جادوی رنگ بنفش! بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با لباس بنفش

در مورد ست کردن رنگ بنفش چه احساسی دارید؟ امروزه طیف رنگ‌های بنفش، بسیار در میان افراد محبوب شده است و از این رنگ مدام در استایل خود به کار می برند.

رنگ بنفش در قدیم تا به امروز به عنوان یک رنگ سلطنتی یاد می‌شود و استایل و پوشش شما را بسیار جذاب می کند. داشتن لباسی با رنگ بنفش در کمد کافی نیست و باید یاد بگیرید برای ست کردن رنگ بنفش چه رنگ‌هایی، متضاد یا هم‌خانواده آن هستند.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ به صورت کامل و مفصل توضیح می‌دهیم که چه رنگ هایی با بنفش ست می‌شوند. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

رنگ‌های مکمل رنگ بنفش

در اینجا قصد داریم درمورد رنگ‌های مکمل رنگ بنفش صحبت و آنها را برسی کنیم و اینکه چگونه می‌توانیم خیلی سریع و راحت‌ آن را با رنگ‌های مکمل و زیبا ست کنیم و یک استایل خیابانی یا مجلسی شیک داشته باشیم.

چرخه رنگ
چرخه رنگ

 

نکته جالب این رنگ این است که رنگ بنفش طیف وسیعی از ته رنگ‌های گرم و سرد دارد و به این معنا است که با اکثر رنگ ها به خوبی ست می‌شود.

اما قبل از توضیح در مورد رنگ‌های مکمل بنفش، باید بدانید که این رنگ زیبا و پرطرفدار از 50 درصد رنگ قرمز و 50 درصد رنگ آبی تشکیل شده است که با تغییر درصد رنگ‌های تشکیل شده رنگ بنفش، می‌توان چرخه‌ای از رنگ‌های سرخابی، ارغوانی، یاسی و… را در اختیار داشت.

بنابراین با وجود تنالیته رنگ‌های زیادی که در پیرامون خود می‌بینیم می‌توانیم رنگ‌هایی را انتخاب کنیم که برای ست کردن با رنگ بنفش مکمل هستند ( برعکس) و به رنگ‌هایی که با بنفش همخوانی دارند نیز فکر کنیم.

چون رنگ سلطنتی بنفش، در میانه چرخه رنگی است، تقریبا با هر رنگی ست می‌شود.

همچنین دیدن رنگ‌های بنفش در طبیعت، در ترکیب رنگ‌ها ‌بسیار به شما کمک می‌کند؛ مانند اسطوخودوس، گل بنفشه، شکوفه‌ها و… که ترکیبی از رنگ‌های سبز،‌ زرد، قهوه‌ای و آبی هستند.

رنگ‌های زیبای بنفش که در طبیعت یافت می‌شوند
رنگ‌های زیبای بنفش که در طبیعت یافت می‌شوند

 

برای داشتن یک استایل شیک با رنگ بنفش توصیه می‌کنیم ابتدا با توجه به رنگ پوست خود یکی از رنگ‌های بنفش را از طیف گسترده رنگی آن، انتخاب کنید.

برای مثال اگر پوست تیره یا سبزه دارید رنگ‌های بادمجانی و بنفش تیره توصیه نمی‌شود و اگر پوست سفید و روشنی دارید می‌توانید از رنگ‌های پاستیلی یا تیره بنفش استفاده کنید.

رنگ مکمل بنفش را می‌توان زرد نام برد چون در چرخه رنگی، در مقابل زرد قرار دارد. همچنین همسایه‌های رنگ زرد مانند سبز لیمویی، نارنجی، پرتقالی، خردلی و بژ می‌تواند از مکمل ‌های این رنگ نام برد و برای ست کردن رنگ بنفش مناسب است.

در ادامه به توضیح 4 رنگ مکمل بنفش می‌پردازیم:

بنفش + زرد

اصلی ترین مکمل رنگ بنفش، رنگ زرد است و زمانی که رنگ زرد با رنگ بنفش در استایل شما ترکیب می‌شود، پوشش شما را از یکنواختی خارج می‌کند و توجه افراد به سمت شما جذب می‌شود. چون افراد کمی هستند که جسارت ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های مکمل دارند.

ست کردن رنگ بنفش با زرد در لباس
ست کردن رنگ بنفش با زرد در لباس

بنفش + سبز

ست کردن رنگ بنفش تیره با سبز با هم هماهنگی کامل دارند و مهم نیست کدام بخش از استایل یا اکسسوری شما به رنگ سبز است چون می‌دانم در هر صورت ست‌های زیبا و جالبی می‌توان خلق کرد.

