10 ماسک صورت خانگی با عسل برای پوستی رویایی

اگر به دنبال بهترین درمان خانگی برای ارتقا رطوبت و درخشندگی پوست خود هستید، ما یک راه حل ویژه برای شما داریم. استفاده از انواع ماسک صورت خانگی با عسل که به طرق مختلف به پوست شما کمک می‌کنند تا جوانی و شادابی خود را حفظ نمایید.

استفاده از عسل به تنهایی می‌تواند آبرسانی مناسب را روی پوست اعمال کرده و جوان‌سازی کلاژن‌ها را به خوبی انجام دهد. این میان ترکیب این ماده مغذی با دیگر مواد می‌تواند تاثیر چند برابر داشته باشد.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل مگ قصد داریم به معرفی 10 ماسک صورت خانگی با عسل بپردازیم. اگر می‌خواهید همه درباره شادابی و طراوت پوست شما حرف بزنند، تا پایان با ما همراه باشید.

خواص عسل برای پوست

ماسک صورت با عسل را می‌توان در خانه تهیه کرد و به طور طبیعی از تمامی مزایای عسل بهره برد. توجه داشته باشید که این ماده 4 هزار ساله، زمانی که به صورت طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند تاثیر مناسب خود را روی پوست بگذارد. به همین خاطر بهتر است که استفاده از ماسک‌های شیمیایی را کنار بگذارید.

خواص عسل برای پوست

استفاده روزانه از عسل به مدت 10 یا 15 دقیقه روی پوست بسیار مفید است، اما ماندن عسل روی صورت در طول شب به آن زمان بیشتری می‌دهد تا تاثیر خوبی روی پوست بگذارد.

این ماده با امکان ایجاد رطوبت طبیعی به تعادل انواع پوست کمک کرده و یک درمان ملایم و موثر برای پوست‌های مستعد آکنه و جوش‌دار است. همچنین درخشندگی طبیعی و نرمی مناسبی را برای انواع پوست فراهم می‌کند.

البته لازم نیست که حتما زمان بروز مشکلی در پوست خود از ماسک صورت خانگی با عسل استفاده کنید. عسل سرشار از مواد مغذی و مفیدی است که انواع پوست را تغذیه و محافظت می‌کند. همچنین حاوی آنزیم‌های طبیعی است که اثر لایه برداری ملایمی دارند.

عسل نه تنها برای صورت بسیار ملایم‌تر از یک لایه بردار شیمیایی است، بلکه در عین حال پوست را نیز آبرسانی می‌کند. استفاده از عسل روی صورت در طول شب باعث ایجاد پوستی نرم با درخشندگی طبیعی می‌شود.

با توجه به این خواص، در ادامه 10 نوع ماسک طبیعی که با استفاده از عسل تهیه می‌شوند را با هم مرور می‌کنیم.

10 ماسک صورت طبیعی با عسل

تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که چرا عسل یکی از مواد پایه‌ای برای تولید محصولات بهداشتی مربوط به پوست است؟

10 ماسک طبیعی صورت با عسل

انتخاب این ماده به این دلیل بوده که عسل پوست را عمیقا پاک‌سازی کرده و مرطوب می‌کند. آنزیم‌های موجود در عسل به آن کمک می‌کند تا به راحتی به داخل پوست نفوذ کند و در عین حال آن را حالت داده و از اعماق نرم کند.

برای استفاده از عسل به تنهایی و به عنوان ماسک مرطوب کننده کافی است که یک قاشق عسل را روی پوست تمیز و خشک استفاده کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. بعد با آب خنک بشویید. پس از آن لازم نیست از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. عسل رطوبت لازم را به پوست می‌دهد.

البته می‌توان با استفاده از ماسک صورت خانگی با عسل که انواع دیگر مواد مغذی هم به آن اضافه شده است، مزیت‌های زیادی را به دست آورد. به ما همراه باشید تا چند نمونه از این ماسک‌ها را بشناسیم.

ماسک عسل و گوجه فرنگی

تا به این جا با مزایای عسل آشنا شدیم بد نیست بدانید که گوجه فرنگی هم می‌تواند به همین میزان برای پوست صورت مناسب باشد.

