مقایسه آیفون 6 با 6s 📱 {ظاهری، امکانات و دوربین}

برند اپل با سبک طراحی و سیستم عامل خاص خود، طرافداران پر و پاقرصی در ایران دارد. حتی مدل‌های قدیمی گوشی‌های این برند، همچنان در میان هوادارن اپل طرفداران خاص خود را دارند و بسیاری، سری‌های قدیمی آیفون را به گوشی‌های جدید برندهای دیگر ترجیح می‌دهند! یکی از گوشی‌های محبوب اپل، سری 6 است.

آیفون 6 قرار بود پس از مدل بسیار محبوب آیفون 5 و 5S به بازار بیاید که شاید محبوب‌ترین مدل گوشی‌های آیفون بود. IPhone 6 همانطور که پیش‌بینی می‌شد با استقبال گسترده‌ طرفدارن اپل در سراسر دنیا رو به رو شد. اما پس از آن، زمانی که همه چشم انتظار موفقیت‌های بیشتری در رونمایی از سری S آیفون 6 بودند، شرایط طور دیگری رقم خورد! سری S تفاوت چندانی در ظاهر با آیفون 6 معمولی نداشت. 

کسانی که می‌خواهند گوشی آیفون 6 بخرند، همواره بین دوراهی 6 و 6S تردید زیادی دارند. اما کدام یک از این دو سری از گوشی‌های آیفون بهتر هستند؟ تفاوت آیفون 6 و 6S در چیست؟ در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ همراه ما باشید تا آیفون ۶ و ۶S را به صورت کامل با یکدیگر مقایسه کنیم.

مهم‌ترین تفاوت‌ها

گوشی‌های موبایل از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر قابل مقایسه هستند. واضح است که بسته به نوع استفاده شده، برخی از ویژگی‌های یک تلفن همراه برای شما در اولویت قرار دارد.

مقایسه کلی آیفون 6 با 6اس

بنابراین برای آنکه فرق آیفون 6 با S6 را شناسایی کنیم، در ادامه این دو مدل از گوشی‌های آیفون را از جنبه‌های مختلفی با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

مقایسه قیمت آیفون 6 با 6S

آیفون ۶  در سه رنگ نقره ای، سفید و طلایی و با ظرفیت ۱۶ ، ۳۲ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شد. قیمت این گوشی هوشمند در ابتدا ۳۵۰ دلار بود که پس از معرفی ورژن جدید آیفون تا ۲۹۰ دلار افت کرد.

اما آیفون ۶ اس که در ۴ رنگ نقره ای ، سفید ، طلایی و رزگلد و با همان ظرفیت های ۱۶ ، ۳۲ ، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ارائه شد. این محصول در ابتدا با قیمت ۴۰۰ دلار در دسترس کاربران قرار گرفت که در زمان معرفی حدود ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۶ بود.

تفاوت ظاهری آیفون 6 با S6  

در نگاه اول شاید نتوانید این دو محصول را از یکدیگر تشخیص دهید. چرا که اندازه این دو مدل با یکدیگر برابر است و در ظاهر، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. عمده تغییرات این دو به مشخصات فنی‌شان مربوط می‌شود. 

مقایسه ظاهرس iphone 6 با آیفون 6s

جنس بدنه IPhone 6s از آلومینیوم با دوام‌تری نسبت به آیفون 6 ساخته شده است. این نوع آلومینیوم مقاومت بیشتری در مقابل ضربات از خود نشان می دهد همین آلومینیوم در ساعت های هوشمند اپل نیز استفاده شده است. احتمالا این موضوع به خاطر خم شدن بعضی از آیفون های ۶ پلاس (iphone 6 Plus)در جیب کاربران بود که نشان از مقاومت پایین این مدل در برابر ضربات و فشار بود.

مقایسه باتری و سخت افزار آیفون 6 با 6S

چیپست تعبیه شده در آیفون 6، پردازنده دو هسته‌ای A8 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز است که تا قبل از ورود آیفون 6S یکی از بهترین‌ها بود.  IPhone 6s دارای پردازنده دو هسته ای A9 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و به نسبت ورژن قبلی خود از قدرت پردازش بهتری برخوردار است.

همچنین آیفون ۶ دارای ۱ گیگابایت حافظه RAM است این حافظه در آیفون ۶ اس به ۲ گیگابایت ارتقا یافته است. IPhone6 دارای iOS ورژن ۸ است که در آیفون جدید شاهد ورژن ۹ هستیم ک البته هردو مدل تا ورژن ۱۲ (و حتی شاید بالاتر) قابل ارتقا هستند.

در مقایسه باتری‌های این دو مدل، آیفون 6 برتری نسبتا کمی دارد. چرا که ظرفیت باتری‌ آیفون 6، 1810 میلی‌آمپر است، در حالی که در سری 6S از باتری با ظرفیت 1715 میلی‌آمپر استفاده شده

مقایسه دوربین آیفون 6 با S6

یکی دیگر از تفاوت‌ها در این دو گوشی، ارتقای دوربین عقب آیفون 6S نسبت به آیفون 6 است. در IPhone6 دوربین ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است اما در گوشی‌های جدید، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته است.

مقایسه دوربین آیفون 6 با 6s

ضبط ویدئو در آیفون‌های 6 با کیفیت 1080 و در آیفون جدید با کیفیت فوق العاده ۴K انجام می‌شود. همچنین کیفیت دوربین جلوی این گوشی از 1.2 پیکسل در آیفون 6، به 5 مگاپیکسل در آیفون 6S تغییر کرده است.

