تمرین‌ روزانه تقویت اعتماد به نفس تنها در چند دقیقه

اعتماد به نفس یک شبه به دست نمی‌آید. اما می‌توانید با یک برنامه کوتاه و چند دقیقه‌ای در طول روز، باور و اعتقاد به خودتان را افزایش دهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با استفاده از چند تمرین روزانه اعتماد به نفس می‌توانید خودباوری را در وجودتان چند برابر کنید.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ به دنبال آن هستیم تا به شما یاد دهیم که چند دقیقه از وقت خود را در شبانه روز، به افزایش اعتماد به نفستان اختصاص دهید؛ با ما همراه باشید.

اعتماد به نفس چه جایگاهی در زندگی ما دارد؟

اعتماد به نفس یکی از رمزهای موفقیت است. اگر اعتماد به نفس دارید، به این معنی است که به خود اعتقاد دارید و می‌دانید که مغز، مهارت، استعداد و دانش خوبی دارید تا بتوانید آنچه را که نیاز دارید به‌دست آورید و هر آنچه زندگی به شما تحمیل می‌کند را کنترل کنید.

بر خلاف گستاخی، که یک دید اغراق‌آمیز از خود فرد است و بر واقعیت مبتنی نیست، اعتماد به نفس شما را به هدف واقعی می‌رساند. یک تصویر ذهنی دقیق از نقاط قوت و همچنین شجاعت درخواست کمک، جستجوی اطلاعات موردنیاز یا کسب مهارت‌هایی که شما ندارید.

هدف این مطلب، کمک به شما در ایجاد عادات اعتماد به نفس سالم با تمرینات عملی افزایش اعتماد به نفس است. این مطلب به شما می‌آموزد که آن عادت‌ها چگونه هستند و ایده‌هایی برای نحوه تمرین آنها ارائه داده می‌شود.

افکار و اقدامات مثبت این مطلب به دو قسمت تقسیم شده است. افکار مثبت، بیست و پنج الگوی تفکر را فراهم می‌کند که به شما کمک می کند دیدگاه مثبتی در مورد خود و زندگی خود ایجاد کنید و آن را حفظ کنید.

اقدامات مثبت، بیست و پنج انتخاب رفتاری را که از خرد و صداقت ناشی می‌شوند، توصیف می‌کند و تجربیات مثبتی را ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید. تمام فعالیت‌های فکری و عملی برای حفظ اعتماد به نفس شما در دستان شما بوده و این تقویت ارزش ذاتی شما و تجلیل از خود اصیل شماست.

تمرین اعتماد به نفس در قانون جذب + نکات مهم و کلیدی

اعتماد به نفس اکتسابی است یا ذاتی؟

آیا با اعتماد به نفس متولد می‌شوید یا یاد می‌گیرید اینگونه باشید؟ به عبارت دیگر اعتماد به نفس ذاتی است یا اکتسابی؟ در حالی که خرد متعارف در کنار پرورش بوده است، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد داشتن اعتماد به نفس هستند.

تمرین های روزانه برای افزایش اعتماد به نفس

کودکان باهوش معمولا در مدرسه خوب عمل می‌کنند. اما استثنائات زیادی در این قاعده وجود دارد. برخی از جوانان با ضریب هوشی بالا هرگز تبدیل به سوپراستارهای دانشگاهی نمی‌شوند. در حالی که کسانی که کمتر هوشمند هستند می‌توانند بسیار موفق شوند.

برخی از روانشناسان برای توضیح این نتایج بر روی مواردی مانند عزت نفس و اعتماد به نفس متمرکز شده‌اند. فرضیه این بوده است که این صفات روانشناختی بیشتر توسط فرزندپروری خوب با اعتقادات و انتظارات مثبت و الگوی والدین شکل می‌گیرد.