پوشیدن رنگ بنفش تیره یا روشن با سبز، جسارت شما را افزایش می‌دهد به شرطی که قبل از ساخت یک استایل شیک، به فرم بدن و نوع ترکیب لباس‌های خود دقت کنید.

همچنین رنگ سبز جزو رنگ‌های سرد است پس بهتر است با بنفشی که قرمزی بیشتری دارد آن را ست کنید تا تعادل برقرار شود. البته ست کردن رنگ بنفش پاستیلی با سبز پاستیلی مشکلی ندارد چون میزان و هاله رنگ‌ها یکی است.

ست کردن رنگ بنفش روشن با سبز روشن
ست کردن رنگ بنفش روشن با سبز روشن

بنفش + بژ

برای شیک پوشانی که به دنبال رنک های بیشتری برای ست کردن با رنگ بنفش هستند رنگ بژ را پیشنهاد می‌دهم. چون ترکیب این دو رنگ استایل شما را شیک و خاص می‌کند.

شما می‌توانید بنفش مایل به قرمز یعنی ارغوانی و یا بنفش‌های ملایم را برای ترکیب با رنگ بژ انتخاب کنید تا تناژ رنگ‌ها به سمت گرم‌تر نزدیک شوند.

ترکیب شلوار بنفش با رنگ بژ
ترکیب شلوار بنفش با رنگ بژ

بنفش + قهوه‌ای

ترکیب رنگ بنفش با قهوه‌ای نیز زیبا است و اگر به دنبال تنوع هستید پیشنهاد می‌کنیم رنگ قهوه‌ای مایل به بژ را با بنفش تیره ترکیب کنید؛ اینگونه یک استایل حرفه ای و جذاب خواهید داشت.

ست کردن رنگ قهوه‌ای با بنفش
ست کردن رنگ قهوه‌ای با بنفش

بنفش + نارنجی

شاید افراد زیادی برای ساخت استایل خود، رنگ نارنجی را در کنار بنفش انتخاب نکنند اما باید بگویم ترکیب این دو رنگ نیز زیبا است و فقط باید دقت کنید رنگ نارنجی در کجا استفاده کنید.

بهتر است رنگ نارنجی را به عنوان یک تاپ و یک کیف دستی برای تکمیل استایل خود استفاده کنید تا رنگ بنفش بیشتر به چشم بیاید. دقت کنید چون رنگ نارنجی گرما و تندی زیادی دارد در پوشش، باید از رنگ بنفش تیره استفاده کنید.

ترکیب رنگ نارنجی به عنوان اکسسوری با بنفش
ترکیب رنگ نارنجی به عنوان اکسسوری با بنفش

رنگ های مشابه رنگ بنفش

بنفش اغلب به عنوان یک رنگ باشکوه و پر رمز و راز یاد می شود که دارای طیف رنگی یا رنگ‌های مشابه بسیاری است و از رنگ‌های یاسی روشن تا بنفش تیره و ارغوانی ادامه دارند که همگی بسیار جذاب و خاص هستند.

رنگ‌های مشابه با رنگ بنفش
رنگ‌های مشابه با رنگ بنفش

 

ارزیابی اینکه چه رگ‌هایی مشابه و هم‌خانواده رنگ بنفش هستند، بخشی سرگرم کننده و جذاب در دنیای مد محسوب می‌شوند.

هرگاه جسارت ست کردن رنگ بنفش با رنگ‌های متضاد را نداشتید و از ترکیب رنگ‌ها واهمه دارید، می‌توانید لباس‌بنفش خود را با خانواده رنگ‌های بنفش ست کنید.

برای داشتن ظاهری تک رنگ کافی‌است از هم‌خانواده‌های آن رنگ، استفاده کنید تا یک استایل بی نقص داشته باشد. در این مواقع پیشنهاد ما به شما ترکیب بنفش‌تیره با بنفش روشن است تا به ظاهر شما تنوع بدهد.

با درک بهتر رنگ‌ها می‌توانید کفش و اکسسوری خود را راحت و هوشمندانه تر انتخاب کنید. لیست زیر تشکیل شده از طیف و هم‌خانواده‌های این رنگ هستند که هیچ محدودیتی ندارند تا شما بتوانید با شناخت و ترکیب صحیح رنگ‌ها یک استایل شیک و جدید داشته باشید.