مقایسه صفحه نمایش آیفون 6 با 6S

اندازه صفحه نمایش آیفون 6  و آیفون 6S  هردو 4.7 اینچ با وضوح 1334 در 740 و با رزولوشن (وضوح) 326 پیکسل بر اینچ است. همچنین آیفون 6 پلاس و آیفون 6S پلاس هم در اندازه و کیفیت صفحه نمایش با یکدیگر برابر هستند و هر دو دارای صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح 1920 در 1080 و رزولوشن 401 هستند.

مقایسه صفحه نمایش 6 و 6s

تنها تفاوتی که در صفحه نمایش آیفون ۶ اس به کار رفته است، قابلیت لمس سه بعدی این گوشی هوشمند جدید است. لمس سه بعدی به این معنی است که نمایشگر می تواند تفاوت بین یک لمس ساده و لمس سخت تر را تشخیص دهد و به نسبت فشار انگشت گزینه مورد نظر و امکان جدیدی را برای شما به نمایش بگذارد.

مقایسه سرعت IPhone 6 با IPhone 6S

به گزارش Forbes این دو سری از گوشی‌های آیفون از نظر سرعت تفاوت نسبتا چمشگیری با یکدیگر دارند. آیفون 6S با توجه به رم قدرتمندتر 2 گیگابایتی که استفاده می‌کند، در این مورد برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به آیفون 6 با رم یک گیگابایتی دارد.

در یک تست سرعت میان این دو مدل، پدازنده آیفون 6 اس 70% و پردازنده گرافیکی این سری 90% سرعت بیشتری نسبت به آیفون 6 داشته است!

جدول مقایسه آیفون 6 و S6

در جدول زیر برخی از ویژگی‌های مهم این دو مدل را بررسی کردیم تا در نهایت مقایسه بهتری داشته باشید:

نام محصول iPhone 6 iPhone 6s
صفحه نمایش 4.7 inches 750 x 1334 pixels 4.7 inches 750 x 1334 pixels
دوربین اصلی  29mm 8-MP f/2.2 29mm 12-MP f/2.2
دوربین سلفی 1.2-MP 5-MP
مشخصات فنی A8 SoC1GB RAM16GB/64GB/128GB StorageNone A9 SoC2GB RAM16GB/64GB/128GB StorageNone
باتری 1810 mAh 1715 mAh
وزن 129 گرم 143 گرم

جمع بندی

در نهایت اگر الان میان استفاده از گوشی آیفون 6 و 6S تردید دارید، برای انتخاب بهتر نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر در حال حاضر از آیفون 6 استفاده می‌کنید و به فکر ارتقا آن به آیفون 6S هستید، بهتر است دست نگه دارید! واقعیت این است که چنین تغییری نسبت به هزینه‌ای که برای شما خواهد داشت، ارزش چندانی ندارد. بهتر است اگر شرایط خرید مدل‌های جدیدتر آیفون را ندارید، به جای تعویض این مدل با مدل S کمی بیشتر صبر کنید.
  • اگر در حال حاضر بین خرید این دو مدل تردید دارید، با توجه به کیفیت دوربین و سخت‌افزار بهتر مدل S، این مدل را خریداری کنید.
  • در نظر داشته باشید که اگر محدودیتی در پرداخت هزینه بیشتر ندارید، سری‌های جدید آیفون تغییرات چمشگیری در دوربین‌ها و سخت‌افزار خود داشته‌اند و حتما مشخصات سری‌های جدیدتر را هم بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با آیفون 6 و 6s

مشکل روشن نشدن آیفون ۶S چگونه حل می شود؟

مشکل روشن نشدن آیفون ۶S دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در ابتدا مطمئن شوید که گوشی به اندازه کافی شارژ داشته باشد. پس از آن اگر دستگاه همچنان واکنشی نداشت دکمه home و power (یا side ) را حداقل ۱۰ ثانیه نگه دارید تا لوگو Apple را مشاهده کنید.

آیفون 6s بخریم یا نه ؟

برای آنکه به جواب این سوال برسید، باید ویژگی‌های آیفون ۶S را بررسی کرده و مشخصات این مدل از گوشی‌های اپل را با مدل ۶  مقایسه کنید. برای کسب اطلاعات کامل می‌توانید محتوای این مقاله را مطالعه کنید تا قضاوت مناسبی درباره آیفون ۶ اس داشته باشید.

آیا آیفون 6s هنوز تولید می‌شود؟

گوشی‌های آیفون ۶S در سال ۲۰۱۵ به بازار آمدند. این گوشی‌ها نسبت به سری قدیمی‌تر خود یعنی آیفون ۶ مزایای سخت‌افزاری خاصی دارند. در سال ۲۰۱۸ شرکت اپل خبر توقف تولید این سری از گوشی‌های خود را اعلام کرد.

مزایای گوشی آیفون 6 چیست؟

آیفون ۶ که پس از سری‌های بسیار محبوب آیفون ۵ به بازار معرفی شد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد مورد استقبال گسترده هوادارن برند اپل قرار گرفت. این گوشی با کیفیت صفحه مناسب، باتری پرظرفیت و وزن نسبتا پایین خود انتخابی مناسب به شمار می‌رود. البته بهتر است قبل از خرید این مدل را با آیفون ۶S هم مقایسه کنید.

4.2 | (8)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x