درمان نیش حشرات با سریع ترین و بهترین روش ها

بیشتر نیش حشرات خفیف هستند و در خانه قابل درمان خواهند بود. آنها ممکن است باعث خارش، تورم و سوزش شوند که طی یک یا دو روز از بین می‌روند.

اما در مقابل برخی از نیش‌ها می‌توانند باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌های بیماری‌زا را منتقل کنند. نیش زنبورها، عنکبوت‌ها، هورنت‌ها و مورچه‌های آتشین ممکن است باعث واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) شود.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ سعی داریم روش‌های مختلف درمان نیش حشرات را با هم بررسی کنیم تا این موارد، در همان مراحل اولیه درمان شده و شرایط بحرانی را به وجود نیاورند.

درمان نیش زنبور زرد

همان‌طور که اشاره کردیم، درمان گزیدگی حشرات را می‌توان در مراحل ابتدایی و سطحی به راحتی پیش برد. نکته جالبی که باید در این مورد به آن آگاه باشید این است که فقط زنبورهای ماده نیش می‌زنند.

درمان نیش زنبور زرد

وقتی زنبور زرد (یا همان زنبور عسل) شما را نیش زند، نیش او در پوست جا می‌گیرد و در نهایت زنبور عسل را می‌کشد؛ زیرا رها شدن نیش باعث پاره شدن قسمت پایینی بدن زنبور نیز می‌شود.

زنبورهای عسل تنها نوع زنبوری هستند که پس از نیش می‌میرند. زنبورهای دیگر از جمله هورنت‌ها و دیگر گونه‌های زنبور، نیش خود را از دست نمی‌دهند.

این بدان معنی است که آنها می‌توانند بیش از یک بار شما را نیش بزنند. البته زنبورها ذاتا موجودات تهاجمی نیستند. آنها فقط در صورت تهدید یا محافظت از کندوی خود نیش می‌زنند. مهم است که زنبورهای عسل را اذیت یا تعقیب نکنید تا مجبور نباشید با نیش زدگی آنها درگیر شوید.

در نتیجه برای درمان نیش زنبور سریع نیش را بردارید و محل را با آب و صابون بشویید. از خاراندن آن قسمت پرهیز کنید؛ زیرا ممکن است منجر به عفونت شود.

همچنین یک بررسی اجمالی در سال 2020 نشان داد که حذف نیش زنبور برای درمان نیش حشرات در همان مراحل اولیه، مهم‌ترین کاری است که باید انجام شود.

معمولا توصیه می‌شود که نیش را با سر یک سوزن یا ناخن به حالت خراش دادن پوست، حذف کنید. در واقع کشیدن یا بیرون آوردن آن به صورت ناگهانی، ایده آل نیست.

پس از این مراحل، روش‌های قابل اعتماد زیر می‌تواند به درمان نیش کمک کرده و ناراحتی شما را به حداقل برساند:

کمپرس یخ

کمپرس سرد با محدود کردن جریان خون در ناحیه، درد و تورم را کاهش می‌دهد. البته شما نباید یخ را مستقیما روی پوست قرار دهید، زیرا باعث سوزش خواهد شد. نگه داشتن یخ زدن به مدت 20 دقیقه یا کمتر در محل مورد نظر، ایده آل است.

ضد التهاب

مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، مانند Motrin یا Advil، ممکن است به کاهش التهاب بدن شما و تسکین درد کمک کند. همچنین می‌توانید خارش و قرمزی را با کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون کالامین در خانه درمان کنید.

آنتی‌هیستامین‌ها

مصرف یک آنتی هیستامین خوراکی مانند بنادریل یا زیرتک ممکن است به ویژه خارش و تورم را تسکین دهد. آنتی‌هیستامین‌ها به سیستم ایمنی بدن ما کمک می‌کنند تا در اثر واکنش آلرژیک آرام شود. هر عارضه‌ای که بیش از یک واکنش آلرژیک خفیف باشد، باید فورا توسط پزشک ارزیابی شود.

ضماد گیاهی نیش زنبور

در کنار این موارد که با عنوان روش‌های سنتی درمان نیش حشرات شناخته می‌شوند، از درمان‌های گیاهی نیز می‌توان برای بهتر شدن عوارض نیش زدگی استفاده کرد.

در این مورد خاص چند برگ بادرنجبویه تازه (Melissa officinalis) یا چنار (Plantago major) را در ترکیب یک قطره سرکه سیب استفاده کنید.

