جاذبه های گردشگری لوندویل

یکی از شهرهای دیدنی استان گیلان، لوندویل است که در شهرستان آستارا قرار گرفته است. ساحل این شهر مملو از زیبایی و جذابیت می باشد که گردشگران را مسحور خود می کند.

لوندویل به خاطر موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود می تواند به سلیقه طیف وسیعی از گردشگران پاسخ دهد. چنانچه قصد دارید تابستان به این منطقه سفر کنید ساحل حویق و ساحل صدف مناسب ترین مکان برای اقامت شماست تا یک روز زیبا و جذاب دریایی را تجربه کنید.

مجتمع ساحلی صدف و طرح سالم سازی آن، آبشاری زيبا با نام آبشارلاتون در ميان جنگل‌های لاتون با ارتفاع در حدود ۱۰۳ متر، آبشار ميه کومی، آب گرم روستای كوته كومه، مناطقی سرسبز و ييلاقی لاتون، باباعلی، اسبينه و سواحل ۱۰ کيلومتری کناره‌ای دريای خزر از جمله جاذبه های گردشگری لوندویل است.

امام زاده ابراهيم و قاسم، آرامگاه بابا حسن از عرفای منطقه، آرامگاه محمد دوست در قره سو و آرامگاه بابا علی در روستای باباعلی هم از جمله جاذبه های فرهنگی و گردشگری این منطقه است.

 

آب و هوای لوندویل


لوندویل به سه بخش جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی تقسیم می شود که باعث می شود این منطقه از نظر آب و هوایی شرایط متفاوتی را در فصول مختلف تجربه کند

هوای منطقه جلگهٔ ای آن در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان ملایم است . در حالی که هوای کوهستان در تابستان معتدل و در زمستان سرد می باشد. در لوندویل بارندگی پدیده غالبی است ، به طوری که میانگین بارندگی آن ۱۴۰۰ میلی‌متر است. زمستان های این شهر زیاد سرد نیست و تعداد روزهای یخبندان به‌طور متوسط در طول سال ۲۱ روز است.

از جمله جاذبه های لوندویل، کوه های پوشیده از درخت و گیاه آن است که مناظر بسیار زیبایی را در این منطقه ایجاد می کند. کوه خانبلاغی با ارتفاع ۲۱۶۷ متر بلندترین نقطهٔ کوهستانی این منطقه‌ است.

یکی از ویژگی های جغرافیایی این منطقه، رودهای پر آبی چون چلوند، لوندویل و کانرود هستند که در این منطقه جریان دارند.

آب و هوای شهرستان لوندویل

پناهگاه حیات وحش لوندویل


پناهگاه حیات وحش لوندویل یکی از مناطق دیدنی آستارا و همچنین از جاذبه های گردشگری لوندویل به شمار می رود. این پناهگاه بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و یکی از پناهگاه های بارز و مهم حیات وحش در استان گیلان محسوب می شود.

پناهگاه حیات وحش لوندویل دارای مساحتی در حدود ۱۰۲۶ هکتار است. این منطقه نمونه منحصر به فرد از باقیمانده جنگل های جلگه‌ای و زیبای هیرکانی است. این پناهگاه در سال ۱۳۵۲ به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است و اکنون شکار در آن ممنوع می باشد.

اینجا گونه های مختلف حیوانات و همچنین گیاهان منحصربه فرد دیده می شود. گونه‌های مهم گیاهی پناهگاه حیات وحش لوندویل شامل نی، لویی، انار وحشی، توسکای قشلاقی ازگیل لرگ، لیلکی و تمشک است.

از ویژگی این پناهگاه موقعیت تالابی و منطقه پوشیده از درخت آن است.۳/۱ هکتار از اراضی منطقه را سیمای تالابی و بقیه را درختچه های جنگلی شامل انار وحشی و گوجه وحشی فراگرفته است. در این پناهگاه گونه های مختلفی از حیوانات نیز وجود دارد. سمورآبي، گوركن، فوك درياي خزر و شغال از پستانداران این منطقه است.

قوي گنگ، قوي فريادكش، ‌فيلوش، ‌اردك سياه كاكل، ‌اردك چشم طلايي ، باكلان كوچك و بزرگ، عقابها ،‌ كاكائيها،‌ پرستوهاي دريايي، آبچليك ها،‌ حواصيل ها، ‌سهره‌ها ، ‌چرخ ريسك ها، گيلانشاه خالدار، ‌پري شاهرخ، درنا و قرقاول هم از گونه پرندگان منطقه است.

پناهگاه حیات وحش لوندویل

آبشار لاتون


یکی از جاذبه های گردشگری لوندویل ، آبشارهای آن است که در این منطقه پراکنده می باشد. آبشار لاتون در استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته ‌است. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار ایران به حساب می‌آید.

علاوه بر آبشار اصلی، آبشاری دیگر در ۱۰ متری آن قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض تر است. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری وجود دارد که از زیبایی‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد منطقه لاتون است.

این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس «اسپینه» سرچشمه گرفته و به رودخانهٔ لوندویل که با طول ۱۷ کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس «اسپینه» سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای کاسپین می‌شود.

در اطراف این آبشار استراحتگاه های متعددی برای رفاه گردشگران بوجود آمده و همه ساله این مکان، میزبان صدها و حتی هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی است.

در کناره های این آبشار جنگل های انبوه بکر و دست نخورده وجود دارد که مملو از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی است که در اعلب فصول سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کند. دراین منطقه گونه های مختلفی از حیوانات مانند گرگ، گراز، خرس (نادر)، جوجه تیغی، اسب، گاو دیده می شود.

جاذبه های لوندویل | آبشار لاتون

زمان سفر به لوندویل


زمان مناسب سفر به یک منطقه معمولا وابسته به نوع اقلیم و آب و هوای آن دارد. سفر به لوندویل باتوجه به اینکه آب و هوای معتدلی دارد می توان در همه فصول انجام شود. گر می خواهید از جاذبه های گردشگری لوندویل نهایت لذت ببرید حتما فصل پاییز را فراموش نکنید .در فصل پاییز زیبایی این منطقه با نارنجی شدن برگ درختان تکمیل می شود و سفری رویایی برای شما ایجاد می کند. در فصل گرما این برگ سبز درختان است که فضا را بسیار زیبا و خرم می نماید.

کوه اسپیناس


کوه ها از جاذبه های این منطقه است که گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. کوه اسپینا (اسپیناس یا اسپینه) با 2105 متر بلندترین کوه در منطقه آستارا است.این کوه در هفده کیلومتری شرق شهر لوندویل آستارا قرار دارد و آبشار لاتون از آن سرچشمه می‌گیرد.

اینجا آبشار لاتون و کوه اسپینا مناظر بسیار چشم گیری بوجود آورده اند که سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد. در مسیر آبشار لاتون تپه‌های جنگلی و رودخانه‌ای که منبع آن آبشار لاتون است دیده می‌شود که یکی از مناطق بسیار زیبای آستارا است.

لوندویل یکی از شهرهای پرباران کشور است و همین ویژگی آب و هوایی باعث شده که مناظر بسیار چشم نوازی در این منطقه شکل گیرد. وقتی به آستارا و استان گیلان سفر می کنید حتما سری به لوندویل هم بزنید چون در اینجا می توانید خیلی از زیبایی های طبیعی را ببنید که شاید نتوانید در سایر نقاط آن را به نظاره بنشنید.

کوه اسپیناس | شهر لوندویل

4 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x