رنگ‌های مشابه با رنگ بنفش که کار خانم‌ها را برای ست کردن راحت می‌کند.
رنگ‌های مشابه با رنگ بنفش که کار خانم‌ها را برای ست کردن راحت می‌کند.
  • بنفش روشن: این رنگ پرطرفدار شما را به لطافت و عاشقانه ای آرام دعوت می‌کند و اگر دوست دارید از آن در پوشش خود استفاده کنید بهتر است با سایر رنگ‌های مشابه یا مکمل ترکیب کنید.
  • ارغوانی: رنگ ارغوانی یکی از رنگ‌های محبوب در بین خانم‌ها است که علاوه بر لباس، در لوازم آرایش و لوازم خانگی از این رنگ استفاده می‌کنند. این رنگ قرمزی بیشتر و گرمی بیشتری نسبت به بنفش اصلی دارد.
  • ارکیده: زمانی که تمام رنگ‌ها را بشناسید ست کردن با بنفش بسیار راحت تر انجام می‌شود. رنگ ارکیده با توجه به نور و موقعیت ممکن است اندکی تغییر کند. توصیه می‌کنم این رنگ را با رنگ‌های تیره مانند مشکی و طوسی ست نکنید چون ممکن است در معرض نور به رنگ خاکستری دیده شود.
  • بادمجانی: این رنگ کلاسیک شما را جسور‌تر می‌کند ولی برای همه افراد با هر رنگ پوستی مناسب نیست. افراد چاق یا افرادی که پوست روشنی دارند می‌توانند از این رنگ جذاب استفاده کنند. برای ست کردن با رنگ بادمجانی، رنگ مکمل زرد و رنگ‌های مشابه استفاده کنید.
  • یاسی: اگر برای اولین بار می‌خواهید ست کردن رنگ بنفش روشن را در استایل خود را شروع کنید می‌توانید از رنگ یاسی استفاده کنید که به راحتی با هرچیزی هماهنگ می‌شود. این رنگ تناژ ملایم و آرامی دارد که بسیار استایل شما را جذاب، آرام و شیک می‌کند.
  • بنفش مخملی: برای درک بهتر این رنگ می‌توانید یک بنفش اشباع شده و پرنگ در نظر بگیرید که دارای قرمزی بیشتری است. این رنگ را بسیار برای مجالس و مهمانی‌ها توصیه می‌کنم چون این رنگ گرم شما را جذاب و مجلسی جلوه می‌کند.
  • آبی بنفش: این رنگ دارای درصد کمتری از قرمز می‌باشد ولی ته رنگی از بنفش را دارد. شما نباید این رنگ را با فیلی یا خاکستری اشتباه بگیرید. به نظر می‌رسد ترکیب این رنگ سرد با یک بنفش‌ گرم بسیار عالی شود.
  • بنفش روشن (violet): ست کردن با رنگ بنفش روشن شما را جوان تر و شاداب تر نشان می‌دهد. اگر استایل رسمی و جذاب می‌خواهید کت و شلوار با رنگ بنفش روشن توصیه می‌کنم و اگر یک استایل دخترانه و زیبا می‌خواهید می‌توانید آن را با شال یا اکسسوری های سفید و… ترکیب کنید.

بهترین رنگ برای ترکیب شدن با رنگ بنفش

ست کردن رنگ بنفش با رنگ هایی مانند سفید، خاکستری، بژ، آبی و … بسیار جالب می‌شود. همچنین بنفش چون از رنگ‌های قرمز و آبی تشکیل شده است می‌توان ترکیب‌های زیبایی را خلق کرد که این ویژگی برای طراحان بسیار مفید و کارآمد است.

ترکیب بنفش با آبی و سفید
ترکیب بنفش با آبی و سفید

 

نکته کلیدی که هنگام ست کردن با رنگ بنفش باید دقت کنید این است که همیشه ته رنگ بنفش خود را با لباس‌هایی که با آن ست می‌شود مطابقت دهید و تناژ گرم و سرد رنگ‌ها را تشخیص داده و به درستی درکنار هم بچینید.

در ادامه توضیح می دهیم که بهترین رنگ برای ترکیب شدن با رنگ بنفش کدام است و هنگام انتخاب و ترکیب نوع لباس‌ها به چه نکاتی دقت کنید.

بنفش + سفید

سفید یک رنگ خنثی و کلاسیک است که با خیال راحت می‌توان برای ست کردن با هر رنگی آن را انتخاب کرد. سفید یک ترکیب نرم و شیکی را به شما می‌دهد که به خوبی با همه تناژهای رنگ ست می‌شوند. ست کردن رنگ بنفش با سفید برای استایل‌های خیابانی یا مهمانی ها نیز مناسب است.

توجه داشته باشید که بنفش را حتما با سفید ست کنید نه سفید‌هایی که حاله زرد مانندی مثل شیری، نباتی و کرمی و… دارند چون اینها با بنفش هم‌خوانی ندارند.

