راهنمای کامل ست کردن رنگ سبز آبی: ویژه خانم‌ها و آقایان

نظرسنجی‌ها نشان داده که رنگ آبی محبوب‌ترین رنگ در میان مردم است و بعد از آن رنگ سبز رتبه دوم را دارد. در نتیجه رنگ سبزآبی رنگی پرطرفدار و تقریبا عامه پسندی است که هر دو دسته طرفداران رنگ آبی و سبز را به خود جلب می‌کند. طرفداران این رنگ، آن را برای لباس، کیف، کفش و یا حتی دکوراسیون خانه انتخاب می‌کنند. پس دانستن رنگ‌های مکمل و انواع ست رنگ سبز آبی برای استفاده از این رنگ مهم است.

سبز آبی در طیف رنگ‌های سرد اما سرزنده قرار می‌گیرد و انتخاب آن زیبایی رمزآلودی به تیپ شما خواهد داد. در نگاه اول شاید ست کردن رنگ سبز آبی کمی دشوار به نظر برسد. اما اگر تصمیم گرفته‌اید لباسی با این رنگ داشته باشید، باید نحوه ست کردن رنگ سبزآبی را یاد بگیرید.

با ایده‌ آل مگ همراه باشید تا با ست رنگی سبز آبی هرچه بیشتر و بهتر آشنا شوید.

رنگ سبز آبی چه رنگی است؟

رنگ سبز آّبی را نه می‌توان سبز قلمداد کرد و نه آبی. این رنگ، فیروزه‌ای یا نیلی هم نیست. رنگ سبز آبی همانطور که از اسمش پیداست از ترکیب دو رنگ سبز و آبی ایجاد می‌شود. سبز آبی در طیف رنگی سبز قرار دارد که تناژ آبی هم در آن حس می‌شود.

رنگ سبزآبی

سبز آبی روشن به فیروزه‌ای شبیه است؛ اما طیف تیره آن بیشتر به کله غازی نزدیک است. این رنگ در آثار هنری مصریان باستان دیده می‌شود. سبز آبی حس آرامش و توازن القا می‌کند. آرامش را از تناژ آبی درونش و توازن را از سبزی خود وام می‌گیرد.

این رنگ، شاد و زنده است و فقط کافیست آن را در یک آیتم از تیپ خود استفاده کنید. مثلا شال یا مانتویی از این رنگ بپوشید؛ باقی را از رنگ‌های مکمل و ست با سبز آبی انتخاب کنید.

بهترین ترکیب رنگ ها برای ست رنگ سبز آبی

از آنجایی که رنگ سبز آبی از آمیختن دو رنگ پدید آمده‌، می‌توانید برای ست کردن آن از رنگ‌های زیادی استفاده کنید. یعنی می‌توانید این رنگ را هم با مکمل‌های رنگ آبی و هم با مکمل‌های رنگ سبز ست کنید.

بهترین ایده ها برای ست‌ رنگ سبز آبی را باید در طبیعت دید. طبیعت رنگ‌هایی که مطابقت و هارمونی بیشتری با هم دارند را در کنار هم قرار می‌دهد. همان طور که در تصویر می‌بینید، رنگ سبز آبی به خوبی با آبی اقیانوسی ست می‌شود.

ست کردن رنگ سبزآبی با آبی اقیانوسی

مکمل اصلی رنگ سبز آبی، مرجانی است. رنگ مرجانی در چرخه رنگ‌ها درست در مقابل این رنگ قرار می‌گیرد. به جز مرجانی، می‌توانید به رنگ هلویی هم فکر کنید که کمی روشن‌تر است و با توجه به اینکه رنگ سال جدید است، استایل شما را کاملا به‌روز و جذاب می‌کند.

اما اگر انتخاب محتاطانه‌تری مد نظر دارید، به رنگ‌هایی مثل خاکستری فکر کنید.

