چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

تا سال‌ها پیش که استفاده از پرایمر شایع نبود پس از گذشت مدت زمانی در مراسمات اکثر خانم‌ها صرف‌نظر از کیفیت لوازم آرایش مورد استفاده خود، شاهد آب شدن و اصطلاحاً ماسیدن آن بر روی صورت خود بودند. در واقع ماسیدن آرایش اتفاق می‌افتد حتی اگر دمای هوا آنچنان پایین نباشد و از بهترین لوازم آرایش هم استفاده کرده باشید؛ اما با استفاده از پرایمر می‌توان این فرآیند را ساعاتی بیشتر از مدت زمان طبیعی آن به تعویق انداخت.

به همین دلیل است که امروزه پرایمر الانزا به یکی از لوازم آرایش پرفروش و پراستفاده تبدیل شده است. “چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم” یکی سؤالات پرتکرای است که مصرف کنندگان در مورد پرایمر دارند؛ از همین رو در این مطلب ابتدا فواید استفاده از پرایمر را بیان می‌کنیم سپس نحوه استفاده از آن را آموزش داده و در آخر به شما خواهیم گفت که چند دقیقه پس از پرایمر کرم پودر بزنید.

فواید استفاده از پرایمر بسیار زیاد است؛ پرایمر تنها یک زیرساز آرایش نیست بلکه اثرات مراقبتی نیز بر پوست دارد. در ادامه برخی از فواید استقاده از پرایمر آورده شده است.

فواید استفاده از پرایمر

  • زیرسازی آرایش

پرایمر با ایجاد یک لایه، میانجی‌گر بین پوست و آرایش، به بهتر نشستن آرایش بر روی پوست کمک می‌کند. در واقع با استفاده از پرایمر است که می‌توان یک آرایش طبیعی‌تر را بر روی پوست پیاده کرد و از آن مهم‌تر، مدت زمان بیشتری آرایش را به شکل اولیه خود بر روی پوست نگه داشت.

  • جلوگیری از پیری صورت

پرایمر با دارا بودن ترکیبات ضد چروک و ضد پیری، فرآیند پیر شدن پوست صورت را به نوعی به تأخیر می‌اندازد و به شاداب و جوان نشان دادن هر چه تمام‌تر صورت کمک می‌کند چرا که به عنوان یک زیرساز، چروک‌های سطحی پوست را پر کرده و در کم عمق‌تر نشان دادن چروک‌های عمیق نیز عملکرد خوبی دارد.

  • روشن کردن پوست

لکه‌های تیره بر روی پوست خود دارید؟ آن‌ها را به پرایمر بسپارید. پرایمر در روشن کردن پوست نیز دستی دارد و با محو کردن لکه‌های پوست پیش از فوندانسیون، کمک می‌کند تا شما آرایشی بدون عیب و نقش داشته باشید که در آن اثری از لکه‌های موستی نیست.

  • نرم کنندگی و مربوط کنندگی پوست

پرایمرها غالبا دارای ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده در فرمولاسیون خود هست که به نرم و مربوط شدن کمک کرده تا آرایش به بهترین شکل ممکن بر روی پوست قرار بگیرد. به همین دلیل است که برخی در مواقع ضروری از استفاده از مرطوب کننده منصرف می‌شوند و به تنها پرایمر اکتفا می‌کنند.

  • تصحیح رنگ

پرایمرها در رنگ‌های مختلفی موجود هستند. پرایمرهای رنگی برای اهدافی نظیر اصلاح و یکسان سازی رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال پرایمر سبز رنگ در جهت خنثی‌سازی اثر لکه‌های قرمز پوست و جوش‌های قرمز عمل می‌کند.

نحوه استفاده از پرایمر چگونه است؟

نحوه استفاده از پرایمر

پرایمر نیز مانند سایر لوازم آرایشی اصولی دارد که اگر هنگام استفاده رعایت نشوند ممکن است نتیجه مطلوبی ندهد. معمول‌ترین روش استفاده از پرایمر به شرح زیر است.

