علی نصیریان: عمرم را پای بازیگری گذاشتم

علی نصیریان در نشستی که در موزه سینما برگزار شد، گفت: «من اولین کلاس تئاتر را در سال ۱۳۲۹ رفتم و هیچ کار دیگری در کل زندگی خود به جز بازیگری در سینما و تئاتر انجام ندادم، فقط روی این حرفه متمرکز بودم و همه زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشتم.» حرف‌های جذاب استاد بازیگری سینمای ایران را در این ویدیو ببینید:

نگاهی به زندگی علی نصیریان

علی نصیریان یکی از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که در طول شش دهه فعالیت هنری، آثار متعدد و ماندگاری را به نمایش گذاشته است. سال ۱۳۸۰ با اهدای نشان درجه یک هنری توسط رئیس جمهور وقت، از او به عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشته بازیگری تجلیل شد.

نصیریان در 15 بهمن سال ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد و از کودکی علاقه‌مند به هنر نمایش بود. او با تماشای تعزیه، معرکه‌گیری، پرده‌خوانی و خیمه‌شب‌بازی با هنر آشنا شد و در سال ۱۳۲۹ به کلاس جامعه باربد پیوست.

او در سال ۱۳۳۲ به هنرستان هنرپیشگی رفت و در آنجا زیر نظر معلمان مطرح هنر نمایش آموخت.

اولین فعالیت سینمایی نصیریان در فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجوئی بود که در سال ۱۳۴۸ اکران شد. این فیلم که بازتاب بسیار خوبی در جشنواره‌های بین‌المللی داشت، نصیریان را به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای معرفی کرد.

پس از آن، نصیریان در فیلم‌های مختلف داخلی و خارجی بازی کرد و جوایز متعددی را کسب کرد. برخی از فیلم‌های معروف او عبارتند از: «آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «کمال‌الملک»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «سربداران»، «ناخدا خورشید»، «بوی پیراهن یوسف»، «برج مینو»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «جزیره آهنی» و «مسخره‌باز».

نصیریان علاوه بر سینما، در تئاتر و تلویزیون هم فعال بود و نقش‌های متنوع و ماندگاری را اجرا کرد. از جمله نقش‌آفرینی‌های او در سریال‌ها می‌توان به «هزار دستان»، «میوه ممنوعه» و «شهرزاد» اشاره کرد.

نصیریان سه فرزند به نام‌های برمک، باربد و بابک دارد.

او یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین بازیگران ایران است که با توجه به تعدد و تنوع آثارش، می‌توان او را یک هنرمند چندجانبه دانست. نصیریان با شخصیت قابل احترام خود، بسیاری از نقش‌های ملودراماتیک، کمدی، تاریخی و اجتماعی را با موفقیت به تصویر کشیده است.

او همچنین یک نمایشنامه‌نویس و کارگردان حرفه‌ای تئاتر است که در این حوزه آثار قابل تقدیری را خلق کرده است.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x