ست کردن سبز آبی و مرجانی

انتخاب‌های بعدی به سلیقه و جسارت شما برمی‌گردد که از چه تناژ رنگ‌هایی برای آمیختن با سبزآبی استفاده کنید. اگر رنگ‌های گرم و جذاب را دوست دارید به سراغ سرخابی، زرشکی و نارنجی بروید. این رنگ‌ها مکمل رنگ سبز هستند. اما اگر سادگی را دوست دارید به رنگ‌های سفید و کرم فکر کنید.

در هر صورت اگر برای ست کردن رنگ سبزآبی با کمبود رنگ مکمل مواجه شده‌اید، رنگ مشکی به داد شما خواهد رسید. در کل رنگ مشکی ناجی هر ست رنگی است.

از دیگر رنگ‌هایی که به خوبی با سبزآبی ست می‌شوند باید به سبز سدری، آبی کاربنی، بنفش، کاراملی، سرکه‌ای و سورمه‌ای اشاره کرد؛ البته ست رنگ سبز یشمی هم با سبزآبی زیبا می‌شود.

 

راهنمای ست کردن لباس رنگ سبز آبی

در قسمت قبل به طور کلی از ست رنگ سبز آبی گفتیم که می‌توان از آن برای ست کردن لباس‌های سبزآبی، و به کار بردن این رنگ در دکوراسیون داخلی هم استفاده نمود.

در اینجا اگر بخواهیم به طور جز از ست لباس سبز آبی صحبت کنیم باید از دسته‌های لباس حرف بزنیم. مثلا مانتو سبز آبی با شلوار سورمه‌ای ترکیبی جالب و چشم‌نوازی می‌سازد. اما در کل همانطور که گفتیم مشکی برای ست کردن این رنگ جذاب هم مناسب است. ست سبز آبی و مشکی بهترین گزینه برای محیط دانشگاه و اداره است.

برای ست رنگ سبز آبی روشن می‌توان از رنگ‌های مکمل با فیروزه‌ای کمک گرفت چرا که سبز آبی روشن به فیروزه‌ای نزدیک است. این رنگ با آبی کاربنی، سبز روشن، زرد و نارنجی همخوانی خوبی دارد. رنگ سبز آبی تیره که متمایل به کله غازی است را با رنگ‌هایی مثل خاکستری، زرد روشن یا خردلی و سبز زیتونی ست کنید.

چطور ست رنگ سبز کله غازی بپوشیم؟

مانتو سبز آبی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

مانتو سبز آبی انتخابی است که چه برای مهمانی و چه برای محیط کار و دانشگاه می‌تواند مناسب باشد. فقط باید به رنگ‌هایی که با آن ست می‌کنید توجه کنید.

مثلا اگر این رنگ را با شال سرخابی و شلواری مشکی ست کنید، تیپ شما مناسب مهمانی می‌شود. حال اگر همین مانتو را با شلوار و مقنعه و یا شال مشکی ست کنید برای محیط کار و درس بسیار درخور خواهد بود.

شلوار مردانه و زنانه سبز آبی با چه رنگی ست می‌شود؟

شلوار سبز آبی تنها مختص یک جنس نیست. این رنگ شلوار در بین خانم‌ها هم طرفداران زیادی دارد. برای مردها ست کردن شلوار سبز آبی بسیار ساده است چرا که تنها کافی است آن را با یک پیراهن یا تیشرت رنگ‌هایی که قبلا گفتیم ست کنند. مثلا شلوار سبز آبی مردانه با پیراهن سفید و کت کرم ترکیبی شیک می‌سازد که برای انواع محیط‌ها چه رسمی و چه مهمانی مناسب است.

ست کردن شلوار سبزآبی مردانه

شلوار کتان یا جین سبز آبی زنانه با مانتو همرنگ خودش برای محیط کار و لباس فرم مناسب است. حال اگر برای تیپ بیرون می‌خواهید ست کردن رنگ سبز آبی با مانتو مشکی و یا سفید و کرم فضایی اسپرت به تیپ شما می‌دهد. این ست برای رفت و آمد روزمره انتخاب مناسبی خواهد بود. البته اگر می‌خواهید برای یک مهمانی خودمانی شلوار سبز آبی بپوشید می‌توانید از عکس زیر ایده بگیرید.