ست کردن رنگ بنفش با سفید
ست کردن رنگ بنفش با سفید

بنفش+ آبی

بیشتر رنگ‌ها با رنگ‌های اصلی که تشکیل دهنده آنها هستند به خوبی ترکیب می‌شوند و درمورد رنگ بنفش نیز همینطور است و آبی برای بنفش یک ترکیب طبیعی و زیبا است. به طور کلی رنگ آبی با تمام طیف رنگ‌های بنفش همخوانی دارد.

می‌توانید آبی تیره را با بنفش تیره ست کنید یا آبی روشن را با بنفش تیره یا بنفش روشن و پاستیلی را با آبی روشن ترکیب کنید. انتخاب و ترکیب این دورنگ هیچ محدودیتی ندارد و کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

پوشیدن یک کت راحت آبی با شلوار حریر بنفش یک ترکیب دخترانه و شیک است
پوشیدن یک کت راحت آبی با شلوار حریر بنفش یک ترکیب دخترانه و شیک است

بنفش + قرمز

شاید ست کردن رنگ بنفش با قرمز بلا فاصله به ذهن هرکسی خطور نکند اما می‌تواند به خوبی با بنفش جفت شود. قرمز یکی از رنگ‌های اصلی است که بنفش را تشکیل می‌دهد و گرمی موجود در بنفش را بیرون می‌کشد.

به طورکلی پیشنهاد می‌کنم رنگ قرمز روشن را با بنفش نسبتا روشن و یا بلعکس ست کنید که قطعا ترکیبی جسورانه است. افرادی که در مد و  فشن فعالیت می‌کنند بیشتر از این ترکیب استقبال می‌کنند.

ست کردن رنگ بنفش با قرمز جسارت و جدیت شما را بیشتر می‌کند
ست کردن رنگ بنفش با قرمز جسارت و جدیت شما را بیشتر می‌کند

بنفش + خاکستری

خاکستری یکی دیگر از رنگ‌های خنثی است که در بین افراد بسیار محبوب است و به خوبی با بنفش ست می‌شود. خاکستری با لباس‌هایی که بنفش تیره هستند به خوبی ترکیب می‌شوند و به شما ظاهری شاداب و شیک می‌دهد.

همچنین برای ست کرن با رنگ بنفش حتما باید به تناژ رنگ خاکستری دقت کنید چون خاکستری می‌تواند با رنگی گرم، سرد یا ته رنگ‌های مختلفی در پارچه ظاهر شود پس باید اطمینان داشته باشید که این دو رنگ به خوبی باهم همخوانی داشته باشند.

از رنگ طوسی می‌توان به عنوان تکمیل کننده استایل بنفش خود استفاده کنید
از رنگ طوسی می‌توان به عنوان تکمیل کننده استایل بنفش خود استفاده کنید

بنفش + زرد

شاید ست کردن رنگ بنفش با زرد بسیار شگفت انگیز به نظر برسد که این کاملا منطقی است چون در چرخه رنگ اصلی، بنفش و زرد متضاد هستند و این بدان معنا است که آنها برای داشتن ظاهری جسورانه بسیار عالی هستند.

زرد روشن و بنفش روشن به شدت با هم ترکیب می‌شوند همچنین هم‌خانوادهای زرد مانند خردلی و بژ اغلب با لباس‌های بنفش ست می‌شوند.

به ویژه زمانی که بنفش گرم انتخاب کنیم مانند ارغوانی، آلویی یا سایر بنفش‌هایی که ته رنگ قرمزی دارند به خوبی ترکیب می‌شوند. این ترکیب گرم و سرد رنگ‌های لباس شما برای فصول سرد سال بسیار عالی است.

پوشیدن شلوار زرد با یک کت ینفش می‌تواند استایل شما را خاص و متفاوت کند.
پوشیدن شلوار زرد با یک کت ینفش می‌تواند استایل شما را خاص و متفاوت کند.

رنگ های مناسب برای ست بنفش روشن

بنفش روشن با توجه به سلیقه‌تان با رنگ‌های مختلفی ست می‌شون. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و طوسی و بژ همگی گزینه‌های خوبی برای ست کردن با رنگ بنفش روشن است؛ به شرطی که ته رنگ‌هایی مشابه با بنفش داشته باشند.

همچنین می‌توانید برای داشتن یک استایل زیبا لباس‌های بنفش روشن خود را با گزینه‌های زرد روشن، آبی روشن یا بنفش تیره ست کنید.

