بهترین آبرسان طبیعی پوست + روش ساخت در خانه

عوامل زیادی باعث خشکی و التهاب پوست می‌شوند، که با استفاده از بهترین آبرسان طبیعی پوست، می‌توانید تا حد زیادی رطوبت صورت خود را حفظ کنید و از تیرگی‌ و لک‌های پوستی خلاص شوید.

پوست شما به طور طبیعی روغنی به نام سبوم تولید می‌کند، تا رطوبت پوست شما را حفظ کند. اما فعالیت‌های روزانه مانند آشپزی، استفاده از شوینده‌های نامناسب صورت و نداشتن یک آبرسان مناسب، می‌تواند مقدار طبیعی روغن سبوم پوست را تغییر دهد و باعث التهاب و آکنه در صورت شود.

بنابراین توجه داشته باشید که آبرسان و مرطوب کننده‌ خود را بر اساس نوع پوست‌تان انتخاب کنید؛ زیرا هر فرد پوست منحصر به فردی دارد که ممکن است نسبت به مواد، واکنش مختلفی نشان دهد.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از مرطوب کننده و آبرسان طبیعی پوست، باید مقدار کمی از ماسک انتخابی را پشت گوش خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. اگر بعد از چند ساعت احساس قرمزی و سوزش نداشتید می‌توانید از آن آبرسان یا ماسک صورت استفاده کنید.

بهترین آبرسان طبیعی برای پوست خشک

پوست‌های خشک بسیار حساس هستند و با نداشتن روتین پوستی مناسب، ممکن است پوست شما شروع به پوسته پوسته شدن، ترک خوردن، التهاب و خارش کند.

خشکی پوست می‌تواند علت‌های مختلفی مانند آب و هوا، افزایش سن، شوینده نامناسب، غذا‌های چرب و شور، دارو و… داشته باشد؛ که پوست را کدر و چروک می‌کنند. در این قسمت از مقاله چند آبرسان پوست خانگی، برای پوست‌های خشک توضیح می‌دهیم که می‌تواند به شادابی پوست‌های نازک و ترک خورده شما کمک کند.

تهیه ماسک‌های خانگی راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، بنابراین شما می‌توانید از این ماسک‌های آبرسان خانگی استفاده کنید تا پوستی لطیف و درخشان داشته باشید.

بهترین آبرسان طبیعی پوست
بهترین آبرسان طبیعی پوست

ماسک آبرسان آلوئه‌ورا و خیار

میدانستید که 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است؟ خیار یک تسکین دهنده عالی برای خارش و ترک‌های پوستی است. پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند و احساس سوزش ناشی از ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. بنابراین زمانی که خیار با آلوئه‌ورا ترکیب شود تاثیر آن نیز چند برابر می‌شود.

آلوئه‌ورا دارای خاصیت ضدالتهابی است که تحریکات و التهاب پوستی را تسکین می‌دهد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E، D، C، B است؛ همچنین دارای مواد معدنی مانند منیزیم، زینک و پتاسیم است که به خوبی پوست‌های آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می‌کند.

ماسک‌ های کلاژن ساز خانگی برای کاهش چین و چروک

تهیه بهترین آبرسان طبیعی پوست با آلوئه‌ورا و خیار

یک عدد خیار را با پوست رنده کنید.

سپس 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورای تازه را با خیار‌‌های رنده شده مخلوط کنید.

بعد ماسک آبرسان را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی صورت شما باقی بماند و بعد با آب خنک بشویید.

ماسک خانگی صورت توت فرنگی و ماست
ماسک خانگی صورت توت فرنگی و ماست

ماسک آبرسان خانگی توت‌فرنگی و ماست

توت‌فرنگی حاوی ویتامین E است، که پوست شما را مرطوب کرده و خارش پوستی را تسکین می‌دهد. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند آنتوسیانین‌ و پلی فنول‌ است که باعث می‌شوند رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی پیری زودرس هستند را خنثی کنند، بنابراین پوست شما روشن و شفاف باقی می‌ماند.