ماسک عسل و گوجه فرنگی

به عنوان سه مزیت مهم باید بگوییم که گوجه فرنگی پوست را لایه برداری می‌کند، با آسیب‌های سلولی مبارزه کرده و پوست را خوبی مرطوب می‌کند.

گوجه فرنگی حاوی فلاونوئیدها و پکتین است که به لایه برداری و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های آن بیشتر در جهت از بین بردن تجمع پوست مرده عمل می‌کنند تا درخشندگی زیر آن آشکار شود.

همچنین این ماده مغذی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و لیکوپن است که هر دو در مبارزه با رادیکال‌های آزادی که به پوست آسیب می‌رسانند، فعال هستند. این ویژگی از روند پیری جلوگیری می‌کند و پوست را سالم و جوان نگه می‌دارد.

با تمام این خواص ماسک صورت خانگی با عسل و گوجه فرنگی روی لکه‌های تیره تاثیر گذاشته و در عین حال آفتاب سوختگی و لکه‌های ناشی از آن را نیز درمان می‌کند.

این ترکیب مغذی مخصوص لکه‌های صورت است و تمام آنتی‌اکسیدان‌های آن برای نرم و لطیف کردن پوست کافی هستند. برای تهیه این ماسک مراحل زیر را در نظر بگیرید.

  • حدود دو قاشق غذاخوری گوجه فرنگی له شده بردارید.
  • یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.
  • مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیری شکل شوند.
  • ماسک را روی صورت بمالید تا 15 دقیقه همان طور بماند.
  • پوست را با آب ولرم بشویید.
  • از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

ماسک لیمو و عسل

تهیه ماسک صورت با عسل و لیمو می‌تواند تاثیرگذارترین روش برای ترمیم پوست و جوان‌سازی آن باشد. زیرا ترکیب لیمو با عسل در این ماسک باعث می‌شود تا خاصیت آنتی‌اکسیدانی این دو ماده بیشتر شود.

ماسک صورت عسل و لیمو

آب لیمو به طور طبیعی حاوی ویتامین C است، یک آنتی‌اکسیدان که ممکن است به کاهش آسیب پوست و پیری زودرس کمک می‌کند.

همچنین یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که آب لیمو ممکن است دارای خواص ضدقارچی باشد. در نتیجه استفاده از آن روی پوست به صورت ترکیبی برای تهیه ماسک صورت خانگی با عسل بسیار مفید است.

برای انجام این کار به 1/2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی، 1 قاشق چایخوری آب لیمو و 1 عدد سفیده تخم مرغ نیاز دارید تا مراحل زیر را پیش بگیرید.

  • مواد را با هم در یک کاسه ترکیب کنید و 1 تا 2 دقیقه هم بزنید. زمانی که اجزای آن کف آلود هستند، متوجه خواهید شد که به اندازه کافی مخلوط شده است.
  • با انگشتان خود یا یک برس کوچک، مخلوط را روی صورت تازه شسته شده بمالید. هنگام استفاده از این ماسک، ناحیه دور چشم را پوشش ندهید.
  • تا حد امکان یک مخلوط غلیظ را بدون اینکه اجازه دهید چکه کند روی صورت بمالید.
  • اجازه دهید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست باشد تا زمانی که خشک شود. اگر احساس کردید ماسک روی پوست شما خشک و سفت شده است، زودتر آن را بردارید.
  • پوست خود را با آب گرم شسته و با استفاده از یک پارچه یا حوله نرم خشک کنید.
  • صورت خود را خشک کنید. یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

ماسک عسل و موز

اگر به دنبال بهترین ماسک با عسل هستید، ترکیب این ماده مغذی با موز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ماسک موز با عسل معمولا برای پوست‌های خشک پیشنهاد می‌شود. این نوع ماسک صورت خانگی با عسل را می‌توان دو یا سه بار در هفته استفاده کرد.