تیپ اسپورت دخترانه با شلوار سبز آبی

کفش و کیف سبز آبی با چه رنگی ست می‌شود؟

رنگ سبز آبی در کیف و کفش‌های چرم استفاده می‌شود که مدل‌های متنوعی هم دارد. برای تیپ‌های رسمی استفاده از کیف و کفش سبز آبی انتخاب خوبی است. این رنگ در کیف و کفش حالت خاص و تکی دارد و تیپ شما را چشم‌نواز و جذاب می‌کند.

برای پوشیدن کفش‌های سبزآبی می‌توانید از عکس‌های زیر ایده بگیرید.

استایل شیک زنانه

ست کردن سبزآبی و قهوه ای

ست کردن سبزآبی برای زمستان

نکات طلایی ست رنگ سبز آبی برای خانم‌ها و آقایان

در پایان باید با شما روراست بود و به انتخابتان آفرین گفت. انتخاب رنگ‌های جذاب و پررنگ، انتخاب‌هایی جسورانه هستند که هرکسی به سراغ آن‌ها نمی رود. همین امر موجب می‌شود که شما در جمع، خاص باشید و به چشم بیایید.

البته اگر برای شما سخت است که با همچین رنگ‌هایی به محیط‌های رسمی بروید می‌توانید با رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری و مشکی از حجم این رنگ بکاهید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

در فصل زمستان از این رنگ سرد در کنار رنگ‌هایی مثل ارغوانی و صورتی مات استفاده کنید تا هارمونی ملایمی ایجاد کنید؛

  • این رنگ برای بافت، پالتو، کلاه و شال گردن برای زنان و مردان انتخاب مناسبی است.
  • برای فصل بهار سبز آبی را با رنگ مرجانیست کنید تا شما را سرزنده و شاد نشان دهد.
  • برای محیط کار از تناژ تند رنگ سبز آبی، با قرار دادن آن در کنار خاکستری و مشکی بکاهید.
  • قرار دادن این رنگ با هم طیفی‌های خود انتخاب مناسب و عامه پسندی است.

سخن پایانی

از لباس‌های سبز آبی روشن برای فصل بهار و از طیف‌های تیره این رنگ بیشتر در فصل تابستان و پاییز استفاده کنید. اگر به دنبال فوت و فن ست کردن رنگ ها هستید، حتما مقاله چه رنگ هایی با هم ست می‌شوند را بخوانید.

امیدواریم که این مقاله بتواند سوالات شما درباره چگونگی ست کردن و پوشیدن لباس‌های سبز آبی را برطرف کند. اگر باز هم در این مورد سوالی دارید می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

سوالات متداول

آیا نمی‌توان رنگ سبز آبی را در پاییز پوشید؟

معمولا لباس‌های رنگ سبز آبی برای پوشیدن در فصل پاییز مناسب نیستند اما هیچ منعی برای پوشیدن آن‌ها در فصل پاییز نیست و شما می‌توانید لیاس‌هایی با این رنگ را هم در پاییز بپوشید.

فرق ست کردن سبز آبی روشن و سبز آبی تیره چیست؟

برای ست کردن لباس‌هایی با رنگ سبز آبی روشن بهتر است از سفید و رنگ‌های روشنی چون زرد، صورتی روشن، سرکه‌ای، آبی روشن و سبز روشن استفاده کنید. در مقابل برای ست کردن طیف تیره این رنگ باید از سیاه، سورمه‎‌ای، قهوه‌ای تیره، آبی تیره و سبز لجنی استفاده کرد.

آیا پوشیدن این رنگ برای سن خاصی مناسب است؟

خیر، از این رنگ می‌توان در پوشش افراد در سنین مختلف استفاده نمود.

چه شال یا روسری با مانتوی سبز آبی ست می‌شود؟

رنگ‌های سبز، آبی، سفید، مشکی، زرشکی، قرمز، سرکه‌ای، صورتی و بنفش به خوبی با سبز آبی ست می‌شوند. برای انتخاب شال یا روسری ست مانتو سبز آبی باید ببینید که کدامیک از این رنگ‌ها بیشتر به صورت شما می‌آید.

2.2 | (10)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x