رنگ سال 2024 و 1403: از بهترین ست‌‌های لباس تا آرایش

اگر از افراد علاقمند به رنگ سال 2024 و 1403 هستید، باید بدانید در روزهایی که دنیا به شدت درگیر جنگ و تنش است، شرکت پنتون رنگ هلویی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده، رنگی که یادآور دلسوزی برای دیگران و همدلی میان انسان‌ها است و از همه می‌خواهد بقیه را از یاد نبرند.

استفاده از این رنگ‌ در پوشش و آرایش کار سختی نیست. البته دیدن چند نمونه استفاده از این رنگ در این مقاله، ایده‌های جالبی به شما می‌دهد.

اگر دوست دارید بیشتر درباره این رنگ خاص بدانید، با ایده آل مگ همراه شوید.

چه کسی رنگ سال را انتخاب می‌کند؟

بسیاری از موسسات معتبر فعال در زمینه مد و دکوراسیون هر ساله رنگی را به عنوان رنگ سال انتخاب و معرفی می‌کنند. این نهادها معمولا در تولیدات‌شان، بیشتر از رنگ سال خود استفاده می‌کنند. همه این نهادها برای انتخاب رنگ سال معیارهایی دارند که در هر یک متفاوت است.

در میان همه رنگ‌هایی که از طرف این موسسات انتخاب می‌شوند، مردم تنها رنگ انتخابی یکی از آن‌ها را یه عنوان رنگ سال می‌پذیرند. این موسسه، موسسه رنگ پنتون (Pantone) است.

موسسه پنتون چه ارتباطی با انتخاب رنگ سال دارد؟

در سال 1963 یک فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام هربرت لارنس یک سیستم استاندارد برای رنگ‌ها طراحی کرد. او به هر رنگ یک کد اختصاصی داد تا دیگر، سلیقه‌های مردم و خطای چشم، باعث اشتباه گرفتن رنگ‌ها نشود.

این سیستم اختصاصی به حدی دقیق بود که کم‌کم همه فعالان حوزه رنگ و مد شروع به تبعیت از این سیستم کردند. در پی این موفقیت، آقای لارنس شرکتی تاسیس کرد و نام آن را پنتون یعنی همه رنگ‌ها گذاشت.

در حال حاضر پنتون یکی از معتبرترین موسسات رنگ در جهان است. این موسسه از 1999 به بعد هر ساله با توجه به حال و هوای مردم جهان، رنگی را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند.

رنگ سال 2024 و 1403 چیست؟

موسسه پنتون برای سال 2024 (1403) رنگ خاص و جدیدی را معرفی کرده است: رنگ هلویی مخملی یا Peach Fuzz با کد پنتون 13-1023.

یک زن با لباس هلویی که رنگ سال 2024 و 1403 است، می رقصد
رنگ هلویی، رنگ سال 1403 و 2024

رنگ امسال نمادی از همدلی و ارتباط انسانی است. با توجه به درگیری‌های فراوان در دنیا و استرس زیادی که به مردم جهان وارد می‌شود، پنتون یکی از طیف‌های رنگ هلویی را برگزیده تا به همه یادآوری کند که کمی از شتاب زندگی کم کنند و به خودشان و دیگران بیشتر اهمیت دهند.

رنگ سال 2024 میلادی

پس از همه‌گیری گسترده کرونا، مردم جهان رنگ آرامش به خود ندیدند و جنگ‌های متعدد کام خیلی‌ها را تلخ کرده است. شرکت پنتون هم در واکنش به این همه اتفاق تلخ و استرس زیادی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده، دست به کار شد و اقدام به انتخاب رنگی کرد که یادآور آرامش و صلح است.

رنگ سال 1403 خورشیدی

در ایران موسسه خاصی برای تعیین رنگ سال وجود ندارد. از این رو فعالان صنعت مد و دکوراسیون، رنگ سال میلادی را به عنوان رنگ سال شمسی در نظر می‌گیرند و طراحی‌های خود را با توجه به آن انجام می‌دهند.

از این رو رنگ سال 1403 نیز همان هلویی مخملی است که توسط موسسه پنتون اعلام شد.