از ست کردن رنگ بنفش روشن با رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی و رنگ‌هایی که دارای ته رنگی از قرمز دارند اجتناب کنید چون اینها به خوبی با بنفش روشن ست نمی‌شوند مگر اینکه لباس شما قبلا طرح‌هایی از این رنگ‌ها در پارچه خود داشته باشند.

بنفش روشن + سفید

سفید به عنوان رنگی خنثی برای ترکیب با تمام رنگ‌ها مناسب است به خصوص ست کردن رنگ بنفش روشن که پوششی جذاب و شیک به شما می‌دهد.

فقط توجه کنید که رنگ‌ سفید اندام‌ها را درشت تر می‌کند پس اگر پاهای لاغری دارید از شلوار سفید با یک کت بنفش روشن استفاده کنید و اگر بالاتنه ظریفی دارید از مانتو‌هایی که طرحدار هستند و از رنگ‌های بنفش برخوردارند استفاده کنید.

ست کردن رنگ سفید با بنفش روشن
ست کردن رنگ سفید با بنفش روشن

بنفش روشن + بنفش تیره

ترکیب این دو رنگ هیچگاه قدیمی نمی‌شود و همیشه جذابیت خود را دارد. دوست دارید کدام لباس بنفش شما جلوه‌ بیشتری داشته باشد؟ همان را از رنگ بنفش پر رنگ استفاده کنید و با بنفش کمرنگ ترکیب کنید.

پوشیدن دامن سبز با تاپ و کت بنفش
پوشیدن دامن سبز با تاپ و کت بنفش

بنفش روشن + صورتی

انتخاب رنگ‌های مشابه برای ست کردن رنگ بنفش نیز گزینه خوبی است. صورتی و بنفش می‌توانند به خوبی با هم هماهنگ شوند.

چون صورتی و بنفش دارای رنگ مشترک قرمز هستند و می‌توانند به خوبی ترکیب شوند. بنفش روشن با صورتی به خوبی ترکیب می‌شوند زیرا هر دو روشن هستند.

قطعا افراد بسیاری را دیده‌اید که لباس‌هایشان ترکیبی از بنفش و صورتی است و داشتن چنین استایلی اخیرا محبوبیت خاصی پیدا کرده است چون روند مد تغییر کرده و به سمت و سوی سادگی و راحتی کشیده شده است.

ترکیب بنفش روشن با صورتی بسیار جذاب و شیک است
ترکیب بنفش روشن با صورتی بسیار جذاب و شیک است

بنفش روشن + ارغوانی

رنگ‌های ثانویه از ترکیب رنگ‌های اصلی تشکیل شده‌اند و بنفش و ارغوانی هر دو دارای یک ترکیب رنگ اما با درصد‌های متفاوتی از آبی و قرمز هستند. ست کردن با بنفش روشن و ارغوانی شما را باهوش و زیرک نشان می‌دهد و نماد تجمل و ثروت است.

ترکیب ارغوانی روشن با بنفش تیره و بنفش روشن
ترکیب ارغوانی روشن با بنفش تیره و بنفش روشن

بنفش روشن + نیلی

رنگ نیلی به دلیل تیرگی که دارد به خوبی با بنفش روشن ست می‌شود و ترکیبی لوکس و باشکوهی را ایجاد می‌کند. رنگ نیلی نیز جزو یکی از تنالیته‌های رنگ بنفش است؛ به همین دلیل ترکیب این دو رنگ بی نقص و عالی است.

برای مثال پوشیدن شلوار جین نیلی با مانتو بنفش روشن و یک شالی که ترکیبی از هر دو باشد بسیار استایل شیک و ساده‌ای شکل می‌گیرد.

ترکیب نیلی با انواع بنفش ها ایده بسیار عالی است
ترکیب نیلی با انواع بنفش ها ایده بسیار عالی است

رنگ های مناسب برای ست بنفش تیره

رنگ‌های خنثی با تمام رنگ‌ها ست می‌شوند و برای ست کردن رنگ بنفش تیره نیز مناسب است. رنگ‌های خنثی شامل سفید، خاکستری، بژ می‌باشد که ترکیب رنگ ‌بژ با با بنفش می‌تواند کار را برای شما کمی پیچیده تر کند.

اما توصیه ما به شما این است که بنفش تیره را با رنگ‌هایی که مایل به قرمز هستند ترکیب کنید که می‌تواند کارساز باشد.

بنفش تیره را با رنگ‌های روشن یا تیره که با آنها تضاد دارند نیز به خوبی ست می‌شوند. مثلا رنگ آبی با بنفش تیره به خوبی ست می‌شود و رنگ سرد را به در بنفش به رخ می‌کشد.