با این حال، برخی از تحقیقات اخیر، نشان می‌دهد که ممکن است یک عامل تعیین کننده ژنتیکی بیش از آنچه که ما معمولا فکر می کنیم وجود داشته باشد.

آیا اعتماد به نفس در ژن‌های ما رمزگذاری شده است؟

بله – حداقل تا حدی. این اعتقاد روانشناس مغز و اعصاب استیو سوومی از انستیتوی ملی بهداشت (NIH) است که در حال مطالعه شخصیت میمون‌ها است.

همه ما با گرایش به اعتماد به نفس (کم یا بیش) وارد جهان می‌شویم و این مورد فراتر از ژن ناقل سروتونین است که با میمون‌های رزوس مشترک داریم. دکتر جی لومبارد، یکی از بنیانگذاران Genomind (یک شرکت پیشگام آزمایش ژنتیک) می‌گوید:

شخصیت‌های زیادی از نظر بیولوژیکی هدایت می‌شوند. این واضح است که اعتماد به نفس هم طبیعت است و هم پرورش. و درک اینکه نقش ژن‌ها برای تاثیر در بیولوژی مغز و ایجاد خلق و خو چیست؛ این چیزی است که NIH اکنون به عنوان یک اولویت شناخته است.

چرا باید اعتماد به نفس و خودباوری داشته باشم؟

اعتماد به نفس به عنوان کیفیت یا حالت مطمئن بودن تعریف می‌شود. اعتماد به نفس این است که به خود باور داشته باشید؛ در خود واقعی خود احساس راحتی کنیدو بدانید که ارزشمند هستید.

چرا اعتماد به نفس در زندگی مهم است؟

اگر اعتماد به نفس دارید، مردم به شما اعتقاد دارند؛ اعتماد به نفس جذاب است؛ موفقیت می‌آورد؛ به برقراری ارتباط خوب با دیگران کمک می‌کند و به طور کلی احساس خوشبختی می‌کنید.

بیشتر افراد می‌خواهند به اهداف خود برسند اما اهمیت اعتماد به نفس را از بین می‌برند. حال این سوال پیش می‌آید که چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟ شما باید در مورد توانایی‌ها، ویژگی‌ها و قضاوت خود اطمینان داشته باشید. علائم کمبود اعتماد به نفس را بشناسید و بدانید که اعتماد به نفس کم عمق نیست. این یک احساس عمیق خودآگاهی در درون شما است.

با تمرین روزانه اعتماد به نفس خواهید توانست به مرور زمان اعتماد به نفس از دست رفته خود را تقویت کرده و در راه پیشبرد اهداف زندگی خود قدم بردارید.

تمرین‌های روزانه تقویت اعتماد به نفس

خواه روابط خوبی را با خود شروع کرده‌اید و یا قبلا هیچ وقت اعتماد به نفس سالمی نداشته‌اید، اکنون یک دقیقه وقت بگذارید تا آگاهانه ذهن خود را نسبت به این احتمال باز کنید.

علائم کمبود اعتماد به نفس

بدانید که این اتفاق می‌تواند برای شما بیفتد. فضای جدیدی را در درون خود ایجاد کنید که اعتماد به نفس سالم شما در آن رشد کند.  هدف این مطلب، با ارائه‌ی راه های افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران، کمک به شما در ایجاد عادات اعتماد به نفس سالم است.

این به شما می‌آموزد که آن عادت‌ها چگونه هستند و ایده‌هایی برای نحوه تمرین آنها ارائه می‌دهد. تمام فعالیت‌های فکری و عملیاتی برای حفظ اعتماد به نفس شما در دستان شما، تقویت ارزش ذاتی و ارزش شما و جشن گرفتن خود اصیل شماست.

این تمیرین‌ها به اندازه‌ای ساده و کاربردی طراحی شده‌اند که می‌توانید آنها را در مدت زمان نسبتا کوتاهی به صورت تمرین روزانه اعتماد به نفس انجام دهید و بارها و بارها تکرار کنید.