ماسک عسل و موز

در کنار این مواد می‌توانید روغن‌هایی مانند روغن نارگیل را هم اضافه کنید. در حالی که موز و عسل رطوبت را به پوست شما بازمی‌گرداند و سلول‌های پوست را آبرسانی می‌کنند، روغن نارگیل پوست شما را مرطوب می‌کند؛ زیرا دارای مقادیر مناسبی ویتامین E است.

برای تهیه این ماسک معجزه‌گر به 1 موز رسیده، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 روغن نارگیل نیاز خواهید داشت. طرز تهیه و استفاده از این پک صورت موز و عسل هم به این شرح است.

  • با استفاده از چنگال یک موز رسیده را در یک کاسه له کنید.
  • عسل و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شوند.
  • ماسک را باید روی صورت تمیز خود استفاده کنید.
  • پس از 15 دقیقه خشک شدن، آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت عسل و بادام

ترکیب عسل ضد التهاب با بادام پر از ویتامین می‌تواند یک دستورالعمل فوق‌العاده برای جوان‌سازی پوست باشد. به یاد داشته باشید که بادام سرشار از ویتامین A است و رتینول موجود در این ویتامین توانایی تحریک تولید سلول‌های جدید پوست و صاف کردن خطوط ریز را دارد.

ماسک صورت خانگی عسل و بادام

همچنین ویتامین E موجود در این ماده مغذی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کرده و در کاهش آسیب اشعه ماورا بنفش (UV) مناسب باشد. بادام با اسیدهای چرب امگا 3 و روی موجود در خود اثرات ضد پیری هم دارد.

برای تهیه این ماسک صورت خانگی با عسل به 2 قاشق غذاخوری بادام پودر شده و 1 قاشق عسل طبیعی نیاز دارید. پس از تهیه مواد مراحل زیر را در نظر بگیرید.

  • یک ظرف بردارید و پودر بادام را در آن بریزید کنید.
  • یک عسل را به آن اضافه کنید.
  • مخلوط را خوب هم بزنید.
  • تمام صورت به غیر از دور چشم‌ها را با ماسک بپوشانید.
  • آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.

به یاد داشته باشید که این ترکیب یک ماسک صورت عالی برای سفید کردن پوست است. در عرض چند هفته می‌توانید رنگ پوست خود را روشن کنید.

ماسک عسل و بلغور جو دو سر

پیشنهاد بعدی ما به عنوان بهترین ماسک با عسل، ترکیب این ماده با بلغور جو دو سر است. خوب است بدانید که بلغور جو دوسر فواید زیبایی دارد، به همین دلیل است که آن را به عنوان یک ماده در بسیاری از ماسک‌های صورت پیدا می‌شناسیم.

ماسک عسل و بلغور جو دو سر

بلغور جو دوسر حاوی بسیاری از اسیدهای آمینه مختلف است که برای سلامت پوست ضروری است. در حالی که بلغور جو دوسر به خودی خود یک مرطوب کننده نیست، به پوست شما کمک می‌کند رطوبت را حفظ کند.

اگر از این ماده با ترکیبات آبرسان استفاده کنید، ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد. همچنین بلغور جو دوسر به دلیل بافتی که دارد، لایه برداری عالی است که به خلاص شدن از شر سلول‌های خشک و مرده پوست کمک می‌کند.

برای تهیه ماسک صورت خانگی با عسل و جو دو سر به مقدار ½ فنجان بلغور جو دوسر (نپخته)، 1/4 تا ½ فنجان آب، ½ فنجان شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل خالص نیاز دارید. طرز تهیه ماسک صورت بلغور جو دوسر به این صورت است که:
  • در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط، بلغور جو دوسر، آب، شیر و عسل را به مدت 5 تا 6 دقیقه بپزید و مرتبا با کفگیر یا قاشق هم بزنید.
  • ترکیب مواد را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید خنک شوند.
  • قبل از استفاده از ماسک، یک لایه ضخیم از عسل ساده را روی تمام صورت خود ماساژ دهید.
  • ماسک را با حرکات رو به بالا روی صورت خود بمالید.
  • 10 تا 15 دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید تا ماسک تاثیر خودش را روی پوست بگذارد.
  • صورت خود را شسته و با استفاده از یک پارچه نرم آن را خشک کنید.

