

پروتئین‌ها مطمئنا بر تراکم، کشسانی و استحکام مو تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، آنها به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو (موخوره) کمک می‌کنند و به مو این امکان را می‌دهند تا به قطر بالقوه خود برسند. در کل منجر به ظاهر شدن ساختار اصلی مو شده و سلامت آن را تضمین می‌کنند.

معایب پروتئین تراپی

توجه داشته باشید که با همه این تعاریف و مزیت‌هایی که به آنها اشاره شد، استفاده از مواد شیمیایی برای پروتئین کردن مو می‌تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

معایب پروتئین تراپی مو

فراموش نکنید که زیاده روی در درمان‌های پروتئینی مو می‌تواند به شدت به موهای شما آسیب برساند. همچنین ممکن است عوارض جانبی دیگری ایجاد کند که برخی از آنها به این شرح هستند.

  • خشکی بیشتر
  • شکستگی مو
  • واکنش‌های آلرژیک
  • حالت تهوع
  • سردرد

زمان توجه به تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی به یاد داشته باشید که هر دو روش می‌توانند عوارض مختلفی داشته باشند. اما در شرایطی که این روش‌های درمانی را بیش از حد استفاده کنید.

دریافت بی رویه درمان‌های پروتئینی اغلب می‌تواند به موهای شما آسیب جدی برساند. اگرچه درمان‌های پروتئینی برای تغذیه مو انجام می‌شود، اما قرار دادن موهای در معرض درمان‌های پروتئینی مکرر می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود.

همان طور که گفتیم این درمان‌های مضاعف می‌توانند موهای شما را خشک و شکننده کرده و منجر به آسیب بیشتر آنها شوند. استفاده بیش از حد از درمان‌های پروتئینی باعث ریزش مو شدید خواهند شد.

پروتئین تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

شاید با این سوال در ذهن خود مواجه شوید که اگر مو از پروتئین تشکیل شده است، چرا به درمان‌های پروتئین اضافی نیاز داریم؟ به گزارش متخصصان، مو به طور طبیعی هر چه از ریشه دورتر باشد رطوبت و تغذیه خود را از دست می‌دهد.

پروتئین تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

زمانی که ما رطوبت و تغذیه سالم خود را در این نواحی را از دست می‌دهیم، کراتینه موها شروع به باز شدن و شکستن می‌کند.

در نتیجه استحکام و قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و پیوندهای آن ضعیف می‌شوند. بازسازی، حمایت و تقویت این ماتریکس پروتئین کلید سلامت مو و پوست سر است. پس اگر دچار چنین وضعیتی شده‌اید، استفاده از این روش درمانی را جدی بگیرید.

تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی

در نهایت امر اجازه دهید تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی را به طور کلی بررسی کنیم. اولین فرق بوتاکس مو و پروتئین تراپی در نوع مو برای انتخاب روش است.

نوع مو

بوتاکس مو عمدتا برای افرادی که موهای وز، آسیب دیده یا خشک دارند استفاده می‌شود. هدف اصلی آن این است که موهایی صاف و براق به شما بدهد.

درمان‌های پروتئین برای افرادی با موهای ضخیم و مجعد است. این درمان همچنین موخوره را که یکی از عوارض رایج صاف کردن مو با اتو است، کاهش می‌دهد.

هزینه

بوتاکس مو معمولا هزینه کمتری نسبت به درمان‌های پروتئین دارد. البته تعیین میزان این هزینه ممکن نیست؛ زیرا بسیاری از سالن‌دارها و متخصصان این امر، کار خود را بر اساس تجربه و مواد مورد استفاده قیمت گذاری می‌کنند.

ماندگاری

بسته به اینکه چگونه از موهای خود مراقبت می‌کنید، درمان‌های بوتاکس مو و پروتئین می‌تواند چندین ماه ادامه داشته باشد. درمان بوتاکس به طور متوسط بین 2 تا 4 ماه ثبات دارد. در صورت مراقبت صحیح، درمان با پروتئین می‌تواند 3 تا 6 ماه هم ادامه داشته باشد. اگر درمان‌ شما ضعیف باشد و یا به نگهداری از موها توجه نکنید، تاثیرات بعد از یک ماه شروع به محو شدن می‌کنند.

اثرات جانبی

بوتاکس مو عوارض بسیار کمی دارد. بدترین عارضه جانبی این است که موهای شما ممکن است تا چند روز پس از درمان چرب به نظر برسد. زیرا موها هنوز در فرایند جذب ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند.

با کمال تعجب، شستن موهایتان کمتر با این چربی مبارزه می‌کند. همچنین جدای از تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی، در یک وجه مشترک دیگر می‌توانید از شامپوی مخصوص بدون سولفات برای شستشو استفاده کنید.

متاسفانه درمان‌های با پروتئین می‌تواند عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشد. اگر به مواد مورد استفاده حساس باشید، احتمالا به عوارض زیر مواجه می‌شوید.