ضماد گیاهی نیش زنبور

برای تهیه این ضماد برگ‌ها را له کرده و در انگشتان یا دستان خود بغلتانید تا مقداری از روغن‌ها و آب‌های فرار موجود در برگ خارج شود. آنها را در یک کاسه کوچک بریزید و گیاهان را با مقداری سرکه سیب مخلوط کنید تا ضماد نسبتا خمیری شکل درست شود.

پس از آن ضماد را مستقیما روی محل نیش بمالید. با استفاده از یک باند مناسب (یا 1 تا 2 برگ چنار کامل) روی محل را بپیچید تا آن را در جای خود نگه دارد.

بگذارید حدود 30 دقیقه روی آن بماند سپس ضماد را بردارید. اگر تورم از بین نرفت و ناحیه نیش همچنان درد داشت، ضماد جدیدی بمالید و هر چند باری که لازم است، این کار را تکرار کنید.

درمان نیش زنبور قرمز

همان طور که متوجه شده‌اید درمان نیش زنبور اغلب با ترکیبی از کمک‌های اولیه سنتی و درمان‌های خانگی انجام می‌شود. مهم است به یاد داشته باشید که هیچ یک از این درمان‌ها نباید باعث درد بیشتر یا بدتر شدن گزش شود.

درمان نیش زنبور قرمز

اگر این اتفاق افتاد، دیگر این روش را امتحان نکنید. همچنین درمان نیش زنبور قرمز که بیشترین درد ممکن را دارد با روش‌های زیر قابل مداوا است.

جوش شیرین

برای درمان نیش حشرات خمیر ساخته شده از جوش شیرین و آب می‌تواند چاره ساز باشد. اعتقاد بر این است که جوش شیرین می‌تواند زهر زنبور را خنثی کرده و خارش یا تورم را کاهش دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) دستورالعمل زیر را برای تهیه خمیر جوش شیرین و آرام کردن نیش زنبورهای قرمز ارائه کرده است.

  • 1 قاشق چایخوری آب را با مقدار کافی جوش شیرین مخلوط کرده و خمیر غلیظی آماده کنید.
  • خمیر را روی ناحیه نیش خورده بمالید.
  • بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند و بعد شستشو دهید.

پیشنهاد دیگر این است که روی خمیر را با بانداژ بپوشانید تا به اثرگذاری بیشتر آن کمک کند و 15 دقیقه قبل از شستن، آن را روی محل مورد نظر نگه دارید.

سرکه سیب

سرکه سیب برای طیف وسیعی از اهداف سلامتی و تندرستی، از بهبود شرایط پوستی گرفته تا کمک به مدیریت دیابت استفاده می‌شود.

سرکه سیب برای درمان نیش زنبور قرمز

در حالی که همه کاربردهای آن توسط تحقیقات پشتیبانی نشده، اما باور عمومی این است که یک آنتی باکتری قوی برای درمان‌های مختلف است.

برخی افراد معتقدند سرکه سیب می‌تواند زهر زنبور را خنثی کرده، از عفونت جلوگیری کند و التهاب را کاهش دهد. برای درمان نیش زنبور قرمز محل نیش را حداقل به مدت 15 دقیقه در سرکه سیب رقیق خیس کنید.

همچنین می‌توانید باند یا پارچه‌ای را در سرکه خیس کرده و سپس آن را روی محل نیش قرار دهید. اگر باعث تحریک و سوزش بیشتر شد، این روش را متوقف کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ماده مفید، می‌توانید صفحه با خواص شگفت انگیز سرکه سیب در طب سنتی آشنا شوید را مطالعه کنید.

خمیر آسپرین

درمان نیش حشرات با یکی از درمان‌های خانگی قدیمی نیز میسر است. برای کاهش ناراحتی ناشی از نیش زنبور، استفاده از آسپرین مرطوب (یا خمیر آسپرین) روی محل نیش هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این روش شامل خرد کردن یک قرص آسپرین بدون پوشش و مخلوط کردن پودر با آب به شکل خمیر است.

البته برخی از افراد اعلام کرده‌اند این روش درمانی موقت است، اگر نیش زنبور قرمز بیش از اندازه در پوست فرو رفته و فرد را آزار می‌دهد، باید به پزشک مراجعه کند.

درمان نیش پشه

نیش پشه نشانه بارز هوای گرم و تابستان است. پشه‌ها به دلیل جذب خون انسان نیش می‌زنند و این عمل طوری اتفاق می‌افتد که ممکن است تا ساعت‌ها بعد خبری از علائم آن نباشد. اما زمان رویت علائم آن معمولا متورم، درد یا خارش بیش از اندازه هستند.

