روش انتخاب یک هندوانه عالی در این روزهای داغ تابستان

می دانید که هندوانه و تخم هندوانه خواص بی شماری دارد. اگر در این روزهای گرم تابستانی هوس خوردن هندوانه کرده اید این چند ترفند ساده برای انتخاب بهتر به شما کمک می کنند. هندوانه نه تنها برای سلامت پوست بلکه برای رشد مژه و ابرو نیز بسیار کارآمد است.

انتخاب یک هندوانه

یک هندوانه خوب برای تابستان انتخاب کنید

۱-به دنبال شکل یکنواخت باشید: به دنبال یک هندوانه محکم و متقارن و عاری از کبودی، بریدگی یا حفره باشید. اگر هندوانه توده یا برآمدگی داشته باشد، بدان معنی است که در هنگام رشد، مقدار نامنظمی از آفتاب یا آب دریافت کرده و باعث خشکی یا ناهماهنگی شکل و سایز آن شده است.

به دنبال یک هندوانه با شکل یکنواخت باشید

۲- هندوانه را بلند کنید: هندوانه باید به اندازه سایزش سنگین باشد، زیرا نشان می دهد که پر از آب است و بنابراین خوب و رسیده می باشد. سعی کنید وزن هندوانه خود را با هندوانه دیگر با اندازه مساوی، مقایسه کنید. هرکدام که سنگین تر باشد، رسیده تر خواهد بود. این توصیه برای بیشتر میوه ها و سبزیجات نیز صدق می کند.

هندوانه را بلند کنید

۳- به دنبال رنگ ها و لکه ها باشید: قسمت زیرین هندوانه باید یک لکه زرد خامه ای داشته باشد که به آن لکه میدانی می گویند. این لکه به این معناست که هندوانه روی زمین بوده و در آفتاب رسیده است، بنابراین هرچه این قسمت تیره تر باشد، بهتر است ! اگر این لکه سفید باشد یا حتی وجود نداشته باشد، این به این معنی است که هندوانه خیلی زود برداشت شده و نرسیده است و قطعا شیرین نخواهد بود.

لکه های روی هندوانه را بررسی کنید

۴- رنگ را بررسی کنید: یک هندوانه مناسب و رسیده باید به رنگ سبز تیره باشد و از نظر ظاهری نه مات باشد، نه براق. یک هندوانه براق معمولاً در حال رسیدن می باشد.

رنگ هندوانه را بررسی کنید

۵- روش ضربه زدن را امتحان کنید: تکنیک ضربه زدن می تواند کمی سخت باشد، اما بسیاری از طرفداران هندوانه قسم می خورند که بسیار موثر است. با انگشتان مشت شده به هندوانه ضربه بزنید وبه صدایی که ایجاد می شود گوش دهید. برای یک هندوانه باید یک صدای کامل و زیرتر از پایه بشنوید. در این بخش از تست هندوانه، صدای عمیقی نیاز نیست، زیرا این صداها بدان معنی است که هندوانه نرسیده و کال است.

یک هندوانه عالی برای تابستان

۶- بدانید که هنگام خرید یک هندوانه قاچ خورده، چه هدفی دارید: اگر در حال خرید هندوانه از پیش برش داده شده هستید، موارد خاصی نیز وجود دارد که باید به دنبال آن ها باشید. تکه هایی را با گوشته هندوانه ای قرمز روشن و دانه های قهوه ای تیره یا سیاه انتخاب کنید. از تکه هایی با رگه های سفید و وفور دانه های سفید خودداری کنید. همچنین باید ببینید که هندوانه کم آب است یا نه و تخمه های آن در حال جدا شدن می باشند یا خیر.

منبع: هنرفردی

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پایان رپورتاژ آگهی

امتیاز شما به این پست
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x