ماسک صورت روغن نارگیل و عسل

گرچه روغن نارگیل همیشه به عنوان ماده‌ای برای ترمیم موهای ما مورد توجه بوده، اما مزایای مختلفی هم برای پوست صورت دارد. با استفاده از روغن نارگیل برای تهیه ماسک صورت خانگی با عسل، می‌توانید پوست خود را هیدراته کرده و تغذیه مناسب را به بافت‌ها ارائه کنید.

ماسک عسل و روغن نارگیل

همچنین این ماده مفید می‌تواند پوست شما را سفت کرده و چین و چروک‌ها را از بین ببرد. با استفاده از این ماسک حتما می‌توانید برای جوان سازی پوست خود هم اقدام مفیدی داشته باشید.

این نوع ماسک را می‌توانید در یک ظرف نگهداری کرده و هر بار برای مصرف هفتگی استفاده کنید. برای تهیه آن به مقدار 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی نیاز دارید.

همچنین ظرف شیشه‌ای درب‌دار و کوچک انتخاب کنید تا بتوانید ماسک را درون آن نگه دارید. پس از تهیه این موارد، مراحل زیر را پیش ببرید.

  • روغن نارگیل و عسل را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.
  • به صورت یک لایه روی پوست تازه تمیز شده خود بمالید.
  • این ماسک باید به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند.
  • باید صورت خود را با آب گرم آب کشی کرده و بعد به آرامی خشک کنید.
  • باقیمانده مواد را در ظرف شیشه‌ای درب‌دار و در یخچال نگهداری کنید.

ماسک صورت آووکادو و عسل

اگر به دنبال یک ماسک عسل برای صورت خشک هستید، با این مورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آووکادو اغلب به عنوان «کامل‌ترین غذای طبیعت» شناخته می‌شود.

ماسک صورت آووکادو و عسل

این میوه با مواد مغذی و طبیعی را می‌توان هم به صورت خام خورد و هم به صورت ترکیب شده با دیگر مواد به یک سالاد سالم تبدیل کرد. همچنین زمان تهیه ماسک صورت خانگی با عسل هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

این ماده مغذی چندین فایده برای صورت و پوست دارد که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم. آووکادو خاصیت ارتجاعی پوست ما را بهبود بخشیده و به کاهش آکنه کمک می‌کند.

پس می‌توان از آن برای تهیه یک ماسک خانگی و طبیعی استفاده کرد. برای این کار به 1 عدد آووکادوی رسیده، 1/3 فنجان ماست ساده، 2 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری جو دوسر (این مورد اختیاری است) نیاز دارید.

دستورالعمل تهیه این ماسک به این شرح است:

  • همه مواد را با دستگاه مخلوط کن هم بزنید تا یکدست شوند.
  • صورت را با یک پاک کننده بشویید، خشک کنید و سپس ماسک را به مقدار زیاد روی صورت و گردن خود بمالید.
  • بگذارید ماسک حدود 20 دقیقه روی صورت تمیز شما باقی بماند.
  • ماسک را از صورت بشویید و با روال معمول مراقبت از پوست خود دنبال کنید.

ماسک صورت توت فرنگی و عسل

ماسک خانگی عسل با توت فرنگی هم از آن دست ترکیباتی است که نباید آن را کنار بگذارید. توت فرنگی رنگ پر جنب و جوش خود را از ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین می‌گیرد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی قابل توجهی را از خود نشان می‌دهند.

ماسک توت فرنگی و عسل

این آنتی‌اکسیدان‌ها فعالیت رادیکال‌های آزاد را که مسئول آسیب زیادی به پوست هستند، مهار می‌کنند. در نتیجه می‌توان از این ماده برای ساخت ماسک صورت خانگی با عسل استفاده کرد.

بد نیست بدانید که رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که به سلول‌های سالم پوست حمله کرده و فیبرهای کلاژن را می‌شکنند و راه را برای پیری زودرس پوست هموار می‌کنند. قدرت آنتی‌اکسیدانی توت فرنگی می‌تواند به کاهش این نوع تخریب پوست کمک کند.