درمان نیش پشه

یکی دیگر از مشکلات نادر ناشی از نیش پشه، واکنش جدی به خود نیش است. اگر نیش خورده‌اید و علائم واکنش آلرژیک مانند کهیر، مشکل در تنفس یا تورم گلو را دارید، فورا با پزشک تماس بگیرید. در غیر این صورت درمان نیش پشه را می‌توان با موارد زیر در نظر گرفت.

عسل

این ماده شیرین یک انتخاب رایج در بین علاقه مندان به درمان‌های خانگی است. صدها سال است که عسل به عنوان درمانی برای بیماری‌هایی مانند گلودرد و خشکی پوست استفاده می‌شود.

عسل درجه یک دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی بسیاری است و حتی آن را برای درمان نیش حشرات استفاده می‌کنند.

یک قطره کوچک از این ماده مغذی روی نیش پشه به طور بالقوه التهاب به وجود آمده را کاهش می‌دهد. ممکن است وسوسه خاراندن شما را نیز کاهش دهد، زیرا خاراندن پوست پوشیده شده با عسل می‌تواند یک آشفتگی چسبناک ایجاد کند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه معمولی خانگی است که کاربردهای زیادی فراتر از تزیین قفسه و گلدان‌ها دارد. نشان داده شده است که این ژل درد ناشی از سوختگی را کاهش می‌دهد و به بهبود سریع‌تر آنها کمک می‌کند. به همین دلیل است که یک روش درمان گیاهی خوب برای رفع گزش نیش حشرات نیز به حساب می‌آید.

آلوئه ورا برای درمان نیش پشه

برای استفاده از این گیاه، بخش کوچکی از آن را برش دهید. ژل آلوئه ورا را روی ناحیه نیش خورده بمالید. بگذارید خشک شود و دوباره در صورت نیاز از آن استفاده کنید. پس از گذشت 30 تا 40 دقیقه محل مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید.

پیاز

درمان نیش پشه با آب پیاز (که از پیاز تازه بریده شده بیرون می‌زند)، در و سوزش پس نیش زدگی پشه‌ها را کاهش می‌دهد. پیاز همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی است که می‌تواند خطر ابتلا به عفونت در این ناحیه را نیز کم کند.

فارغ از نوع پیاز مورد مصرف، یک تکه از آن را برش داده و مستقیما برای چند دقیقه روی محل نیش خورده قرار دهید. بعد از برداشتن پیاز، آن ناحیه را خوب بشویید.

بلغور جو دوسر

درمان نیش حشرات با استفاده از بلغور جو دوسر نیز امکان پذیر است. این ماده نیز می‌تواند خارش و تورم را تسکین دهد، زیرا حاوی ترکیبات خاصی است که خواص ضد تحریک کنندگی دارند.

با مخلوط کردن مقادیر مساوی بلغور جو دوسر و آب در یک کاسه، خمیر جو دوسر درست کنید. مقداری خمیر را با پارچه شستشو شده حدود 10 دقیقه روی پوست نگه دارید؛ سپس محل را تمیز کنید.

اگر گزیدگی‌های زیادی دارید، به جای آن حمام جو دوسر را امتحان کنید. 1 فنجان بلغور جو دوسر یا جو دوسر آسیاب شده را در یک وان پر از آب گرم بریزید.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی (گیر نکردن جو در لوله‌ها)، جو را ابتدا در یک پارچه نخی ببندید. به آن مانند یک چای کیسه‌ای غول پیکر فکر کنید که در آب حمام می‌اندازید. 20 دقیقه در این آب بمانید و بعد تن خود را بشویید.

درمان نیش کک

کک‌ها نوعی انگل بدون بال هستند که در سراسر جهان یافت می‌شوند. آنها از خون انسان و حیواناتی مانند سگ و گربه تغذیه می‌کنند.

درمان نیش کک

از آنجایی که کک‌ها از طیف وسیعی از میزبان‌ها استفاده می‌کنند، بیماری‌ها می‌توانند از یک میزبان به میزبان دیگر منتقل شوند.

کک‌ها به عنوان انتقال دهنده لارو کرم نواری و به طور غیر معمول بیماری تیفوس موش شناخته شده‌اند. آنها به دلیل انتقال طاعون بوبونیک از جوندگان وحشی به انسان در نقاط خاصی از جهان (و نه استرالیا) بدنام هستند.

