آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی اشتباه است؟

بدون شک شما نیز در دوران پریود خود متوجه تغییرات بدنتان می‌شوید و می‌دانید که در این دوران همه چیز شما متفاوت است. با توجه به این شرایط شاید فکر کنید نباید در دوران پریود کارهای متفاوت و البته مهمی انجام دهید؛ زیرا ممکن است بعد از این دوران شرایط بدن شما تغییر کند. برای مثال نباید کارهایی همانند رنگ کردن موی خود را به این دوران موکول کنید؛ زیرا بدن شما با واکنش‌های متفاوتی همراه است.

اگر در این فکر هستید که موی خود را تغییر دهید و به فکر یک اصلاح بزرگ یا تغییر خاص مو هستید، لازم نیست تا اتمام دوره پریود خود منتظر بمانید. فرقی ندارد، قصد دارید که رنگی معمولی بر روی موی خود بگذارید یا اینکه سایه‌ای ظریف بر روی موهایتان داشته باشید، به هر حال می‌توانید در دوره قاعدگی برای این کار اقدام کنید. در این راهنما به طور مفصل در مورد رنگ کردن مو در دوره پریود توضیح می‌دهیم.

موهای خود را چه زمانی رنگ کنیم؟

شما برای رنگ کردن موهای خود با محدودیتی همراه و روبرو نیستید، در هر زمانی می‌توانید برای رنگ کردن موهایتان اقدام کنید اما شاید برخی بر این باور باشند که در یک دوره مشخص بهتر است از تغییر رنگ موی خود اجتناب کنید. بنابراین آن‌ها معتقد هستند شما می‌توانید برای رنگ کردن موی خود در هر وقت و زمانی دست به کار شوید اما نباید در دوره پریود موهایتان را رنگ بزنید.

این افراد باور دارند در چنین شرایطی بدون شک موهایی بد رنگ خواهید داشت. طی دوران پریود هورمون‌های بدن شما واکنشی متفاوت دارند اما این واکنش‌ها بر روی ترکیب شیمیایی رنگ مو موثر نخواهند بود و در نهایت همان رنگی که انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. از این رو در هر زمانی از ماه می‌توانید موهایتان را رنگ کنید، حتی دوره پریودتان.

قاعدگی چه تاثیری بر روی موها دارد؟

قاعدگی چه تاثیری بر روی موها دارد

قبل از دوره تخمک‌گذاری موهای شما در بهترین حالت ممکن خود است. در این دوره زمانی شما موهایی براق و پرحجم خواهید داشت که به زیبایی بیشترتان کمک می‌کند. این زیبایی و حالت خوش موها به دلیل هورمون استروژن است. هر چه هورمون استروژن بیشتری در بدن شما تحریک شود، بدون شک موهایی خوش‌فرم و زیباتر خواهید داشت.

این در حالی که طی دوره قاعدگی شرایط موها و البته هورمون‌های بدن شما تغییر می‌کند و همین امر بر روی ساختار و کیفیت موها نیز موثر است. طی دوره پریود شما پایین‌ترین سطح هورمون را دارید و البته به جز هورمون استروژن، هورمون پروژسترون نیز در بدن شما تولید می‌شود که وجود این هورمون‌ها بر روی ساختار داخلی و البته خارجی موهای شما موثر است.

در دوره قاعدگی شما متوجه وز شدن موهای خود می‌شوید، همچنین در این دوره زمانی موهایتان با ریزش بیشتری همراه است. درک این موضوع برای هر کسی راحت نیست اما دوره قاعدگی بر روی تمام شرایط فیزیکی و البته روحی خانم‌ها تاثیرگذار است. بدین ترتیب با توجه به تغییرات ایجاد شده در دوره پریود،  برخی توصیه می‌کنند در این دوره زمانی موهای خود را رنگ نکنید.

آیا نباید در دوران پریود موهایم را رنگ کنم؟

بدون شک از افراد زیادی شنیده‌اید که در دوران پریود نباید موهای خود را رنگ کنید اما باور کردن این موضوع شاید برایتان کمی سخت باشد؛ زیرا به نظر شما ارتباط مشخصی میان دوره پریود و رنگ مو وجود ندارد. درست فکر می‌کنید و اجتناب از رنگ کردن مو در دوره پریود امری غیر علمی و واقعی است که لازم نیست به آن عمل کنید.