دلیلی که پیشنهاد می‌کنیم از رنگ بنفش در استایل خود استفاده کنید این است که احساس شادی و رضایت را در شما ایجاد می‌کند و  به عنوان نماد ثروت و خلاقیت از آن یاد می‌شود. افرادی که از این رنگ استفاده می‌کنند اعتماد به نفس بیشتری دارند و افراد مستقلی هستند.

بنفش تیره +‌ مشکی

یکی از ترکیب‌هایی که هنوز درمورد آن صحبت نکردیم ست کردن بنفش با رنگ مشکی است که می‌تواند ترکیب چشمگیری را ایجاد کند.

مشکی با رنگ‌های تیره بنفش به خوبی ست می‌شود چون می‌تواند خانواده یا سایه‌های خودشان را برجسته کنند و جلوه آن چندین برابر شود.

با این حال، مشکی همیشه با رنگ‌های بنفش روشن خوب ترکیب نمی‌شود چون گاهی اوقات می‌تواند رنگ‌های بنفش روشن را کدر یا خاکستری نشان دهد. پس هنگام ترکیب رنگ‌های تیره و روشن دقت کنید.

ست کردن رنگ بنفش تیره با مشکی
ست کردن رنگ بنفش تیره با مشکی

بنفش تیره + سرمه‌ای

ست بنفش با سرمه‌ای یکی از انتخاب‌های محبوب آقایان و خانم‌ها است که به خوبی ترکیب می‌شوند. می‌توانید رنگ‌های دیگری نیز چاشنی این ترکیب کنید و از اکسسوری‌هایی با رنگ مشکی‌ و سفید استفاده کنید.

بنفش تیره + زرد

ست کردن رنگ بنفش تیره با زرد جذاب و جالب است چون زرد به دلیل گرمی که در رنگ خود دارد با سردی که در بنفش تیره وجود دارد تعادل بر قرار می‌کند و در کنار هم می تواند یک ترکیب رنگی کاملی را به وجود آورد.

همان طور که در قسمت‌های اول مقاله توضیح دادم رنگ زرد مکمل رنگ بنفش است و به خوبی هماهنگ می‌شود.

ست کردن رنگ بنفش تیره با زرد
ست کردن رنگ بنفش تیره با زرد

بنفش تیره + بنفش روشن

بنفش تیره به تنهایی شامل طیف وسیعی از رنگ‌ها می‌شود که بسیار محبوب است. ست کردن رنگ بنفش تیره با یاسی یا اسطوخودوسی بسیار ترکیب زیبایی است و می‌تواند تندی و تیرگی بنفش را بپوشاند.

ست کردن رنگ بنفش تیره با رنگ بنفش روشن بسیار بی‌نظیر است
ست کردن رنگ بنفش تیره با رنگ بنفش روشن بسیار بی‌نظیر است

بنفش تیره + سبز تیره

در طبیعت این دو رنگ همیشه باهم دیده می‌شوند که یک ترکیب استثنایی است. رنگ سبز به بنفش تیره لطافت و آرامش می‌دهد و تعادل را برقرار می‌کند.

فقط باید توجه داشته باشید که طیف رنگی‌ سبز مانند بنفش بسیار است، پس هنگام ساختن یک استایل شیک از سبزی مناسب استفاده کنید که من سبز یشمی و سبز زیتونی را پیشنهاد می‌کنم.

ترکیب بنفش با سبز در استایل زنانه
ترکیب بنفش با سبز در استایل زنانه

بنفش تیره + صورتی

رنگ صورتی چون یکی از رنگ‌های زدیک به رنگ بنفش است می‌توان با بنفش‌های مختلفی آن را ترکیب کرد. اصولا ترکیب صورتی را با بنفش روشن پیشنهاد می‌دهند اما ترکیب صورتی با بنفش تیره نیز زیبا است و استایل و پوشش زنانه شما را تکمیل می‌کند.

می‌توانید از رنگ صورتی به عنوان یک اکسسوری مانند کیف انتخاب کنید
می‌توانید از رنگ صورتی به عنوان یک اکسسوری مانند کیف انتخاب کنید

رنگ های مناسب برای ست بنفش پاستیلی

ست کردن رنگ بنفش پاستیلی برای دختران جوان بسیار سرگرم کننده است فقط باید توجه کنید که در پوشیدن این نوع از لباس‌ها افراط نکنید.

مثلا استایل پاستیلی برای دورهمی‌های دوستانه با برخی مراسم‌ها مناسب هستند؛ ولی پوشیدنشان را به صورت مداوم و برای فعالیت‌های روزانه، توصیه نمی‌کنم.