زمان بررسی روش درمان نیش حشرات، معمولا به گزیدگی‌های این گونه نیز اشاره می‌شود. به همین خاطر باید بدانید سه گونه اصلی کک که انسان را آلوده می‌کند، عبارتند از:

  • کک گربه (Ctenocephalides felis)
  • کک سگ (Ctenocephalides canis)
  • کک انسان (Pulex irritans)

با توجه به این سه نوع، زمان درمان نیش کک باید توجه داشته باشید که منبع اصلی آن کجاست. اگر حیوانات خانگی شما حامل این نوع حشره هستند، باید با تمیز کردن آنها از گسترش این حشرات در محیط زندگی خود، جلوگیری کنید.

مهم است که پس از گزیدگی در مقابل میل به خراشیدن پوست، مقاومت کنید. همچنین محل گزش‌ها را با صابون ضد عفونی کننده بشویید تا خطر عفونت را کاهش دهید.

برای کمک به تسکین تورم، مرتبا از کیسه یخ استفاده کنید و برای درمان خارش از لوسیون کالامین، کرم‌های بی‌حس کننده یا موارد مشابه استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید به دنبال درمان عفونت احتمالی کرم نواری باشید؛ زیرا کک‌ها می‌توانند این انگل را از طریق نیش خود منتقل کنند. در صورت بدتر شدن علائم یا ایجاد عفونت ثانویه (که با ترشح چرک از زخم‌ها مشخص می‌شود) به پزشک مراجعه کنید.

همچنین برای درمان نیش کک می‌توانید روش‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

نعناع

نعناع یکی از گیاهان عالی برای رفع عوارض نیش کک است. این گیاه کاربردهای زیادی دارد، از جمله رایحه درمانی و سایر درمان‌های مناسبی که برای ضایعات پوستی در نظر گرفته می‌شوند.

تاثیر نعناع بر درمان نیش کک

اسانس نعناع دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. آب نعناع یکی از داروهای طبیعی برای درمان نیش حشرات بخصوص کک است. با این حال، اگر از تب، استفراغ یا علائم دیگر رنج می‌برید، باید از مصرف این گیاه نعناع اجتناب کرده و به پزشک مراجعه کنید.

چای بابونه

همچنین می‌توانید درمان‌های طبیعی مانند چای بابونه را امتحان کنید. داروی چای بابونه از گل‌های خشک شده بابونه تهیه می‌شود. این چای حاوی فلاونوئیدها و ترپن‌ها است که خاصیت آنتی‌هیستامینی و آنتی اکسیدانی دارند.

ناحیه آسیب دیده را با چای خیس کنید و حدود 10 دقیقه آن را بمالید. با این حال، ممکن است به اندازه برخی درمان‌های دیگر موثر نباشد. همچنین می‌توانید چای کیسه‌ای بابونه را روی نواحی گزیده شده قرار دهید.

در کنار این درمان‌های گیاهی و اغلب خانگی، درمان‌های پزشکی برای نیش کک نیز عبارتند از:

آنتی‌هیستامین‌ها

آنتی‌هیستامین‌ها داروهای محبوبی برای رفع جای نیش کک در انسان هستند. این داروها به کاهش تولید هیستامین (ماده شیمیایی تولید شده توسط سیستم ایمنی که باعث خارش می‌شود)، کمک می‌کنند. آنتی‌هیستامین‌ها به شکل قرص یا کرم در دسترس هستند.

هیدروکورتیزون

هیدروکورتیزون یکی دیگر از داروهای محبوب است که ممکن است برای تسکین خارش و تورم استفاده شود. این دارو را می‌توان مستقیما روی گزیدگی اعمال کرد. کرم و شامپو هیدروکورتیزون درمان‌های محبوب برای نیش کک هستند. این محصولات در درمان گزش کک موثر و سریع عمل می‌کنند.

درمان نیش ساس

همان‌طور که ملاحظه کردید درمان نیش حشرات طیف گسترده‌ای از روش‌ها را در برمی‌گیرد. اجازه دهید یک نکته جالب را با شما در میان بگذاریم:

گزش ساس و کک از نظر ظاهری کاملا مشابه هستند، اگرچه گزش کک معمولا کمی کوچک‌تر است. اما هر دو می‌توانند باعث ایجاد برجستگی‌های قرمز روی پوست شما شده و خیلی خارش داشته باشند.