ماست غنی از اسید‌های آلفا هیدروکسی و اسید‌لاکتیک است که به عنوان یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده عالی عمل می‌کند. پوست‌های کدر را لایه‌برداری می‌کند و منافذ باز پوست را می‌بندد تا درخشندگی و یکنواختی به پوست شما بدهد.

تهیه ماسک آبرسان توت‌فرنگی و ماست

3 عدد توت فرنگی رسیده را با چنگال له کنید.

2 قاشق غذا خوری ماست را به توت فرنگی‌های له شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

این آبرسان طبیعی پوست را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند سپس با آب خنک آبکشی کنید.

ماسک آبرسان صورت عسل و شیر
ماسک آبرسان صورت عسل و شیر

ماسک پاک‌کننده و آبرسان شیر و عسل

ترکیب شیر و عسل یک ترکیب قدیمی است که مانند جادو برای رفع مشکلات خشکی پوست عمل می‌کند. اغلب می‌بینید که در پاک کننده، مرطوب کننده و صابون‌های صنعتی مخصوص پوست خشک، از شیر و عسل استفاده می‌کنند. شما نیز با داشتن این مواد ساده می‌توانید یک ماسک آبرسان پوست مقرون به صرفه تهیه کنید.

شیر دارای اسید لاکتیک است که  به عنوان یک لایه بردار ملایم، برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و حفظ رطوبت پوست عمل می‌کند. شیر مانند ماست پوست را تمیز می‌کند و در عین حال آن را تسکین می‌دهد.

عسل به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی خود شناخته شده است. از پوست در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت می‌کند و پوست‌های قرمز و ملتهب را تسکین می‌دهد. همچنین یک مرطوب کننده خوب با قابلیت حفظ رطوبت و درخشان کننده پوست است.

10 ماسک صورت خانگی با عسل برای پوستی رویایی

تهیه ماسک طبیعی شیر و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را در دو قاشق غذاخوری شیر خنک مخلوط کنید.

پنبه را به ماسک آغشته کنید و روی صورت خود بمالید.

سپس خوب ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

در نهایت با آب ولرم بشویید.

بهترین آبرسان طبیعی پوست چرب

مراقبت از پوست چرب اندکی دشوار است، زیرا شما سعی می‌کنید مشکلات متعددی را همزمان حل کنید. مثلا  تولید سبوم زیاد، منافذ باز، جوش‌های سر سفید، جوش‌های سر سیاه و براقی صورت، از مشکلات پوست‌‌های چرب هستند.

این مشکلات پوست چرب را نمی‌توان سریع درمان کرد ولی می‌توانید با کمک بهترین آبرسان طبیعی پوست چرب، آن را به حداقل برسانید.

در این بخش از مقاله دستورالعمل‌هایی برای تهیه ماسک آبرسان خانگی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه توضیح می‌دهیم تا پوست شما شاداب و جوان بماند.

بهترین آبرسان طبیعی پوست چرب
بهترین آبرسان طبیعی پوست چرب

ماسک آبرسان طبیعی عسل و آبلیمو

عسل دارای خواص ضدمیکروبی است که به کاهش آکنه و جوش کمک می‌کند. همچنین لیمو، چربی پوست صورت را کنترل می‌کند و باعث کاهش التهاب و قرمزی صورت می‌شود.

تهیه ماسک آبرسان خانگی عسل و لیمو

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری آب لیموی رقیق شده، مخلوط کنید.

مخلوط را روی تمام صورت بمالید.

بگذارید 15 دقیقه روی صورت شما بماند.

سپس پوست خود را با آب خنک بشویید.

شما می‌توانید از این ماسک صورت 2 بار در هفته استفاده کنید.

توجه کنید: همیشه از آب لیموی رقیق شده برای پوست صورت خود استفاده کنید و بعد از استفاده از این ماسک، ضد آفتاب بزنید زیرا آبلیمو اسیدی است و پوست شما را به نور حساس می‌کند.