همچنین، توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود. کلاژن فراوان‌ترین جزء پوست است، اما با افزایش سن، تولید آن به تدریج کاهش می‌یابد.

از دست دادن این پروتئین ساختاری در درجه اول مسئول افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک است، اما ویتامین C می‌تواند به کاهش و ترمیم این نوع آسیب پوست کمک کند.

برای تهیه این ماسک معجزه‌گر، می‌توانید سه نوع ترکیب بندی متفاوت را برای انواع پوست در نظر بگیرید. ترکیبات بر اساس نوع پوست شما این‌گونه در نظر گرفته می‌شوند.

برای پوست خشک

  • 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری خامه چرب را اضافه کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیری شکل شوند. ماسک را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورت نگه دارید.

برای پوست‌های چرب

  • 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموی به آن اضافه کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری عسل را به آنها اضافه کنید.

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ماسک صورت خانگی با عسل آماده شود. با همان مدت زمان مشخص روی صورت قرار دهید.

برای پوست معمولی

  • 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری شیر یا 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده را به آن اضافه کنید.
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه فشرده شده را هم اضافه کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

همه مواد را خوب با هم مخلوط کرده به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت بگذارید.

ماسک صورت عسل و تخم مرغ

پیشنهاد بعدی ما برای تهیه ماسک عسل برای صورت، ترکیب این ماده با تخم مرغ است. تخم مرغ مملو از مقدار زیادی چربی سالم است که به حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کند و تمام رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست را فراهم می‌نماید.

ماسک صورت خانگی عسل و تخم مرغ

سفیده تخم مرغ همچنین برای جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک‌ها بسیار مفید است؛ زیرا پوست را سفت کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد.

جدای از آن، تخم مرغ در متعادل کردن سطح سبویم پوست هم مفید است. یعنی اگر تخم مرغ را روی صورت خود بمالید، پوستی سالم و درخشان خواهید داشت که چرب نیست.

همچنین با باز کردن منافذ پوست و پاک کردن آن، آلودگی‌ها و مواد زائد را از روی پوست ما پاک می‌کند. این ماده خوراکی می‌تواند آکنه را کاهش داده و از ایجاد جوش‌های بیشتر روی پوست جلوگیری کند.

برای به دست آوردن تمامی این مزایا و تهیه ماسک صورت خانگی با عسل و تخم مرغ، باید مراحل زیر را در نظر بگیرید.

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ بردارید.
  • اگر مایل بودید 1 قاشق چایخوری ماست هم به آن اضافه کنید.
  • 1 قاشق چایخوری عسل به ترکیبات اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید 1 قاشق چایخوری آب خیار هم در ماسک خود داشته باشید.

وقتی همه مواد با هم مخلوط شدند، ماسک را روی صورت خود قرار داده و بگذارید 15 دقیقه بماند. پس از این مدت، صورت خود را شسته و کمی مرطوب کننده استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را به دست آورید، هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک عسل و شیرین بیان

شاید استفاده از این ترکیب برای شما غریبه باشد؛ اما بد نیست بدانید که شیرین بیان هم از آن دست مواد مغذی است که بسیار برای پوست مفید است.

ماسک عسل و شیرین بیان

این ماده می‌تواند پوست را روشن کند. در واقع می‌تواند با خاصیت پرپیگمانتاسیون خود ناحیه تیره پوست را روشن کند که معمولا برای روشن کردن پوست مبتلا به ملاسما بسیار عالی است.

همچنین ترکیب این ماده برای تهیه ماسک صورت خانگی با عسل، در مخفی کردن آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی بسیار خوب عمل می‌کند.

استفاده از آن بر روی لکه‌های پیری و لکه‌های تیره ناشی از نور خورشید تاثیر مناسبی داشته و می‌تواند پوست شما را صاف و روشن کند. شیرین بیان حاوی آنزیم‌های مسدود کننده اشعه ماورا بنفش است که به جلوگیری از آسیب‌های بعدی هم کمک خواهد کرد.