درمان نیش ساس

زمانی که کک‌ها شما را نیش می‌زنند، معمولا نیمه پایینی بدن یا نواحی گرم و مرطوب اطراف مفاصل را گاز می‌گیرند. به عنوان مثال، آنها ممکن است پاها، زیر بغل، داخل آرنج یا زانو را نیش بزنند. اما ساس‌ها بیشتر قسمت‌های بالایی بدن شما را گاز می‌گیرند و تمایل بیشتری به دست‌ها، بازوان، گردن و صورت دارند.

گزش ساس نیز در شب اتفاق می‌افتد و شبیه کهیر است. اما بعدا در روز کوچک‌تر می‌شوند و بیشتر شبیه جوش به نظر می‌رسد. اگر مشکوک هستید که ساس یا کک شما را گاز گرفته‌اند، علائم وجود حشرات را در خانه خود بررسی کنید.

ساس‌ها اغلب در درزهای تشک‌ها، ترک‌های چهارچوب و اطراف تخت پنهان می‌شوند در حالی که کک‌ها روی حیوانات خانگی خانوادگی و در فرش یا مبلمان روکش شده زندگی می‌کنند.

پس از تشخیص این مسئله درمان نیش ساس را می‌توان با روش‌های زیر تسهیل کرد.

اسانس‌ها را امتحان کنید

اسانس‌ها مایعات قوی استخراج شده از گیاهان مختلف هستند که طیف وسیعی از خواص دارویی را از خود نشان می‌دهند. روغن‌های متفاوت به‌ خاطر اثرات دارویی مختلفشان شناخته می‌شوند. همچنین مواد مناسبی برای درمان نیش حشرات هستند.

اسانس ها را امتحان کنید

در این میان ترکیب پونه کوهی (حاوی کارواکرول و تیمول)، روغن میخک، روغن نعناع و روغن چوب سدر در التیام نیش ساس مؤثرتر است. این روغن‌ها با هم می‌توانند به تسکین التهاب، مبارزه با میکروب‌ها و تسهیل بهبود سریع پوست کمک کنند.

نحوه استفاده از این روش درمانی به این ترتیب است که چند قطره از تمام اسانس‌های ذکر شده در بالا را در یک کاسه بریزید. مقداری روغن زیتون یا روغن نارگیل را با آن مخلوط کنید. یک گلوله پنبه را در این مخلوط خیس کنید و آن را به تمام ناحیه نیش خورده بمالید.

از گرما درمانی استفاده کنید

گرما درمانی موضعی نیز ممکن است به کنترل واکنش آلرژیک پوستی ناشی از گزیدگی ساس کمک کند و در نتیجه علائم التهابی ناشی از آن را کاهش دهد.

اعمال استرس گرمایی به دنیز کردن پروتئین‌های دردناک کمک می‌کند و با تحریک گردش خون در زیر پوست برای کاهش التهاب و علائم مرتبط بسیار مناسب است.

با این حال، مطالعات گسترده‌تری برای درک اثربخشی، ایمنی و مکانیسم دقیق این نوع درمان نیش ساس مورد نیاز است. تا این لحظه تجربیات نشان داده‌اند که استفاده از یک سشوار برای انتقال هوای داغ به مدت چند دقیقه در ناحیه گزیده شده، بسیار موثر است.

درمان نیش عنکبوت

درمان نیش عنکبوت را نیز می‌توان با روش‌های ساده در نظر گرفت. عنکبوت‌ها یکی از رایج‌ترین آفاتی هستند که همه ما تقریبا به طور منظم با آنها روبرو می‌شویم.

درمان نیش عنکبوت

در نتیجه نیاز به آشنایی با درمان نیش حشرات و برخی از گونه‌های عنکبوت‌ها مانند عنکبوت قهوه‌ای منزوی و عنکبوت سیاه برای همه ما ضروری است. به یاد داشته باشید که برخی از انواع این حشره خزنده نیستند، اما اگر احساس خطر کنند می‌توانند شما را گاز بگیرند.

به یاد داشته باشید که اگر یک منزوی قهوه‌ای، یک بیوه سیاه، رتیل یا یک عنکبوت سرگردان برزیلی شما را نیش زد، باید فورا به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا نیش آنها می‌تواند بسیار سمی و دردناک باشد.

در مورد نیش هر عنکبوت دیگری، می‌توانید از یک درمان خانگی برای رفع عوارض آن استفاده کنید. اولین توصیه ما برای درمان نیش عنکبوت استفاده از محلول نمک است.