  • چشم‌های تحریک شده (سوزش، خارش و غیره)
  • احساس سوزش در بینی و گلو
  • سرفه کردن
  • خس خس سینه
  • حالت تهوع
  • تحریک پوست

توجه داشته باشید که هر دو روش درمانی فقط باید سه بار در سال انجام شوند. در غیر این صورت، با خطر آسیب دائمی به موهای خود مواجه می‌شوید.

نگهداری

برای نگهداری صحیح مو، تفاوت پروتئین تراپی و بوتاکس مو را کنار بگذارید؛ زیرا هر دو روش تنها با مراقبت‌های مداوم، موثر واقع می‌شوند. نگهداری بعد از بوتاکس مو بسیار ساده است.

برای حفظ اثرات درمان طولانی‌تر، توصیه می‌شود از شامپوهای بدون سولفات یا کم سولفات استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود از شستن روزانه مو خودداری کنید. در غیر این صورت، درمان می‌تواند خیلی زود از بین برود.

حفظ پروتئین مو نیز به همین ترتیب است. البته برای جلوگیری از محو شدن درمان، توصیه می‌شود در صورت لزوم موهای خود را 2 تا 3 بار در هفته بشویید.

همچنین خشک نگه داشتن موهای شما برای حفظ پروتئین درمانی ضروری است. از شنا در آب‌های کلردار یا نمک‌دار خودداری کنید و از شامپو و نرم کننده بدون سولفات و کلرید سدیم استفاده نمایید.

در نهایت می‌توانیم تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی را در یک جدول به این صورت توضیح دهیم.

فاکتور بوتاکس مو پروتئین مو
نوع مو موهای خشک، آسیب دیده یا وز شده موهای پرپشت و مجعد
هزینه بسته به مواد و طول مو بسته به مواد و طول مو
ماندگاری 2 تا 4 ماه در صورت نگهداری مناسب 3 تا 6 ماه
عوارض موهای چرب در روزهای اول چشم‌های تحریک شده (سوزش، خارش و …)

 

احساس سوزش در بینی و گلو

سرفه کردن

خس خس سینه

حالت تهوع

تحریک پوست

نگهداری از شامپوهای بدون سولفات یا کم سولفات استفاده کنید

 

از شستن روزانه موها خودداری کنید

سعی کنید موها را خشک نگه دارید

 

موها را فقط در صورت لزوم بشویید

از شنا در آب‌های کلردار یا نمک خودداری کنید

هزینه بوتاکس مو و پروتئین تراپی

نکته دیگری که زمان بررسی فرق بوتاکس مو و پروتئین تراپی باید به آن توجه کنید، هزینه این روش‌ها است. به طور معمول هزینه پروتئین تراپی از بوتاکس بیشتر است.

اما به هر طریق هر دو روش بسته به نوع کار و تجربه آرایشگر و میزان آسیب موهای شما تعیین می‌شود. همچنین بلندی موهایتان نیز می‌تواند تعیین کننده قیمت این دو روش باشد.

بسته به اینکه آیا مواد مورد نیاز را خودتان خریداری می‌کنید یا درمان را در سالن انجام می‌دهید، هزینه متفاوتی پرداخت خواهید کرد. قیمت‌ها نیز بر اساس موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اگر درمان را در سالن انجام می‌دهید، قبل از گرفتن نوبت، هزینه را بپرسید.

کلام آخر

در این متن به بررسی تفاوت بوتاکس مو و پروتئین تراپی پرداختیم. فراموش نکنید درمان‌های بوتاکس مو معمولا روی موهایی که به ‌طور مکرر رنگ شده یا صاف شده‌اند، به خوبی کار نمی‌کنند.

با این حال، ادامه این درمان در طول زمان ممکن است موهای شما را تقویت کرده و نتایج را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین زنان باردار به دلیل فرمالدئید استفاده شده در این فرایند نباید از درمان‌های بوتاکس و پروتئین استفاده کنند.

افراد دارای حساسیت بالا به مواد شیمیایی نیز باید روش دیگری را برای درمان مو انتخاب کنند. اگر تجربه قابل ارائه‌ای از این روش‌های درمانی دارید، در قسمت کامنت‌ها درج کنید تا راهنمای این بخش کامل شود.

سوالات متداول

آیا می‌توانیم بوتاکس مو را در خانه انجام دهیم؟

توصیه ما این است که اگر با این نوع درمان‌ها آشنا نیستید، انجام آن را به فرد ماهری بسپارید. این کار باعث می‌شود تا از عوارض شدید جلوگیری کرده و بهترین نتیجه را به دست آورید.

آیا شباهتی بین بوتاکس مو و درمان پروتئین وجود دارد؟

میان این دو روش شباهت‌هایی وجود دارد. هر دوی این درمان‌ها برای صاف کردن مو مورد توجه هستند. همچنین روش‌های نگهداری از مو پس از این درمان‌ها تقریبا یکسان است.

بوتاکس مو یا پروتئین کدام بهتر است؟

این مسئله در ارتباط مستقیم با نوع آسیبی است که به موهای شما وارد شده است. اگر تارهای مو در اثر رنگ کردن زیاد آسیب دیده‌اند، یک تا دو جلسه پروتئین درمانی می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

3.3 | (3)
منبع gkhair forhims nooora
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x