اگر می‌‌خواهید با بنفش پاستیلی یک پوشش شیک داشته باشید می‌توانید با رنگ‌های سفید یا کرم و نسکافه‌ای ترکیب کنید ولی اگر یک استایل فانتزی می‌خواهید می‌توانید با رنگ‌های پاستیلی مکمل مانند زرد لیمویی، سبز پاستیلی، پرتقالی کمرنگ و آبی آسمانی ست کنید.

رنگ‌های مناسب برای ست کردن با بنفش
رنگ‌های مناسب برای ست کردن با بنفش

 

منظور از رنگ پاستیلی یعنی رنگ‌هایی که علاوه بر داشتن رنگ‌های اصلی و واقعی، بسیار ملیح و لطیف‌اند و به رنگ‌های خنثی نزدیک‌تر هستند. به عبارتی درصد رنگ سفید رنگ‌های پاستیلی بیشتر است.

استفاده از این‌ رنگ‌هایی که به اخیرا ترند شده شما را خوش استایل و شیک پوش جلوه می‌دهد به شرطی که اصول اولیه برای داشتن یک پوشش بی نقص را بلد باشید.

بنفش پاستیلی در فصل بهار و تابستان بیشتر کاربرد دارد و در فصل سرما نیز عده‌ای رنگ‌های پاستیلی را به استایل خود اضافه می‌کنند که هیچ محدودیتی نیست.

اگر از پارچه و لباس‌های ساده خوشتان نمی‌آید می‌توانید از لباس‌های طرح دار با رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. به طور کلی شما می‌توانید بنفش پاستیلی را به سه روش ست کنید:

  • ست مونوکروم ( رنگ‌های مشابه)
  • ست کرن رنگ بنفش پاستیلی با رنگ‌های خنثی
  • ست کردن رنگ بنفش پاستیلی با رنگ‌های پاستیلی دیگر مانند پرتقالی کمرنگ، زرد لیمویی و …

در ادامه بیشتر به قوانین جزئی این رنگ می‌پردازیم و چند رنگ مناسب برای ست کردن رنگ بنفش پاستیلی برای شما توضیح می‌دهیم.

بنفش پاستیلی + نسکافه‌ای

اگر پوست و مو روشنی دارید محدودیتی در ترکیب این نوع رنگ‌ها ندارید و استایل شما بسیار جذاب و شیک به نظر می‌رسد. اگر پوست و موی تیره تری دارید توصیه می‌کنم رنگ ‌خنثی و بژ را جایگزین رنگ نسکافه‌ای کنید.

بنفش پاستیلی + هم‌خانواده‌های بنفش

ایجاد استایل‌های مونوکروم با رنگ‌های پاستیلی بسیار پرطرفدار هستند و این کار شما را قد بلند‌تر و کشیده تر نشان می‌دهد. در سبک‌ و استایل‌های تک رنگ شما محدودیتی برای انتخاب طرح و نوع پارچه ندارید.

استایل دخترانه و شیک با رنگ‌های مختلف بنفش
استایل دخترانه و شیک با رنگ‌های مختلف بنفش

بنفش پاستیلی + سفید

ترکیب رنگ پاستیلی بنفش با سفید بسیار جذاب است و شما را فردی شیک پوش و خلاق جلوه می‌دهد. برای مثال می‌توانید از یک کیق یا شلوار پارچه‌ای سفید و یک کت بنفش کوتاه استفاده کنید.

ترکیب بنفش با سفید
ترکیب بنفش با سفید

بنفش پاستیلی + پرتقالی کمرنگ

ست کردن رنگ بنفش پاستیلی با رنگ‌های متضاد بسیار جالب و سرگرم کننده هستند و شما را فردی خلاق و شیک پوش نشان می‌دهد. اما به طیف رنگ‌ها توجه کنید.

ست کردن بنفش با رنگ نارنجی پرتقالی
ست کردن بنفش با رنگ نارنجی پرتقالی

بنفش پاستیلی + زرد پاستیلی

درمورد ترکیب رنگ زرد با بنفش در مطالب قبلی کامل توضیح دادم و گفتم که زرد دقیقا مکمل بنفش است و ترکیب این دو رنگ بسیار جالب و جذاب است.

اگر مانتو یا بلوز شما دارای الگو و ظاهری ساده است می‌توانید آن را با رنگ زرد پاستیلی ترکیب کنید تا استایل شما نمای بیشتری داشته باشد. البته این ترکیب را برای افرادی که پوست نسبتا روشنی دارند توصیه می‌کنیم.