  1. شستن صورت

اولین مرحله آرایش همیشه باید شستن صورت باشد. رفع آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی همیشه به گرفتن نتیجه بهتری از آرایش ختم می‌شود. صورت خود را با یک شوینده ملایم به خوبی بشویید و خشک کنید.

  1. استفاده از نرم کننده

نرم کننده به جذب نشستن بهتر پرایمر و همچنین پخش شدن آن به صورت مساوی بسیار کمک می‌کند. درست است که پرایمرها در خود ترکیبات مرطوب کننده نیز دارند اما با استفاده از نرم کننده به صورت جداگانه، نتیجه بسیار بهتر خواهد بود. مقداری نرم کننده برداشته و با دست به تمامی قسمت‌های صورت بمالید.

  1. استفاده از پرایمر

میزان استفاده از پرایمر نباید زیاد باشد؛ یک مقدار پرایمر به اندازه‌ی مروارید متوسط، برای کل صورت کافیست. تنها یک لایه نازک پرایمر می‌تواند بسیار اثرگذار و کافی باشد. بنا بر سلیقه، می‌توان تنها برای نقاط دارای مشکل نظیر لکه‌ها استفاده کرد و یا کل صورت را پرایمر زد و فرآیند زیرسازی آرایش را به درستی به جا آورد. کل صورت در اینجا،اطراف و زیر چشم را شامل نمی‌شود. علت متفاوت بودن این قسمت کانسیلری که زیر چشم استفاده می‌شود، پوست نازک و متفاوت آن است. کانسیلر زیر چشم در صورت استفاده از پرایمر، زود ماسیده می‌شود.

زیرسازی آرایش

برای اعمال پرایمر می‌توانید از نوک انگشتان و یا پدهای اسفنجی استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از انگشتان دست است. برای این که پدهای اسفنجی مقداری بسیار زیادی از محصولی که پخش می‌کند را جذب می‌کند بنابراین بهتر است برای لایه‌های نازکی نظیر پرایمر، از انگشتان دست استفاده شود.

  • استفاده از کرم پودر

معمولاً پس از پرایمر، کرم پودر الانزا استفاده می‌شود. حال وقت آن رسیده به سؤال ” چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم” جواب دهیم، ۶۰ ثانیه برای صبر کردن کافی است. پس از یک دقیقه، پرایمر شما بر پوست نشسته و شما می‌توانید مراحل بعدی آرایش خود نظیر کرم پودر و کانسیلر و … را پیاده سازی کنید.

نکات مهم در هنگام خرید پرایمر

حال که می‌دانید چگونه از پرایمر استفاده کنید و  پاسخ سؤال “چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم” را می‌دانید بهتر است هنگام خرید انواع پرایمر نکات زیر را در نظر بگیرید.

پرایمر محصولی است که باید با نوع پوست شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر پوستِ چربی دارید؛ باید از نوع بدون چربی (oil free) آن استفاده کنید. پرایمرهای رنگی، استفاده‌های متنوعی دارند و هر کدام برای هدف خاصی استفاده می‌شوند. قبل از خرید، مطابق بودن آن با خواسته و نیاز خود را چک کنید و با خرید محصول اشتباهی فرایند آرایش خود را خراب نکنید. نکته مهم دیگر کیفیت پرایمر مورد استفاده است؛ اگر پرایمری بی‌کیفیت و غیراصل باشد نه تنها آرایش را برای مدت زمان زیادی نگه نمی‌دارد بلکه به زودتر خراب شدن آن نیز کمک می‌کند.

پرایمر با کیفیت و اصل را از الانزا بخرید!

فروشگاه اینترنتی الانزا  به دلیل عرضه محصولات با کیفیت و اصل بسیار پرطرفدار شده است. محصولات الانزا طیف وسیعی از محصولات مراقبتی، بهداشتی و آرایشی گرفته تا انواع پوشاک زنانه و مردانه را شامل می‌شود. این فروشگاه همه آن چیزی است که برای تغییر استایل و سبک زندگی خود به آن نیاز دارید. برای خرید از الانزا با ضمانت اصل بودن کالا، ۷ روز مهلت مرجوعی و هزینه ارسال رایگان تنها کافیست لینک بر روی لینک https://elanza.com/ کلیک کرده و وارد آن شوید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
4 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x