افکار مثبت

فعالیت‌های این بخش، عادت‌های اعتماد به نفس سالم را به شما می‌آموزد. وقتی از اعتماد به نفس سالمی برخوردار باشید، به ارزش شخصی خود اعتقاد دارید. شما تشخیص می‌دهید که فکر شما درباره خودتان را بر عهده بگیرید و می‌توانید زندگی خود را از راه‌هایی که به اعتماد به نفس شما کمک می‌کند، مدیریت کنید.

افکار مثبت برای کمک به بهبود اعتماد به نفس

شما به طور کلی از دیدگاه مثبت استفاده می‌کنید؛ سعی می‌کنید همه چیز را دقیق ببینید و از تحریف واقعیت پرهیز می‌کنید. وقتی خود را با افکار و احساسات منفی در می‌یابید، اجازه نمی‌دهید که شما را مایوس کند.

شما به سادگی آنچه را که اتفاق می‌افتد را تشخیص می‌دهید و سپس برای بازگشت دوباره به مسیر قبلی گام برمی‌دارید.

25 فکر مثبت برای تمرین روزانه اعتماد به نفس

عادات فکری که در ادامه آورده می‌شوند، همه روش‌های مثبت نگاه کردن به خود، زندگی شما، جایگاه شما در جهان و تفکر شما است.

هرچه بیشتر این موارد را تمرین کنید و آنها را به عنوان تمرین روزانه اعتماد به نفس در برنامه روزمره خود داشته باشید، بیشتر به عادات جدید شما تبدیل شده و اعتماد به نفس سالم شما را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این شما می توانید برای افزایش اعتماد به نفس در موقعیت های خاص مقاله های افزایش اعتماد به نفس در زنان و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان به ویژه برای دانش آموزانی که در نزدیک آزمون بزرگ خود یعنی کنکور قرار دارند را مطالعه کنید.

1- قدرت خود را تشخیص دهید. 2- بر لحظه حال تمرکز کنید.
3- ارزش و اعتبار خود را ادعا کنید. 4- از بزرگ نمایی اجتناب کنید.
5- پیام‌های بی ارزش را شناسایی و پاک کنید. 6- همه چیز را شخصی نگیرید.
7- پیام‌های شخصی مثبت را انتخاب کنید. 8- به فراوانی ایمان بیاورید.
9- نگرش خود را تنظیم کنید. 10- به تصویر بزرگتر مراجعه کنید.
11- قدرشناسی را تمرین کنید. 12- تفکر همه یا هیچ را از بین ببرید.
13- نقاط قوت خود را جشن بگیرید. 14- قبول کنید هیچ کس زندگی کاملی ندارد.
15- تفاوت‌های خود را بپذیرید. 16- به واقعیت‌ها فکر کنید، نه به احساسات.
17- با شفقت و مهربانی خود را مشاهده کنید. 18- بدانید که اشکالی ندارد اگر همه شما را دوست ندارند.
19- از اشتباهات خود بیاموزید. 20- از برگزاری مهمانی ترحم‌برانگیز امتناع ورزید.
21- خود را با خود مقایسه کنید، نه با دیگران. 22-مقصد خود را درک کرده و بپذیرید.
23- بدن خود را دوست داشته باشید. 24- بیش از یک منبع برای عزت نفس پیدا کنید.
25- به احتمالات بی‌نهایت مراجعه کنید.

اقدامات مثبت

فعالیت‌های این بخش، انتخاب رفتار را که به ایجاد عزت نفس سالم کمک می‌کند، آموزش می‌دهد. این بدان معناست که شما به طور کلی چگونگی عمل را بر اساس صداقت، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس معتبر خود انتخاب می‌کنید.

اقدامات مثبت برای تقویت اعتماد به نفس

وقتی این انتخاب‌ها را انجام می‌دهید احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت و وقتی اقدامات شما نتایج مثبتی ایجاد می‌کند، احساس بهتری نیز خواهید داشت.

