شرایط مهاجرت به کانادا برای ایرانیان در سال 2023

شرایط جدید اقامت در کانادا برای ایرانیان، از اول مارس 2023 کمی بهتر و آسان تر شده است. دولت کانادا اقدامات جدید برای حمایت از ایرانیان در راه مهاجرت به کانادا و اخذ شهروندی کانادا را اعلام کرده است. بر اساس این خبر، کسانی که ویزای کانادا (کاری، تحصیلی یا بازدید موقت) را دارند، خیلی آسان تر از گذشته(از داخل خاک کانادا) می توانند درخواست تمدید ویزا دهند. اگر می خواهید از شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیانی که قبلاً در کانادا زندگی می کرده اند، بیشتر بدانید این مقاله اطلاعات خوبی را به شما ارائه می دهد. در قانون جدید مهاجرت به کانادا، یک مسیر جدید از طرف دولت کانادا معرفی شده و درخواست های ایرانیان مقیم کانادا بر اساس اولویت پردازش می شود. موسسه مهاجرتی رویال اپلای royalapply.com راه هایی برای مهاجرت سریع و آسان به کانادا را به شما نشان می دهد.

مجوزهای کار آزاد به ایرانیان اجازه می دهد در هر شغلی و برای کارفرمای مورد نظر خود درخواست مهاجرت به کانادا از طریق کار  بدهند. مهاجرت به کانادا از طریق کار برای ایرانیانی که مایل به تمدید اقامت خود در کانادا هستند، آن ها را از برخی هزینه های پردازش ویزا معاف می کند. برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادایی که در حال حاضر در ایران بوده و مایل به خروج از ایران هستند، هزینه های صدور گذرنامه و مدارک اقامت دائم گرفته نمی شود.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری تضمینی برای ایرانیان در سال 2023

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که اداره مهاجرت کانادا از آن برای مدیریت برنامه های مهاجرتی کارگران ماهر استفاده می کند. به صورت کلی 3 برنامه مهاجرتی برای اقدام از طریق این روش وجود دارد.

1- برنامه تجربه کار در کانادا

برای کارگران ماهری که تجربه کار در کانادا دارند به شرطی که تجربه کاری 3 سال قبل از اقدام به درخواست به دست آمده باشد.

2- برنامه کارگران ماهر فدرال

برای کارگران ماهر با سابقه کار خارجی که این کارگران باید معیارهای آموزش و سایر عوامل را برآورده کنند.

3- برنامه تبادل کارگر ماهر فدرال

برای کارگران ماهر که در یک حرفه مهارت داشته و واجد شرایط باشند. این کارگر باید یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت داشته باشد.

آیا می دانید که ایران جزو ده کشور مبدا اول برای مهاجران جدید به کانادا است؟

آخرین داده های اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا یا IRCC نشان می دهد که ایران در سال 2022 هشتمین کشور مبدا مهاجرت به کانادا بوده است. در مجموع، 11105 ایرانی در سال گذشته، مقیم دائم شدند. ایران همچنین ششمین کشور مبدا برتر برای دارندگان مجوز تحصیل در کاناداست. تا 31 دسامبر 2022، 21115 دانشجوی ایرانی در کانادا تحصیل می کردند و جالب تر از همه اینکه سرشماری سال 2021 نشان می دهد که 200000 نفر در کانادا ایرانی الاصل هستند. آمار جغرافیایی جالب توجه از ایرانیان اینکه، حدود 68 درصد از جمعیت ایرانی کانادا در تورنتو و ونکوور ساکن هستند. پس اگر می خواهید احساس غربت کمتری را تجربه کنید این مورد را مد نظر داشته باشید!

گرفتن ویزای اکسپرس انتری کانادا

موسسه مهاجرتی رویال اپلای پرونده های موفق بسیاری در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری تضمینی را انجام داده و در دست اقدام دارد که نمونه هایی از آن ها را می توانید از بخش ” نمونه-کارهای-اخیر ”  https://royalapply.com مشاهده کرده و  اگر نیاز به یافتن برنامه های تحصیلی متفاوت در کانادا دارید، می توانید اخبار به روز را به صورت روزانه از اینستاگرام ما https://www.instagram.com/royal_apply  بخوانید.

چرا کانادا بهترین انتخاب 2023 تا 2025 است؟

اداره مهاجرت کشور کانادا، برنامه های جدید پذیرش مهاجران طی سال های 2023 تا 2025 برای ایرانیان را طی قانون جدید مهاجرت به کانادا اعلام کرد. این اتفاق پس از شکستن رکورد مهاجرت تمام دوران کانادا در سال 2021 با پذیرش بیش از 405000 مهاجر در یک سال، رقم خورد. در نتیجه کانادا آرزوهای مهاجرتی بیشتری را برای سه سال آینده ایجاد کرده است. ویزای توریستی کانادا در این سالها نیز می تواند به عنوان راهی مناسب برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته شود که اخبار آن را به صورت روزانه به شما خواهیم رساند.