فرقی ندارد از بهترین مارک رنگ مو استفاده کنید یا اینکه رنگ مویی معمولی را بر روی سر خود بگذارید، در هر حال لازم نیست تا بعد از اتمام دوره پریود خود صبر کنید. دیدگاه‌های زیادی در مورد اینکه زنان در دوره پریود خود در انجام چه کارهایی محدود هستند، وجود دارند. به عبارت دیگر باید و نبایدهای زیادی مربوط به دوره قاعدگی ذکر شده‌اند که شاید همه آن‌ها درست و علمی نباشند.

می‌توان گفت برخی از این دیدگاه‌ها یا بایدها و نبایدها منسوخ شده و نادرست هستند اما برخی دیگر از آن‌ها اهمیت بالایی دارند و عمل کردن به آن‌ها مفید است. بنابراین شما بهتر است ایده رنگ نکردن موها در دوران پریود را نیز جدی نگیرید و سعی کنید در دوره قاعدگی خود نیز به طور عادی موهایتان را رنگ کنید.

از رنگ کردن مو در دوره قاعدگی اجتناب کنیم؟

از رنگ کردن مو در دوره قاعدگی اجتناب کنیم

اگر پریود هستید، نمی‌توانید موهایتان را رنگ کنید. این عبارت را شاید از بسیاری از رنگ‌کاران شنیده باشید؛ زیرا بر این باور هستند که رنگ کردن مو در دوره پریود زحمت آن‌ها را نیز 2 برابر می‌کند. با توجه به بد قلق بودن موها در دوره پریود، ممکن است رنگ دلخواه شما به دست نیاید، بنابراین مجبور شوید چندین بار بر روی موهای خود رنگ بگذارید و این موضوع باعث آسیب موهایتان می‌شود.

البته یک رنگ‌کار حرفه‌ای می‌تواند تکنیک های موثر برای به حداقل رساندن آسیب رنگ مو به موها را در اختیار شما قرار دهد تا کیفیت و ماندگاری موهای خود را همچنان حفظ کنید. یکی از متداول‌ترین سوالاتی که بیشتر خانم‌ها از رنگ‌کاران می‌پرسند مربوط به رنگ کردن مو در دوره قاعدگی است.

ناگفته نماند لازم نیست از رنگ کردن موها در این دوره اجتناب کنید؛ زیرا دوره پریود هیچ تاثیری بر روی رنگ موی شما نخواهد داشت. در ضمن برخی از رنگ‌کاران بر این باور هستند که شما بهتر است موهای خود را در دوره پریود نیز رنگ کنید؛ زیرا رنگ تنها یک لایه بر روی موهای شما است بنابراین هورمون‌ها هیچ تاثیری بر روی رنگ موها ندارند.

آیا در دوره پریود نباید موهای خود را بشوییم؟

علاوه بر رنگ نکردن مو در دوره پریود، نظریه دیگری نیز وجود دارد که بهتر است طی دوره قاعدگی موهای خود را نشویید. این دیدگاه اعلام می‌کند شستن مو در دوره پریود باعث خراب شدن موی شما می‌شود اما باید گفت شستن مو ربطی به دوره پریود ندارد. شما کافی است موهای خود را با آب خیلی داغ نشویید؛ زیرا در چنین حالتی موهایی خشک خواهید داشت.

البته موضوع نشستن موها با آب داغ تنها به دوره قاعدگی مرتبط نیست بلکه به همه دوره‌های زمانی ربط دارد. باید به طور روزانه این موضوع را در نظر داشته باشید و هرگز موهای خود را با آب داغ نشویید. علاوه بر مو، آب داغ حمام تاثیرات منفی زیادی بر روی بدن و پوست شما دارد.

کلام آخر

همیشه هر سخن و ایده‌ عمومی را نباید باور کنید؛ زیرا برخی از تفکرات مربوط به سال‌های قدیم است که از نظر علمی ثابت نشده‌اند. رنگ کردن مو در دوره قاعدگی هیچ ایرادی ندارد؛ زیرا رنگ موی شما تحت تاثیر هورمون‌ها نخواهد بود اما حالت موهایتان در این دوره تغییر می‌کند. بدین ترتیب شاید بعد از رنگ مو در دوره پریود حس خوبی نسبت به رنگ موهایتان نداشته باشید.

در نهایت اینکه اگر دوست دارید، بلافاصله بعد از رنگ کردن مو، زیبایی و خوش حالتی آن را مشاهده کنید، بهتر است بعد از دوره قاعدگی خود برای رنگ کردن موهایتان دست به کار شوید.

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x