محلول نمک

نمک به عنوان یک سم‌زدای فوق العاده موثر در طول سال‌ها مورد تایید قرار گرفته است. مقداری آب نمک درست کنید، یک تکه پارچه را در آن فرو کنید و سپس روی زخم را با پارچه خیس شده به مدت چند ساعت بپوشانید. نمک زهر تزریق شده توسط عنکبوت را از بین می‌برد.

زغال چوب فعال

زغال فعال یک داروی موثر برای درمان نیش عنکبوت، به ویژه برای نیش عنکبوت منزوی قهوه‌ای است. زغال چوب اثر سم عنکبوت را کاهش می‌دهد و به قربانی کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابد.

زغال چوب برای درمان نیش عنکبوت

مقدار مساوی زغال چوب و آب را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس خمیر را روی زخم بمالید و روی آن باند بپیچید و بگذارید یک تا چهار ساعت روی زخم بماند.

این روش درمان نیش حشرات را چندین بار در روز (2 تا 3 بار) تکرار کنید تا به میزان قابل توجهی از شدت علائم کم شود.

سیب زمینی

استفاده از سیب زمینی به عنوان درمان گیاهی نیش عنکبوت‌ها بسیار معروف است. این ماده می‌تواند کمک بزرگی در کاهش درد و تورم ناشی از نیش عنکبوت باشد. محققان دریافته‌اند که برخی از ترکیبات در پوست سیب زمینی وجود دارد که می‌تواند با اثر التهابی نیش عنکبوت مقابله کند.

یک سیب زمینی بگیرید و بدون اینکه پوست آن را بردارید، آن را برش دهید. یک برش از سیب زمینی را در حالی که پوست آن سالم است بردارید و سپس آن را روی نیش عنکبوت بمالید.

گوشت سیب زمینی را روی محل گزش قرار دهید و با بانداژ آن را روی بدن خود بپیچید. بعد از چند ساعت برش سیب زمینی را با یکی دیگر جایگزین کنید.

پودر زردچوبه

زردچوبه سرشار از ترکیباتی است که با سموم مبارزه می‌کند، از جمله سمی که عنکبوت هنگام گاز گرفتن وارد بدن می‌شود. خواص کشنده میکروب و ترکیبات ضد التهابی موجود در زردچوبه قرمزی، درد و التهاب ناشی از نیش عنکبوت را تسکین می‌دهد.

خمیری از پودر زردچوبه و روغن زیتون درست کنید و آن را روی ناحیه نیش عنکبوت بمالید. اجازه دهید حدود یک ساعت خمیر روی قسمت گزیده شده بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا زمانی که علائم نیش عنکبوت کاهش یابد.

کلام آخر

درمان نیش حشرات را هم می‌توان با استفاده از داروهای شیمیایی در نظر گرفت و هم با روش‌های سنتی و خانگی که طبق تجربه افراد شناخته شده هستند.

نکته مهم این است که اگر هنگام استفاده از این روش‌ها تغییر در جهت بهبود خود ملاحظه نکردید، روش را به طور کامل کنار بگذارید.

همچنین زمان مواجه با علائمی مانند استفراغ، اسهال، تورم صورت و لب و یا تپش قلب باید روش‌های خانگی را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنید.

با تمام این تفاسیر اگر تجربه متفاوتی در درمان گزیدگی حشرات دارید، در قسمت کامنت‌ها بنویسید تا راهنمای این بخش کامل شود.

سوالات متداول

درمان مناسب برای نیش خفیف حشره چیست؟

نیش گزنده را از تن خود بیرون بیاورید. به آرامی محل را با آب و صابون بشویید. سپس یک پارچه مرطوب شده با آب سرد یا پر از یخ را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی محل گزش یا نیش قرار دهید.

بهبود نیش حشره چقدر زمان نیاز دارد؟

پس از نیش خوردگی خارش و قرمزی پوست شایع است و ممکن است تا 10 روز نیز ادامه داشته باشد. تا زمانی که علائم شما در حال بهبود است و احساس خوبی دارید، نیازی به درمان نیش حشرات نخواهید داشت.

عوارض شدید نیش زدگی حشرات کدام‌اند؟

مشکل در تنفس، تورم لب‌ها، صورت، پلک‌ها یا گلو به همراه سرگیجه، غش و بیهوشی، نبض ضعیف و سریع، کهیر تهوع، استفراغ یا اسهال همگی می‌توانند نشانه‌های برای رجوع به پزشک پس از نیش خوردن باشند.

امتیاز شما به این پست
منبع theherbalacademy betterhealth familymedicineaustin
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x