ست‌های رنگی با رنگ سال جدید

رنگ هلویی قابلیت بالایی برای ست شدن با رنگ‌های دیگر دارد. شما می‌توانید از رنگ‌های به ظاهر متضاد استفاده کنید و یا رنگ‌های هم‌خانواده آن را به کار برید و برای سال جدید، استایلی جدید و متفاوت بسازید.

برای اینکه در این مورد بهتر تصمیم بگیرید، می‌توانید جدول ترکیب رنگها را ببینید و با اصول ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر بیشتر آشنا شوید.

در ادامه چند نمونه از ست‌های رنگی امسال را با هم مرور می‌کنیم:

ترکیب هلویی با طیف رنگ‌های ملایم 

  • هلویی مخملی به خوبی با طیف‌های ملایم رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شود؛ مثلا آبی کمرنگ، سبز نعنایی، لاوندر (بنفش کمرنگ) و کرمی به خوبی با آن همساز می‌شوند.
  • می‌توانید هلویی را با ترکیب رنگ صورتی بپوشید یا اصلا صورتی را جانشین رنگ هلویی کنید. نتیجه، تیپ شما را فوق‌العاده جذاب می‌کند.
  • ترکیب رنگ بنفش به ویژه بنفش روشن با هلویی، زیبا می‌شود. بنفش رنگ سلطنتی است و تیپ شما را شیک می‌کند.
  • رنگ آبی آسمانی نماد آرامش است و بسیاری از لباس‌های موجود در بازار به این رنگ هستند. خبر خوب اینکه ترکیب آبی آسمانی با هلویی، فوق‌العاده جذاب و دلفریب می‌شود.
  • اگر در کمد لباس‌تان رنگ سبزآبی دیده می‌شود، خوش شانس هستید، چون ترکیب رنگ سبز آبی روشن با هلویی، تم لباس شما را دیدنی می‌کند.
  • اگر روی لینک هرکدام از رنگ‌های بالا کلیک کنید، می‌توانید نحوه ست کردن لباس با آن رنگ را مشاهده کنید.

برای اینکه تیپ جذابی با رنگ سال 2024 داشته باشید، سویشرت هلویی را با دامن آبی، بلوز سبز را با شلوار هلویی و یا لباس به رنگ لاوندر را با اکسسوری‌های هلویی امتحان کنید تا ظاهر زنانه و به‌روزی پیدا کنید.

یک خانم که پیراهن بلند هلویی و آبی پوشیده است و با دست، موهای سرش را نوازش می‌کند و به رنگ سال 2024 فکر می‌کند
رنگ هلویی با طیف‌های ملایم دیگر رنگ‌ها مثل آبی بسیار هماهنگ استترکیب رنگ هلویی مخملی با سایر رنگ هاترکیب آبی کمرنگ با هلویی چشم‌نواز استرنگ هلویی مخملی با چه رنگ هایی ست می شودهلویی با فیروزه‌ای همنشینی جذابی داردلباس هلویی با شلوار لیهودی هلویی با شلوار جین آبی کمرنگ، یک ست جذاب
رنگ هلویی مخملی با چه رنگ هایی ست می شود
همیشه می‌توانید روی ترکیب رنگ هلویی با سفید حساب کنید
ترکیب رنگ سفید و هلویی در لباس
بلوز و کیف سفید، یک مکمل رنگی مطمئن برای شلوار هلویی
نکته: هنگام انتخاب لباس‌های خود به این نکته دقت کنید که در کل پوشش خود حداکثر از سه رنگ استفاده کنید.

ترکیب هلویی با رنگ‌های تیره

اگر می‌خواهید رنگ سال 2024 در تیپ شما حسابی به چشم بیاید، می‌توانید آن را با رنگ‌های پرانرژی‌تر و سیرتر ست کنید. آن وقت باید سراغ رنگ‌هایی مثل قرمز یا بنفش تیره بروید تا با هلویی کنتراست ایجاد کنند و تفاوت آن‌ها توی چشم بزند.