برای به دست آوردن این مزایا، دستورالعمل زیر را رعایت کنید.

  • دو قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان را با یک و نیم قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
  • به این خمیر غلیظ یک قاشق چایخوری آبلیمو اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید.
  • می‌توانید این ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید تا به مدت 25 دقیقه بهترین تاثیر را بگذارد.
  • سپس با آب سرد بشویید. برای بهترین نتیجه این پک صورت را دو بار در هفته استفاده کنید.

گنجاندن شیرین بیان در روتین مراقبت از پوست می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این کار می‌تواند به مبارزه با مشکلات پوستی مختلف از جمله پیری زودرس پوست، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و آکنه کمک کند.

علاوه بر این، برای انواع پوست مناسب است. افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از طریق درمان‌های خانگی از مزایای این ماسک بهره مند شوند.

ماسک عسل برای چه کسانی ضرر دارد؟

اشاره کردیم که استفاده از ماسک خانگی عسل یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقا سلامت پوست است. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از ماسک صورت خانگی با عسل برای برخی محدودیت دارد.

ماسک عسل برای چه کسانی ضرر دارد ؟

در وهله اول مهم است افرادی که به عسل حساسیت دارند، استفاده از آن را کنار بگذارند. همچنین افرادی که به گرده گل یا زنبورها حساسیت دارند نیز باید از مصرف موضعی عسل خودداری کنند.

البته این امکان وجود دارد که هنوز آلرژی شناخته شده‌ای به این ماده نداشته باشید. پس مهم است که قبل از مصرف کامل ماسک، قسمت کوچکی از پوست خود را برای امتحان ماسک یا عسل تنها استفاده کنید.

همچنین مهم است که فرد قبل از رفتن به رختخواب مطمئن شود که عسل یا محصولات مبتنی بر عسل را از پوست خود پاک کرده است.

اگر عسل روی پوست باقی بماند، می‌تواند آشفتگی ایجاد کرده و پوست را کثیف کند. آلودگی‌های حاوی عسل می‌توانند باعث بدتر شدن شرایط پوستی شما شوند.

شایان ذکر است که مواد ترکیبی مورد استفاده از این نوع ماسک‌ها هم باید به دقت انتخاب شوند. برای نمونه عسل و لیمو ممکن است برای استفاده در کنار هم بی خطر باشند؛ اما اگر شما یک تست از هر دو ماده انجام داده‌اید و به هیچ یک از مواد حساسیتی نداشته‌اید. همچنین شما فقط از مقدار کمی آب لیمو استفاده می‌کنید که موجب ایجاد سوزش در پوست نخواهد شد.

کلام آخر

ماسک صورت خانگی با عسل را می‌توان به صورت هفتگی استفاده کرد و نتیجه فوق‌العاده‌ای از آن به دست آورد. تنها محدودیتی که یان میان وجود دارد، وجود و یا ایجاد آلرژی برای افراد است.

در غیر این صورت خاصیت ضد التهابی و پاک‌سازی عمیق این ماده می‌تواند در ترکیب با دیگر مواد بیشتر شود. چنانچه شما هم تجربه متفاوتی از ماسک‌های حاوی عسل دارید در قسمت کامنت آنها را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم به عسل آلرژی داریم یا خیر؟

بهتر است قبل از مصرف مقداری از عسل و یا ماسک تهیه شده با عسل را روی دست خود و یا قسمتی از گردن بزنید. اگر خارش یا سوزش نداشتید، حساسیتی به این ماده ندارید.

چرا استفاده از عسل برای پوست مفید است؟

عسل یک کلاژن ساز عالی است. برای همین به عنوان پایه اکثر محصولات بهداشتی مربوط به پوست استفاده می‌شود.

گیاهخواران برای استفاده از ماسک عسل دچار مشکل نمی‌شوند؟

به طور معمول مشکلی زمان استفاده از ماسک برای وگان‌ها دیده نشده؛ زیرا قرار به خوردن آن نیست و فقط از مزایای آبرسانی به پوست عسل استفاده می‌کنند.

امتیاز شما به این پست
منبع stylecraze daburhoney bebeautiful
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x