ترکیب رنگ بنفش پاستیلی با زرد پاستیلی
ترکیب رنگ بنفش پاستیلی با زرد پاستیلی

بنفش پاستیلی + سبز پاستیلی

ترکیب سبز با بنفش را قطعا در طبیعت بسیار دیده‌اید و ترکیب این دو رنگ برای پاییز و بهار بی نظیر است. بنفش در کنار سبز حسابی خودش را نشان می‌دهد و اگر به یک استایل شاد و خاص علاقه دارید از داشتن استایلی سبز پاستیلی با بنفش پاستیلی دریغ نکنید.

می‌توانید یک مانتو سبز پاستیلی بپوشید که یک تاپ بنفش در زیر آن قرار دارد یا یک مانتو یا بلوز مردانه بنفش با یک کفش و کیف سبز پاستیلی ترکیب کنید که این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

ست کردن سبز پاستیلی با بنفش پاستیلی
ست کردن سبز پاستیلی با بنفش پاستیلی

بنفش پاستیلی + آبی آسمانی

اگر رنگ‌های پاستیلی زیادی برای ست کردن رنگ بنفش پاستیلی ندارید می‌توانید از رنگ آبی روشن استفاده کنید؛ چون در کمد هر فردی حداقل یک شلوار یا کت جین آبی وجود دارد که ترکیب آن با رنگ بنفش پاستیلی بسیار جذاب و شاداب می‌شود.

مثلا روی مانتو آبی خود یک شال بنفش بپوشید و با رنگ‌های دیگر مانند سفید ترکیب کنید. اضافه کردن سایر رنگ‌ها به لباس‌تان اشکالی ندارد و می‌توانید از ۳ رنگ در استایل خود به کار ببرید.

ست کردن رنگ بنفش پاستیلی با آبی آسمانی

بنفش پاستیلی + صورتی کمرنگ

ترکیب بنفش پاستیلی با صورتی کمرنگ یک استایل لطیف و دخترانه به شما می‌دهد که شما را جوان تر و شاداب تر جلوه می‌دهد. این ترکیب را می‌توانید با گلبهی و هلویی نیز انجام دهید.

پیشنهاد ما این است که بنفش را با هلویی که رنگ سال 2024 است، ست کنید تا ظاهر شما کاملا به‌روز و طبق مد باشد.

این ترکیب محدودیت سنی ندارد و برای دختربچه‌ها نیز مناسب است. همچنین برای تکمیل استایل خود می توانید از اکسسوری‌هایی، مانند ساعت و انگشتر استفاده کنید.

استایل دخترانه و آرام با رنگ‌های بنفش و صورتی کمرنگ
استایل دخترانه و آرام با رنگ‌های بنفش و صورتی کمرنگ

کلام آخر

بنفش از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی که هر دو جزو رنگ‌های اصلی هستند تشکیل شده است. انتخاب رنگ بنفش برای تمام طول سال سرگرم کننده است و ست کردن رنگ بنفش با دیگر رنگ‌ها بسیار آسان است.

حتما این مقاله را قبل و هنگام خرید لباس‌های به رنگ بنفش بخوانید و از انتخاب‌های جسورانه نترسید چون با کسب تجربه بیشتر می‌توانید استایل شیک تری داشته باشید.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله هنگام خرید لباسی با رنگ بنفش به شما کمک کند. اگر شما نیز در مورد ست کردن رنگ بنفش اطلاعی دارید خوشحال می‌شویم برای ما ارسال کنید.

سوالات متداول

چه رنگ‌های باید از ترکیب با بنفش اجتناب کنیم؟

به نظر می‌رسد که بیشتر رنگ‌ها با بنفش ست می‌شود به شرطی که ته رنگ و ترکیب آنها را در نظر بگیرید با این حال چند رنگ به سختی با لباس‌های بنفش ست می‌شوند که عبارتند از نارنجی، قهوه‌ای و رنگ‌هایی که درصد زردی و قرمزی زیادی دارند.

هنگام انتخاب لباس مجلسی بنفش به چه نکاتی دقت کنیم؟

ابتدا موقعیت را در نظر بگیرید اگر این لباس را برای عروسی می‌پوشید از پوشیدن اکسسوری‌های سفید و مشکی بپرهیزید. می‌توانید از اکسسوری‌های نقره‌ای یا طلایی  یا بدلیجاتی از رنگ‌های هم‌خانواده بنفش استفاده کنید.

با توجه به تغییر فصل از چه رنگ بنفشی استفاده کنیم؟

ست کردن رنگ بنفش متفاوت است و برخی از آنها در بعضی از فصل‌ها مناسب تر هستند. بنفش‌های پاستیلی در بهار، بنفش‌های روشن در تابستان و بنفش‌های تیره در زمستان و پاییز بهتر هستند.

4.1 | (15)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x