  • رنگ طوسی گزینه خوبی برای ست کردن با هلویی است. هم طوسی تیره و هم طوسی روشن به رنگ سال جدید می‌آیند.
  • انواع رنگ سبز مثل رنگ یشمی، سبز کله غازی و سبز زیتونی با رنگ هلویی، ترکیب شیک و متفاوتی می‌سازند و ظاهر خوش آب و رنگی به شما می‌دهند.
  • رنگ زرشکی یکی از آن رنگ‌های تیره‌ای است که با هلویی کنتراست ایجاد می‌کند و به تیپ شما تعادل می‌بخشد. البته پوشیدن زرشکی باعث می‌شود به چشم بیایید.
  • اگر روی لینک هرکدام از رنگ‌های بالا کلیک کنید، می‌توانید نحوه ست کردن لباس با آن رنگ را مشاهده کنید.

برای این که ظاهر متمایزی داشته باشید، یک پیراهن زنانه هلویی را با کت یا مانتوی قرمز، بلوز بنفش تیره را با شلوار هلویی یا کت و شلوار سرمه‌ای را با پیراهن و کراوات هلویی ست کنید.

ست کردن رنگ هلویی با کت و شلوار مردانه
کت تیره با کراوات هلویی
ترکیب لباس هلویی و قرمز
طیف‌های هلویی همیشه با رنگ‌های پرانرژی و جیغ ترکیب جذابی درست می‌کنند
ترکیب رنگ هلویی با سایر رنگ ها
دامن هلویی با بلوزی به رنگ پرانرژی بیشتر به چشم می‌آید
بلوز هلویی را با چه رنگ شلواری بپوشیم
رنگ هلویی بلوز با سبزی شلوار در تضاد است و جلوه بیشتری به تیپ داده است

مونوکروم یا سرتاپا هلویی

می‌توانید دل به دریا بزنید و سرتاپا هلویی بپوشید. این طوری حسابی مد روز خواهید بود. البته در این مسیر باید از طیف‌های مختلف رنگ هلویی و جنس‌های مختلف پارچه استفاده کرد.

برای نمونه، می‌توانید در تیپ مونوکروم خودتان از ترکیب رنگ گلبهی هم استفاده کنید، چون بسیار شبیه رنگ هلویی است. آن وقت حسابی شیک به نظر خواهید رسید.

استایل مونوکروم هلویی
رنگ هلویی آن قدر جذاب هست که به تنهایی هم چشمگیر به نظر برسد
لباس سرتاسر هلویی
استایل مونوکروم هلویی
استایل مونوکروم هلویی
استایل تک رنگ هلویی
لباس هلویی، رنگ سال 2024 و 1403
تیپ مونوکروم هلویی با اکسسوری سفید

رنگ مد سال 2024 برای آرایش

در سال 2024 آرایش‌های مختلفی ترند هستند. خط چشم‌های کشیده تا آرایش‌های طبیعی همه را می‌توان در شوهای مد و فشن امسال دید.

یکی از ترندهای آرایشی سال 2024 استفاده از آرایش‌های تند و جیغ است که معمولا حول رنگ سال 1403 می‌چرخد. مدل‌های ناخن سال 2024 هم با رنگ هلویی، جلوه متفاوتی دارند.

اگر می‌خواهید آرایش شما در سال 2024 به روز باشد، می‌توانید از عکس‌های زیر ایده بگیرید:

چه رنگ هایی برای آرایش در سال 2024 مد است
سایه و رژ هلویی در آرایش، مد 2024
استفاده از رنگ هلویی در آرایش 2024
رنگ هلویی در آرایش به انواع رنگ پوست می‌آید
موی سر را در سال 2024 چه رنگی کنیم
استفاده از رنگ هلویی در طیف‌های مختلف رنگ مو
دستی که ناخن هایی به رنگ هلویی دارد و روی آستین پولیور خاکستری گذاشته شده است
رنگ هلویی مخملی، جذاب برای ناخن
رنگ هلویی در طراحی ناخن
ناخن‌ها را هم می‌توان با استفاده از رنگ سال 2024 رنگ کرد

سخن پایانی

حتما متوجه تنوع بالای استفاده از رنگ سال 1403 در کنار سایر رنگ‌ها شده‌‌اید. فراموش نکنید که سلیقه خود را چه در مورد سبک پوشش و چه در آرایش در اولویت قرار دهید و سپس از ترکیب رنگ‌های مورد علاقه خود در ترکیب با هلویی استفاده کنید.

اگر درباره رنگ سال 2024 و نحوه استفاده از آن سوالی دارید، می‌توانید آن را از ایده آل مگ بپرسید.

3.6 | (10)
منبع pinterest
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x