طرح سطوح مهاجرت به کانادا در سال 2023 تا 2025 چیست؟

طرح سطوح مهاجرت به عنوان راهنمای تعداد مهاجرانی است که کانادا قصد دارد هر سال از آنها استقبال کند. در قانون جدید مهاجرت به کانادا، اهداف مهاجرتی کانادا شامل رشد اقتصاد، پیوست مجدد خانواده ها و ارائه پناهندگی به پناهندگانی است که از سختی های خارج از کشور فرار می کنند.

توجه: این اهداف مهاجرت ممکن است در طول زمان تغییر کند، با این وجود، ارقام زیر در زمان انتشار اولیه برنامه سطوح مهاجرت امسال ارائه شده است.

2023: در سال 2023، کانادا ورود 465000 مقیم دائم جدید PR را هدف قرار خواهد داد.

2024: این هدف به 485000 PR جدید کانادا در سال 2024 افزایش خواهد یافت.

2025: در نهایت، در سال 2025، کانادا قصد دارد از 500000 مهاجر به این کشور استقبال کند.        

فراهم شدن امکان تحصیل ایرانیان برای دارندگان مجوز کار موقت در کانادا در سال 2023

از شرایط جدید مهاجرت آسان به کانادا می توان به مورد بالا اشاره کرد. بر اساس قانون جدید 2023 کانادا که هفته پیش اعلام شد، از 27 ژوئن 2023، کارگران خارجی (با مجوز کار موقت) می توانند بدون محدودیت در این کشور تحصیل کنند. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به شهروندان اجازه می دهد تا در رشته های مرتبط با شغل خود تحصیل کنند. در گذشته، کارگران خارجی فقط در برنامه های 6 ماهه یا کمتر می توانستند (در حین کار) تحصیل کنند. در نتیجه افرادی که فقط به صورت موقت امکان کار در کانادا را داشتند، از این به بعد می توانند با برخورداری از حق تحصیل به صورت تمام وقت و در دوره های دانشگاهی طولانی تر و معتبرتر، شرایط کاری خود را بهتر کنند. به دلیل اینکه این خبر داغ و جدید است، جزو یکی از بهترین روش های اخذ ویزای کانادا قرار گرفته است. با پیگیری خبرهای جدید در این زمینه و مشورت گرفتن از مشاوران ارشد موسسه رویال اپلای، اطلاعات خود را کامل کنید و با چشم باز برای مهاجرت به کانادا تصمیم بگیرید.

در ادامه به صورت مختصر به این موضوع می پردازیم:

نوع تحصیل: تمام وقت یا پاره وقت برای شرکت در دوره های رسمی و بلند مدت دانشگاهی(لیسانس، فوق لیسانس و PhD) خواهد بود.

شرط: فرد مجوز کار معتبر داشته باشد و قابل تمدید باشد. به این معنی که با داشتن مجوز کار و تمدید آن حق ورود به برنامه های تحصیلی را خواهد داشت و اگر در حین تحصیل، مجوز کار شخص نیاز به تمدید داشته باشد، می بایست آن را تمدید کند.

هدف: توانمندسازی افراد شاغل در جامعه از جمله پزشکان، پرستاران و سایر مشاغل است که برای نمونه یک کارگران ساختمانی فرصت این را خواهد داشت تا بتواند روزی به تاجر تبدیل شده و جامعه خود را تقویت کند و با کسب دانش بیشتر و ترکیب آن با تجربه های به دست آمده از گذشته، خانه‌های جدید و با کیفیت بالاتر بسازند.

مزیت: با گسترش آینده شغلی به واسطه بالا بردن سطح تحصیلات خود، امتیاز رتبه بندی جامع CRS شما برای کسب اقامت دائم یا PR کانادا افزایش پیدا می کند.

با اعمال این سیاست، دولت کانادا امیدوار است اتباع خارجی را برای بهبود مهارت های حرفه ای توانمند کند. در نتیجه افراد می توانند با ادامه تحصیل خود، برای اهداف شغلی بالاتر و رسیدن به رویاهای خود تلاش کنند. دولت کانادا همواره در تلاش است تا با حذف موانع توسعه مهارت ها، درب ها را به روی پزشکان و پرستاران آموزش دیده خارجی باز کند تا به مراقبت از شهروندان و ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

سخن پایانی

شرایط جدید مهاجرت به کانادا، یکی از هدف هایی است که بسیاری از ایرانیان را با آسان ترین روش ها به خود جذب کرده است. همان طور که در این مقاله اشاره شد، کانادا یکی از بزرگترین کشورهای مهاجرپذیر است که با دید مثبت خود به مهاجرت ایرانیان پذیرای جمعیت وسیعی از هموطنان ما بوده است. رویال اپلای مسیر ایمن و کارآمد برای برقراری ارتباط تنگاتنگ در اعزام افراد به کانادا بوده و می تواند شما را در این زمینه هدایت کند. شما می توانید پرونده های انجام شده توسط این موسسه را از طریق وبسایت مشاهده کنید. به علاوه می توانید پس از مراجعه به وبسایت موسسه مهاجرتی رویال اپلای https://royalapply.com/canada و مقاله های مربوط به مهاجرت به کانادا را خوانده و به جزئیات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x