ماسک صورت زغال فعال
ماسک صورت زغال فعال

ماسک صورت زغال فعال و آلوئه‌ورا

زغال فعال می‌تواند کثیفی و سبوم اضافی (چربی صورت) را از بین ببرد. همچنین آلوئه‌ورا که خاصیت لایه‌برداری دارد، می‌تواند به حذف سلول‌های مرده کمک کند. این ماسک صورت می‌تواند به شما در کنترل چربی صورت، پاکسازی منافذ و جلوگیری از آکنه کمک کند.

تهیه بهترین آبرسان طبیعی پوست با زغال فعال و آلوئه‌ورا

یک قاشق چای‌خوری زغال چوب فعال را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید.

سپس ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند ( بیشتر از 10 دقیقه نشود).

سپس صورت خود را بشویید.

از این ماسک هر دو هفته یکبار استفاده کنید، زیرا استفاده زیاد از زغال فعال، ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

بهترین ماسک برای چروک دور چشم + 10 ماسک جادویی

آبرسان طبیعی برای پوست معمولی

افرادی که دارای پوست معمولی هستند باید حتما آبرسان را در روتین پوستی خود قرار دهند. زیرا پوست را تغذیه می‌کند و مانع از پیری زودرس می‌شود و با تغییرات آب و هوایی یا رژیم غذایی، دیگر نگران مشکلات پوستی نخواهید شد.

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین آبرسان طبیعی پوست معمولی می‌پردازیم که پوست شما را به خوبی آبرسانی، لایه‌برداری و تغذیه می‌کند.

ماسک خانگی و آبرسان آووکادو
ماسک خانگی و آبرسان آووکادو

ماسک مغذی آووکادو و روغن زیتون

آووکادو حاوی بیوتین است، ترکیبی که بخش مهمی از ب کمپلکس را تشکیل می‌دهد و پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند. همچنین سرشار از اسید‌های چرب طبیعی است که عمق پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کند.

ویتامین‌های E، C و آنتی اکسیدان موجود در آووکادو، مانع از ایجاد خطوط ریز چین و چروک ناشی از خشکی پوست می‌شود.

روغن زیتون با داشتن ویتامین‌های K و E خواص مغذی آووکادو را برای پوست تکمیل می‌کند و رطوبت پوست را افزایش می‌دهد.

تهیه ماسک آبرسان صورت آووکادو و روغن زیتون

نصف آووکادوی رسیده را بردارید و با چنگال آن را له کنید.

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا به قوام برسد.

این آبرسان طبیعی پوست را روی صورت خود قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

سپس با آب ولرم بشویید و از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید.

بهترین آبرسان طبیعی پوست، برای پوست معمولی
بهترین آبرسان طبیعی پوست، برای پوست معمولی

ماسک صورت سفیده تخم‌مرغ، لیمو و روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضدباکتریایی دارد و به کاهش جوش و آکنه کمک می‌کند. همچنین سفیده تخم‌مرغ خاصیت لایه‌برداری دارد که باعث روشن شدن پوست می‌شود. لیمو نیز می‌تواند چربی اضافی پوست را از بین ببرد.

تهیه آبرسان خانگی برای پوست معمولی

یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق چای‌خوری آبلیمو رقیق شده مخلوط کنید.

سپس دو قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.

مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

با استفاده از یک برس، یک لایه نازک روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ماسک خشک شود.

پس از خشک شدن ماسک آن را با آب ولرم بشویید.

بهترین ماسک خانگی برای جلوگیری و از بین بردن جوش صورت

کلام آخر

در این مقاله 7 دستور العمل از بهترین آبرسان طبیعی پوست را جمع آوری کردیم، تا شما آبرسان مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. اغلب مواد اولیه این ماسک‌های خانگی در آشپزخانه پیدا می‌شوند که می‌توانید خیلی راحت آبرسان طبیعی خود را با قیمت کمتر تهیه کنید.

البته به یاد داشته باشید که این ماسک‌های خانگی، التهاب و خشکی جزئی را تسکین می‌دهد. بنابراین اگر لک‌ و خشکی زیادی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود ارسال کنید و از تجربیات و نظرات خود در زمینه ماسک‌های خانگی برای ما بنویسید.

 

 

 

5 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.