مطمئنا، هیچ کس در 100 درصد مواقع، انتخاب مثبت ندارد. اگر اقدام منفی را انتخاب کنید، می‌توانید متوجه آن شوید، آن را بپذیرید و سپس آنچه را که برای رفع آن لازم است انجام دهید. لازم نیست اجازه دهید یک انتخاب ضعیف گاه به گاه اعتناد به نفس شما را به شدت کاهش دهد.

اگرچه استفاده از عادات مثبت تفکر از قسمت قبل، برای شروع کار روی اعمال ضروری نیست، اما تفکر مثبت می‌تواند انتخاب رفتارهای مثبت را آسان کند.

این نکته را هنگام حرکت به سمت جلو در نظر داشته باشید که اعتماد به نفس شما در دستان شما است. شما از اعتبار و ارزش ذاتی برخوردارید و خود معتبر شما بهترین خود شماست.

درست مثل الگوهای تفکر، هرچه بیشتر این اقدامات مثبت را به عنوان تمرین روزانه اعتماد به نفس تکرار کنید، زودتر به عادات جدید شما تبدیل می‌شوند و اعتماد به نفس سالمی ایجاد می‌کنند.

25 اقدام مثبت برای تمرین روزانه اعتماد به نفس

1- خود معتبرتان را بشناسید. 2- امورات زندگی را متحول کنید.
3- با خود معتبرتان زندگی کنید. 4- مهارت‌های اساسی اجتماعی را تمرین کنید.
5- از تنفس ذهنی استفاده کنید تا آرام و پاک بمانید. 6- قاطعانه اقدام کنید.
7- احساسات خود را مدیریت کنید. 8- مرزهای سالم را تنظیم کنید.
9- یاد بگیرید که ناراحتی را تحمل کنید. 10- دوستانی را انتخاب کنید که برای شما ارزش و احترام قائل هستند.
11- اهداف واقع بینانه را تعیین کنید. 12- زندگی خود را داشته باشید.
13- آرامش خود را افزایش دهید. 14- خود را با چیزهای مثبت محاصره کنید.
15- از مهارت‌های حل مسئله استفاده کنید. 16- بدن خود را حرکت دهید.
17- تصمیمات مثبت بگیرید. 18- چیزهای جدید را امتحان کنید.
19-با اعتقاد اقدام کنید. 20- لبخند بزنید.
21- مسئولیت را به جای سرزنش کردن، به عهده بگیرید. 22- به دنبال اعتماد به نفس سالم باشید.
23- بر روی نقاط ضعف خود کار کنید. 24- کمک بخواهید.
25-با چالش‌های زندگی رو به برو شوید.

کلام پایانی

اگر واقعا اعتماد به نفس سالم می‌خواهید، این مطالب پایان تمرین شما نخواهد بود. ابزارهای ارائه شده در این صفحه قرار است بارها و بارها، برای روزها یا هفته‌ها یا ماه‌های آینده به عنوان تمرین روزانه اعتماد به نفس استفاده شوند، تا زمانی که به عادت‌های جدید شما تبدیل شوند.

بعضی از آنها ممکن است به راحتی ریشه بدوانند و تسلط بر بعضی دیگر بسیار بیشتر طول می‌کشد. مشکلی نیست! همه ما در حال پیشرفت هستیم و تا زمانی که زندگی می‌کنیم می‌توانیم به رشد و پیشرفت خود ادامه دهیم.

به یاد داشته باشید که خود را فقط با خود و پیشرفت خود مقایسه کنید و برای هر قدم مثبتی که به خود می‌دهید به خود تبریک بگویید. هدف خود را بپذیرید، اعتبار و ارزش خود را تایید کنید و به خود اصیل خود افتخار کنید. بدانید که در مسیر درست هستید!

3.4 | (21)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x